hyttysmyrkkyä koiralle?

miimii

Voiko koiran otsalle laittaa ihmisten hyttysmyrkkyä? Vai onko koirille olemassa omia aineita tähän tarkoitukseen? Yhdenkoiran taloudeassa ei olisi pelkoa, että kaveri nuolee aineen koiran otsalta..

13

9678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sobuli

      Kyllä minä olen silloin tällöin laittanut sormenpäällä ihan ihmisten ohvia koiran otsaluuhun, ei se ole siihen kuollu. Kiusaahan ne itikat koiraakin. On sitä kyllä olemassa jotain ihan koirille tarkoitettuakin hyttysmyrkkyä, Koiramme-lehdessä taisi olla siitä mainos, mutta en minä sen aineen nimeä nyt muista.

      • Niin minäkin sipaisin Offia pahimpiin kohtiin mutta vain sellaisiin ettei pystynyt nuolemaan ko. paikkaa.
        Naama oli sellainen ja päälaki, naamassa ei poskiin koska ainakin sakun kieli riittää sinne mutta toisaalta kun ei herkkua ole niin tuskin nuolisi.

        Aika oli hyttysten paljouteen runsas kun aurinko oli jo laskenut niin niitä oli paljon. Ei koskaan tullut mitään ja toinen mahis olisi ollut tietty se että koira olisi suljettu mökkiin kun muut olivat ulkona.
        Tuo vaihtoehto olisi koiran mielestä ollut vihonviimeinen, halusi aina olla siellä missä ihmisetkin.


    • mäkärä

      Kysyin tässä pari päivää semmoista asiaa, että onko koirille hyttysmyrkkyä ja sain vastauksen, että SEKTER- merkkinen hyttysmyrkky on kuulemanmukaan hyvä! Varmaan sitä saa apteekista tai joistaki eläintarvike-kaupoista.

      • Rico

        joku, mistä tätä ainetta voi ostaa? Kiitos jo etukäteen, jos joku kertoisi... Meillä on ainakin koira ihan kamalilla paukuroilla...


      • *Ninna*
        Rico kirjoitti:

        joku, mistä tätä ainetta voi ostaa? Kiitos jo etukäteen, jos joku kertoisi... Meillä on ainakin koira ihan kamalilla paukuroilla...

        Sekteriä saa eläinkaupoista ja apteekeista. Omalla koiralla on toiminut ihan ok itikoita vastaan, mutta märäräiset ovat vähän hankalampia tapauksia.


    • Piki

      ostin hevoselle tarkoitettua hyttysmyrkkyä itselleni, eiköhän sitä voi koirallekin laittaa.
      Tehokasta se ainakin on eikä haise niin kauheesti.

    • Kutinatonta kesää

      Expot-liuosta apteekista, se tehoaa myös hyttysiin yms. verenimijöihin koska vaikuttaa pintaverenkierrossa. Teho kestää kuukauden. Ainakin meillä se auttoi 100 %:sesti, sillä ennen lääkkeen laittoa koiran nivuset olivat aivan paukamoilla ja laiton jälkeen en ole löytänyt yhtään paukamaa !

    • Anonyymi

      Meillä käytetty offia sekä raidia. Múutaman kerran aivasti kun suihkutettiin kirsusta hännänpäähän. Lisänä punkkipanta jota liuotettu roundup-liuoksessa, toimii hyvin. Ei iske punkit eikä koronat.

      • Anonyymi

        Sitten kun ei aivastele enää niin voi alkaa käyttää koimyrkkyä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe