Kyseessä HP:n notebook sarjan 1,5v sitten ostettu läppäri. Kone on viimeisen vuoden ajan ollut oikeastaan jatkuvasti verkkovirrassa ja näin ollen akun kapasiteetti on aivan huomaamatta huonontunut...ei käynyt mielessä irrottaa akkua koneesta tm.
Nyt akku kestää enää vajaa 5min. Täyteen ladatusta se 5 minuutissa vähenee noin 80% ja sitten kone sammuu itsestään!
Kannattaisko kokeilla jotain pakastuskikkaa tm, ei tuo tuosta enää parane...vaikka miten pidät irti koneesta.
Läppärin akku död?!
8
176
Vastaukset
- 1stMacFinn
Ei se akku siitä irtipitämisestä parane. Osta uusi ja käytä sitä viisaammin. Ota lähes päivittäin virtajohto irti ja käytä akulla. Vaihtelevasti, ei joka kerta tyhjentäen ja taas virtajohto kiinni.
- ?
" Ota lähes päivittäin virtajohto irti ja käytä akulla."
mistä moiset ohjeet olet saanut ?
minulla ja minulle "di" ja käyttöohjeissa ainakin aivan erilaisia.
jos olet niin käyttänyt, ei se todista että olisi oikein, useimat kestää miten vaan käytettynä 5-8 vuotta, nii että pitävät lähes puolet alkuperäisajasta,
mutta pitää huomioida että uudet ohjelmat oavt raskaampia ja syövät akkua enemmän. - 1stMacFinn
? kirjoitti:
" Ota lähes päivittäin virtajohto irti ja käytä akulla."
mistä moiset ohjeet olet saanut ?
minulla ja minulle "di" ja käyttöohjeissa ainakin aivan erilaisia.
jos olet niin käyttänyt, ei se todista että olisi oikein, useimat kestää miten vaan käytettynä 5-8 vuotta, nii että pitävät lähes puolet alkuperäisajasta,
mutta pitää huomioida että uudet ohjelmat oavt raskaampia ja syövät akkua enemmän.http://www.apple.com/fi/batteries/notebooks.html
http://www.apple.com/fi/batteries/
Noiden ohjeiden mukaan olen toiminut ja hyvin kestävät akut.
Toki eri valmistajilla voi olla eri ohjeita. HP:n sivuilta tosin en ole kunnollisia ohjeita HP:n läppäreille löytänyt.
- takuu...............
Kuuluu takuuseen
tuossa KULUTTAJA ledestä, kuvan numeroista, en muista tarkemmin mikä,
kirjastossa on ko lehteä.
http://aijaa.com/006099542720 - jackkron
Akku ei kuulu normaalin takuun piiriin ja niillä on yleensä 6kk-12kk takuu.
- digijussi
Vika ei ole akussa vaan emolevyn väyläpiirissä. Läppäri pitää avata ja väyläpiiri juottaa uudelleen paikalleen, kyseessä on lämpövika joita on HP ja acer koneissa ihan tavallisesti. Valmistusvikoja ja sikäli kun olen lukuisia käsiin saanut tutkiakseni niin ihan tarkoituksellinen ominaisuus levitä takuuajan jälkeen. Jos jatkat käyttöö - piiri kärähtää. Sitä paitti koppa auki ja jäähdytysrivan sisäkaaret puhtaaksi, imee ihan sikana nukkaa ja tukkii ripojen sisäreunat. Lämpösuojaus sammuttaa koneen kunnes konees lopulta kärähtää kokonaan. Väyläpiiri irtoo emosta tai jäädytys elementistä koska silikonitassu kovettuu ja latistuu välistä ja piirin väliin jää ilmaa kun emo liikkuu taipuillessaan aina hiuskarvan verran sitä liikutellessa paikasta toiseen ja voi olla jo rikkonutkin piirin. Oireista selkein on että jäähdytys alkaa käydä kierroksilla pokkeavan paljon.- just toissaviikolla avasin moisen taas ja totesin että nvidian siru oli menny (nforce 430 kärähtää herkimmin =MCP61).
Minulla ois läppärin akkuja kyllä jos joku haluu - halvalla emolevystä hajonneista HP ja Acer koneista.- arvokm
Pätisikö tuo tyyppivika sitten myös alle vuoden ikäisiin HP:n koneisiin ? Itselläni kesällä ostettu, vieläkin 850€ hintainen HP (toistaiseksi kuitenkin toiminut hyvin) , ja olen kuullut vaikka mitä kauhutarinoita juuri HP:n läppäreistä, vaikka merkki on suomen suosituin. Olen kuullut itse HP:tä myyviltä (!!!) elektroniikkaliikkeiden työntekijöiltä paljon siitä, kuinka usein ylikuumenneita koneita kannetaan takuuseen...
- käytössä2
Tilaa uus
http://www.dealextreme.com/p/11-1v-5200mah-battery-hp-laptop-112254r?=34774240
http://s.dealextreme.com/search/notebook.html?category=1401
DX:ltä ilman postikuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483