hyttysmyrkkyä koiralle?

miimii

Voiko koiran otsalle laittaa ihmisten hyttysmyrkkyä? Vai onko koirille olemassa omia aineita tähän tarkoitukseen? Yhdenkoiran taloudeassa ei olisi pelkoa, että kaveri nuolee aineen koiran otsalta..

23

13786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sobuli

      Kyllä minä olen silloin tällöin laittanut sormenpäällä ihan ihmisten ohvia koiran otsaluuhun, ei se ole siihen kuollu. Kiusaahan ne itikat koiraakin. On sitä kyllä olemassa jotain ihan koirille tarkoitettuakin hyttysmyrkkyä, Koiramme-lehdessä taisi olla siitä mainos, mutta en minä sen aineen nimeä nyt muista.

      • Niin minäkin sipaisin Offia pahimpiin kohtiin mutta vain sellaisiin ettei pystynyt nuolemaan ko. paikkaa.
        Naama oli sellainen ja päälaki, naamassa ei poskiin koska ainakin sakun kieli riittää sinne mutta toisaalta kun ei herkkua ole niin tuskin nuolisi.

        Aika oli hyttysten paljouteen runsas kun aurinko oli jo laskenut niin niitä oli paljon. Ei koskaan tullut mitään ja toinen mahis olisi ollut tietty se että koira olisi suljettu mökkiin kun muut olivat ulkona.
        Tuo vaihtoehto olisi koiran mielestä ollut vihonviimeinen, halusi aina olla siellä missä ihmisetkin.


    • mäkärä

      Kysyin tässä pari päivää semmoista asiaa, että onko koirille hyttysmyrkkyä ja sain vastauksen, että SEKTER- merkkinen hyttysmyrkky on kuulemanmukaan hyvä! Varmaan sitä saa apteekista tai joistaki eläintarvike-kaupoista.

      • Rico

        joku, mistä tätä ainetta voi ostaa? Kiitos jo etukäteen, jos joku kertoisi... Meillä on ainakin koira ihan kamalilla paukuroilla...


      • *Ninna*
        Rico kirjoitti:

        joku, mistä tätä ainetta voi ostaa? Kiitos jo etukäteen, jos joku kertoisi... Meillä on ainakin koira ihan kamalilla paukuroilla...

        Sekteriä saa eläinkaupoista ja apteekeista. Omalla koiralla on toiminut ihan ok itikoita vastaan, mutta märäräiset ovat vähän hankalampia tapauksia.


    • Piki

      ostin hevoselle tarkoitettua hyttysmyrkkyä itselleni, eiköhän sitä voi koirallekin laittaa.
      Tehokasta se ainakin on eikä haise niin kauheesti.

    • Kutinatonta kesää

      Expot-liuosta apteekista, se tehoaa myös hyttysiin yms. verenimijöihin koska vaikuttaa pintaverenkierrossa. Teho kestää kuukauden. Ainakin meillä se auttoi 100 %:sesti, sillä ennen lääkkeen laittoa koiran nivuset olivat aivan paukamoilla ja laiton jälkeen en ole löytänyt yhtään paukamaa !

    • Anonyymi

      Meillä käytetty offia sekä raidia. Múutaman kerran aivasti kun suihkutettiin kirsusta hännänpäähän. Lisänä punkkipanta jota liuotettu roundup-liuoksessa, toimii hyvin. Ei iske punkit eikä koronat.

      • Anonyymi

        Sitten kun ei aivastele enää niin voi alkaa käyttää koimyrkkyä.


      • Anonyymi

        Jopas oli hölmöt konstit, rounduppi mahtaa olla sulle aamupala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas oli hölmöt konstit, rounduppi mahtaa olla sulle aamupala

        Maatalousliikeistä saa eläimille tarkoitettuja hyönteis karkoiteita. Rundoup, vaarallinen kokeilu koiralle. Mitähän lie ajateltu. 😡😡😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun ei aivastele enää niin voi alkaa käyttää koimyrkkyä.

        Tuo on hyvä konsti, tuo hymyn huulille :)


    • Anonyymi

      Yhden koiran taloudessa voi huoletta ruiskuttaa off ia. Hännäpäästä kuonoon on ruiskutettu myrkkyä ja hyvin toimii.

      • Anonyymi

        Meillä käytetään DDT:tä, on vielä vanhaa varastoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koiran otsalle voi laittaa ihmisten hyttysmyrkkyä.

      • Anonyymi

        Hunaja on kuulema tehokas ja vaaraton luonnontuote.


      • Anonyymi

        Nappi otsaan rakille eikä hyttyset haittaa :)


    • Anonyymi

      Useana kesänä suihkutettu suoraan turkkiin. Lisäksi sivelty nestemäisenä eri puolille, hyvin toimii.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe