Uutiset ja sää

tomppa2006

Mitä luit tänään aamulehdestä, mikä oli se ykkösuutinen, joka kosketti sinua eniten? Jos et lue enää sanomalehtiä, niin siinä tapauksessa nettiuutinen. Itse käyn joka aamu hakemassa postilaatikosta lehden. Ja toinen kysymys, minkälainen sää teilläpäin on tänään?

Uutisistä minua kiinnosti eniten Auerin epäilyt raskaista rikoksista.

Ja ilma on täälläpäin selkeä, pakkasta -19°C.

13

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut

Keli on mitä mainioin pikkupakasta reilut kymmenen astetta, hieno ulkoiluilma. Luin netistä Leppilammen parrasta ja alkoi kieltämättä tehdä ihan pahaa. ;=(

• tomppa2006

Huh, miten tehdään uutista yhden miehen parrasta. Meinaan on sitten talvikelit parhaimmillaan. Ei moittimista, OK.

• Uuden musiikin laulukilpailu oli minulle kiinnostavin, kun en ehtinyt telkkarista nähdä.

Jämähdin heti lukemaan siitä kertovia artikkeleita. Ja ennen kun luin mitään muuta, kuuntelin parhaiten menestyneet kappaleet pariin kertaan satumaasta. En osaa päättää parasta kappaletta. Pari on hyvää minun makuuni, mutta sitä kaikkein mieleisintä ei nyt löytynyt.

• tomppa2006

Olisit mun 15v. pojalle hyvää seuraa, hän seuraa myös hyvin intensiivisesti uuden musiikin laulukilpailua ja niin myös eilen ja on menossa osallistumaan itse lähetykseen parin viikon päästä. Itseäni euroviisut eivät ole koskaan suuremmin kiinnostaneet, en tiedä miksi poika on niihin niin paljon hurahtanut. Hyvä silti että harrastaa erilaisia asioita toki.

• Musiikki on hyvää rentoutusta ja jopa terapeuttista. Joskus on vaikea tunnistaa omia tunteitaan ja silloin musiikki auttaa. Laulun sanoista voi löytää vastauksen itselleen, miksi jokin asia aiheuttaa mielipahaa ja toisaalta taas mitkä asiat tekee erityisen iloiseksi. Siksi juuri murrosiässä musiikin kuuntelu on erityisen suosittua.

Onpas sinulla pieni poika vielä. Mun lapsenlapsi on kymmenen ja harrastaa judoa ja jääkiekkoa. Ja sit hän keksii omia lällätyksiä, räppejä. Mutta niiden sanat eivät ole aina niin suotavia.

• tomppa2006

Muistan vielä hyvin oman murrosikäni ja juuri tuon kuinka tärkeätä musiikki silloin oli ja sen vuoksi yritän poikaakin kannustaa sen minkä vain voin.

Hieman vanhemmalla iällä innostuin lapsen tekemisestä vai pitäisikö sanoa, että vasta sitten löytyi se sopiva nainen jonka kanssa ajattelin perheen perustamista. Olen onnellinen mies.

• Ich bin...

Olen urakoinut koko viikon uutiset tänä aamuna.

Eniten kosketti ja etenkin ilahdutti uutinen torstailta, jossa kerrottiin , että Alzheimerin taudin tutkimuksessa on tehty läpimurto.
      Vaikka tutkimustiedon muuttaminen hoidoksi vie aikaa, on tutkimustulos erittäin rohkaiseva. Kyseisessä tutkimuksessa todettiin syöpälääkkeen voivan mahdollisesti parantaa Alzheimer-potilaan muistia ja toimintakykyä.

Isälleni tuskin ehtii antaa toivoa paremmasta, mutta tulevaisuudessa toivottavasti monelle muulle. Viheliäinen kaveri tuo herra Alzheimer.

Aamulenkki tehty kymmenen asteen pakkasessa. Olisin viihtynyt pidempäänkin, mutta lenkkikaveria laiskotti. Noh, päivällä uusi yritys. Nyt pitäis jostain löytyä inspistä siivouspuuhiin...

• tomppa2006

Terveydenhoidon kehittymistä pidän aina hyvänä asiana.

Minä kävin poikani kanssa iltapäivästä meren jäällä kävelemässä ja pakkanen oli laskenut tuonne kymmenen asteen paikkeille, ehkä vähän allekin. Oli todella hieno päivä, oltiin lähes 3 tuntia ulkona.

• Ich bin...
        tomppa2006 kirjoitti:

Terveydenhoidon kehittymistä pidän aina hyvänä asiana.

Minä kävin poikani kanssa iltapäivästä meren jäällä kävelemässä ja pakkanen oli laskenut tuonne kymmenen asteen paikkeille, ehkä vähän allekin. Oli todella hieno päivä, oltiin lähes 3 tuntia ulkona.

Läpimurrot terveyden saralla ovat aina ilahduttavia uutisia. Totta.

Mielelläni kuulisin uutisen, että alopeciaan on keksitty parannuskeino. Kurja tauti sekin, vaikkakin "vain kosmeettinen haitta". No, on se paljon muutakin...ainakin nuoren identiteettiään etsivän tytön mielestä...

Meren - miksei järvenkin - jäällä käveleminen on mahtavaa. Varsinkin alkukeväällä, auringon jo hieman lämmittäessä...tai illalla kuunvalossa...aah..

• lv

Ei tänään Hesarissa mikään herättänyt suurempia tunteita, tosin eräs ihmiskauppajuttu kosketti minua aika syvästi..... Aika usein hyppään ulkomaitten uutisten yli, siellähän sattuu ja tapahtuu, mm. kansanmurhia. En voi lukea niitä, minua alkaa ahdistaa aivan suunnattomasti...

• tomppa2006

En minäkään löytänyt mitään sellaista todella mielenkiintoista. Tuota Auerin juttua lueskelin, koska olen kotoisin sieltä päin ja tiedän miten paljon se on herättänyt keskustelua Satakunnassa.

Sama täällä ettei kansanmurhat kiinnosta, eikä oikein mitkään Afrikan uutiset. Kohta varmaan tulee kommentteja, etten ole tarpeeksi empaattinen mustaihoisia kohtaan.

• lv
        tomppa2006 kirjoitti:

En minäkään löytänyt mitään sellaista todella mielenkiintoista. Tuota Auerin juttua lueskelin, koska olen kotoisin sieltä päin ja tiedän miten paljon se on herättänyt keskustelua Satakunnassa.

Sama täällä ettei kansanmurhat kiinnosta, eikä oikein mitkään Afrikan uutiset. Kohta varmaan tulee kommentteja, etten ole tarpeeksi empaattinen mustaihoisia kohtaan.

Ei ole kyse siitä, ettei Sinua tai minua kiinnostaisi, mutta emme todellakaan voi tehdä mitään...Oikeasti, emme voi tehdä yhtään mitään vai voiko joku sanoa muuta?

Mieluusti menisin kantamaan mielenosoituskylttiä naisten oikeuksien puolesta jossain muslimimaassa, mutta kun naiset monissa näistä maista ovat tyytyneet osaansa ja "haluavat" pitää osansa. Mitäpä siinä voisi tehdä? Ei niin mitään, toistaiseksi.

• Peräkammarin tyttö

Jaa en lue paljoa lehtiä, no kaupan ovessa on noi roskailtalehtienlööpit, ne ovat niin ufoa, etteivät kiinnosta, kuten on tila tänään jossain muotoa ainakin sanomalehdissäkin, otetaan ilmeisesti työntekijöitä halvalla eli nuoria. Tai sitten yksinkertaisesti heille syötetään pajunköyttä. Viimeisin kun maku mei kokonaan kertoi kaupungin ypäristörikoksista, lehdessä hehkuteltiin, etteivät tee vaikka juuri sen tekivät, kun ihan omin silmin nähtiin näin tapahtuvan laeista huolimatta. Ehkä heillä on sielä hajaannus ja toinen käsi ei tiedä mitä toinen tekee. Onneksi satuin vahingossa törmäämään ihmiseen jonka mies sitä työtä teki, eivät kuulemma ota eläkkeellä jääneiden tilalle uusia työntekijöitä. Saivat silti varmaan asiasta informoitua eteenpäin. No tämä ei ole tämän talven uutinen enään. Mutta sanomalehdestä meni maku, kun eivät tarkista onko kirjoittamansa tiedot totta vai tarua.

Auerin juttu mielestäni vie pian pohjan koko oikeuslaitoksestamme ja sen toimivuudesta väkisin on yritetty edes jotain syytettä keksiä, alistamisleikkiä karmeimmillaan, miten ihminen lyödään totaalisesti kyykkyyn. Milloin saa feikkipoliisi seksuaalisesti ahdistella tai ainakin lyöttäytyä seuraan valheilla. Kuolemantuomiotkin ovat tätä leikkiä armollisemmat epäilen jo vahvasti.

Onkohan tämä nyt olevinaan jokin nykypäivän trendi, että on ihan normaalia käyttäytyä ihmisiä kohtaan hyökkäävästi ja syytellen, vaikka ei tunneta ei tiedetä toisesta mitään, kuten koen homoseksuaalienkin heteroja kohtaan tekevän. Vähätellen.

Heh taas kohosi suuhuni sana vainoharhaisuus sitten luulotauti.

No itselleni on alkanut kohota mieleen sellainen mieli, että haluan jonnekin niin korpeen asumaan, ettei tälläistä hölmöläistenkylän jatko sarjoja tarvitse enää seurailla. Luopuisin netistä, televisiosta, muustakin mediasta täysin ja kännykästä se on vehkeistä mielisairaammasta päästä. Puhelinkäyttäytyminen on sen myötä muuttunut mielensairaaksi soittajien kyttäilyksi ja omituiseksi näpyttelyksi. Lankaliittymää voisin harkita sellaista jossa soittajan numero ei näy, osaavat sitten soittaa uudelleen jos on oikein asiaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      417
      9171
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3780
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2248
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1393
    5. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1168
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1155
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1118
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55