couchsurfing

Onko kellään kokemuksia couchsurfingista? Sujuiko kaikki hyvin vai tapahtuiko kenties jotain odottamatonta? Couchsurfing on jo pitkään kinnostanut minua, mutta arveluttaa onko kuitenkaan ihan turvallista ottaa tuntemattomia luokseen tai mennä tuntemattoman luo yöpymään.

Tuo couchsurfing.org vaikuttaa ihan asialliselta sivustolta. Onko kenelläkään kokemuksia sen toimivuudesta?

Tietysti tajuan, että pitää käyttää tervettä järkeä, mutta haluiaisin kuulla kokemuksia kokeneilta surffaajilta ennen kuin lähden itse mukaan toimintaan.

6

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31.56

      On kokemusta. Kerran olin "kylässä" Latvian Riiassa ja ihan mukavasti meni.

      Kannattaa ainakin kokeilla niin huomaat sopiiko sinulle.

    • matkaaja3

      tää on nyt vuoden vanha keskustelu mut kirjotan kuitenki kun mua kanssa kiinnostaa toi couchsurffaus ja ollaan lähössä kaverini kanssa 3 kk aasiaan ja ausseihin sekä Uuteen- Seelantiin. Ausseissa olis mukava couchsurfata, haluisin kuulla teijän kokemuksia? !:D

    • kskjgjjjjjjjjjjjj

      Pelkkiä hyviä kokemuksia.
      Mutta muistakaa se, että monet jotka majoittaa kotiinsa reissareita, odottavat että myös vietät majoittajan kanssa aikaa ja useimmat haluavat esitellä kaupunkia. Eli jos etsit vaan nukkumapaikkaa, niin hotelli on parempi vaihtoehto. Mutta jos etsit majoitusta ja samalla uusia kokemuksia ja haluat tavata uusia ihmisiä, niin rohkeesti vaan kokeileen

    • eeeuforia

      HEIPPA! mulla on kaks kokemusta couchsurffauksesta ja kummatkin pääosin positiivisia:) Olin espanjassa kaks viikkoo yksin reissaamassa ja ensin olin muutaman päivän hostellissa ja tapasin pojan, jonka kanssa olin keskustellut sivustolla ennen matkaa. Vaikutti ihan mukavalta , erilaiselta kylläkin kuin mitä olin saanut kuvan hänestä... Käytiin ulkona yhdessä ja mietin kyllä, että on niin erilainen kuin mitä oli antanut ymmärtää.En tarkoita mitään hirvean pahaa vaan erilainen persoona. Päätinkin kuitenkin mennä hänen luokseen muutamaksi yöksi. Lupasi näyttää nähtävyyksiä ym... Ei kuitenkaan tultu yhtään toimeen, poika oli hiljainen, en saanut selvää tämän aksentista, tylsä tyyppi ja lopulta viihdyin vain 2 yötä ja lähdin. Jäi vähän huono maku tuosta kokemuksesta, meillä ei ollut yhdessä hauskaa. Menin sieltä suoraan toiseen kohteeseen, toisen houstin luokse ja hän oli aivan mahtava!!! ihana ihminen ja todella todella ystävällinen, auttavainen ja siellä viihdyin sitten peräti 6 päivää:) koin kaikkea mitä en normaalina turistina olisi ikinä kokenut. Suosittelen ottamaan vaan rohkeasti riskejä ja muiden positiivisia palautteita profiileissa kannattaa lukea! Avoimin ja uskaliain mielin ilman ennakkoluuloja niin löytää varmasti mahtavia ihmisiä ja kokemuksia!

    • matkatarr

      Tein profiilin huvikseni ko.couchsurfing sivulle katsellekseni minkälaista matkaajaa sivulta löytyy. Ajatuksena siis ilmainen (tai halpa) majoitus esimerkiksi vanhemman (normaalin) pariskunnan tai heteronaisen kodissa. Kas kumma sivulta löytyi kun tietyn maan kohdalta etsin vain sinkkumiehiä jotka tarjoavat sohvaansa vain naiselle, alkoi heti epäilyttämään. Mitään vanhempia pariskuntia en itse onnistunut löytämään sohvan tarjoajista. Lopulta sain viestiä eri uskoiselta mieheltä joka etsii sohvanurkkausta nautinnollisiin hetkiin. Vaikutti ammattinsa perusteella ns. normaalilta mutta kun katsoin profiilia tarkemmin siellä näkyi harrastuksissa sexuality! En kyllä majoittaisi vierasta sexualityn harrastajaa sohvalleni. Ilmeisesti sivusto on tarkoitettukin matka seksiseuran etsintään, eikä muuhun.

    • Anonyymi

      Vieläkö Couchsurfing toimii?
      Siellä on varmassti ihan mukaviakin majoittajia ja sitten on näitä seksinetsijöitä...onhan tinderkin täynnä seksinetsijöitä. Liekö syrjäyttänyt tämän?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe