Viattoman manipulointi

Viaton ja syytön

Olen nuori nainen. Mieheni pilkkasi, mollasi ja petti. Aina mitätöintiä ja vähättelyä. Selkeä narsisti.

Tuttu aloitus?

Olen viaton, minä en ole tehnyt mitään, en ansaitse näitä asioita. Todelliseksi uhriksi voi itsensä täällä tehdä kuka vain, kertomalla vain oman puolensa asioista. Säälittää tietysti tuollaiset tarinat, mutta ovatko ne tosia. Parisuhteissa on oltu vuosia tai vuosikymmeniä ja varmasti on puolin ja toisin aiheutettu tilanteiden pahenemista. Kuinka monta kymmentä prosenttia näistä tarinoista on säälin hakemista ja ei kuulu siihen 1% joukkoon joissa taustalla on oikea narsisti?

41

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

Säälin ... tai armon.

• M.B.

Säälitkö vai armotko?

• A
        M.B. kirjoitti:

Säälitkö vai armotko?

Vähän molempia mutten erityisesti kumpaakaan, tavallista vähemmän kumpaakin.

• ..

53 %

• Arvioisin, että 10% palstalla kirjoittaneista on aitoja uhreja.
      Siihen, kun lisätään se, että xcch:n mukaan 90-95% on eronnut, saadaan jäljelle jääneistä suurinpiirtein se ryhmä, joka seurustelee oikean narsistin kanssa. :)

Oikean uhrin tarina kuulostaa suurinpiirtein tältä:

" Olen kärsinyt jo pitkään masennuksesta, enkä tiedä, mitä minun tulisi tehdä. Suunnittelin ulkona luonnossa liikkumista siinä toivossa, että se piristäisi, mutta mieheni mielestä se ei ole minulle hyväksi. Mistä tämä olo voi johtua??
      Minulla on hyvä aviomies, joka kertoo minulle heti, jos teen jotain väärin ja ohjaa, etten tekisi virheitä, mutta siltikin kärsin...Olen huomannut olevani surkimus, joka ei osaa yksinkertaisesti mitään, eikä pärjää missään. Onneksi sentään mieheni jaksaa minua ja kuuntelee...
      Joskus kyllä tuntuu, ettei mieheni enää kestä kauan katsoa masentunutta vaimoaan...Pelottaa, että hän joku päivä pakkaa tavaransa ja lähtee. En halua jäädä yksin, en tiedä miten selviäisin...
      Eräs päivä mies jo ehdotti avioeroa, ymmärrän kyllä, että olen vaikea ihminen, mutta rukoilin, että hän jäisi...Tuohon aikaan hänellä oli ollut hetken toinen nainen. Nyt hän vakuuttaa suhteen olevan ohi ja olleen vain keino purkaa pahaaoloa ja syyllisyyttä siitä, kun hän ei osaa huolehtia minusta oikein, niin, että paranisin...Olo on aivan hirveä, tämä masennus pilaa elämäni!! En halua menettää miestäni, joten kertokaa, mikä lääke/ luontaistuote voisi auttaa tähän vaivaani...Terapia on mieheni mielestä vain ajanhaaskausta, joten olen hylännyt sen vaihtoehdon. Kiitos. "

Teksti oli päästä keksimäni, mutta joskus on jossain tullut tämäntapainen vastaan. Menepä tällaiselle sitten sanomaan, että syy oloosi voisi olla miehessäsi, niin saat kauhean vastalauseiden ryöpyn niskaasi...

• uhrina ollut

Dizel, en sano tuohon muuta kuin voihyväisäsentään!, mitä sinäkin luulet tietäväsi. Miten kehtaat tuollaista edes kirjoittaa... no tietysti sinä kehtaat....

• weeruska...

Heh, ei tuo nyt ihan noin mene. Kyllä älykäs ihminen tietää, jos on oikeasti joutunut narsistin uhriksi. Varsinkin jos se itsetunto ei ole vielä päässyt ihan pohjalukemiin. Ainakin suhteen jälkeen nuo asiat tajuaa usein. Suhteen aikana voikin olla tuollaisia ajatuksia, koska narsku saa uskomaan, että siinä toisessa osapuolessa on kaikki mahdollinen vika. Täytyy muistaa, että täällä on niitäkin, jotka ovat vasta jälkikäteen tajunnut asiat kunnolla. Minäkin puolustin ex-puolisoani kynsin ja hampain, vaikka tiesin jossain syvällä, etten ole ansainnut sellaista kohtelua. Ymmärrän kyllä, että jotkut kaipaavat empatiaa tuollaisen suhteen jälkeen, mutta säälin hakemista en ymmärrä. En minä ainakaan halua, että kukaan säälii minua sen vuoksi, että olin narsistin kanssa.

• Nimenomaan tuo asia tajutaan yleensä vasta suhteen jälkeen.
        Joskus pitkänkin ajan jälkeen.
        Mikä on ristiriidassa joidenkin uhrien kertomusten kanssa...
        Enkä puhu kaikista.

• 3+11=14
        dizel kirjoitti:

Nimenomaan tuo asia tajutaan yleensä vasta suhteen jälkeen.
        Enkä puhu kaikista.

Niin tuo asia tajutaan vasta jälkeenpäin, kun alkaa miettimään niitä syitä, miksi kävi niinkuin kävi...ei kai kukaan suhteeseen alkaisikaan jos etukäteen tietäisi mitä suhde narsistin kanssa tuo tullessaan.

• weeruska...
        dizel kirjoitti:

Nimenomaan tuo asia tajutaan yleensä vasta suhteen jälkeen.
        Enkä puhu kaikista.

Itselläni alkoi hälytyskellot soimaan sen jälkeen, kun muutimme yhteen. Jotenkin tiesi, että joku tuossa ihmisessä on vialla, mutta silti sitä ei vaan tajunnut. Muutenkin koko narsismista on tullut joki muoti-ilmiö. On ilmeisesti naisten keskuudessa hienoa, kun on ollut "narsistin" kanssa. Vähänkin jos eksä oli kusipää, niin johan se on narsisti. Näitä juttuja saa kyllä kuulla työpaikan "kahvihetkillä". Tuskin olen ainoa näin ajatteleva, mutta itse olen kiitollinen eksälleni. Minusta tuli huomattavasti vahvempi ihminen tämän kokemuksen myötä. Olisin ehkä ollut se säälittävä, heikko itsetuntoinen idiootti koko elämäni, jos jotain mullistavaa ei olisi tapahtunut. Joku pitää ehkä minua sekopäänä, mutta ihan rauhassa. Uskon, että monista tällaisista tapauksista voi oppia ja paljon. Eikä aina sillä negatiivisella tavalla.

• uhrina ollut

Tuo taitaa olla Dizelin toiveuni uhrista. :D

• uhrina ollut kirjoitti:

Tuo taitaa olla Dizelin toiveuni uhrista. :D

Ei mulla mitään uhreja ole. :)
        Epätoivoisesti perässä roikkuvia eksiä sen sijaan löytyy, jotka syyttävät itseään siitä, ettei siitä jutusta tullutkaan mitään. ( totuushan oli, että kyllästyin ja lähdin... )

• 17+8=25
        dizel kirjoitti:

Ei mulla mitään uhreja ole. :)
        Epätoivoisesti perässä roikkuvia eksiä sen sijaan löytyy, jotka syyttävät itseään siitä, ettei siitä jutusta tullutkaan mitään. ( totuushan oli, että kyllästyin ja lähdin... )

Tässä kohtaa ny kuitenkaan jokin ei ihan täsmää, kerrot, että eksät roikkuvat perässä ja sinä kyllästyit ja lähdit.

Kun käsittääkseni hyvin usein erotilanteissa joissa toisella osapuolella on narsistisia piirteitä käy eron jälkeen niin, että vaikka ero olisi tullut narsistin aloitteessta(harvinaista) niin kyllä se on se narsisti, joka jatkaa häirintää, vuoroin tulee rakkaudenvaloja, vuoroin sitä pskaa...

Ettää käännätkös sinä ny eksiisi omat tekemisesi...

• 17+8=25 kirjoitti:

Tässä kohtaa ny kuitenkaan jokin ei ihan täsmää, kerrot, että eksät roikkuvat perässä ja sinä kyllästyit ja lähdit.

Kun käsittääkseni hyvin usein erotilanteissa joissa toisella osapuolella on narsistisia piirteitä käy eron jälkeen niin, että vaikka ero olisi tullut narsistin aloitteessta(harvinaista) niin kyllä se on se narsisti, joka jatkaa häirintää, vuoroin tulee rakkaudenvaloja, vuoroin sitä pskaa...

Ettää käännätkös sinä ny eksiisi omat tekemisesi...

Sanotaanko tuokin jossain piirrelistassa?

• 10+19=29
        dizel kirjoitti:

Sanotaanko tuokin jossain piirrelistassa?

Hih, olet sinäkin läksysi lukenut, mutta kerros mikä siinä on taustalla, että yrittävät jälkeenkinpäin takaisin suhteeseen ...joko hyvällä tai pahalla...

• 10+19=29 kirjoitti:

Hih, olet sinäkin läksysi lukenut, mutta kerros mikä siinä on taustalla, että yrittävät jälkeenkinpäin takaisin suhteeseen ...joko hyvällä tai pahalla...

Tiedän kyllä tuon, mutta vihjaisin vain siihen typerään oletukseen, että ihmiset toimisivat AINA tuon saman kaavan mukaan...Itse asiassa juuri tuosta asiasta luettuani päätin, etten sillä tavoin enää toimi...Eli en pidä yhteyttä eron jälkeen...Yllätyksekseni onkin eksät sitten alkaneet soitella perään.

Olen siis toiminut noin vain ex-avopuolisoni kohdalla...Miksi? No halusin määrätä hänen elämästään ja vahtia häntä, siksi...Koska olin tottunut tekemään niin jo kymmenen vuotta, niin kyllähän se nyt vitutti katsella, kun yhtäkkiä toinen onkin "vapaa" tekemään mitä haluaa...Aiheutti kieltämättä aivan hillitöntä raivoa katsella sitä vain sivusta...Ja harvoin kyllä "vain" katselin. Saatoin soitella keskellä yötä, käydä hänen pihallaan riehumassa, käydä jokaisen vastakkaista sukupuolta olevan kimppuun kenen kanssa näin hänen juttelevan ja sen sellaista. :)
        ( Nykyisin ei asia herätä enää mitään tunteita kenenkään kohdalla, kun olen käsitellyt nuo asiat mielessäni. )

Tottakai jokaisen pitäisi olla vapaa tekemään, mitä haluaa, mutta tuolloin en sitä noin ajatellut...Pidin itsestäänselvyytenä, että määrään toisen puolesta, kaikesta...enkä nähnyt siinä mitään outoa, ennenkuin sitten pitkän itsetutkiskelun jälkeen alkoi asioita valkenemaan...ja muutin sitä kautta myös toimintatapojani, vaikka ne eivät näissä teksteissäni näykään. ;)
        ( viittauksena myös siihen kun joku väitti etten ole muuttunut lainkaan...En ehkä "vähemmän narsistiseksi" persoonaltani, mutta teoissani ja puheissani tuo kyllä näkyy. Kuten myös ajattelutavoissani. )

• dizel kirjoitti:

Tiedän kyllä tuon, mutta vihjaisin vain siihen typerään oletukseen, että ihmiset toimisivat AINA tuon saman kaavan mukaan...Itse asiassa juuri tuosta asiasta luettuani päätin, etten sillä tavoin enää toimi...Eli en pidä yhteyttä eron jälkeen...Yllätyksekseni onkin eksät sitten alkaneet soitella perään.

Olen siis toiminut noin vain ex-avopuolisoni kohdalla...Miksi? No halusin määrätä hänen elämästään ja vahtia häntä, siksi...Koska olin tottunut tekemään niin jo kymmenen vuotta, niin kyllähän se nyt vitutti katsella, kun yhtäkkiä toinen onkin "vapaa" tekemään mitä haluaa...Aiheutti kieltämättä aivan hillitöntä raivoa katsella sitä vain sivusta...Ja harvoin kyllä "vain" katselin. Saatoin soitella keskellä yötä, käydä hänen pihallaan riehumassa, käydä jokaisen vastakkaista sukupuolta olevan kimppuun kenen kanssa näin hänen juttelevan ja sen sellaista. :)
        ( Nykyisin ei asia herätä enää mitään tunteita kenenkään kohdalla, kun olen käsitellyt nuo asiat mielessäni. )

Tottakai jokaisen pitäisi olla vapaa tekemään, mitä haluaa, mutta tuolloin en sitä noin ajatellut...Pidin itsestäänselvyytenä, että määrään toisen puolesta, kaikesta...enkä nähnyt siinä mitään outoa, ennenkuin sitten pitkän itsetutkiskelun jälkeen alkoi asioita valkenemaan...ja muutin sitä kautta myös toimintatapojani, vaikka ne eivät näissä teksteissäni näykään. ;)
        ( viittauksena myös siihen kun joku väitti etten ole muuttunut lainkaan...En ehkä "vähemmän narsistiseksi" persoonaltani, mutta teoissani ja puheissani tuo kyllä näkyy. Kuten myös ajattelutavoissani. )

Osaaatko sanoa Dizel, mistä sen tietää? Että määrää toisen puolesta, ottaa vain itselle, omasta oikeudesta? Miten siihen havahtuu?

• elisakettu kirjoitti:

Osaaatko sanoa Dizel, mistä sen tietää? Että määrää toisen puolesta, ottaa vain itselle, omasta oikeudesta? Miten siihen havahtuu?

Helvetin vaikea kysymys...
        Itselläni kyseisen asian ymmärtämiseen meni n. 2 vuotta. Miettiä läpi vanhoja juttuja, kelata niitä uudestaan ja uudestaan...Laskea yhteen plussat ja miinukset.
        Mutta voin sanoa, että kyllä kannatti.
        Aivan turhaa stressiä nuo jutut aiheuttivatkin...paljon helpompaa nykyisin.
        Siitä syystä minua onkin nykyään turha verrata "perusnarskuihin", koska olen opetellut jo heidän tavoistaan eroon, eikä myöskään mikään, mikä "norminarskua" ärsyttäisi, ärsytä minua. Saa kokeilla vapaasti. :)

• dizel kirjoitti:

Helvetin vaikea kysymys...
        Itselläni kyseisen asian ymmärtämiseen meni n. 2 vuotta. Miettiä läpi vanhoja juttuja, kelata niitä uudestaan ja uudestaan...Laskea yhteen plussat ja miinukset.
        Mutta voin sanoa, että kyllä kannatti.
        Aivan turhaa stressiä nuo jutut aiheuttivatkin...paljon helpompaa nykyisin.
        Siitä syystä minua onkin nykyään turha verrata "perusnarskuihin", koska olen opetellut jo heidän tavoistaan eroon, eikä myöskään mikään, mikä "norminarskua" ärsyttäisi, ärsytä minua. Saa kokeilla vapaasti. :)

Mä mietin tätä. Palaan asiaan joskus. Tuttua siinä oli. Mutta siitä on tosi pitkä aika.

Kiitos.

Miten ne tunteet saa aisoihin? (tätä en kysy itseni vuoksi, olen tuon jo ylittänyt)

• elisakettu kirjoitti:

Mä mietin tätä. Palaan asiaan joskus. Tuttua siinä oli. Mutta siitä on tosi pitkä aika.

Kiitos.

Miten ne tunteet saa aisoihin? (tätä en kysy itseni vuoksi, olen tuon jo ylittänyt)

Ei, ei pidä paikkaansa, asia on aktiivi edelleen, toisessa muodossa. Vittu.

Jos joku kysyisi Kumppanilta niin sanoisi ettei ole mitään, mutta tiedän tekeväni jo jotain.. en tiedä mitä se on .. kontrollointia? Minä määrään tai jotain... eri asia mutta... pitää miettiä

• elisakettu kirjoitti:

Kiitos.

"Miten ne tunteet saa aisoihin? "

Vääntämällä asiat mielessään toiseksi...Muuttamalla ajatusmaailmaansa. Vaikea antaa mitään käytännönvinkkejä, nimittäin ne on jokaisen itse oivallettava...mikään ei tapahdu napista painamalla. :)

• älä lyö
        weeruska... kirjoitti:

Itselläni alkoi hälytyskellot soimaan sen jälkeen, kun muutimme yhteen. Jotenkin tiesi, että joku tuossa ihmisessä on vialla, mutta silti sitä ei vaan tajunnut. Muutenkin koko narsismista on tullut joki muoti-ilmiö. On ilmeisesti naisten keskuudessa hienoa, kun on ollut "narsistin" kanssa. Vähänkin jos eksä oli kusipää, niin johan se on narsisti. Näitä juttuja saa kyllä kuulla työpaikan "kahvihetkillä". Tuskin olen ainoa näin ajatteleva, mutta itse olen kiitollinen eksälleni. Minusta tuli huomattavasti vahvempi ihminen tämän kokemuksen myötä. Olisin ehkä ollut se säälittävä, heikko itsetuntoinen idiootti koko elämäni, jos jotain mullistavaa ei olisi tapahtunut. Joku pitää ehkä minua sekopäänä, mutta ihan rauhassa. Uskon, että monista tällaisista tapauksista voi oppia ja paljon. Eikä aina sillä negatiivisella tavalla.

olen kanssasi samaa mieltä. elämä opettaa ja jättää arpensa. olen myös vahva ja joskus liikaakin, en anna kenenkään hyppiä silmilleni :)
        ainut huono puoli on että vieläkin haluan aina uskoa ihmisistä hyvää ja luottaa... sit tulee pettymyksiä mutta otan ne kylläkin kevyesti ja kohauttelen vain olkapäitäni. oletettavasti jossain sisimmässäni olen ollut kuitenkin varautunut että pettymys voi tulla.
        kiitollinen en kuitenkaan voi olla kerta on ollut liian paljon huonoja kokemuksia ja se on vähän muokannut minua ihmisenä myöskin negatiivisesti.

• dizel kirjoitti:

"Miten ne tunteet saa aisoihin? "

Vääntämällä asiat mielessään toiseksi...Muuttamalla ajatusmaailmaansa. Vaikea antaa mitään käytännönvinkkejä, nimittäin ne on jokaisen itse oivallettava...mikään ei tapahdu napista painamalla. :)

Ei niin. Mutta tunteiden hallinta... toisaalta en ihmettele yhtään, jos ihmisestä tulee "tunteeton". Ei vittu kestä sitä tunteidden märää lopulta.

Olen käännelyt ja väännellyt ja nyt en enää itse tiedä missä on itä tai länsi.

• xcch

"Olen viaton, minä en ole tehnyt mitään, en ansaitse näitä asioita. Todelliseksi uhriksi voi itsensä täällä tehdä kuka vain, kertomalla vain oman puolensa asioista. "

Niinhän se on, aina voi valehdella ja hakea jopa mahdollistajaa omalla hankalalle luonteelle, jotta saisi laittaa ongelmat puolison piikkiin.

Kyllä aidot kertomukset kuitenkin yleensä erottaa, silti täytyy muistaa että vaikka toinen on narsisti ja liitto ei suju sen takia. Niin henkilö voi olla itse niin hankala että ennen narskua on jo monta liittoa takana, eikä narskun jälkeenkään tunnu onnistuvan liitot edes taviksen kanssa. Esim. M.B ja Dizel :)

• En oikein ymmärtänyt, mitä tuossa yritit selittää...
        Jatka sinä vain noiden ominaisuuksiesi ulkoistamista vaimoosi, ( mikäli sulla edes sellaista oikeasti on ) olen vähän turhan hankala kohde sellaiselle. ;)
        Sinullahan oli muistaakseni pitkä rivi epäonnistuneita suhteita takana...ja syy tietenkin aina siinä toisessa.

• xcch
        dizel kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt, mitä tuossa yritit selittää...
        Jatka sinä vain noiden ominaisuuksiesi ulkoistamista vaimoosi, ( mikäli sulla edes sellaista oikeasti on ) olen vähän turhan hankala kohde sellaiselle. ;)
        Sinullahan oli muistaakseni pitkä rivi epäonnistuneita suhteita takana...ja syy tietenkin aina siinä toisessa.

"En oikein ymmärtänyt, mitä tuossa yritit selittää..."

Hyvä :)

"Jatka sinä vain noiden ominaisuuksiesi ulkoistamista vaimoosi, ( mikäli sulla edes sellaista oikeasti on ) olen vähän turhan hankala kohde sellaiselle. ;)"

Löytyy nuita ominaisuuksia näköjään täältäkin, joita yritetään ulkoistaa uhreihin..

"Sinullahan oli muistaakseni pitkä rivi epäonnistuneita suhteita takana..
        .ja syy tietenkin aina siinä toisessa."

Vain kaksi vakavaa suhdetta, kumpikin yli 10 vuotta ja vika tietenkin siinä toisessa... Alkoholisti ja narsisti :oI

• M.B.

Mitä mitä.. onko joku palstauhri seukannu mun kanssa niin että mää oon se tavis??

• uhrina ollut
        dizel kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt, mitä tuossa yritit selittää...

Kirjoituksesi Dizel ovat täällä vailla vertaa ilkeydessään. Ei olisi mukavaa olla tuollainen ihminen. Vielä usein saa sellaisen käsityksen, että luulet olevasi jotakin todella ihmeellistä ja ihanaa.

• uhrina ollut kirjoitti:

Kirjoituksesi Dizel ovat täällä vailla vertaa ilkeydessään. Ei olisi mukavaa olla tuollainen ihminen. Vielä usein saa sellaisen käsityksen, että luulet olevasi jotakin todella ihmeellistä ja ihanaa.

Niinkö...Tuo oli oikeastaan aika yllättävää, sen verran hauskaa itselläni on ainakin ollut näitä juttuja kirjoitellessani.

"Vielä usein saa sellaisen käsityksen, että luulet olevasi jotakin todella ihmeellistä ja ihanaa. "

Ehkä siksi, koska olen. (;

• jogge_paappa

Et sä Dizel niin älykäs ole, kuin mitä harhaluuloissasi kuvittelet. ;)

• Väität siis olevasi minua viisaampi?
        Eihän tyhmempi ihminen voi arvioida toisen viisaammaan älykkyyttä...

• jogge_paappa
        dizel kirjoitti:

Väität siis olevasi minua viisaampi?
        Eihän tyhmempi ihminen voi arvioida toisen viisaammaan älykkyyttä...

Narsisti ei ole koskaan viisas. Narsismi ei itsessään tee kenestäkään älykästä. Siinä on se paha puoli, että narsku kuvittelee hulluudessaan olevansa älykäs. Huvittavaa, että selität ettet ole enää niin paha narstisti, kuin mitä joskus ja olet kasvanut henkisesti. Samat piirteet ne sinulla tulee koko aika esille, joten kasvua ei ole tapahtunut mihinkään. Tietenkin taas sanot, että vastaat tietynlaiseen viestiin samalla sävyllä, mutta itsetietoisen aikuisen ei tarvitse alentua tuollaiseen. Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse.

• jogge_paappa kirjoitti:

Narsisti ei ole koskaan viisas. Narsismi ei itsessään tee kenestäkään älykästä. Siinä on se paha puoli, että narsku kuvittelee hulluudessaan olevansa älykäs. Huvittavaa, että selität ettet ole enää niin paha narstisti, kuin mitä joskus ja olet kasvanut henkisesti. Samat piirteet ne sinulla tulee koko aika esille, joten kasvua ei ole tapahtunut mihinkään. Tietenkin taas sanot, että vastaat tietynlaiseen viestiin samalla sävyllä, mutta itsetietoisen aikuisen ei tarvitse alentua tuollaiseen. Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse.

"Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse. "

No voi nyyh...Kylläpä nyt itkettää. ;P'

• minä itse

Nimenomaan, olen samaa mieltä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, sanoo vanha sananlaskukin ja sinun kohdallasi se pitää luultavasti hyvin paikkansa.

• minä itse
        minä itse kirjoitti:

Nimenomaan, olen samaa mieltä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, sanoo vanha sananlaskukin ja sinun kohdallasi se pitää luultavasti hyvin paikkansa.

Tuo oli tarkoitettu Dizelille, joka tuntuu pitävän itseään jonain suurena ja mahtavana.

• P.K.
        jogge_paappa kirjoitti:

Jogge_paappa, samaa mieltä tuosta yhdestä olen minäkin.

• helen
        dizel kirjoitti:

"Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse. "

No voi nyyh...Kylläpä nyt itkettää. ;P'

""Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse. "

No voi nyyh...Kylläpä nyt itkettää. ;P' "

Juuri niin. Ja narskuilla ei ole kykyä hävetä itsessään sellaisia asioita, mitä normaali ihminen häpeäisi, jos kirjoittaisi noin niin kuin sinä täällä. Ainoa asia missä olet taitava on röyhkeys ja ilkeys kirjoituksistasi päätellen.

• minä itse kirjoitti:

Tuo oli tarkoitettu Dizelille, joka tuntuu pitävän itseään jonain suurena ja mahtavana.

Joku on tainnut vetäistä jostain herneen kunnolla nenäänsä ja nyt sitten kirjoittelee noita kommentteja monella eri nimimerkillä...heh. :)

• helen kirjoitti:

""Narsku vaikka voissa paistaisi, ei siitä mihinkään pääse. "

No voi nyyh...Kylläpä nyt itkettää. ;P' "

Juuri niin. Ja narskuilla ei ole kykyä hävetä itsessään sellaisia asioita, mitä normaali ihminen häpeäisi, jos kirjoittaisi noin niin kuin sinä täällä. Ainoa asia missä olet taitava on röyhkeys ja ilkeys kirjoituksistasi päätellen.

Otan tuon kohteliaisuutena. (;

• S24-narsismipalstalla illan jakson nimi "Syyttömät ja viattomat vauhdissa"

Ketjustahan on muodostanut varsinainen viattomien rassujen ruumillistuma ja sopiva kohde ulkoistettavallekin on löytynyt.

Onnittelut taas hyvästä työstä.

Joillakin sentään on kanttia puhua omista kokonaispiirteistään, eikä vain hyvistellä ja jeesustella kuin joku herran enkeli.

Ei enkeleitä nimittäin oikeasti ole. On joukko niitä taviksia, jotka omassa narsismissaan eivät edes ymmärrä olevansa niitä taviksia. Taviksia, jotka osaavat olla yhtä hyviä kuin pahojakin, mutta se mikä ei ominaisuus ei kelpaa tänään itselle, kelpaa sitten sysätä vaikka naapurille. Mutta eihän sitä viattoman ja syyttömän passaa tietenkään ajatella.

• älä lyö

aivan,uhri on se joka itsensä katsoo uhriksi. kai sitä on aina jonkinlainen uhri jos on tullut petetyksi jne. asioissa on aina kaksi puolta ja mitä pitempään on oltu yhdessä niin tietenkin on kaksi osapuolta, ei kukaan voi yksin riidellä.

ei myöskään ole aina kyse riitelystä vaan pahansuopaisuudesta, tehdä toiselle pahaa pettää,valehdella, mokata, loukata, piikitellä jne. listasta voi tehdä pitkän. kysyt jos tarinat on tosia, niin... onko lähtökohtana oma ajatusmailmasi ? siis että voi valehdella ? itse ei tulsi mieleenkään keksiä loruja tänne. minkä takia tekisin niin ?
      miksi hakea sääliä täältä ? no ehkä semmoisiakin on. eikö ole helpompi ajatella että on helpottavaa keskustella asiasta josta jollain toisellakin on samoja kokemuksia ? sillä ei moni ihminen halua kaikille tutuilleen täyttä totuutta kertoa kaikesta siitä mitä on läpikäynyt. ehkä jollekkin luotettavalle ystävälle vain. kun on kerran palanut pohjaan kunnolla niin luottamus toista ihmistä kohtaan on mennyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe