Kaupunkivero Croatiassa?

Toukokuu Splitissä

Mitä se on? Varasin juuri majoitusta, mainittiin ettei hinta sisällä ko veroa!
Onko tietoa kuinka paljon se on?

Nimimerkki toukokuu Splitissä

3

2419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxc

jossain taisin lukea että se olisi 0,3 euroa/yö, mtta voi olla että se oli jotain muuta ...

• Juu, tuota luokkaa se on. Vaimo muisteli että esim. viime kesänä olisi tätä "turistiveroa" kannettu joku 7€ / 2 viikon oleskelumme / hlö.
      Itteltäni se pyydetään kun kuittaan veneen marinasta - yleensä vissiin ekan yön majoittajan toimesta?
      -E

• Akiantti

Ei nyt ole tarkkaa lädettä mistä katsoa, mutta tietääkseni Kroatiassa pitää yli kahden vuorokauden oleskelu rekisteröidä. Jos majoittajana on järjestäytynyt majoittaja, hänellä on velvollisuus hoitaa asian kuntoon ja kerätä erikseen turistivero, ellei se sisälly majoituksen hintaan. Veron keräämisen on varmaan liittynyt passin tietojen ottaminen?

Tuttavien tai ei järjestytyneen luona majoittujan on hoidettava ilmoittautuminen itse, en nyt juuri tiedä kenelle. Passi (vast?) tarvitaan. Ilmoittautuminen on syytä tehdä, jott'ei tule hankaluuksia viranomaisten kanssa, jos sattuu jotakin (kolari tms ikävä juttu, jossa joutuu viranomaisen kanssa tekemisiin).

Meiltä on kerätty 1,05€ /henk/vrk. Asia on ollut tiedossa jo etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      122
      5506
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      71
      5198
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      92
      4228
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3660
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3288
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2871
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2327
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2049
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      45
      1907
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1723
    Aihe