Onkohan tämä migreeniä vai jotain muuta? Kohtaus alkaa yleensä niin, että näkökenttä ikäänkuin kapenee, ja vasemman käden sormet alkaa puutua, sitten toinen puoli naamasta. tässä vaiheessa puhekyky menee, tulee tilapäinen afasia, mikä on melkoisen pelottavaa. Sitten puutuminen siirtyy koko naamaan ja toiseen käteen, päätä alkaa särkeä ja oksettaa. parissa kolmessa tunnissa kohtaus menee ohi. Näitä kohtauksia on ollut kymmenvuotiaasta asti, pahimmillaan lähes kuukausittain mutta nyt vanhemmiten enää hyvä jos yks tai kaks vuodessa.
Migreeniä vai ei?
2
256
Vastaukset
- miggerii
Hyvin todennäköisesti on migreeniä, aivorunkoperäistä. Itselläni moinen vaiva, tosin kuvaamiasi oireita pahempana, on myös ollut ihan murrosikäisestä, mutta nyt vanhentuneena ohi vaihdevuosien, on kohtauksia ollut kop-koputan puuta todella harvoin.
- ETuulia
Joo, migreeniä on. Itselläni huononee ensin näkö ja vaikka heti sen jälkeen otan Miranax lääkkeen niin vähän ajan päästä toinen käsistäni puutuu ja sitten osa kasvoista ja puheon vaivalloista sekä ei meinaa löytää sanoja. Lääkitys on kuitenkin sen verran hyvä, että itse päänsärkyä ei tule. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä. Minulle tehtiin vuosia sitten varalta viipalekuvaus siltä varalta että syy olisi jossain muualla. Vaivat alkoivat vasta vaihdevuosi-iässä nuorempana tätä vaivaa ei ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416