Kissa ja hiiret

qwerty

Olen tässä jonkin aikaa miettinyt että mitä kissa pitäisi elävästä ravinnosta? Eläinkaupastahan saa ostettua hiiriä/gerbiilejä minkä hintaisia ne mahtaa olla?

29

2156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catlover

      Kissahan on fysiologialtaan sopeutunut sekaravintoon. Ruoansulatusfysiologialtaan kissa on lihansyöjä.Kissa saalistaa tuoretta lihaa, sille ei vanha kelpaa. Kissa saattaa vierastaa myös suojakaasuun pakattua lihaa sen tuoksun takia. Liha ravinto on kissalle parempaa kuin kasvis, koska kissa ei osaa hyödyntää hiilihydraatteja. Kissoille tärkeä asia ruuassa on Aminohapot joita lihassa on. Ruoan ulkonäöllä ei ole eläimille suurtakaan merkitystä.kissa on vaihteluhaluinen, joten elävää ravintoakin kannattaa vaihdella! Kissa saalistaa tuoretta lihaa, sille ei vanha kelpaa...

      =

      Suosittelen mainitsemiasi eläimiä hiiriä/gerbiilejä ja jos niihin kyllästyy niin vaikka puluja yms... Ikävä kyllä hinnoissa en osaa sinua auttaa

      • ap

        Olen yrittänyt ostaa kyseisiä eläimiä kaupasta mutta eivät ole suostuneen myymään niitä kissan ruuaksi pitäisikö kokeilla ostaa niitä "lemmikeisi" muutama


      • leopardigekko
        ap kirjoitti:

        Olen yrittänyt ostaa kyseisiä eläimiä kaupasta mutta eivät ole suostuneen myymään niitä kissan ruuaksi pitäisikö kokeilla ostaa niitä "lemmikeisi" muutama

        Eläinkauppojen pakastehiiriä ei suositella kissojen ravinnoksi sillä niistä ei voida taata että ne ovat tauti- ja loisvapaita (kaikki eivät tuhoudu pakastuksessa) ja että ovatko ne todellakin tuoreita.

        Monet mateliaharrastajatkaan eivät halua ostaa valmiiksi pakastettuja hiiriä vaan kasvattavat niitä itse lemmikkiensä ravinnoksi.

        Se sitten vähän ihmistyypistä kiinni että kuinka pokka pitää kasvattaa toista eläinlajia toisen ravinnoksi, varsinkin kun jyrsijät ovat jo älykkäitä, tuntevia ja "korkeamman tasoisia" kehityksellisesti kuin matelijat, ja toisaalta kissathan perinteisesti ensin rääkkäävät saalistaan ennen kuin sen tappavat.

        Itse en pystyisi kasvattamaan jyrsijöitä kissojeni ravinnoksi, sillä en raaskisi niitä kissoille elävinä antaa, enkä toisaalta pystyisi niitä omin käsin tappamaankaan. Elävänä pakastaminenkin on mielestäni todella julmaa, sillä ei eläin heti kuole vaan kärsii kuollessaan paljonkin.

        Siksipä meillä terrariossa onkin ainoastaan hyönteisiä tai hedelmiä syöviä liskoja ja kissamme puolestaan saavat tyytyä purkkiruokaan ja toivon mukaan ammattitaitoisesti ja kiduttomasti teurastettuun sisäelimiin ja naudanlihaan. Kerran broilerikasvattamossa käyneenä en enää suostu pistämään siipikarjaa suuhuni eikä sitä myöskään anneta kissoille, sillä kokemus oli niin järkyttävä.


      • edellinen.
        leopardigekko kirjoitti:

        Eläinkauppojen pakastehiiriä ei suositella kissojen ravinnoksi sillä niistä ei voida taata että ne ovat tauti- ja loisvapaita (kaikki eivät tuhoudu pakastuksessa) ja että ovatko ne todellakin tuoreita.

        Monet mateliaharrastajatkaan eivät halua ostaa valmiiksi pakastettuja hiiriä vaan kasvattavat niitä itse lemmikkiensä ravinnoksi.

        Se sitten vähän ihmistyypistä kiinni että kuinka pokka pitää kasvattaa toista eläinlajia toisen ravinnoksi, varsinkin kun jyrsijät ovat jo älykkäitä, tuntevia ja "korkeamman tasoisia" kehityksellisesti kuin matelijat, ja toisaalta kissathan perinteisesti ensin rääkkäävät saalistaan ennen kuin sen tappavat.

        Itse en pystyisi kasvattamaan jyrsijöitä kissojeni ravinnoksi, sillä en raaskisi niitä kissoille elävinä antaa, enkä toisaalta pystyisi niitä omin käsin tappamaankaan. Elävänä pakastaminenkin on mielestäni todella julmaa, sillä ei eläin heti kuole vaan kärsii kuollessaan paljonkin.

        Siksipä meillä terrariossa onkin ainoastaan hyönteisiä tai hedelmiä syöviä liskoja ja kissamme puolestaan saavat tyytyä purkkiruokaan ja toivon mukaan ammattitaitoisesti ja kiduttomasti teurastettuun sisäelimiin ja naudanlihaan. Kerran broilerikasvattamossa käyneenä en enää suostu pistämään siipikarjaa suuhuni eikä sitä myöskään anneta kissoille, sillä kokemus oli niin järkyttävä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8749735

        Löysin aiheesta vanhan keskustelun


      • laki kieltää
        ap kirjoitti:

        Olen yrittänyt ostaa kyseisiä eläimiä kaupasta mutta eivät ole suostuneen myymään niitä kissan ruuaksi pitäisikö kokeilla ostaa niitä "lemmikeisi" muutama

        Sen taitaa kieltää eläinsuojelulaki, ettei saa syöttää lemmikkikissalleen elävänä hiiriä. Vaikka kuinka sitä luonnossa tapahtuukin, niin se on eri asia kuin syöttää tahallaan elävää ravintoa lemmikilleen. Ei niitä saa syöttää myöskään käärmeille elävänä vaan valmiiksi tapettuina ja se tuottaa joskus ongelmia, kun käärmeet ei aina tykkää syödä kuolleita. Tai niiden vaistot ei toimi liikkumattoman saaliin kohdalla kunnolla.

        Jos ostat hiiriä "lemmikiksi" ja annatkin kissasi "vahingossa" syödä ne, niin jos/kun joku saa vihiä puuhistasi, voi olla edessä tutkinta ja tuomio.

        Osta mieluummin valmiiksi tapettuja ja pakastettuja hiiriä jos kerran haluat niitä kokeilla syöttää. Tosin saa sen ruokinnan muutenkin lähelle hiiren koostumusta, se vaan vaatii vähän enemmän paneutumista aiheeseen. Se on jopa turvallisempaakin kun et voi tietää mitä tauteja elävillä hiirillä mahtaa olla, tai edes niillä pakastehiirillä.


    • 8+6

      Tietenkin kissa pitää elävästä ravinnosta ja se on sille hyväksi. Paras ratkaisu on antaa kissan itse saalistaa ruokaansa. Oletan että valistuneena kissanomistajana olet ottanut kissan oloihin, joissa sen voi päästää vapaaksi. Silloin asia on helppo järjestää.

      • 0+8

        Joko sinä riivattu tännekin jo kerkisit mumisemaan tuota mantraasi?

        Joka ketjuunko se pitää väen väkisin saada tappelu kissojen ulkoilusta?

        Olet sinä vaan aikamoinen trollaattori, tosin harvinaisen tylsä sellainen eli keksi välillä jotain UUTTA ja ERILAISTA!

        Ja nyt en tarkoita sitä toista vakioaihettasi eli kissojen luovutusikää!


      • 756+7
        0+8 kirjoitti:

        Joko sinä riivattu tännekin jo kerkisit mumisemaan tuota mantraasi?

        Joka ketjuunko se pitää väen väkisin saada tappelu kissojen ulkoilusta?

        Olet sinä vaan aikamoinen trollaattori, tosin harvinaisen tylsä sellainen eli keksi välillä jotain UUTTA ja ERILAISTA!

        Ja nyt en tarkoita sitä toista vakioaihettasi eli kissojen luovutusikää!

        Minäkin rakastan sinua. :)


      • 69+11
        756+7 kirjoitti:

        Minäkin rakastan sinua. :)

        Hyvää Ystävänpäivää sinulle muruseni. Rakastaisin sinua enemmän ellet olisi niin hankala :)


      • kumihuuli

        valistuneena kissanomistajana ??
        Taidat sitten asua jumalan hylkäämässä perskorves,jos voit kissan vapaaksi päästää.
        kaupunki oloissa on edesvastuutonta päästä kissa vapaaksi juoksentelemaan.
        Vai päästätkö lapsetkin yksin juoksenteleen pitkin öisiä katuja ......?


    • ei marsua kissalle

      Pakastehiiret, jopa pinkit eli hiirivauvat ovat älyttömän kalliita siihen verrattuna mikä niiden todellinen ravintoarvo on. Pakastaminen ei tee hyvää kuten me kaikki tiedämme! Pinkit ovat lisäksi niin pieniä että ei kissan maha sellaisella täyttyisi ja toisaalta, onko muka vastasyntyneessä hiiressä yhtä lailla kissan tarvitsemia ravintoaineita kuin sen ulkoa pyydystämässään peltohiiressä? Aikuinen hiiri kun sisältää muutakin kuin niukasti lihaa ja pari pehmeää luuta.

      Pakastejyrsijöiden antaminen kissalle on ihan turhaa erikoisuuden tavoittelua ja hifistelyä, sekä omasta mielestäni myös varsin ällöttävää. Elävien jyrsijöien tai lintujen ravinnoksi antaminen on taas äärimmäistä julmuutta ja laissa myös kiellettyä.
      Miltähän kissanomistajista tuntuisi jos joku alkaisi ruokkia esimerkiksi suurikokoisia koiriaan kuollella kissoilla? Kissathan lisääntyvät nopeasti, pentuja olisi jatkuvasti tarjolla ja joku mastiffi tai kaukkari olisi onnellinen saadessaan tuoreen kissanpennun ateriakseen. Eikö kuulosta kauhealta? Yhtä kauheaa se on kasvattaa jyrsijöitäkin kissojen ruuaksi.
      Jotkut käärmeet eivät pärjää ilman pakastehiiriä, mutta kissat kyllä tulevat toimeen muullakin ravinnolla!

    • yksjukkis

      Oikee kissa pyydystää niitä pihalta ja talonvaiheilta, ja sano sille , että elä nyt pyydystä sitä ja sitä otusta, se ei tehoa. Samaa on lintujen kanssa, no pienenä mun kissi leikki oravien kanssa nyt taitaa pistää nekin poskiinsa.
      Pelkästään näillä ei kissa pärjää, vaan samaa ruokaa kun ihminenkin niin kissan turkki kiiltää ja se kehrää. Ei pitäs olla liian vaikeeta.

    • eläin kuin eläin

      ihan sama kun syöt itse hiiret ja rotat,,,ajatteletko ollenkaan mitä tautia voi saada niistä mikä kärsimys tai kuolema kohtais jos et pysty ostaan kissalle oikeaa ruokaa parempi kun luovutat pois

    • kissahoitola

      Jaa-a eipä oo viel poliisia näkyny oven takana,vaikka syötän eläviä hiiriä sisäkissoilleni.

    • noupkats..

      Syötä norsu seuraavalla kerralla.

    • Älkää!

      En pysty edes ajattelemaan sitä että kaupasta ostaa esim gerbiilin ja syöttää sen kissalle!Yleensä myös kissat alkavat leikkiä saaliillaan,miten pikkujyrsiä siinä kärsii,minullakin on gerbiilejä 2 joista en ikinä pystyisi luopua.Miten pienikin eläin voi olla niin rakas,miten huono elämä pienellä otuksella on kun ensin kaupassa ja sitten kissan suuhun. :( :(Minunkin gerbiileillä on hyvä elämä vesi vaihtuu joka päivä kurkkua ja muuta saavat joka päivä vaihdan ruuankin säännollisesti.Saavat myös juosta päivittäin lattialla.
      Ajattele vielä edess hetki,päästä vaikka kissasi hevostalliin tai pihalle niin siellä on syötävää! :( :8 en millään pahalla,yritän tässä vain kertoa millainen gerbiilin tai jyrsiän elämä voi olla. :( :(

    • suljettuosasto

      "qwerty" on näköjään päässyt viikonloppulomalle hoitopaikasta ja saanut luvan käyttää tietsikkaa...
      Ei kai teistä kukaan tosissaan usko että tuollainen teksti olisi jonkun täysjärkisen???

    • ELÄIMIÄ RAKASTAVA

      TOI ON JO TÖRKEETÄ!!!!!

      Hei ajattele nyt joku pikku lapsi saa hamsteri/hiiri/gerbiilin ja on iloinen ja huolehtii hyvin siitä ja rakastaa sitä.
      mutta sinä aijot syöttää niitä jollekkin kissalle ei kissa ole sen arvokkaampi kuin hiiri yms.
      ymmärän jos se syö luonnosta jonkun jiiren muuta aijot vielä valehella että siitä tulisi lemmikki hyi mikä kannibaali!!!!!!!
      kuinka oikeesti jolkeat ei kissa siitä parane vaikka saisi minkä jyrsiän ruuaksi.
      1.hiiri/gerbiili niilä on yhtä arvokas elämäkuin kissalla
      2.kissasi ei parane jos annat sille jotain hiiriä
      3.kaiken lisäksi huijaat että ostat niitä lemmikeiksi
      4.mikä eläimen tappaja sinä olet
      5.tollanen pitäis kieltää
      6.ei kukaa järkevä tee noin
      7.ajattele jos sulla olis vaikka hiiri LEMMIKKINÄ siis ihan oikeana lemmikkinä ja rakastaisit sitä yli kaiken sitten menet lomalle ja viet hiiren ystäväsi luo hoitoo ja hänellä on kissa sitten kun palaat niin huomaisit että hiiri olisi raatona lattialla ja kissalta veri tippuisi suun pielestä.Ystäväsi sanoisi vain kissa on saalis eläin ja sain pahan ilmaseks kissalleni ruuat!
      8.hei eläimelläkin on tunteet
      9.kissa ei oikeasti tarvii mitää oikeita jalostettuja hiiri/gerbiileitä
      10.jos aijot syöttää kieroin keinoin kissallesi oikeita koti eläimiä olet:

      kannibaali
      eläinrääkkääjä
      tappaja
      sika
      vastuuton
      sydämmentön

      • samaa mieltä

        olen samaa mieltä ELÄIMIÄ RAKASTAVA:n kanssa mutta ehkä vähän liiottelit mutta olen itekkin eläimiä rakastava esim moni sanoo hulluks kun pidän: hämähäkeistä,käärmeistä. ja tietty neli raajaisista ja vesi eläimistä myös pidän


    • Oikeuteen sinut!

      Itselläni on kolme hiirtä ja maksaa 15 euroa kpl. Mutta ethän sä voi antaa kissallesi mitään gerbiilejä, tai hiiriä, mee sinne luontoo jos niin paljon haluat hiiriä syöttää kissallesi! -.-'

    • kk

      Vaikka netissä ei näy omalla pärställä niin toivon että ketään ei haukuta. Oletteko yhtä rakastettavia muuallakin:) Kissalle pitää antaa mahdollisuus hankkia itse ravintonsa luonnosta. En missään tapauksessa ostaisi lemmikkikaupasta mitään pikkujyrsijöitä kateillemme. Saavat itse pyydystää välipalansa luonnosta niinkuin tekevätkin

    • hohhoijaa

      " Pakastehiiret, jopa pinkit eli hiirivauvat ovat älyttömän kalliita siihen verrattuna mikä niiden todellinen ravintoarvo on. Pakastaminen ei tee hyvää kuten me kaikki tiedämme! "

      - Kalliita ovat, ja se on se syy miksi käärmeharrastajat haluavat usein kasvattaa ruokaeläimet itse.
      MUTTA pakastaminen nimenomaan on hyvä tapa säilöä lihaa ravintoarvon säilymisen kannalta. Nythän on huomattu että jopa pakastetuissa kasviksissakin on paremmin vitamiinit tallella, kuin monissa tuoreissa.

      _Kypsentäminen_ on se mikä tuhoaa lihasta kissan tarvitsemia ravintoaineita.

      Jos haluaa sisäkissalleen hiiriä antaa, niin eläinkaupan pakastetut ruuaksi kasvatetut hiiret ovat ainoa laillinen vaihtoehto.
      Ja taatusti niistä ei mitään ruttoa saa, kun ovat asiallisissa oloissa kasvatettuja. Paljon suurempi tautiriski on niissä luonnon "peltohiirissä".

      "onko muka vastasyntyneessä hiiressä yhtä lailla kissan tarvitsemia ravintoaineita kuin sen ulkoa pyydystämässään peltohiiressä? Aikuinen hiiri kun sisältää muutakin kuin niukasti lihaa ja pari pehmeää luuta."

      - No luuletko ettei sillä hiirenpoikasella ole ollenkaan sisäelimiä? :D
      Mutta koon puolesta pinkit on kissalle vaan yksi pieni herkkupala, aikuiset on parempi vaihtoehto.

      • 7+11

        Puolustatko todellakin pakastehiirien antamista kissoille kun niiden ravinnontarpeesta voi huolehtia oikeaoppisesti myös muutoinkin ja huomattavasti inhimillisemmin kissan tarpeet kuitenkin huomioiden?

        Ehkä pakastehiiristä ei ruttoa saa, mutta et varmaankaan ole niin tyhmä (oletko?) ettet tietäisi sitä tosiseikkaa etteivä kaikki "pöpöt" todellakaan pakastamisessa kuole? Esim. yleinen salmonella ei tuhoudu pakkasessa ja siksi se on usein riesana matelijoilla!!!

        Hiiren ravintoarvoon kuuluu myös hiiren vatsalaukussa oleva "tavara" eli se vähä vilja- ja kasvisperäistä ainesta jota kissakin kaipaa.

        Pinkin sisäelimistä ja muusta ravintoarvosta on ihan turha mesota - oletko koskaan sellaista edes nähnyt?

        Pakastettu ja sittemmin sulatettu hiiri on löysä märkä luttero josta harva kissa innostuu omistajasta puhumattakaan. Söisitkö itse sellaisen jos olisit kissa?

        Lihan säilyvyys pakastimessa on rajoitettu - mistä tiedät kuinka vanhaa kamaa on eläintarvikeliikkeen jyrsijät?

        Asiasta tietävät matelijaharrastajat eivät kaihda pakastejyrsijöitä niiden hinnan vaan laadun vuoksi! Monta harrastajaa tunnet?

        Hohhoijaa, helvetti että tuollaisia inttäjiä maailmaan mahtuu jotka sitten kuitenkaan eivät tiedä asioista oikeasti yhtään mitään.

        Pst. oliko sulla mitään muuta asiaa kuin halu jänkyttää vastaan ja leikkiä tietoviisasta? Sorry, sun rekkasi meni jo..


    • Kissat irti

      Kissat vapaaksi väh mökillä saavat hiiriä riittävästi pyydystettyä.

      • 8+7

        Entäpä jos mökkinaapurit eivät pidä irtokissoista?

        Ja toisaalta, en minäkään pidä siitä että kissani käyvät syömässä naapurirannassa kalanperkuujätteitä ja saavat heisimadon.


      • 9+6
        8+7 kirjoitti:

        Entäpä jos mökkinaapurit eivät pidä irtokissoista?

        Ja toisaalta, en minäkään pidä siitä että kissani käyvät syömässä naapurirannassa kalanperkuujätteitä ja saavat heisimadon.

        Entä jos he pitävät? Entä jos mökkinaapureita ei lähellä ole?

        Toisaalta, minä pidän siitä, että kissani saavat saalistaa itse ruokaansa ja niin näyttävät pitävän kissatkin.


      • 14+12
        9+6 kirjoitti:

        Entä jos he pitävät? Entä jos mökkinaapureita ei lähellä ole?

        Toisaalta, minä pidän siitä, että kissani saavat saalistaa itse ruokaansa ja niin näyttävät pitävän kissatkin.

        Niinpä, mutta minun piti tehdä kesämökilleni ulkotarha kun kissat alkoivat pyörimään liikaa naapureitten tonteilla ja toinen tunki jopa sisälle mökkeihin eikä kaikki siitä tykänneet. Ja meillä ei todellakaan ole mökki mökissä kiinni, eli mökkien väliä on satoja metrejä!

        Se otti omaan päähän niitten kalanperkuujätteiden syönnin lisäksi ettei meidän toista kissaa saanut millään kiinni kun oli aika lähteä takaisin kaupunkiin. Se elukka varmasti aavisti milloin ollaan lähdössä eikä näyttäytynyt koko päivänä. Sitä sitten miehissä ja naisissa etsittiin ympäri maita ja mantuja, huudeltiin ja pyydeltiin v*tutukseen asti. Toinen sentään tuli aina kun vähän vain omalla pihalla hihkaisi, mutta se ei ollutkaan sellainen metsäverinen katti kuin toinen.

        Nyt meillä on siis mökillä iso ulkotarha ja lisäksi ulkoilutan kissoja valjaissa monta kertaa päivässä. Eipähän kissat karkaa eikä naapurit saa itkemisen aihetta meidän kattien takia.


      • 7+4
        14+12 kirjoitti:

        Niinpä, mutta minun piti tehdä kesämökilleni ulkotarha kun kissat alkoivat pyörimään liikaa naapureitten tonteilla ja toinen tunki jopa sisälle mökkeihin eikä kaikki siitä tykänneet. Ja meillä ei todellakaan ole mökki mökissä kiinni, eli mökkien väliä on satoja metrejä!

        Se otti omaan päähän niitten kalanperkuujätteiden syönnin lisäksi ettei meidän toista kissaa saanut millään kiinni kun oli aika lähteä takaisin kaupunkiin. Se elukka varmasti aavisti milloin ollaan lähdössä eikä näyttäytynyt koko päivänä. Sitä sitten miehissä ja naisissa etsittiin ympäri maita ja mantuja, huudeltiin ja pyydeltiin v*tutukseen asti. Toinen sentään tuli aina kun vähän vain omalla pihalla hihkaisi, mutta se ei ollutkaan sellainen metsäverinen katti kuin toinen.

        Nyt meillä on siis mökillä iso ulkotarha ja lisäksi ulkoilutan kissoja valjaissa monta kertaa päivässä. Eipähän kissat karkaa eikä naapurit saa itkemisen aihetta meidän kattien takia.

        Johan sinulla on aktiivisia kissoja. Omat kissat pysyttelevät melko hyvin kodin lähistöllä ja pihapiirissä. Kun itse sisältä ulos menee, niin ei kestä kauaa kun jalassa tuntuu kissan puskeminen. Tulevat yleensä siis heti näyttäytymään ja osoittavat kiintymyksensä. Silti käytös ulkona on itsenäisempää ja puskemisen jälkeen taas kadotaan omille teilleen.

        Edes silloin eivät toisten kissat sisälle tunkeneet kun rivitalossa asuttiin ja joillakin naapureilla oli vapaasti ulkoilevia kissoja. Ja me sentään yritimme saada niitä houkuteltua sisälle kun itsellä ei silloin kissoja ollut. Yhtenä kesänä naapurin kissalle syntyi pennut ja ne pennut tulivat usein sisälle aukinaisesta terassin ovesta. Se oli eläinrakkaille lapsille riemukas kesä.

        Kai kissasi olat leikattuja? Leikatut kissat useimmiten pysyvät kodin lähistöllä, jos niiden ravinnonsaanti on turvattu.


      • 99+2
        7+4 kirjoitti:

        Johan sinulla on aktiivisia kissoja. Omat kissat pysyttelevät melko hyvin kodin lähistöllä ja pihapiirissä. Kun itse sisältä ulos menee, niin ei kestä kauaa kun jalassa tuntuu kissan puskeminen. Tulevat yleensä siis heti näyttäytymään ja osoittavat kiintymyksensä. Silti käytös ulkona on itsenäisempää ja puskemisen jälkeen taas kadotaan omille teilleen.

        Edes silloin eivät toisten kissat sisälle tunkeneet kun rivitalossa asuttiin ja joillakin naapureilla oli vapaasti ulkoilevia kissoja. Ja me sentään yritimme saada niitä houkuteltua sisälle kun itsellä ei silloin kissoja ollut. Yhtenä kesänä naapurin kissalle syntyi pennut ja ne pennut tulivat usein sisälle aukinaisesta terassin ovesta. Se oli eläinrakkaille lapsille riemukas kesä.

        Kai kissasi olat leikattuja? Leikatut kissat useimmiten pysyvät kodin lähistöllä, jos niiden ravinnonsaanti on turvattu.

        Leikattuja tottakai!

        Vanhempi kissa on kyllä sellainen tapaus, että kun sen vapaaksi mökillä laski, katosi se samantien pöpelikköön eikä näyttäytynyt kuin silloin tällöin. Huoli oli koko ajan puserossa kun katti oli omilla teillään, mutta minkäs sille mahtoi kun se on intohimoinen metsästäjä ja taas toisaalta kävi mielellään tutustumassa myös naapurustoon. Kerran olen joutunut hakemaan sen jopa naapurimökin katolta ja kyseinen mökki ei ole matala!

        Olisi tietysti ihana asia jos kissat pysyisivät kiltisti omassa pihapiirissä jotta ne saisivat ulkoilla ja liikkua vapaammin, mutta eivät ne mokomat ymmärrä oman tontin rajoja. Suuressa ulkotarhassa kissani saavat olla niin paljon kuin haluavat ja tosiaan liikuntaa ne saavat kanssani kun lähdetään kävelylle pitkin metsätietä ja -polkuja.

        Kissat ovat jo vanhoja, joten olen ajatellut sitäkin mahdollisuutta että ensi kesänä tekisin vielä entistäkin suuremman ulkotarhan, oikeastaan aitauksen. Nuorempana ne kiipeilivät pitkin ulkotarhan verkkoseiniä ja katto oli pakollinen, mutta jospa ne nyt vanhoilla päivillään kestäisivät paremmin aidatulla alueella. Joku 1,5m korkea verkkoaita saattaisi olla sopivaa. Ja tietysti ne kiipeäisivät heti yli :))))) Mietin asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      171
      30865
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      19855
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      412
      10294
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6485
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4468
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      3922
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      63
      3622
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1557
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      84
      1397
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1349
    Aihe