-27 pakkasta,webasto päällä 30min, starttaus, virta lähes loppu lähti kuitenkin, srs-valo syttyi kun jännite alhaalla ja voi nollata vain korjaamolla. Aivan p**ka systeemi koko webasto. Toimii jotenkin pikkupakkasilla mutta ei kunnon talvessa, akku on vuoden ikäinen. Ensi talveksi tulee lohkolämmitin. Muutenkin tossa autossa on sitä sähkövempelettä aivan liikaa, esim sähköinen takaluukun aukasu, ei toimi pakkasella kunnolla. -98 vm amerikkalainen lähtee tosta pihalta joka kerta kun käsketään lämmittimen päästä eikä kaikenmaailman valot palat. Kyllä nykyautot on huonoja. Hieno ja lämmin autohan toi mersu on ajaa jos lähtee käyntiin.
Webasto on per...stä
11
4745
Vastaukset
- AutoVeneSähkömieskin
Taitaa olla oma vikasi jos käytät akun tyhjäksi, sama asia on siinä amerikkalaisessakin jos sen akun tyhjennät.
Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa lisälämmittimien kanssa kun ne oikein asentaa tarvittavine lisälaitteineen ja sitten oikein käyttääkin.
Minulla on ollut vuosikausia lisälämmitin ja muita sähköä tarvitsevia lisälaitteita ja niille omat akut ja käynnistysakkua ei voi käyttää koskaan tyhjäksi (ilman erillisiä kytkentöjä) moottorin laturi taas lataa automaattisesti kaikkia akkuja kun moottori on käynnissä.
Näin se on helppoa kun oikein oivaltaa, suosittelen. - Webasto on edell. pe
No akkujahan se auto pitääkin olla täynnä, joka vempeleelle oma. Tosi järkevää.
Varmaanhan webasto toimii jos se akku olisi aina latauksessa kun ei ajeta. Mutta alunperin autoon on laitettu liian tehoton laturi ja liian pienellä kapasiteetilla varustettu akku. Laturi,akku ja webasto ovat tehdasasenteisia. Käyttöohjeen mukaan on käytetty. Et ole ongelmasi kanssa yksin. Varsinkin tehtaalla valmiiksi asennetut lisälämmittimet eivät toimi yli 20-25 asteen pakkasissa kunnolla. Niissä ei ole huomioitu meidän kesä-/talvilaadun vaihtelua. Sähköiset ohjauksetkin ovat siten, että turvaavat akun tyhjentämiseltä.
Toimivatkin vain pikkupakkasilla, mutta "tositoimiin" niistä ei ole. Kun viet autosi varikolle ja valitat, niin vastaus on, kaikki toimii hyvin ja toimivathan ne hallin lämpimässä. Valitettavasti on vielä paljon ammattimiehiäkin, jotka eivät tiedä, että asennukset ovat alun perin väärin meidän olosuhteisiin.- Webasto on edell.per
Tältä se juuri vaikuttaa, pienillä pakkasilla ei ongelmia mutta kun menee lähelle -30 niin ei enää teho riitä. Lohkolämmitin ja letkulämmitin on aina riittäny.
Lisäksi kun työpaikalla on lämmitystolpat niin lohkolämmitin olisi siksi järkevämpi, siis asennutamme sen ensi talveksi. - mese on the auto
Webasto on edell.per kirjoitti:
Tältä se juuri vaikuttaa, pienillä pakkasilla ei ongelmia mutta kun menee lähelle -30 niin ei enää teho riitä. Lohkolämmitin ja letkulämmitin on aina riittäny.
Lisäksi kun työpaikalla on lämmitystolpat niin lohkolämmitin olisi siksi järkevämpi, siis asennutamme sen ensi talveksi.niitä sun vikakoodejas voi kyllä kuittailla muuallakin kuin merkkiliikkeissä, pitää vaan tietää missä ja kenellä on laitteet, ja sen vikavalon voi kuitata siitä sun mittaristostas ihan koti konstein, elikkäs nappaat sieltä akustas navan irti noin minuutin ajaksi niin sillä saat sen sun srs-valon pois siitä kummittelemasta jos se niin paljon häirittee
- minulla on
jälkiasennettu eberin lämmitin ja hyvin on pelannut jopa yli -30 pakkasilla.Lisäksi on asennettu defan tehokas akkulaturi,joka lataa akkua auton ollessa lokilämmittimessä.Ei ole virran riittävyyden kanssa ollut mitään ongelmia,vaikka minun ajot ovat lyhyttä pätkäajoa ja eberiä on käytetty 2-5 kertaa päivässä 15-yli 30 minuuttia kerrallaan.
- Mersumies etelästä
Webasto on ehdoton edellytys cdi koneisissa mersuissa.Niissä eii tarkene kunnon pakkasilla,vaikka olisi kummatkin termarit vaihdettu.Kyllä akku kestää,kun ajat saman verran,kuin käytätkin webastoa.Käyttäjässä vika.Jos akkusi on tuore laatumerkki,niin ei ole muuta syytä,ellei sitten autosi pura virtaa jonnekin.Näin on käynyt jossakin tapauksissa.
Sähköinen takaluukun avaus toimii pakkasilla,juuri tehtiin lapin reissu,yli 30c pakkasta ja hyvin nousi.Sinulla on joko vikaa kytkennöissä tai sitten virta ei vain riitä.Kunnon pakkasista en tiedä, mutta kyllä -25 asteessa vielä tarkenee. Kuumaa se ei puhalla, mutta eipä kyllä tarvitsekaan. Ja onhan siinä kai sähköinen lämmitin...
Ongelma on siinä, että kone ei oikein lämpene. Eilenkin katsoin 40 minutin ajolla (noin 60 km/h keskinopeus), niin -10 asteessa lämmöt nousivat vain 75 asteen tuntumaan. Tosin vain toinen termareista vaihdettu. Kovilla pakkasilla jää alle 70 asteen ja se tarkoittaa kovaa lisäkulutusta.
Pitää varmaan pistää pahvi keulalle. :)
- Katsoppa peiliin....
Jos noin väität!!
"Tältä se juuri vaikuttaa, pienillä pakkasilla ei ongelmia mutta kun menee lähelle -30 niin ei enää teho riitä. Lohkolämmitin ja letkulämmitin on aina riittäny"
Miten 750W sähkövastus lämmittää tehokkaammin kuin 5000W polttoainelämmitin????
Mulla 3 autoa... jokaisessa eberi tai webasto! Eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa akun kanssa vaikka ajellaankin lyhyitä pätkiä. Sitä pitää osata käyttää!!
Eikä joka kerta antaa sen töhöttää 45min ja lämmityslaitteen puhallin kolmosella.... kyllä tuolla konstilla on aika pian isompikin akku tyhjä. - Lohkolämppäri tulee
Ei ole tarvinnu kovillakaan pakkasilla ajossa pitää webastoa päällä, hyvin on lämmöt pysyny normaalissa. Käyttöohjeen mukaan on webastoa käytetty, hyvin toimii näillä pienemmillä pakkasilla ja kun pitää laturia kiinni kun auto seisoo.
Lohkolämmittimen kanssa jää kaikki virta auton käynnistämiseen ja kyllä se motti lämpenee 750 watillakin, tosin ei vartissa. Enemmän noita lohkolämmittimiä on autoissa. Ja lisäksi lohkolämmittimellä auton lämmitys menee työpaikan laskuun kun on töissä, webastolla menee silloinkin omaan laskuun. - Juurikin niin
Meillä Mersu herjaa akun matalasta jännitteestä useinkin paukkupakkasilla webaston käytön jälkeen. On löytynyt syitä siihen... jumittaa välillä takakontissa olevaa jonkun boksin tuuletinta päälle sekä laturi ei tuota enää yli 14 ambeeria virtaa - laturin uusinta.
Akku on vaihdettu ja kunnossa. Nää 30 asteen pakkaset syö virran webaston huutaessa. Mut ylläpitolaturit on oiva apu kun ei aina tule ajettua pitkää matkaa webaston käytön välissä.
Ja ei meillä pidetä webastoa ajossa päällä. Ihan riittää lämmöt muutenkin.
Ekan kerran kun herjasi virroista ja ei lähteny käyntiin. Soitin mersulle ja vastaus oli tuo tänne. No siinä sitten ihmetellessä ja soitellessa tuli ilmi, että laturiin ja kohta toimii. Mersu siis yritti heti alkaa laskuttamaan. Mitään ei haluta kertoa puhelimessa, kaikesta laskutetaan.
Sama takakontin avauksessa. Kontti ei auennut kokonaan jäi ns puoli auki. Huollossa mainittiin ja sanoivat, että aukaisijat rikki (kaasujouset tms). Ei vaihdettu ja kotona räpelsin auton tietokonetta ja kas siellä asetus ettei luukku aukea kokonaa. V*ttu, että ärsytti. Taas yritettiin huijata ja laskuttaa turhasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573441Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472816Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482620Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572321Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572043- 1551697
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241174