Välitilan laatoitus

Mamma

Nykyisin myydään 10 x 10 -laattoja ainakin 4 x 3 kpl:n "mattoina". Käsittääkseni pöytäkaappien ja yläkaappien väliin jäävä 45 - 50 cm:n tilaan menisi juuri 4 tuon kokoista laattaa. Kuvittelen laatoituksen olevan aika helppoa, jos voidaan laittaa "matto" kerrallaan seinään. Mielelläni kuitenkin kuuntelisin kokemuksia?
Entä mitä mieltä perinteisestä 15 x 15 laatasta (kaakelista) ja sen asennuksen helppoudesta?

9

20926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rento

ota opaskirja ja hanki laattaleikkuri niin kyllä se sujuu ihan ok kun ei hötkyile. liimalla helpompaa kuin laastilla. muista silikonit.

vielä kun rautakaupassa vähän räpyttelee avuttomana niin kyllä neuvoja saa auliilta ritareilta. mosaiikki on sitten taas vaikeampaa kuin tuo kymppi. arkithan voi sitten leikata sopivammaksi..

• Arto

Oma keittiö on laattoja vaille valmis. Laatat on jo ostettu ja ne ovat juuri tuollaisia 10x10 laattoja 4x3 sarjoissa. Oman välitilani korkeus on 47,4 cm, joten jonkin verran tulee leikkaamista.

Olin aikeissa laatoittaa itse, mutta päädyin sitten tilaamaan ammattimiehen. Ostin jo jopa halvan laattaleikkurin, joka jäi nyt käyttämättä. Jos joku haluaa ostaa sen vaikka 5e:lla, niin ottakaa yhteyttä. Leikkuri ostettu Tampereen Löytötavaratalosta, joten mikään high-tech tuote ei ole kyseessä.

Laattamies veloittaa minulta noin 100€ laatoituksesta saumauksesta

• Hanski

Itse laatoitin menneellä viikolla ensimmäistä kertaa ja juuri tuon välitilan. Hyvin onnistui, kun ostin ja lainasin kunnon työkalut: laattaleikkuri, laattapihdit, laattasaha (rautasahaan) jne. Kannattaa miettiä tarkkaan, ja vähän mallailla, kuinka laattoja laittaa, ja mihin laattarivi loppuu. Joka tapuksessa joudut valokytkimien ja pistorasioiden kohdalla nakertelemaan laattoja. Riippu tietysti paljon siitä onko peukalosi keskellä kämmentä, ja oletko nähnyt aiemmin laatoitettavan.

Helppo homma se oli näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllä siihen kuitenkin aikaa turaantui illan verran. Enää on vähän saumaushommia jäljellä.

• Mamma

... kommenteista. Tajusin tuossa itsekin asiaa miettiessäni, että siihen välitilaan tulee yli 4 laattaa, joten leikkauspuuhiin tosiaan joutuu. En vielä tiedä, teenkö homman itse vai teetänkö omalla tai vieraalla miehellä.
      Ja tosiaan, se räpyttely tuntuu rautakaupassa auttavan :-)

• EiReiska

Välitilan laatoituksen annoin ammattimiehelle. Tarvikkeet hommasin itse ja työvälineet tulivat remppamiehen mukana. Kotitalusvähennyksillä hinta on niin naurettava että jos vähänkin epäröi niin....

Pistorasiat ja lamput kannattanee repiä huitsin ....

Samalla ne voipi vaihtaa esim 4:n pistokkeen rasioiksi niin saapi kaikki keittiön värkit kerralla kiinni eikä tarvitse johtojen kanssa pelata.

• Pasanen

100e/neliö, pelkät työt. Siis laatat, sauma-aineet, laastit, silikoonit ei kuulunu tuohon hintaan :)

Samat hemmot olivat tarjonneet koko talon kaapistojen asennusta 6000e, lisätöinä mahdolliset kaappien/levyjen loveamiset yms.

Ota sinäkin kybädona pankista lainaa ja laita ammattilaiset asialle.

• EiReiska

Nii

Meidän remonttihemmo otti 30e /h sis alv. Että siitä voipi laskeskella kannattako tehdä itse

• JOOPAJOO!
        EiReiska kirjoitti:

Nii

Meidän remonttihemmo otti 30e /h sis alv. Että siitä voipi laskeskella kannattako tehdä itse

KOETAHAN MONTAKO TUNTIA TARVITSETITSE AIKAA JA VERTAA SITÄ SITTEN SEN AMMATTILAISEN KÄYTTÄMÄÄN AIKAAN,OTA HUOMIOON TYÖKALUT JOITA ET ITSE OMISTA JA TIETENKIN LOPPUTULOS,LASKE SITTEN PALJONKO OMAKSI TUNTIPALKAKSI KERTYI!

• Anonyymi

www.kodinplaza.fi avulla löysin yrityksen, kun etsin luotettavaa ja halpaa keittiön välitilan laatoitusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe