Minne sotilaspassin voi palauttaa ?

sotilas 3/80

Nykyisen tilanteen vallitessa olen tullut siihen tulokseen että en halua enään omistaa sotilalspassia, minne palautan sen kun ministeriö ei ota sitä vastaan ?

39

3039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme Mies

      Minä vain revin omani ja heitin roskikseen. Siitä on nyt 10 vuotta. Kerran yrittivät pakottaa kertaamaan, en tietenkään mennyt.

      • Anonyymi

        Vastustan Natoa, enkä ole valmis puolustamaan kotimaata. Isoisät taisteli henkensä ja terveytensä uhalla, tuollaiselle vätykselle itsenäisyyden.
        Pyydän heiltä anteeksi että elätämme sinun kaltaisia isänmaan pettureita.


    • skdjfkdj

      Ja minä söin omani hätäpäissäni, nyt kaduttaa . Aseveljet, miten saan passini takaisin ?

      • syö paskaa

        Ei me olla sun veljiä dildo. Ei varsinkaan aseveljiä.


    • 14+8
      • Anonyymi

        Passi on kaikkein varmimmassa tallessa, kun sen palauttaa Venäjän federaation puolustusministeriöön.


    • Fänrik Stål

      Todennäköisesti sotilaspassisi on nytkin meidän eli valtion omaisuutta, vaikka se olisikin Sinulla hallussasi.

      Voit tehdä ilmoituksen siitä, että maanpuolustusvakaumuksesi on muuttunut ja että ilmoittaudut korvaavaan palvelukseen aluetoimistoon.

      Tuolloin saat joskus kutsun, jos saat, viiden vuorokauden korvaavaan palvelukseen Lapinjärven siviilipalveluskeskuksessa.

      Sen jälkeen sinua ei enää huolita takaisin sotilaalliseen reserviin, koska olet kuin siviilipalvelusmies.

    • Asdertson

      Pelkkä paperinpalan palauttaminen tai hukkaaminen ei vielä poista sinua reservistä.

      Sinun täytyy ottaa yhteys aluetoimistoosi ja ilmoittaa ryhtyväsi reservin kieltäytyjäksi. Saat passituksen Lapinjärvelle viiden päivän täydennyskoulutukseen, jonka jälkeen olet faktisesti sivari.

      Itse olen tuota temppua perhesyistä vielä lykännyt. Vaikea irrottaa viikon vapaata töistä ja pienten lasten kotona hoidosta.

      En ole nimittäin vielä lopullisesti pettynyt Suomen puolustusvoimiin. Olen päättänyt pitää sotilaspassini siihen asti, kun eduskunta ja hallitus päättävät Natoon liittymisestä nykyistä asevelvollisuuslakia muuttamatta. Silloin katson sotilasvalani vanhentuneen.

      • minä päätän

        Minut poistaa reservistä se tosiasia, että en lähde koskaan kertaamaan, enkä toisaalta mihinkään muuallekaan. Jos taas viranomaisilla on edelleen sellainen harhaluulo, jonka mukaan olen osa jotain armeijaa, niin se on vain heidän ongelmansa. Tietysti reservinkieltäytymisen voisi pistää menemään ihan vittuillessaan, mutta en minä mihinkään uudelleenkoulutukseenkaan tule koskaan lähtemään.


    • NATO:n päämajaan

      NATO:n päämajaan, Brysseliin. Osoite löytyy netistä.

    • Väke

      Samalla, kun palauttaa passinsa voisi myös luovuttaa housunsa ja vetää hameen päälle.

      • paskapassi

        Vain housut jalassa oleva voi olla paskahousu. Housuista kannattaa siis siirtyä pois. Ja passi tekee paskahousun. Passista kannattaa siis myös pyrkiä eroon.


      • Virka passille?

        Ja kun olet saunassa ilman housuja eikä jalkojen välissä ole mitä kehtaisi näyttää, voit näyttää sotilaspassiasi sen sijaan.


      • Anonyymi

        Voi kun isänmaallista taidat olla niitä pohjanmaan velliperseitä jonka isät sotien aikaan piileskelivät pohjanmaan perunakuopissa osallistumatta maanpuolustukseen ja uhosivat sitten jälkeenpäin miten he suomea puolustivat.


    • homopassi

      Sotilaspassi on historian kehnoin ja naurettavin kyrvänjatke.

    • niität mitä kylvät

      Itse en ottaisi nykyään kivääriä kouraan, muutoin kun jakamalla lyijyä nykypäättäjille. tälläistä "häviäjien" hallitusta ja sen tekemiä "norsunluutorni" päätöksiä, sekä sen edustamaa yhteiskuntajärjestystä en voisi mitenkään kokea puolustamisen arvoiseksi.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Sotilaspassia ei voi palauttaa, vaan se tulee polttaa jos henkilö kokee ettei hän tarvitse sitä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja mikähän on tämän jeesuksen osoite jonne passini palautan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän on tämän jeesuksen osoite jonne passini palautan?

        Voi kuule Halla-aho ei sinulla ole sotilaspassia, kun pää ei kestänyt....


    • Anonyymi

      Vie se sodankäyneelle sukulaisellesi ja sano hänen taistelleen turhaan suomen ja jälkikasvun puolesta.

      • Anonyymi

        Ei se ole sodankäyneen sukulaisen vika, että nykyiset valtaapitävät ovat Suomen myyneet moneen kertaan, jos olisi itsenäisyys mitä puolustaa, ei palauteltaisi sotilaspasseja ja varusmiesten motivaatio jotain aivan muuta kuin nyt. Kunhan hetken varrot, niin taas kannetaan laukkuja, sekö on mielestäsi maanpuolustusta ?


    • Anonyymi

      Sodan käyneet sukulaiset tekivät erinomaista työtä pitäen Suomen itsenäisenä. Heidän johtajansa pettivät heidät hankkimalla puutteellista aseistusta sotaan ja näin uhraten liikaa ihmisiä kuolemalle.

      • Anonyymi

        Totta ! Köyhyydelläkin oli toki oma osansa, silti sota sujui varsin kohtuullisesti. Onnistumiseen vaikutti varmasti myös hyvä motivaatio, viholliskuva oli useimmille erittäin selvä ja kirkas. Nyt tavoitteet/uhkakuvat ovat kovasti hämärtyneet, kuka uhkaa ja mistä, sisältä/ulkoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ! Köyhyydelläkin oli toki oma osansa, silti sota sujui varsin kohtuullisesti. Onnistumiseen vaikutti varmasti myös hyvä motivaatio, viholliskuva oli useimmille erittäin selvä ja kirkas. Nyt tavoitteet/uhkakuvat ovat kovasti hämärtyneet, kuka uhkaa ja mistä, sisältä/ulkoa ?

        Raiskarit ovat nyt uhka realistisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raiskarit ovat nyt uhka realistisesti.

        Homoseksuaalit eivät kuulu suihkuun muiden kanssa.


    • Anonyymi

      Palautin oman sotaleikkipassini takkaan, paloi oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Jahas nato kiima on korkeimmillaan. Ilman natoa puolustan Suomea mutta jos menemme natoon kansalta kysymättä lähetän sotilaspassini tasavallan presidentille.

    • Anonyymi

      Vaikka polttaisit sotilaspassisi, ei se ole este sotimaan ja onhan sun pakko puolustaa isänmaatasi hyökkääjää vastaan.

      • Anonyymi

        Ei Venäjä hyökkää, vaan Suomen armeija hyökkää. Venäjä tekis vain invaasion, ja elämä jatkuis.


    • Anonyymi

      Saatanan vellihousut. Kunnioittakaan nyt edes vähän isoisienne uhrauksia Suomen itsenäisyyden puolesta ja lopettakaa nämä turhan päiväiset löpinät täällä.

      • Anonyymi

        Suolileijona kaulassa, kaljaa lasissa. Ootte te tyhmiä.


      • Anonyymi

        Mikä itsenäisyys? Myytiin 1995!


    • Anonyymi

      Polta se ja käytä sytykkeenä vaikka Koraanin sivuja...

    • Anonyymi

      Eikös teillä siellä Pietarissa todellakaan ole yhtään paikkaa johon sen sotilaspassin voisi palauttaa? Lopettakaa ukrainalaisten tappaminen ja yrittäkää elää rauhassa muiden kanssa.

      • Anonyymi

        Narsstinatotrolli vauhdissa taas.


    • Anonyymi

      ukraine is west fault . siitä googlehakua päälle

    • Anonyymi

      Maan petturit pitäisi lähettää Venäjälle, tekisitte mitä vain ettei tarvitsisi puolustaa isänmaata. Muuta suomesta pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe