couchsurfing

Onko kellään kokemuksia couchsurfingista? Sujuiko kaikki hyvin vai tapahtuiko kenties jotain odottamatonta? Couchsurfing on jo pitkään kinnostanut minua, mutta arveluttaa onko kuitenkaan ihan turvallista ottaa tuntemattomia luokseen tai mennä tuntemattoman luo yöpymään.

Tuo couchsurfing.org vaikuttaa ihan asialliselta sivustolta. Onko kenelläkään kokemuksia sen toimivuudesta?

Tietysti tajuan, että pitää käyttää tervettä järkeä, mutta haluiaisin kuulla kokemuksia kokeneilta surffaajilta ennen kuin lähden itse mukaan toimintaan.

6

2075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31.56

On kokemusta. Kerran olin "kylässä" Latvian Riiassa ja ihan mukavasti meni.

Kannattaa ainakin kokeilla niin huomaat sopiiko sinulle.

• matkaaja3

tää on nyt vuoden vanha keskustelu mut kirjotan kuitenki kun mua kanssa kiinnostaa toi couchsurffaus ja ollaan lähössä kaverini kanssa 3 kk aasiaan ja ausseihin sekä Uuteen- Seelantiin. Ausseissa olis mukava couchsurfata, haluisin kuulla teijän kokemuksia? !:D

• kskjgjjjjjjjjjjjj

Pelkkiä hyviä kokemuksia.
      Mutta muistakaa se, että monet jotka majoittaa kotiinsa reissareita, odottavat että myös vietät majoittajan kanssa aikaa ja useimmat haluavat esitellä kaupunkia. Eli jos etsit vaan nukkumapaikkaa, niin hotelli on parempi vaihtoehto. Mutta jos etsit majoitusta ja samalla uusia kokemuksia ja haluat tavata uusia ihmisiä, niin rohkeesti vaan kokeileen

• eeeuforia

HEIPPA! mulla on kaks kokemusta couchsurffauksesta ja kummatkin pääosin positiivisia:) Olin espanjassa kaks viikkoo yksin reissaamassa ja ensin olin muutaman päivän hostellissa ja tapasin pojan, jonka kanssa olin keskustellut sivustolla ennen matkaa. Vaikutti ihan mukavalta , erilaiselta kylläkin kuin mitä olin saanut kuvan hänestä... Käytiin ulkona yhdessä ja mietin kyllä, että on niin erilainen kuin mitä oli antanut ymmärtää.En tarkoita mitään hirvean pahaa vaan erilainen persoona. Päätinkin kuitenkin mennä hänen luokseen muutamaksi yöksi. Lupasi näyttää nähtävyyksiä ym... Ei kuitenkaan tultu yhtään toimeen, poika oli hiljainen, en saanut selvää tämän aksentista, tylsä tyyppi ja lopulta viihdyin vain 2 yötä ja lähdin. Jäi vähän huono maku tuosta kokemuksesta, meillä ei ollut yhdessä hauskaa. Menin sieltä suoraan toiseen kohteeseen, toisen houstin luokse ja hän oli aivan mahtava!!! ihana ihminen ja todella todella ystävällinen, auttavainen ja siellä viihdyin sitten peräti 6 päivää:) koin kaikkea mitä en normaalina turistina olisi ikinä kokenut. Suosittelen ottamaan vaan rohkeasti riskejä ja muiden positiivisia palautteita profiileissa kannattaa lukea! Avoimin ja uskaliain mielin ilman ennakkoluuloja niin löytää varmasti mahtavia ihmisiä ja kokemuksia!

• matkatarr

Tein profiilin huvikseni ko.couchsurfing sivulle katsellekseni minkälaista matkaajaa sivulta löytyy. Ajatuksena siis ilmainen (tai halpa) majoitus esimerkiksi vanhemman (normaalin) pariskunnan tai heteronaisen kodissa. Kas kumma sivulta löytyi kun tietyn maan kohdalta etsin vain sinkkumiehiä jotka tarjoavat sohvaansa vain naiselle, alkoi heti epäilyttämään. Mitään vanhempia pariskuntia en itse onnistunut löytämään sohvan tarjoajista. Lopulta sain viestiä eri uskoiselta mieheltä joka etsii sohvanurkkausta nautinnollisiin hetkiin. Vaikutti ammattinsa perusteella ns. normaalilta mutta kun katsoin profiilia tarkemmin siellä näkyi harrastuksissa sexuality! En kyllä majoittaisi vierasta sexualityn harrastajaa sohvalleni. Ilmeisesti sivusto on tarkoitettukin matka seksiseuran etsintään, eikä muuhun.

• Anonyymi

Vieläkö Couchsurfing toimii?
      Siellä on varmassti ihan mukaviakin majoittajia ja sitten on näitä seksinetsijöitä...onhan tinderkin täynnä seksinetsijöitä. Liekö syrjäyttänyt tämän?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe