Dodge Avenger kokemuksia

Kostaja uusi

Onko täällä Avengerilla pidempään ajaneita kuskeja vielä tallella?

kiinostaisi kuulla kokemuksia autosta, hyviä ja huonoja puolia, mielipiteitä
huolloista ja ylläpitokuluista suhteessa muihin kilpailijoihin. lähinnä tiirailen itse dieseliä itse mutta bensaversion kokemuksetkin kuulisin mielelläni. kaikki huomiot autosta kiinnostaa. kiitos asiallisita vastauksista.

15

11048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo S

      näyttäisi huoltoväli olevan ainaskin 15tkm.

      • Avenkeri

    • Alpo S

      Niinpä näkyy manuaali sanovan. Mulla ei ole varmaa tietoa. Tuon 15tkm huoltovälin kuulin jostain ohimennen, kyseessä silloin oli dieselversio. Tuon voisi tarkistaa Autokeskukselta varmaan helposti. Linkistälöytyy myös jotain tietoja. mutta bensamallista en osaa sanoa enempää.

      http://www.dodge.fi/mallisto/avenger/dct/

      • Avenkeri

        Ainakin 2 litran bensamoottorille se on 15 000km /1 vuosi. Kävin tänään hieman tutustumassa Avengeriin ja vilkaisin samalla huoltokirjaa.


    • miun auto

      joka vuosi käytän huollossa . kyllä huoltomies sanoo tulinko liian aikaisin vai liian myöhään. joskus sanoo tule vuoden päästä uudellenneen, avenger 2007

    • Slowspeed

      Joo 2007 Avengeria ainakin maahantuoja (Autokeskus) huolteli juuri 15tkm tai yhden vuoden välein.
      itselläni kokemuksia bensa-Avengereista, ensin oli 2,0 manual-askilla ja nyt 2,7 6-pykäläisellä automaatilla.

      Ensimainitulla ajelin noin 70tkm ja siitä kokemuksia enemmän kuin tästä isommasta koneesta.
      plussia: Hyvin toimi, kiva ajaa, hyvä talviauto eli lämmin, tukeva ajaa huonollakin kelillä, vaikka kylmäkäynnistys on pahasta lähti auto käyntiin -26 asteen pakkasessa.
      Hyvät varusteet ja hyvä ilmastointi, jäähdyttää oikeasti kylmäksi tarpeen mukaan.
      Tukivartta (kts.kommentti alla) lukuunottamatta normi määräaikaishuoltokohteet ja pari polttimoa vaihtoon.
      Ei kertaakaan matka katkennut ja aina lähti ekalla käyntiin.

      Pari miinuspuolta: eli autoon vaihdettiin n.65tkm kohdalla ulompi tukivarsi oik etupää. konepellin pohjatyöt oli joltain osin mennyt pieleen tehtaalla ja siitä johtuen kostajan konepellin etureuna alkoi kupruilla. Tämä korjattiin ja ongelma oli maahantuojalla tiedossa. Kuitenkin konepellin etureuna kannattaa tsekata Avengereissa

      Bensakoneen yhteydessä oleva manuaalivaihteisto on välityksiltään aivan liian pitkä ja se torppaa tehokkaasti muuten ihan ok moottorin tarjoaman voiman. Silti vaihteistolla pärjää vaikka ei tosiaan kehuja minulta saa.

      Dieseleistä ei kokemuksia muuten kuin "kumminkaimalta" kuultuna: VW-diesel Avengerin nokalla kuulemma ajoittain nypyttää/nykii vaikka toimii muuten ihan ok ja pitäisi olla mukavan tehokas pannu. Kuulemma merkkihuollossa oli sanottu sen nypyyksen olevan jopa ominaisuus? Ja itseasiassa Skodan autoissa samalla koneella myös Tuulilasi-lehti on kirjoittanut nykivästä menosta..?

      kokonaisuutena: Avengeri on hyvä peli ja nyt niitä saa edulliseen hintaan pienillä kilsoilla..Tekniikka on perusvarmaa ja paljon suomalaisten ennakkoluuloja parempaa. ITselleni oli pettymys aikanaan kun jouduin tukivarren vaihdattamaan, en ole mihinkään vehkeeseen niin pienillä kilsoilla tukivarsia uusinut. Mutta kaikkiaan hyvä ja kiva auto. Ja kun suhteuttaa siihen, ettei Avenger kärsi mistään TSI-koneiden tai DSG-laatikoiden piilevistä aikapommeista tai käsiin ruostuvista ovenkarmeista (kuten esim vm 2007 A-mese) niin ehkä sen tukivarrenkin vaihdon aikanaan pystyi sulattamaan.
      Huoltoväli ja öv-väli on tuo 15tkm, mutta eipä ainakaan laukea liian pitkien öljynvaihtojen takia koneet kuten tässä parhaillaan olemme saaneet seurata erään valtamerkin asiakkaiden vääntöä uudehkojen autojen koneremontin maksajasta..

      Näistä Dodgeista on tullut täälläkin muutamassa eri viestiketjussa kirjoiteltua ja mielelläni vastaan jatkokysymyksiin koskien Avengereiden tai vaikka Chargerin käyttökokemuksia (jos osaan vastata:)

      • Dodgelainen

        Sattuiskos Avenger-miehet olemaan linjoilla? Omassa 2008 vuosimallissa kupruilee myös tuo konepellin etureunan maali ja kävin näyttämässä sitä Autokeskuksessa. Oletteko te saanet konepellin takuukorjauksen tai vaihdon kivuttomasti vai onko ollut ongelmia? Kuinka kauan auto oli pajalla?

        Oma Avenger on bensakoneella ja manuaalivaihteisto ja nykivää ja laiskaa on meno välillä kiihdyttäessä, mutta muuten kiva ajettava. Onko teillä ollut tämän lisäksi muita ongelmia moottorinohjauksen kanssa? Välillä kaasu jää "päälle" eli kierrosluku laskee tyhjäkäynnille pienellä viiveellä, ikäänkuin ryyppy olisi päällä. Ja elektroninen kaasupoljin on muutenkin välillä temppuillut, kiihdytettäessä tulee selvä nykäys, jolloin veto loppuu puoleksi sekunniksi. Pari kertaa on sytyttänyt kaasupolkimen varoitusvalon ja on pitänyt käynnistää auto uudelleen. Onko huollossa asennettu ohjelmistopäivitys korjannut teillä näitä "vikoja" eli kannattaako sitä asennuttaa, maksanee kuitenkin jotain 100 euroa. Kiitos vastauksista etukäteen.


      • bossi
        Dodgelainen kirjoitti:

        Sattuiskos Avenger-miehet olemaan linjoilla? Omassa 2008 vuosimallissa kupruilee myös tuo konepellin etureunan maali ja kävin näyttämässä sitä Autokeskuksessa. Oletteko te saanet konepellin takuukorjauksen tai vaihdon kivuttomasti vai onko ollut ongelmia? Kuinka kauan auto oli pajalla?

        Oma Avenger on bensakoneella ja manuaalivaihteisto ja nykivää ja laiskaa on meno välillä kiihdyttäessä, mutta muuten kiva ajettava. Onko teillä ollut tämän lisäksi muita ongelmia moottorinohjauksen kanssa? Välillä kaasu jää "päälle" eli kierrosluku laskee tyhjäkäynnille pienellä viiveellä, ikäänkuin ryyppy olisi päällä. Ja elektroninen kaasupoljin on muutenkin välillä temppuillut, kiihdytettäessä tulee selvä nykäys, jolloin veto loppuu puoleksi sekunniksi. Pari kertaa on sytyttänyt kaasupolkimen varoitusvalon ja on pitänyt käynnistää auto uudelleen. Onko huollossa asennettu ohjelmistopäivitys korjannut teillä näitä "vikoja" eli kannattaako sitä asennuttaa, maksanee kuitenkin jotain 100 euroa. Kiitos vastauksista etukäteen.

        Juu. äkkiä vaihdettiin kun takuuaikana kupruili. ei ruostetta kun konepelti on alumiinia...


      • Anonyymi
        Dodgelainen kirjoitti:

        Sattuiskos Avenger-miehet olemaan linjoilla? Omassa 2008 vuosimallissa kupruilee myös tuo konepellin etureunan maali ja kävin näyttämässä sitä Autokeskuksessa. Oletteko te saanet konepellin takuukorjauksen tai vaihdon kivuttomasti vai onko ollut ongelmia? Kuinka kauan auto oli pajalla?

        Oma Avenger on bensakoneella ja manuaalivaihteisto ja nykivää ja laiskaa on meno välillä kiihdyttäessä, mutta muuten kiva ajettava. Onko teillä ollut tämän lisäksi muita ongelmia moottorinohjauksen kanssa? Välillä kaasu jää "päälle" eli kierrosluku laskee tyhjäkäynnille pienellä viiveellä, ikäänkuin ryyppy olisi päällä. Ja elektroninen kaasupoljin on muutenkin välillä temppuillut, kiihdytettäessä tulee selvä nykäys, jolloin veto loppuu puoleksi sekunniksi. Pari kertaa on sytyttänyt kaasupolkimen varoitusvalon ja on pitänyt käynnistää auto uudelleen. Onko huollossa asennettu ohjelmistopäivitys korjannut teillä näitä "vikoja" eli kannattaako sitä asennuttaa, maksanee kuitenkin jotain 100 euroa. Kiitos vastauksista etukäteen.

        ota ilmastoinnin piuha irti niin toimii


    • Ninni^^^_

      Mulla ei eilen menny -09 2.0 dieseli Avenger päästöistä läpi katsastuksessa.

      Mitäs vittua??? Ja joo, nykivää menoa on ollut täälläkin. Ei se sinänsä haittaa, muuten olen autoon ollut tyytyväinen.

    • Mää ja mun kostaja

      -08 Avengeriini on maalattu tuo konepellin reuna. Tampereen Autokeskuksessa maalaavat vain sen vaurioituneen osan ja vetävät lakan koko konepellin päälle. Jää kivasti kiveniskemät sinne lakan alle. Kysyin valmistajalta ohjetta, että mitäs nyt, peltihän menee ruosteelle vuoden-parin päästä niin vastaus oli, että maahantuoja määrittää takuuseen kuuluvan korjauksen ja täällä se on vain vaurioituneen takuukorjattavan kohdan korjaus. No, valmistajan tuotetuki kyllä sanoi, että jos takuuaikana ilmenee ongelmia, jotka johtuvat huollon huolimattomasta työstä niin huoltoliike ja maahantuoja on ensisijaisesti vastuussa ja niiden jälkeen tulee valmistajan vastuu. Autokeskuksen mielestä homma on heidän osaltaan siinä. Ruostetta siis odotellessa. Mulla auto oli Autokeskuksessa vajaan viikon. Kysyin kyllä, mutta takuunalaisia takuuhuoltoja ei ole maahantuoja valtuuttanut muille.

      Sitten niitä remppoja:
      Apparin takarenkaan jarrusatula (250 e), tarvikeosia tähän ei saa...
      Akku
      Etujarrulevyt
      Jarrupalat eteen ja taakse
      Raidetangonpäät (Moogit tuli tilalle)

      Korjausta vaille:
      Osa sisätilan valoista ei toimi, jotuu kulma löystyneestä liitoksesta keskuspanelissa. Keskikonsoli täytyisi kulma purkaa kokonaan jotta niihin päästäisiin käsiksi. --> Seuraava omistaja saa tehdä/teettää.
      Laturi, pitää ujellusta kun auto on kylmä, korjausarvio/vaihto 450e.

      Kostajalla on mittarissa 165 tkm.

    • Kostajatyttö

      Kiitos ihmiset. Tän ketjun luettuani katselin omaa -09 Avengerin konepellin etureunaa ja mikäs se sieltä löytyi! Kukkiahan siellä "kasvaa"!

      Heti kun tästä kerkiän suuntaankin autokeskukseen ja vaadin oikaisua :)

      Olisi jännä tietää, saanko tosiaan vaatia koko konepellin maalausta, eikä vain ongelmakohdan korjausta.

      • Avenger -08

        Autokeskus olisi mieluummin vaihtanut konepellin, mutta maahantuoja antoi luvan ainoastaan vauriokohdan korjaukseen. Eli varaudu siihen. Riippuu toki vauriokohdan laajuudesta, mutta omassa Avengerissa maalattiin ainoastaan etureuna. Mutta koko konepelti kuitenkin lakattiin yli ja nyt siellä vanhan maalin puolella näkyy kivasti kiveniskeämiä lakan alla. No, ei niitä huomaa jos ei pese autoa. ;D


    • juppe3

      minunkin dodgen konepellin etureuna kupruilee. vm.2008 voiko joku kertoa saako sitä takuuseen ,ja miten pitää menetellä. muuten ollut tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Kyllä saat sen takuuseen😀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe