Meillä ollaan koukussa rintakumiin. Sairaalassa antoivat sen apuvälineeksi, kun vauva ei tahtonut hoksata nänninpäätä. Silloin oli tarkoitus, että ajan myötä niin vauva kuin minä opitaan syöttöpuuhat ilman kumia. Ostettiin rintakumeja vielä kotiinkin pari kappaletta, ja vauva on kohta kuukauden ikäinen ja kumi edelleen säännöllisessä käytössä. Välillä onnistuu mainiosti ilmankin, mutta sitten ongelmat taas alkavat. Erityisesti jos vauva on tosi kiukkuinen, niin on helppo vaan tökätä kumilla varustettu nänni suuhun... pääsee helpolla. Musta tuntuu että ongelmaksi on siis tullut osittain oma laiskuus opettaa vauva kunnolla imemään ilman kumia. Mulla oli jo yksi aika varattuna imetyspolille, mutta juuri sinä aamuna imetys onnistui täydellisesti ilman rintakumia ja menin ja peruin ajan.
Ei kai rintakumia ole tarkoitus käyttää näin pitkään ja säännöllisesti...? Hirvittää, jos vauva saa sitä imemällä vielä enemmän ilmaa kuin muuten, ilmavaivoja kun ei todellakaan kaivata lisää.
Mites tuon pikkuisen nyt vieroittaa rintakumista? Ja onko teidän mielestä vakava ongelma, jos edelleen sitä toisinaan käytetään?
rintakumi
6
880
Vastaukset
- Aisey
Itse käytin rintakumia noin kuukauden ja yksi kerta, kun vauva oli erityisen nälkäinen niin jätin sen vain pois enkä enää sen koommin käyttänyt. Kyllähän vauva oli aluksi ihmeissään, mutta nälkäisellä tarmokkuudella sai otteen hyvin matalasta nännistäkin. Aluksi piti vähän heruttaa maitoa suupieleen että tajusi ryhtyä imemään. Vauvan voit myös antaa imeskellä hetken pikkurilliäsi, jotta kitalaki saa oikeanlaisen signaalin ja kosketuksen joka muistuttaa nänniä. Mahdollinen huvitutti kannattaa jättää rintakumivieroituksen ajaksi pois.Toivottavasti onnistut, onhan se imetys niin paljon helpompaa ilman kumia. Mutta olen kuullut, että jotkut käyttävät rintakumia koko pitkänkin imetysajan, eli ei tosiaan ole vakava ongelma. Onnea ja kärsivällisyyttä!
- jalmari julkunen
Kannattaa kyl käyttää tota rintakumia. Se on hieno asia.
- meillänäiinnn
Itse voin sanoa että imetin lastani 1v 3kk aina rintakumin kanssa, lopulta kun siihen tottui nii ei se nyt nii kamalaa ollut. Aattelin että kyllä tuttipullojakin joutuu pesemään yms.
Mutta jos haluat eroon niin koita yöllä ilman rintakumia, silloin yleensä vauva imee unissaan vaikka ilmankin :) - e3rw
Heh, imetin ensimmäistä koko 10 kk kumin kanssa, ei sitten loppuviimeksi enää hoksannut lainkaan mikä tissi on ilman sitä kumia. Siihen tottui, eikä sen käyttö häirinnyt itseäni lainkaan. Eikä vaikuttanut maidontuloon, tms.
Toista imetän taas kumin kanssa :) Nyt mennyt jo 6 kk, eikä lapsi enää osaa ottaa tissiä ilman kumia.
Mä en myöskään jaksa nähdä vaivaa opetella syöttämään ilman kumia, kun en kumia vaikeaksi koe. - ttino
En ymmärrä miks rintakumeista pitäis edes vierottautuu jos niiden kanssa sujuu niin paljon paremmin...itse imetin 6kk ikään ongelmitta rintakumin kanssa. Syynä kumin käyttöön oli todella matalat nänninpäät..vain todella kokenut kätilö sain vauvan imemään ilman kumia...neuvolassa sanoivat et mun tilanteen voi just ja just ymmärtää kun nänniä ei oikeestaan ole mutta jos esim. kova kipu ja rikkoutuneet nänninpäät olisivat syynä rintakumin käyttöön niin se olis ihan ennenkuulumatonta!! :D mä käyttäisin todellaki edelleen kumeja jos mua sattuis.
- -
Täälläkin imetetään rintakumin kanssa, poika nyt 1v1kk. Aloin käyttää kun molemmat nännit meni vereslihalle imetyksen alussa, siihen olisi imetys päättynytkin meidän osalta ilman rintakumeja. Välillä kokeilin päästä kumista eroon mutta koko rinta kipeytyi ja tuli mustelmia.
Meillä rintakumi on jo ihan oma juttu, ei mikään ylimääräinen härpäke. Rintakumilla on mielestäni helpompikin imettää kuin ilman. Varmaan käyttäisin seuraavallakin lapsella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822