AGM-akut ja BLUE MOTION VW:t Golf PLUS

Golfari...

On tosi kovaa tavaraa nämä akut näissä Blue Motion autoissa. UUTTA akkuteknologiaa.
Ei voida puhua samana päivänäkään kun nuista vakiopattereista jotka kyllä ovatkin surkeita ja sopivatkin vain vanhoihin kosliin.
- AGM akuissa on paljon suurempi varauksenottokyky kuin "JunttiSALAMASSA"
- Erittäin hyvä käynnistysvoima myös kylmässä ja alhaisessa varaustilassa
- Ja hillona päällä, pitkä IKÄ

Tässäniitä seikkoja jotka mahdollistaa nykyisissä autoissa Start/ Stop tekniikan ja muut paljon virtaa kuluttavat sähkölaitteet, mm. 1kw PTC-lämmittimen.

Koittakaa nyt Impivaaralaiset kehittyä autojen mukana elkääkä naprakko niiden kolmen johdon kanssa jotka löytyy sieltä startin ja akun väliltä.

23

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salamasanteri

      AGM akut ovat tulevaisuutta. Saksalaiset autonvalmistajat ovat kovassa yhteityössä Vartan kanssa.

      • hypetystäs

        Jaaha vai AGM akku. Paras osa autosta siis kahden kannen alla....
        tjaa. hyp.. hyp.. hyp... hypin onnesta;)


    • Harri Holmes

      Olisiko hyvä myös tavalliseen autoon. Varta ilmoittaa ,että nämä akut ovat lähinnä Premium autoihin. BMW JA VW BLM-autot.

      Koko kaiketi ratkaisee mikä muissakin miesten peleissä ja autossa.

    • Impivaaralainen

      Onko tarkoituksesi saada aikaan oikeaa keskustelua?

      Aloitustehtailusi viittaa vahvasti siihen, että haluat käyttää tätä palstaa pelkästään tympeään itsekehuun. Ylistät autosi osakokonaisuuksia yksi kerrallaan siihen malliin, että taustalla onkin pelkkä halu nostaa omaa häntää. Sinulla on rahaa millä mällätä ja kokemusta enemmän kuin muilla palstalaisilla yhteensä – eikös vain!

      Sivistyksesi vajavaisuuden, itsetuntosi heikkouden ja maailmankuvasi kapeuden osaat ainakin tuoda loistavasti esiin.

      • Golfari...

        Tietoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin suurimmalla osalla täällä keskustelijoista.
        Ihmetyttää kyllä se heikko tietomäärä mikä tulee ilmi kun lukee tätä palstaa.

        Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa. Kyllä olen siinä mielestäni aika hyvin onnistunutkin. Ihmetyttää kyllä,että on niin tolloa porukkaa etteivät ymmärrä nykyaikaisia auton sähköjärjestelmiä erilaisineen hienouksineen.
        Väitetään tyhjää tuubaa ettei se ja se ole mahdollista koskien esim auton 1kW lämmitysvastuksia.
        Nykyiset autot pelaa aivan eri tavalla sähköjen suhteen kuin ne kolmejohtoset.

        Start / Stop automatiikkaa tullaan yleistämään koko ajan ja tavoitteena on vuoteen 2015 että 70% autoista olisi tuo systeemi. Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla. Tehot näyttää olevan 1kW luokkaa. Suurimmat joilla ne ovat on Tojo, BMW ja VW. Kyllä siinäkin keskustelussa huomasi heti alkuunsa,että kovimmat jankkaajat todella istu Impivarassa kiven päällä.
        Niin täällä Impivaaralaiset vaan tutisee nuppi punasena etteivät ne toimi ja akut tyhjenee.
        Mailmassa on käytössä jo 2.8 miljoonaa autoa joissa on S / T systeemit ja osassa myös sähkötoimiset vastukset.
        Kuka tässä haluaa puhua asiaa ja kuka ei HÄ!
        Se on kummaa,että jos täällä sanoo asiat suoraan se on epäasiallista keskustelua.
        Noin 20 VW:tä omistaneena voin sanoa.että nykyinen Golf Plussa on todellakin ollut viaton auto kun ei edes polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Siis ei mitään 13kk on menty. Eipä tuo nykyinen edes syö ölkkiä niin kuin aijemmat Volkkarit.


      • Das Romu

        Niinhän nää iteki haluat sitä omaa pakastinta kehhuu.


      • viimeisiä viedään
        Golfari... kirjoitti:

        Tietoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin suurimmalla osalla täällä keskustelijoista.
        Ihmetyttää kyllä se heikko tietomäärä mikä tulee ilmi kun lukee tätä palstaa.

        Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa. Kyllä olen siinä mielestäni aika hyvin onnistunutkin. Ihmetyttää kyllä,että on niin tolloa porukkaa etteivät ymmärrä nykyaikaisia auton sähköjärjestelmiä erilaisineen hienouksineen.
        Väitetään tyhjää tuubaa ettei se ja se ole mahdollista koskien esim auton 1kW lämmitysvastuksia.
        Nykyiset autot pelaa aivan eri tavalla sähköjen suhteen kuin ne kolmejohtoset.

        Start / Stop automatiikkaa tullaan yleistämään koko ajan ja tavoitteena on vuoteen 2015 että 70% autoista olisi tuo systeemi. Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla. Tehot näyttää olevan 1kW luokkaa. Suurimmat joilla ne ovat on Tojo, BMW ja VW. Kyllä siinäkin keskustelussa huomasi heti alkuunsa,että kovimmat jankkaajat todella istu Impivarassa kiven päällä.
        Niin täällä Impivaaralaiset vaan tutisee nuppi punasena etteivät ne toimi ja akut tyhjenee.
        Mailmassa on käytössä jo 2.8 miljoonaa autoa joissa on S / T systeemit ja osassa myös sähkötoimiset vastukset.
        Kuka tässä haluaa puhua asiaa ja kuka ei HÄ!
        Se on kummaa,että jos täällä sanoo asiat suoraan se on epäasiallista keskustelua.
        Noin 20 VW:tä omistaneena voin sanoa.että nykyinen Golf Plussa on todellakin ollut viaton auto kun ei edes polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Siis ei mitään 13kk on menty. Eipä tuo nykyinen edes syö ölkkiä niin kuin aijemmat Volkkarit.

        Saatko rollaattoriisi S/T -toiminnon? Paras GMA-BMT-akkuhan siinä jo onkin vilkkuvaloa varten, mutta tuo S/T-toiminto epäilyttää.


      • Palle ramstetti
        Golfari... kirjoitti:

        Tietoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin suurimmalla osalla täällä keskustelijoista.
        Ihmetyttää kyllä se heikko tietomäärä mikä tulee ilmi kun lukee tätä palstaa.

        Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa. Kyllä olen siinä mielestäni aika hyvin onnistunutkin. Ihmetyttää kyllä,että on niin tolloa porukkaa etteivät ymmärrä nykyaikaisia auton sähköjärjestelmiä erilaisineen hienouksineen.
        Väitetään tyhjää tuubaa ettei se ja se ole mahdollista koskien esim auton 1kW lämmitysvastuksia.
        Nykyiset autot pelaa aivan eri tavalla sähköjen suhteen kuin ne kolmejohtoset.

        Start / Stop automatiikkaa tullaan yleistämään koko ajan ja tavoitteena on vuoteen 2015 että 70% autoista olisi tuo systeemi. Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla. Tehot näyttää olevan 1kW luokkaa. Suurimmat joilla ne ovat on Tojo, BMW ja VW. Kyllä siinäkin keskustelussa huomasi heti alkuunsa,että kovimmat jankkaajat todella istu Impivarassa kiven päällä.
        Niin täällä Impivaaralaiset vaan tutisee nuppi punasena etteivät ne toimi ja akut tyhjenee.
        Mailmassa on käytössä jo 2.8 miljoonaa autoa joissa on S / T systeemit ja osassa myös sähkötoimiset vastukset.
        Kuka tässä haluaa puhua asiaa ja kuka ei HÄ!
        Se on kummaa,että jos täällä sanoo asiat suoraan se on epäasiallista keskustelua.
        Noin 20 VW:tä omistaneena voin sanoa.että nykyinen Golf Plussa on todellakin ollut viaton auto kun ei edes polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Siis ei mitään 13kk on menty. Eipä tuo nykyinen edes syö ölkkiä niin kuin aijemmat Volkkarit.

        Agm akku on toki uusin tulokas joka ottaa ja antaa virtaa paremmin.ne kestävät hyvin jopa syväpurkausta jota perinteinen akku ei. Latausjänniteen säätö on niitä käytettäessä oltava hyvin hallinnassa.siksi niitä ei juuri kannata laittaa perusautoon jossa lataustieto ei ole ecun kontrolloimaa.agm akun kapasiteetti on kuitenkin verrattain alhainen joten siinä voi olla pieni ongelma jos ns.kaikki on päällä ja ajellaan lyhyitä matkoja.
        Kyllä palle venemiehenä nää tietää .såå


      • Golfari...
        viimeisiä viedään kirjoitti:

        Saatko rollaattoriisi S/T -toiminnon? Paras GMA-BMT-akkuhan siinä jo onkin vilkkuvaloa varten, mutta tuo S/T-toiminto epäilyttää.

        Kovin vaikuttaa viestisi köyhältä ja katkeroituneelta.

        Yleistä tasoa ei voi viisaampaa odottaakkaan.


        Mikä on GMA-akku?
        Se on VARTA PLUS AGM = "Absorbent Glass Mat"


      • Tollo olet...
        Golfari... kirjoitti:

        Tietoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin suurimmalla osalla täällä keskustelijoista.
        Ihmetyttää kyllä se heikko tietomäärä mikä tulee ilmi kun lukee tätä palstaa.

        Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa. Kyllä olen siinä mielestäni aika hyvin onnistunutkin. Ihmetyttää kyllä,että on niin tolloa porukkaa etteivät ymmärrä nykyaikaisia auton sähköjärjestelmiä erilaisineen hienouksineen.
        Väitetään tyhjää tuubaa ettei se ja se ole mahdollista koskien esim auton 1kW lämmitysvastuksia.
        Nykyiset autot pelaa aivan eri tavalla sähköjen suhteen kuin ne kolmejohtoset.

        Start / Stop automatiikkaa tullaan yleistämään koko ajan ja tavoitteena on vuoteen 2015 että 70% autoista olisi tuo systeemi. Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla. Tehot näyttää olevan 1kW luokkaa. Suurimmat joilla ne ovat on Tojo, BMW ja VW. Kyllä siinäkin keskustelussa huomasi heti alkuunsa,että kovimmat jankkaajat todella istu Impivarassa kiven päällä.
        Niin täällä Impivaaralaiset vaan tutisee nuppi punasena etteivät ne toimi ja akut tyhjenee.
        Mailmassa on käytössä jo 2.8 miljoonaa autoa joissa on S / T systeemit ja osassa myös sähkötoimiset vastukset.
        Kuka tässä haluaa puhua asiaa ja kuka ei HÄ!
        Se on kummaa,että jos täällä sanoo asiat suoraan se on epäasiallista keskustelua.
        Noin 20 VW:tä omistaneena voin sanoa.että nykyinen Golf Plussa on todellakin ollut viaton auto kun ei edes polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Siis ei mitään 13kk on menty. Eipä tuo nykyinen edes syö ölkkiä niin kuin aijemmat Volkkarit.

        "Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla."

        Aina oppii uutta, kun Golfarin plussa-herutuksia lukee.

        Jos totta puhutaan, niin auton (oma) akku on vain moottorin käynnistämistä varten. Auton laturin tehtävä on tuottaa virtaa kaikille kulutuskohteille ja ladata tuo akku täyteen taas seuraavaa käynnistystä varten.

        Koita nyt Golfari googlettaa enemmän, hyvin tunnut sieltä "kokemuksia" ja "käytäntöä" löytävän.


      • Impivaaralainen
        Golfari... kirjoitti:

        Tietoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin suurimmalla osalla täällä keskustelijoista.
        Ihmetyttää kyllä se heikko tietomäärä mikä tulee ilmi kun lukee tätä palstaa.

        Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa. Kyllä olen siinä mielestäni aika hyvin onnistunutkin. Ihmetyttää kyllä,että on niin tolloa porukkaa etteivät ymmärrä nykyaikaisia auton sähköjärjestelmiä erilaisineen hienouksineen.
        Väitetään tyhjää tuubaa ettei se ja se ole mahdollista koskien esim auton 1kW lämmitysvastuksia.
        Nykyiset autot pelaa aivan eri tavalla sähköjen suhteen kuin ne kolmejohtoset.

        Start / Stop automatiikkaa tullaan yleistämään koko ajan ja tavoitteena on vuoteen 2015 että 70% autoista olisi tuo systeemi. Ja monet autonvalmistajat ovat ottaneet käyttöönsä myös sähkötoimiset lisälämmittimet jotka toimii auton omalla akulla ja siitä saatavalla virralla. Tehot näyttää olevan 1kW luokkaa. Suurimmat joilla ne ovat on Tojo, BMW ja VW. Kyllä siinäkin keskustelussa huomasi heti alkuunsa,että kovimmat jankkaajat todella istu Impivarassa kiven päällä.
        Niin täällä Impivaaralaiset vaan tutisee nuppi punasena etteivät ne toimi ja akut tyhjenee.
        Mailmassa on käytössä jo 2.8 miljoonaa autoa joissa on S / T systeemit ja osassa myös sähkötoimiset vastukset.
        Kuka tässä haluaa puhua asiaa ja kuka ei HÄ!
        Se on kummaa,että jos täällä sanoo asiat suoraan se on epäasiallista keskustelua.
        Noin 20 VW:tä omistaneena voin sanoa.että nykyinen Golf Plussa on todellakin ollut viaton auto kun ei edes polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Siis ei mitään 13kk on menty. Eipä tuo nykyinen edes syö ölkkiä niin kuin aijemmat Volkkarit.

        >Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa.

        Meille jakamasi sivistyksen ja tiedon taso on luokkaa

        - Golf Plus on saksalainen huipputuote, Variant meksikolaista paskaa
        - TDI on mainio kapistus, TSI kaamea vikapesä
        - Jakohihna on aivan ylivoimainen ratkaisu jakoketjuun nähden
        - PTC-vastus on vallankumouksellisen hieno ja yleispätevä lämppäriratkaisu
        - Akkuhapon imeyttäminen lasikuitumattoon on vuosisadan keksintö ja tekee kaikki muut akut kerralla vanhanaikaisiksi
        - Rahalla saa ja BlueMotionilla pääsee

        jne. jne.

        Sivistystä? Tietoa? Pelkkiä ilmaan heitettyjä, yksinkertaistettuja ja provokatiivisia väittämiä ja oman itsetunnon pönkitysyrityksiä! Milloin esität meille syvällistä, jäsenneltyä, hyödyllistä tietoa, jos sinulla sellaista kerran on? Milloin opit esittämään asiasi tasapainoisen järki-ihmisen lailla, muiden valintoja mollaamatta ja omiasi naurettavuuksiin saakka kehumatta?


      • Golfari...
        Impivaaralainen kirjoitti:

        >Pääasiallinen tarkoitukseni on antaa tietämättömille sivistystä ja tietoa.

        Meille jakamasi sivistyksen ja tiedon taso on luokkaa

        - Golf Plus on saksalainen huipputuote, Variant meksikolaista paskaa
        - TDI on mainio kapistus, TSI kaamea vikapesä
        - Jakohihna on aivan ylivoimainen ratkaisu jakoketjuun nähden
        - PTC-vastus on vallankumouksellisen hieno ja yleispätevä lämppäriratkaisu
        - Akkuhapon imeyttäminen lasikuitumattoon on vuosisadan keksintö ja tekee kaikki muut akut kerralla vanhanaikaisiksi
        - Rahalla saa ja BlueMotionilla pääsee

        jne. jne.

        Sivistystä? Tietoa? Pelkkiä ilmaan heitettyjä, yksinkertaistettuja ja provokatiivisia väittämiä ja oman itsetunnon pönkitysyrityksiä! Milloin esität meille syvällistä, jäsenneltyä, hyödyllistä tietoa, jos sinulla sellaista kerran on? Milloin opit esittämään asiasi tasapainoisen järki-ihmisen lailla, muiden valintoja mollaamatta ja omiasi naurettavuuksiin saakka kehumatta?

        He Hee!

        - Golf Plus on saksalainen laatutuote siitä ei päästä minnekkään. Jatkuvat sijat vikatilastoilla osoittavat sen koska useimmiten se on tilastossa aivan jäjessä VÄHÄVIKAISUUDESSAAN. Eihän se nyt mikään sattuma ole. Pitäisihän sen ymmärtää jokainen. Itse olen nyt ajanut 13 kk eikä pienintäkään huomautettavaa missään laitteissa. Ihme kyllä DSG-aski on pelannut moitteitta myös -30 C pakkasissa. Joskin kannatta ajaa Tripillä muutama sata metriä.

        - Volkswaagenin TDI moottorit ovat hyviä moottoreita eikä niissä juurikaan suurempia vikoja ole ollut. Pahimpia ovat olleet joissakin VAG- 2.0 TDI moottoreissa kansien halkeamat. ( itse vaihdoin pois Golfin aj.88 000km) Sen sijaan TSI moottoreiden viat ovat surullisia ja kalliita jakopään hajoamisia ja muita jakopään ongelmia. Varmaan valmistajallekkin ikävä pommi. Volkkari lähti aivan liian soitelleen sotaan näillä pikku moottoreilla joista koitui sille itselle valtavast huonoa imagoa. No iso Firma pystyy paikkaamaan paljon jos haluaa,marmoritiskin kautta.

        - Jakohihna on osottautunut selvasti paremmaksi VW:n moottoreissa kuin surkuhupaisat venyvät ketjut 50 000 km ja venymä ketjussa 2cm. Todella huonoa laatua ja hätiköityä osamattomuutta. Tuttavani VW asentaja joka kyllä kerto suoraan ,että TSI moottorilla olevaa autoa älä osta. Moottori vaatisi huomattavasti järeämmät jakopään osat Dieseleissä ei sen sijaan ole moottoriongelmia. Tosi juttu ei mitään keksittyä. Mietin kyllä bensakonetta mutta syy tuli selväksi miksi en ottanut 1.4 TSI.
        Jakohihna on idioottivarma kun se laitetaan oikealla pajalla ja uusitaan huolto-ohjelman mukaan. Ensimmäinen Golfini oli vm -75 siinäkin oli jo hihnalla jakopää eikä mitään ongelmaa. Huohotin pamahti joskus jäähän,konetilassa öljykaaos. Huohottimesta sisuskalut veks ja siihen loppui ongelmat. VW-tiskiltä ehdotettiin jo ,että pitää laittaa uusi moottori.

        -PTC-vastus on aivan mainio ja huoltovapaa LISÄLÄMMÖNLÄHDE nuihin kylmiin autoihin jotka ovat taajama-ajossa tosi kylmiä kotteroita laidasta laitaan. Teidän RAADIN mukaan sehän ei voisi edes autossa olla virrankulutuksen suhteen, mutta kyllä vaan voi ja pelaa. Siis pitää tajuta,että puhutaan huoltovapaasta lisälämmönlähteestä.

        - VARTA-AKUT ovat joutuneet kehittämään parempia akkuja nykyään paljon sähköä kuluttaviin autoihin, minusta se on hyvä asia. Kehitys on kulkenut akkualallkin huomattavasti. ET SINÄ KYLLÄ PYSTY VARTA-AKKUJA JA
        SUUNNITTELIJOITA MOLLAAMAAN HE....

        -Rahalla saa ja autolla pääsee itse ostan uuden auton aina silloin kun entisestä saa vielä hyvin max 3-vuotta. Se saatta niitä jurppia jotka saa rahoituksen kautta suolivyötä kiristämällä hankittua itselleen jonkinlaisen kulkupelin, syy ei ole minun. Itse olen tehnyt koko elämäni TYÖTÄ ja saan nyt nauttia taloudellisesta hyvästä olosta. Töihin satoi tai paistoi 45- vuoden urakka. Kassalinjalla olen ollut 6-päivää elämäni aikana. Seuraava autoni tulee varmaan olemaan Audi A4 pitäisi han mielenkiinnosta kokeilla Audiakin.

        Jos tässä on jotain kirjoitettu mikä ei pidä paikkaansa niin vastaa. Kyllä autoistakin pitää pystyä sanomaan asiat suoraan vaikka kyseisen auton omistaakin. Paljon te varmaan ja sinäkin olet oppitunneistani saanut uutta asiaa.


      • Impivaaralainen
        Golfari... kirjoitti:

        He Hee!

        - Golf Plus on saksalainen laatutuote siitä ei päästä minnekkään. Jatkuvat sijat vikatilastoilla osoittavat sen koska useimmiten se on tilastossa aivan jäjessä VÄHÄVIKAISUUDESSAAN. Eihän se nyt mikään sattuma ole. Pitäisihän sen ymmärtää jokainen. Itse olen nyt ajanut 13 kk eikä pienintäkään huomautettavaa missään laitteissa. Ihme kyllä DSG-aski on pelannut moitteitta myös -30 C pakkasissa. Joskin kannatta ajaa Tripillä muutama sata metriä.

        - Volkswaagenin TDI moottorit ovat hyviä moottoreita eikä niissä juurikaan suurempia vikoja ole ollut. Pahimpia ovat olleet joissakin VAG- 2.0 TDI moottoreissa kansien halkeamat. ( itse vaihdoin pois Golfin aj.88 000km) Sen sijaan TSI moottoreiden viat ovat surullisia ja kalliita jakopään hajoamisia ja muita jakopään ongelmia. Varmaan valmistajallekkin ikävä pommi. Volkkari lähti aivan liian soitelleen sotaan näillä pikku moottoreilla joista koitui sille itselle valtavast huonoa imagoa. No iso Firma pystyy paikkaamaan paljon jos haluaa,marmoritiskin kautta.

        - Jakohihna on osottautunut selvasti paremmaksi VW:n moottoreissa kuin surkuhupaisat venyvät ketjut 50 000 km ja venymä ketjussa 2cm. Todella huonoa laatua ja hätiköityä osamattomuutta. Tuttavani VW asentaja joka kyllä kerto suoraan ,että TSI moottorilla olevaa autoa älä osta. Moottori vaatisi huomattavasti järeämmät jakopään osat Dieseleissä ei sen sijaan ole moottoriongelmia. Tosi juttu ei mitään keksittyä. Mietin kyllä bensakonetta mutta syy tuli selväksi miksi en ottanut 1.4 TSI.
        Jakohihna on idioottivarma kun se laitetaan oikealla pajalla ja uusitaan huolto-ohjelman mukaan. Ensimmäinen Golfini oli vm -75 siinäkin oli jo hihnalla jakopää eikä mitään ongelmaa. Huohotin pamahti joskus jäähän,konetilassa öljykaaos. Huohottimesta sisuskalut veks ja siihen loppui ongelmat. VW-tiskiltä ehdotettiin jo ,että pitää laittaa uusi moottori.

        -PTC-vastus on aivan mainio ja huoltovapaa LISÄLÄMMÖNLÄHDE nuihin kylmiin autoihin jotka ovat taajama-ajossa tosi kylmiä kotteroita laidasta laitaan. Teidän RAADIN mukaan sehän ei voisi edes autossa olla virrankulutuksen suhteen, mutta kyllä vaan voi ja pelaa. Siis pitää tajuta,että puhutaan huoltovapaasta lisälämmönlähteestä.

        - VARTA-AKUT ovat joutuneet kehittämään parempia akkuja nykyään paljon sähköä kuluttaviin autoihin, minusta se on hyvä asia. Kehitys on kulkenut akkualallkin huomattavasti. ET SINÄ KYLLÄ PYSTY VARTA-AKKUJA JA
        SUUNNITTELIJOITA MOLLAAMAAN HE....

        -Rahalla saa ja autolla pääsee itse ostan uuden auton aina silloin kun entisestä saa vielä hyvin max 3-vuotta. Se saatta niitä jurppia jotka saa rahoituksen kautta suolivyötä kiristämällä hankittua itselleen jonkinlaisen kulkupelin, syy ei ole minun. Itse olen tehnyt koko elämäni TYÖTÄ ja saan nyt nauttia taloudellisesta hyvästä olosta. Töihin satoi tai paistoi 45- vuoden urakka. Kassalinjalla olen ollut 6-päivää elämäni aikana. Seuraava autoni tulee varmaan olemaan Audi A4 pitäisi han mielenkiinnosta kokeilla Audiakin.

        Jos tässä on jotain kirjoitettu mikä ei pidä paikkaansa niin vastaa. Kyllä autoistakin pitää pystyä sanomaan asiat suoraan vaikka kyseisen auton omistaakin. Paljon te varmaan ja sinäkin olet oppitunneistani saanut uutta asiaa.

        >Paljon te varmaan ja sinäkin olet oppitunneistani saanut uutta asiaa.

        No ei. Vinot hymyt kylläkin. Sinulla on oma käsityksesi tietojesi tasosta, mutta tuota tasoa sinä et valitettavasti onnistu välittämään meille muille teksteilläsi. Rivien välistä me voimme lukea sitten sitäkin selvemmin henkilökuvan sinusta.

        Tunnemme myötähäpeää.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        He Hee!

        - Golf Plus on saksalainen laatutuote siitä ei päästä minnekkään. Jatkuvat sijat vikatilastoilla osoittavat sen koska useimmiten se on tilastossa aivan jäjessä VÄHÄVIKAISUUDESSAAN. Eihän se nyt mikään sattuma ole. Pitäisihän sen ymmärtää jokainen. Itse olen nyt ajanut 13 kk eikä pienintäkään huomautettavaa missään laitteissa. Ihme kyllä DSG-aski on pelannut moitteitta myös -30 C pakkasissa. Joskin kannatta ajaa Tripillä muutama sata metriä.

        - Volkswaagenin TDI moottorit ovat hyviä moottoreita eikä niissä juurikaan suurempia vikoja ole ollut. Pahimpia ovat olleet joissakin VAG- 2.0 TDI moottoreissa kansien halkeamat. ( itse vaihdoin pois Golfin aj.88 000km) Sen sijaan TSI moottoreiden viat ovat surullisia ja kalliita jakopään hajoamisia ja muita jakopään ongelmia. Varmaan valmistajallekkin ikävä pommi. Volkkari lähti aivan liian soitelleen sotaan näillä pikku moottoreilla joista koitui sille itselle valtavast huonoa imagoa. No iso Firma pystyy paikkaamaan paljon jos haluaa,marmoritiskin kautta.

        - Jakohihna on osottautunut selvasti paremmaksi VW:n moottoreissa kuin surkuhupaisat venyvät ketjut 50 000 km ja venymä ketjussa 2cm. Todella huonoa laatua ja hätiköityä osamattomuutta. Tuttavani VW asentaja joka kyllä kerto suoraan ,että TSI moottorilla olevaa autoa älä osta. Moottori vaatisi huomattavasti järeämmät jakopään osat Dieseleissä ei sen sijaan ole moottoriongelmia. Tosi juttu ei mitään keksittyä. Mietin kyllä bensakonetta mutta syy tuli selväksi miksi en ottanut 1.4 TSI.
        Jakohihna on idioottivarma kun se laitetaan oikealla pajalla ja uusitaan huolto-ohjelman mukaan. Ensimmäinen Golfini oli vm -75 siinäkin oli jo hihnalla jakopää eikä mitään ongelmaa. Huohotin pamahti joskus jäähän,konetilassa öljykaaos. Huohottimesta sisuskalut veks ja siihen loppui ongelmat. VW-tiskiltä ehdotettiin jo ,että pitää laittaa uusi moottori.

        -PTC-vastus on aivan mainio ja huoltovapaa LISÄLÄMMÖNLÄHDE nuihin kylmiin autoihin jotka ovat taajama-ajossa tosi kylmiä kotteroita laidasta laitaan. Teidän RAADIN mukaan sehän ei voisi edes autossa olla virrankulutuksen suhteen, mutta kyllä vaan voi ja pelaa. Siis pitää tajuta,että puhutaan huoltovapaasta lisälämmönlähteestä.

        - VARTA-AKUT ovat joutuneet kehittämään parempia akkuja nykyään paljon sähköä kuluttaviin autoihin, minusta se on hyvä asia. Kehitys on kulkenut akkualallkin huomattavasti. ET SINÄ KYLLÄ PYSTY VARTA-AKKUJA JA
        SUUNNITTELIJOITA MOLLAAMAAN HE....

        -Rahalla saa ja autolla pääsee itse ostan uuden auton aina silloin kun entisestä saa vielä hyvin max 3-vuotta. Se saatta niitä jurppia jotka saa rahoituksen kautta suolivyötä kiristämällä hankittua itselleen jonkinlaisen kulkupelin, syy ei ole minun. Itse olen tehnyt koko elämäni TYÖTÄ ja saan nyt nauttia taloudellisesta hyvästä olosta. Töihin satoi tai paistoi 45- vuoden urakka. Kassalinjalla olen ollut 6-päivää elämäni aikana. Seuraava autoni tulee varmaan olemaan Audi A4 pitäisi han mielenkiinnosta kokeilla Audiakin.

        Jos tässä on jotain kirjoitettu mikä ei pidä paikkaansa niin vastaa. Kyllä autoistakin pitää pystyä sanomaan asiat suoraan vaikka kyseisen auton omistaakin. Paljon te varmaan ja sinäkin olet oppitunneistani saanut uutta asiaa.

        Mutta älä laita 1.8Tsfi.Tuulilasi totesi kylmäksi kyseisen mallin.


      • Golfari...
        Impivaaralainen kirjoitti:

        >Paljon te varmaan ja sinäkin olet oppitunneistani saanut uutta asiaa.

        No ei. Vinot hymyt kylläkin. Sinulla on oma käsityksesi tietojesi tasosta, mutta tuota tasoa sinä et valitettavasti onnistu välittämään meille muille teksteilläsi. Rivien välistä me voimme lukea sitten sitäkin selvemmin henkilökuvan sinusta.

        Tunnemme myötähäpeää.

        Sano nyt Impivaaralainen mikä kirjoituksessani oli väärää tai hävettävää. Ei varmaan mikään, täyttä ja paikkansa pitävää tekstiä joka sana.
        Kyllä varmaan itseäsi nolottaa kun hoksaat,että oot puhunut Basoo aika paljon.

        Eikö ole sama vaikka akkuihin laitetaan vanhoja villasukkia jos akun ominaisuudet paranee.
        Sinä itse rupeat saivarteleen tyhjää Tuubaa kun huomaat ,että olet täysin ulalla.

        Minä puhun kokemuksesta ja sinä luulet asiat olevan niin.

        Rivienvälistä voi lukea,että sulla on joku vanhemman mallinen 1.4 TSI koneella oleva käytettynä ostettu VW siksi se katkeroittaa sinun mieltäsi. Käy ostaan uusi auto itelles ja tietysti BLM DSG. Mielummin vielä Dieselinä hyvien alavääntöjen vuoksi on mainio paketti.
        Älä nyt kuitenkaan sinne omaan vanhaan Salama-akkuun ala tunkemaan karhuntaljaa ainakaan sisäpuolelle. Voit tietenkin päältä vuorata sen apu on suurempi kuin uskotkaan. Kyllä se ikä sullakin helppaa..................


    • Ette pety

      AGM-akkumiehiä suosittelen kokeilemaan, mielellään isolla miesporukalla, myös erittäin tyydyttäväksi osoittautunutta A2M-tekniikkaa. Kannattaa googlata.

      • Golfari...

        Miten niin kokeilemaan. Minähän sen olen keksinytkin ja hyvin toimii.


      • Bajis
        Golfari... kirjoitti:

        Miten niin kokeilemaan. Minähän sen olen keksinytkin ja hyvin toimii.

        AGM-akku toimii jo kolmatta vuotta ja virtaa riittää.


      • Pajabelle
        Bajis kirjoitti:

        AGM-akku toimii jo kolmatta vuotta ja virtaa riittää.

        Lyijyakku toimii jo seitsemättä vuotta ja virtaa riittää.


      • Bajis
        Pajabelle kirjoitti:

        Lyijyakku toimii jo seitsemättä vuotta ja virtaa riittää.

        Kyllähän lyijyakussakin virtaa riittää jos auton elektroniikka rajoittuu kolmeen johtoon startissa.


      • Pajabelle
        Bajis kirjoitti:

        Kyllähän lyijyakussakin virtaa riittää jos auton elektroniikka rajoittuu kolmeen johtoon startissa.

        Miksi maksaa useammasta jos kolmellakin pärjää ?


      • Bajis
        Pajabelle kirjoitti:

        Miksi maksaa useammasta jos kolmellakin pärjää ?

        Onhan se kiva,että Volkkarissa on paljon johtoja jotka murenee pakkasella.


    • seppo48

      Joo o, kesti 3v. Eipäkovin pitkäikäiseltä vaikuttanut. VW Golf 2014 malli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe