huomaako hammaslääkärit nuuskan käytön ?

snus

olen alaikäinen ja olen käyttänyt nuuskaa tässä kuukaiden. joten huomaako hammaslääkärit nuuskan käytön jäljet ?

140

17114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulu kuraattori

      Ai että huomaako, NO KYLLÄ HUOMAA. Nuuskan käytöstä jää suunlimakalvoille erittäin pitkä kestoiset tai koko eliniän pysyvät jäljet. Joskushan nuuska polttaa ihan kolon ikeneen tai poskeen. Jos olet käyttänyt nuuskaa noinkin pitkään (1 kuukausi) niin voit olla varma että hammaslääkärisi huomaa käytön. Alaikäisen nuuskan niinkuin muidenkin päihteiden käytöstä ilmoitetaan aina vanhemmille, ja laittoman aineen eli nuuskan käytöstä myös poliisille. Poliisi kuulustelee, eli yrittää selvittää mistä/keneltä nuuska on hankittu ja kuinka suuri myynti organisaatio on. Kuulustelujen jälkeen poliisi kirjaa sakkorangaistuksen ja omiin tiedostoihinsa rikosnimikkeen.
      Laittomaan aineeseen ryhtyminen.

      • huolestunut vanhempi

        Poliisi voi myös pitää 3 vuorokautta pidätettynä. Tapauksia on ollut, koska yleensä nuuskan myyjät välittävät myös savukkeita ja alkoholia ja koska myös huumeet ovat astuneet mukaan näihin kuvioihin.
        Eli voit varautua pakolliseen huumetestiin, joista ensimmäinen otetaan verikokeella ja toinen virtsakokeella. Virtsa testi on ikävä, koska sairaanhoitaja tai viranomainen on katsomassa näytteen antoa.


      • No kylläpä täällä tantat nyt pelottelee lapsia... no ensinäkin nuuska ei ole laitonta, sen myyminen on laitonta suomessa ja ihan hammaslääkärin suusta sanottuna jos 2 paskasta pitää valita ni ilman muuta sitten nuuska!
        Ja jos yksittäinen teini jää nuuskasta kiinni vaikka koulussa ni poliisia ei paskan vertaa tommoset kiinnosta, kyllä se on vanhempien asia hoitaa!


      • Nuuskaaja

        Tuota ookko nää idiootti? Olit sää alaikäinen tai et niin hammaslääkäreillä on vaitiolovelvollisuus.


      • HAISTAKAAPI VITTU!

        Huoh... Kukkahattutädit


      • ihmepoika
        Nuuskaaja kirjoitti:

        Tuota ookko nää idiootti? Olit sää alaikäinen tai et niin hammaslääkäreillä on vaitiolovelvollisuus.

        Oon ite 13 ja oon käyttäny n. 3kk nuuskaa. Onhan niistä varmasti vaitiolovelvollisuus


      • ihmepoika
        Nuuskaaja kirjoitti:

        Tuota ookko nää idiootti? Olit sää alaikäinen tai et niin hammaslääkäreillä on vaitiolovelvollisuus.

        Oon ite 13 ja oon käyttäny n. 3kk nuuskaa. Onhan niistä varmasti vaitiolovelvollisuus


      • Kokemusta on

        Muuten hyvä mutta hammaslääkärille on vaitiolovelvollisuus


      • Snusguy from pönde

        Ei pidä paikkaansa. Jos on nuuska tarkastus niinkuin täällä ruotsin rajan lähellä on, niin huomaa, mutta normaali hammaslääkärissä ei. Jos on hammasraudat, niin kiinnijäämis riski on noin 25%


      • kokemus19

        Ei ilmoita vanhemmille.


      • Jatkakaa

        Vahingossa eksyin sivustolle nuuskaaja sivuilta. Elämän ehkä parhainta trollia. :::::::::::::D


      • Anonyymi
        Snusguy from pönde kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Jos on nuuska tarkastus niinkuin täällä ruotsin rajan lähellä on, niin huomaa, mutta normaali hammaslääkärissä ei. Jos on hammasraudat, niin kiinnijäämis riski on noin 25%

        entä jos ei oo rautoja


    • nuoriso psykologi

      Kylläpä olet poika raiska itsesi liriin laittanut. Etkö ymmärtänyt että nuuska on suomen laissa kielletty aine. Voi hyvä isä sentään, yritä selvitä jotenkin. Auta poliisia mahdollisimman paljon niin voit välttyä putkalta. Tuolla asialla voi olla vaikutusta mopo/auto korttiin ja tuleviin koulu/työpaikkoihin.

      • kyllä nyt pitäs faktoista ottaa eka selvää ku ruvetaan ihmisä pelottelemaan... ärsyttää tollaset kukkahattutädit


      • Mikäteitävaivaa?!!

        HAHAHHA!!!!! Jumalauta! Perehtyistkö asiaan ennen kun tuut aukoon nuuska asioista?! Nuuskan osto suomessa on laitonta. Käyttö ja hallussapito on taas laillista. Osto ruotsista, venäjältä etc.. omaan käyttöön laillista. Se ei liity mitenkään ajokortteihin!
        Joutuuko alaikäinen nuori putkaan jos poliisi näkee hänet nortti huulessa tai ettani huulessa? EI! Poliisia ei kiinnosta vittuakaan! Maksimissaan pyytää heittämään tupakkatuotteen pois. Sama asia pienestä erästä alkoholia!


      • Älkää myykö nuuskaa
        miketzu82 kirjoitti:

        kyllä nyt pitäs faktoista ottaa eka selvää ku ruvetaan ihmisä pelottelemaan... ärsyttää tollaset kukkahattutädit

        Itek jäin kiinni koulussa nuuskan myymisestä ja ei tullut poliisit tai sossut asiaa sotkemaan vanhempien kanssa selvitettiin :)


      • jokuämmä
        Mikäteitävaivaa?!! kirjoitti:

        HAHAHHA!!!!! Jumalauta! Perehtyistkö asiaan ennen kun tuut aukoon nuuska asioista?! Nuuskan osto suomessa on laitonta. Käyttö ja hallussapito on taas laillista. Osto ruotsista, venäjältä etc.. omaan käyttöön laillista. Se ei liity mitenkään ajokortteihin!
        Joutuuko alaikäinen nuori putkaan jos poliisi näkee hänet nortti huulessa tai ettani huulessa? EI! Poliisia ei kiinnosta vittuakaan! Maksimissaan pyytää heittämään tupakkatuotteen pois. Sama asia pienestä erästä alkoholia!

        Nuuskan myynti on laitonta suomessa.. Ei suoranaisesti sen osto


      • AAAAAAAA!!!

        Nyt palaa hermot nuuskan käyttö ei ole kriminalisoitua missään maailman kolkassa myynti eu maissa paitsi ruotsissa kielletty!!!!Ja sä et todellakaan ole mikään nuoriso psykologi tai jos olet eroa virastas hyi helvetti mikä ihmimen sä oldt


    • Kyllä vain

      Sulle on tiedossa paljon ongelmia.

    • rödäL

      ei vittu on tyhmää porukkaa... nuuskaa ei saa myydä suomessa muutta sen käyttö on sallittua . itelle ei tullu mitään vaikk ope huomas kerra

      • poliisi viranomainen

        Tupakka tuotteissa on ikäraja 18 vuotta ja nuuskaa ei edes saa myydä Suomessa.
        Vai että ope huomasi, miten se sai sulta ne mällit, vai viskasitko sinä itse ne pöydälle.


      • Perusnörtri
        poliisi viranomainen kirjoitti:

        Tupakka tuotteissa on ikäraja 18 vuotta ja nuuskaa ei edes saa myydä Suomessa.
        Vai että ope huomasi, miten se sai sulta ne mällit, vai viskasitko sinä itse ne pöydälle.

        Tota alaikäinen saa käyttää tupakka tuotteita ei niille vaan myydä saa...


    • on:_sitä_ennenkin

      Eli mut nyt pidätetää ja sakotetaa ku oon nuuskannu :DD ei jumalauta tuol kersoi kessu huules koko kylä täynnä ja siihenkään ei puututa.. Itse en tuohon usko :=)

      • ex käyttäjä

        Totta joka sana. Helpoin ulospääsy tie tästä kierteestä on, että menette vanhempiesi kanssa poliisilaitokselle ja kerrot totuuden. Sielä laitoksella ne sitten kertoo miten tätä rikos vyyhtiä aletaan purkamaan. Tsemppiä ja jaksamista, mitään ei ole vielä menetetty.


      • sairaan hoitaja

        Niin nuori ja niin paatunut. Tuo tie vie helvettiin.


      • TupakastaRipulia
        sairaan hoitaja kirjoitti:

        Niin nuori ja niin paatunut. Tuo tie vie helvettiin.

        sairaan hoitaja
        17.2.2012 18:25
        Niin nuori ja niin paatunut. Tuo tie vie helvettiin.

        sairaanhoitaja kirjoitetaan yhteen. takasi sinne äidinkielen tunnille! jopa minä tiedän yhdyssanat vaikka vedin koulun läpi silmät kiinni. mitenkö onnistuin siinä? opet sanoivat että oon niin toivoton tapaus että riittää kunha tuut paikalla käymähä :) harrasteltiin sit aina ryhmäsexiä opettajattarien kanssa


    • gfdsgsfd

      Kaverilla reikä ikenessä kun on käyttäny nuuskaa, että on sitten sokee hammaslääkäri jos ei huomaa.

      • samajuttu

        Öö pussinuuska jos oot käyttäny niin ien vauriot on niin pienii et ei tarvii pelätä et lääkäri kertoo vanhemmille


    • 20v Nuuskannu

      Miksi pelotellaan lapsia ,Varmaan tupakka on vaarallisempaa.

      • uudeltamaalta

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.


      • ggggg

        nuuskA on vaarallisempaa kun menee suraa verisuonii


      • aijs
        uudeltamaalta kirjoitti:

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.

        Tupakassa on 50 syöpää aiheuttavaa ainetta ja nuuskassa 28.tupakan savun mukana tulee myös häkää.nuuska ei ole vaarallisrmpaaa


      • adsfgnhgdrx5zt4ref
        uudeltamaalta kirjoitti:

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.

        nikotiini aiheuttaa riippuvuuden mutta ei itsessään ole terveydelle erityisen vaarallista?


      • Nuuska.fi
        uudeltamaalta kirjoitti:

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.

        Noni meeppä kattoo nuuska.fi sieltä saat tutkimuksiin perustettua tietoa nuuskasta. Tuu sitte avautuu ku oot ottanu asiasta selvää :)


      • 3232
        uudeltamaalta kirjoitti:

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.

        ''itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.'' Ei se nikotiini mitään vaarallista ole... vaarallista on ne kemikaalit mitä on jälkeen päin siihen lisätty. Nyt varmaan herääkin kysymys: Miksi ihmeessä ne on siihen kemikaaleja lisännyt? V: Että hyödyttömät suursyömärit kuolisivat pois rikkaiden jaloista.


      • Tietämätön09
        ggggg kirjoitti:

        nuuskA on vaarallisempaa kun menee suraa verisuonii

        Mikä on suraa?


      • aijs kirjoitti:

        Tupakassa on 50 syöpää aiheuttavaa ainetta ja nuuskassa 28.tupakan savun mukana tulee myös häkää.nuuska ei ole vaarallisrmpaaa

        Eikös niissä askeissakin lue ett on yli 70 karsinogeeniä? En tiedä nuuskan karsinogeeneistä.

        T. Nuuskannu kuukauden


      • Anonyymi
        uudeltamaalta kirjoitti:

        itse asiassa nuuska taitaa olla vaarallisempaa koska nikotiinia siitä irtoaa enemmän. ja näkeehän sen tosta kuvastakin.minusta se on tosi urpon näköstä kun ylähuulen alla on kauhea mälli ,,,,hyi hitto. yleensähhän tupakoivat ja nuuskaajat esittää olevansa kovaa porukkaa.mutta pyydäppä olemaan viikko nuuskatta tai tupakatta,,,ei taida pelleltä onnistua.

        Ei kyllä ole. Nuuskasta ei kaikki nikotiini edes lähde siitä pussista.


    • Pyllypete

      Linnaan joutuu ja perseeseen pannaan - voi poika parkaa :'(

    • kukkahattusetä

      Annetaan pojan nuuskata. Ikenet surkastuu, hampaat irtoavat, suusyövän hoitona leikataan puoli naamaa pois. Sitten on "coolin" näköinen.
      Ei näille tolvanoille kannata yritää selittää.

      Pannaan pojalle keräys käyntiin. Minäkin lahjoitan.

      • ettan82

        Eipä oo vielä vajaan 20-vuoden nuuskaamisen jälkeen hampaat lähteny eikä puutu naamasta osia että hössytys nuuskan aiheuttamista jutuista kannattas kukkahattutyypien lopettaa.
        Ne syövät yms muut jutut tulee kyllä ihan ilman nuuskaakin
        Jos joku nuuskaa ni sit nuuskaa eiköhän se oo jokaisen oma asia... enempi näitä röökin kautta tulevia tapauksia on jo vaikkpa suhteessa jo että ihan höpö höpö lässytystä


      • höpöhöpölässyn
        ettan82 kirjoitti:

        Eipä oo vielä vajaan 20-vuoden nuuskaamisen jälkeen hampaat lähteny eikä puutu naamasta osia että hössytys nuuskan aiheuttamista jutuista kannattas kukkahattutyypien lopettaa.
        Ne syövät yms muut jutut tulee kyllä ihan ilman nuuskaakin
        Jos joku nuuskaa ni sit nuuskaa eiköhän se oo jokaisen oma asia... enempi näitä röökin kautta tulevia tapauksia on jo vaikkpa suhteessa jo että ihan höpö höpö lässytystä

        Jos sinulle ei ole tullut mitään oireita, ei se tarkoita ettei muillekkaan tule. Sitä paitsi et itse nuuskaajana välttämättä ole huomannut muutoksia itsessäsi (tai kehtaa tunnustaa.)


      • ettan82
        höpöhöpölässyn kirjoitti:

        Jos sinulle ei ole tullut mitään oireita, ei se tarkoita ettei muillekkaan tule. Sitä paitsi et itse nuuskaajana välttämättä ole huomannut muutoksia itsessäsi (tai kehtaa tunnustaa.)

        No voi morjens!
        Eihän kyse ole siitä jos minulle ei tule, vaan siitä että se on ihan ihmiskohtainen juttu! se syöpä yms voi tulla muuten ihan mistä muusta tahansa vaikka et sitä nuuskaa käyttäskään, taikka käyttäsitkin!
        Ja jos minulle ois jotain tullut ni tuskin täällä pilipali kukkahattutäteille ja sedille selittäsin ku ne sönkkää jotain ihme sontaa siitä että kuin se on rikollista käyttää ja kuin siitä takuu varmasti tulee oireita! syöpää ja muuta!
        Asia on nyt niin että en tiiä yhtään tapausta ja aika paljon tunnen ihmisiä ketkä nuuskaa eikä kellään ole tullut mitään!
        Eli nuuska ei pysty millään takuu varmasti selittään että se olisi vaarallisempaa kuin tupakka tai mitkään muut päihteet


      • Nuuska.fi

        Noni meeppä kattoo nuuska.fi sieltä saat tutkimuksiin perustettua tietoa nuuskasta. Tuu sitte avautuu ku oot ottanu asiasta selvää :)


    • Lippis setä

      kukkahattusetälle Montako esim. Ruotsalaista oot nähänyt että ois puolinaamaa pois.ja niitä hampaattomia on Suomessakin.

      • kukkahattusetä

        Minulle on samantekevää vaikka nuuskaatkin. Jos saat vaivoja harrastuksestasi, niin ei sekään minua kiinnosta muuten kuin että maksamiani veroeuroja kuluu suotta...


      • Foliokukkahattutäti
        kukkahattusetä kirjoitti:

        Minulle on samantekevää vaikka nuuskaatkin. Jos saat vaivoja harrastuksestasi, niin ei sekään minua kiinnosta muuten kuin että maksamiani veroeuroja kuluu suotta...

        Entäs sitte sun elintasopötsistäs johtuvat terveyskustannukset? Nivelrikot, verisuonitukkeumat, keuhkoahtaumat, diabetes ym ym ym ym..

        Voi mun veroeuroja..

        Mielummin makselen pienen osan kunnallisesta hammashoidosta (aika suuri osa siitä lankeaa ihan asiakkaalle itselleen). Tosin hampaiden kunto ja kunnossa pysyminen on pääasiassa itsestä kiinni, siitä miten hampaitasi hoidat! Ruotsalaisella nuuskalla ei ole todettu olevan yhteyttä muihin kuin haimasyöpään. Ja siihenkin riski kohoaa nuuskalla samaksi kun vaikka ranskalaisia perunoita vetelemällä.

        Ja alkuperäiselle. Ei ainakaan itseltäni ole koskaan huomattu. Itse siitä olen maininnut ja toistaiseksi mitään muutosta ei ole suussa ilmaantunut (10v nuuskannut).

        Ps. Nuuska ehkäisee ms-tautia 70% tapauksista. Eli suomessa kun on 7000 MS-tautia sairastavaa näistä 4900 olisi voinut pitkään nuuskaamalla pysyä terveinä.


      • nuuskamuikkunen.
        Foliokukkahattutäti kirjoitti:

        Entäs sitte sun elintasopötsistäs johtuvat terveyskustannukset? Nivelrikot, verisuonitukkeumat, keuhkoahtaumat, diabetes ym ym ym ym..

        Voi mun veroeuroja..

        Mielummin makselen pienen osan kunnallisesta hammashoidosta (aika suuri osa siitä lankeaa ihan asiakkaalle itselleen). Tosin hampaiden kunto ja kunnossa pysyminen on pääasiassa itsestä kiinni, siitä miten hampaitasi hoidat! Ruotsalaisella nuuskalla ei ole todettu olevan yhteyttä muihin kuin haimasyöpään. Ja siihenkin riski kohoaa nuuskalla samaksi kun vaikka ranskalaisia perunoita vetelemällä.

        Ja alkuperäiselle. Ei ainakaan itseltäni ole koskaan huomattu. Itse siitä olen maininnut ja toistaiseksi mitään muutosta ei ole suussa ilmaantunut (10v nuuskannut).

        Ps. Nuuska ehkäisee ms-tautia 70% tapauksista. Eli suomessa kun on 7000 MS-tautia sairastavaa näistä 4900 olisi voinut pitkään nuuskaamalla pysyä terveinä.

        Itse en ole huomannut suussa mitään ongelmia, vaikka olen nuuskannut enemmän ja vähemmän aktiivisesti lähemmäs 10 vuotta. Käyn kerran vuodessa hammaslääkärissä ja toisen kerran hampaiden putsauksessa suuhygienistillä. Kumpikaan ei ole koskaan sanonut asiasta mitään. Epäilen, ettei tähän ketjuun liitetty kuva ole nuuskaajan suusta, tosin niin ei missään väitetäkään. Mutta tottakai hampaita kannattaa hoitaa hyvin, nuuskasi tai ei.

        Tuo pelottelija, joka väittää että nuuskaajilta leikataan puoli päätä pois suusyövän vuoksi, ei ole selvästikään perehtynyt tosiasioihin. Ruotsalaisilla (ainakin enemmistöllä) on koko pää jäljellä, samoin jääkiekkoilijoilla ja muilla urheilijoilla. Mahdolliset vammat johtuvat jostain muusta kun nuuskasta. Nuuska ei paranna urheilijoiden suorituskykyä, mutta on aika paljon parempi vaihtoehto kuin keuhkojen suorituskykyyn vaikuttava tupakointi.

        Muistan nähneeni joskus aikoinaan tv:stä ohjelman, jossa haastateltiin hammaslääkäriä. Hän ei muista nähneensä koskaan nuuskasta aiheutuvia vakavia vaurioita kenenkään suussa. En ymmärrä, mistä tämä propaganda on ylipäätään peräisin, koska mitkään tutkimustulokset eivät tue väitteitä.

        Jos verrataan tupakkaan, ei liene kenellekään epäselvää, kumpi on vähemmän haitallista. Tämän vuoksi onkin mystistä, että tupakkaa myydään jokaisessa kaupassa, ja nuuskan myynti taas on kielletty. Tupakkayhtiöt ovat ilmeisesti aikoinaan lobbauksensa tehneet viimeisen päälle. Ja nyt esim. tupakan myyntiä ei voida kieltää (vaikka missään ei saa enää edes polttaa), koska siitä saatavat verotulot valtiolle ovat niin suuret.

        Tottakai on aina hienoa, jos ei käytä mitään päihteitä. Onneksi näitä henkilöitä on nuorisonkin keskuudessa tänä päivänä yhä enemmän. Riippuvuutta ei kannata hankkimalla hankkia kenenkään. Tämä on itsestään selvää. Turha pelottelu ja asioiden vääristely on kuitenkin myös turhaa.


    • toinen setä

      Mitäpä niitä luettelemaan. Et kumminkaan ymärrä, kun et osaa oikeinkirjoitustakaan.

      • faktahomma

        Nuuska aiheuttaa nopeammin riippuvuuden, koska siinä on enemmän nikotiinia. Urheilijoilla on väärä käsitys nuuskan vaikutuksista; se ei lisää suorituskykyä. Nuuskassa on myös ympäristömyrkkyjä, jotka aiheuttavat paikallisia ongelmia suussa. Nikotiini ei aiheuta syöpää. Nuuskasta on pidemmän käytön jälkeen vaikeampi päästä eroon alussa mainitun nikotiinin määrän takia. Monet ovat alkaneet tupakoida sen jälkeen kun ovat lopettaneet nuuskan käytön.


    • Hammas folio

      Ei kannata pilata suuta nuuskalla ja kyllä hammaslääkäri sen huomaa ja muutkin ihmiset. Näkeehön sen jo tuosta kuvasta, että mitä tuhoa nuuska aiheuttaa suussa.
      Järjetöntä panna suuhun tuollaista skeidaa, josta ei aiheudu, kuin haittoja.
      Ihminen pärjää ihan hyvin ilman nuuskaa
      Maistuuko se nuuska hyvältä, kun sitä pitää saada laittaa suuhun ???
      Paljon mielummin laitan suuhun leivoksia ja muita herkkuja, vaikka eivät nekään ole hampaille terveellisiä, mutta paljon paremman makuisia..

      • Voi vitun juutalaine

        Ensinnäkin Photoshop.. Oletko kuullutkaan kuvien muokkaamisesta?
        Toiseksi, nuuskaa laitetaan huulen alle.
        Kolmanneksi ei nuuskaa maun takia käytetä. (Idiootti)


    • pide

      Jääkiekkomiesten ja skappareiden juttuja! Mitä isompi huulessa ni kovempi jätkä jäällä! SOTAHOMMISTA TULLU, TUPAKKAA ILMAN SAVUA!

    • nyky trendi

      jaa että sitä nykyään ruotsin puolelta nuuskaa tuodessa, tulli ottaa kiinni ja kuulusteluihin... vaikka laki sallii 30 rasian tuonnin silsällön ollessa max 50g. Alapas kertoo minkä ringin kautta hommattu, ja ruotsin kauppa ei kelpaa :D

    • Purkki päivässä

      Terve

      Olen käyttäny nuuskaa joka päivä kymmenen vuotta. ja hammaslääkärini kehuu hampaitani ja ei tiedä vieläkään että käytän nuuskaa!

      joten repikää siitä!

      • hemuli28

        Menes nyt pelle täältä huutelemasta


    • entinen nuuskaaja

      Entisenä nuuskankäyttäjänä tiedän, että ennenpitkää ikenet ja hampaisto kärsivät. Toki poikkeustapauksiakin lienee mutta varmaan aika harvoin. Nuuska on käsittääkseni happoemäs, joka syövyttää kiillettä, joka taas on tärkeä suojaamaan hammasta mm. happamilta tuotteilta kuten mehuilta, sitrushedelmiltä jne. Jossakin vaiheessa nuuskankäyttäjä törmää hampaitten eroosioon.

      Ikenissä voi tulla vetäytymistä, joka ei palaudu.

      Jos nuuskaa niin kannattaa annos laittaa silloin tällöin eri paikkaan niin ei ien välttämättä vaurioidu. Pussinuuska ollee parempi kuin irtonuuska, sillä annos pysyy kohtuullisen kokoisena. Tosin irtonuuskasta voi pyöritellä myös pienempiä annoksia. Mutta jos käyttää tykkiä ei annoskoon määrittely olle niin helppoa.

      Jos haluaa nuuskasta eroo, voi kokeilla korvaushoitona mm. nikotiinipurkkaa. Toisaalta se voi tulla erittäin kalliiksi, koska nikotiiniriippuvuus ei välttämättä lopu mihinkään. Joku on lopettanut irtonuuskalla pienentämällä annoskokoa pikkuhiljaa.

      Kun lopettaa, kannattaa motivoida itseä siihen, että olo kaikin puolin paranee.

      Jos henkilö on käyttänyt vain kuukausien verran nuuskaa, kannattais lopettaa ykskaks, koska muuten on edessä vuosien tai vuosikymmenien riippuvuus.

      • 14+9

        Kun sulla on tykki on annoskoon määrittely huomattavasti helpompaa mittaviivoituksen vuoksi.


    • järkikäteen

      onpas täällä tyhmiä ihmisiä itse olen nuuskannut yli vuoden ja olen alaikäinen! ja jos jäät nuuskast kii niin ei sua nyt viedä minnekkään saatananan huumetesteihin! järkikäteen!

    • Seksikästä

      Katsokaa kuvat, jos joku ei ole vielä nähnyt.
      http://www.iltalehti.fi/elintavat/2012030715267074_el.shtml

      "Jo lyhyt nuuskan käyttö aiheuttaa suun limakalvomuutoksia. Pitkäaikainen nuuskaaminen syövyttää hampaiden kiinnityskudoksia ja voi johtaa jopa hampaan irtoamiseen. Nuorten ikenet ovat aikuisia herkemmät ja siksi vauriot voivat olla pahemmat.

      Pylkkäsen mielestä nuuskan haitoista pitäisi puhua nykyistä enemmän, koska sitä pidetään tupakkaa harmittomampana.

      - Esimerkiksi tietyt urheilijat ajattelevat, että nuuskaaminen on turvallisempaa kuin tupakointi, mutta niin asia ei ole.

      Kuvia ei löytynyt Syöpäjärjestöiltä eikä Hammaslääkäriliitosta. Ihmettelin tilannetta hammaslääkäri Aira Lahtiselle, joka on Lääkärit nuuskaa vastaan verkoston sihteeri.

      Lahtinen tiesi syyn. Hän kertoi nuuskaajien häpeävän niin paljon, etteivät suostu kuvattaviksi. Se paljastui eräässä keskisuuressa kaupungissa, jossa nuuskasta oli tullut nuorten poikien muoti-ilmiö. Suuhygienisti tarjosi nuorukaisille ilmaista

      hampaiden puhdistusta, jos saisi samalla kuvata nuuskavauriot. Kukaan ei tullut puhdistukseen. Coolin muodin seuraaminen nolotti liikaa.
      Jutun kuvat sain nuuskamaasta Ruotsista, jossa ne kuvasi tohtori Lena Sjöberg."

      • Voi juutalaine

        paskapropaganda.. photoshop.. sanovatko mitään arvon kukkahattutädille?


    • alaikäinen nuuskaaja

      Ite oon 13v ja olen käyttäny nuskaa noin 1,5 vuotta eikä oo mitään vaurioita suussa
      Ja tahti on ollu noin yks kiekko kuukaudes eikä ole riippuvuutta

      • 13v kokeilu

        hei, alaikäinen nuuskaaja olen 13 ja aikeissa kokeilla nuuskaa riippuvuutta en ajatellut hankkia mutta haluaisin esim yhden kiekon.. mistä saisin ilman suurempia hälinöitä?


      • alaikäinen nuuskaaja
        13v kokeilu kirjoitti:

        hei, alaikäinen nuuskaaja olen 13 ja aikeissa kokeilla nuuskaa riippuvuutta en ajatellut hankkia mutta haluaisin esim yhden kiekon.. mistä saisin ilman suurempia hälinöitä?

        Ite oon ainaki saanu kaverilta en oikei muualta voikkaan saada paitsi kerran kysyin mun mutsilt ku oltii ruotsi laival et saaks mä maistaa ja se osti mulle kiekon :)


      • 13 v kokeilu
        alaikäinen nuuskaaja kirjoitti:

        Ite oon ainaki saanu kaverilta en oikei muualta voikkaan saada paitsi kerran kysyin mun mutsilt ku oltii ruotsi laival et saaks mä maistaa ja se osti mulle kiekon :)

        ok.. pitää sitte alkaa kyselee kavereilta et tunteeks ne esim jonkun jolta sais.. kiitos tästä tiedosta


      • your best friend
        13 v kokeilu kirjoitti:

        ok.. pitää sitte alkaa kyselee kavereilta et tunteeks ne esim jonkun jolta sais.. kiitos tästä tiedosta

        alaikäinen nuuskaaa tuun teill tänää yöks.. ja kyselen sult ja a. sitä nuuskaa :) lanit tänää?


      • ihminen jolla on ystävä
        your best friend kirjoitti:

        alaikäinen nuuskaaa tuun teill tänää yöks.. ja kyselen sult ja a. sitä nuuskaa :) lanit tänää?

        vaig ;) voin näyttää ne viestit :D


    • asdasdfgh

      Ite oon käyttäny 7 vuotta eikä hammaslääkäri oo ikinä mitään sanonu vaikka olin alaikänen, jonku puolet tosta ajasta.

    • rok

      hei voisitteko kertoa vähän nuuska ja tupakkastä ,että miten se on haitalista hammapaille

      • sunmutsis

        Rok, mun hammapaat on viemärikaivossa parin koke ilun jälkee


    • jew from israel

      Itse olen käyttänyt nuuskaa 3 viikkoa :( olen riippuvainen enkä pääse eroon lisäksi minulta on tippunut 2 hammasta ja reikä huulessa ;( Nuuska on vaarallinen huume!

      • Another jew

        No nyt hajosin :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
        Ps. Otan osaa hampaittesi menetyksestä :(


    • The Third Jew

      Itselläni ei ole enään ollenkaan suuta, ehdin käyttää tuota saatanasta sikiänyttä HUUMETTA noin 1,3kk. Ystäv ät, välttäkää kohtaloni. Vieroitus oireeni on inferaaliset ja kouristukset. Älkää kysykö onko tämä paha se on.

    • järki käteen -_-

      ei hyvää päivää ''tuo tie vie helvettiin''???????!!!!!!!!!!!!! haistakaapa kaikki kukkahattutädit oikeen pitkä paska! hammaslääkäreillä, hammashoitajilla ja suuhygienisteilä on VAITIOLOVELVOLLISUUS! IHAN VITUN SAA OOTKO SÄ 12 TAI 28. ja juu kyllä ne huomaa kysyy vaan että kaytätkö nuuskaa jos sanot vaan että kyllä käytän ne saarnaa vaan että ei ole terveellistä yms... EINE NYT SUA VITTU MIHINKÄÄN PUTKAAN LAITA..... -_- itekkin käytän käyttänyt jo puoltoista vuotta ja ikää on 15. hammaslääkärit ei oo kyselly mitää eikä oo soitellu kotiin EIKÄ OO LAITTANU PUTKAAN.... se on vaan nuuskaa saatana... parempi ku rööki. menkää vittu itkemään niiden huuumenurten sivustoille ne on niitä kenen tie vie helvettiin ei nuuskaajien... AVATKAA NYT NE SILMÄT.. pyydän kiitos.

    • snus skit

      Nuuskaaminen on homojen hommaa. Se keksittiin ruotsalaisiin sukellusveneisiin JARRUKSI ettei svenit ja hansit ala......

      Suomi-poika ei moista paskaa suuhunsa laita. Eikä röökikään maistu enää kun rahaa tarvitaan muualle.

      Syöpä tulee varmasti todetaan Upsalan yliopiston suukirurgian osastolla Aftonbladetissa.

    • ettan löss

      Itse olen vielä alaikäinen, käyttänyt nuuskaa kohta 2vuotta, viime hammaslääkäri käynnillä ei sanottu mitään. mutta totta se on että jos omia ikeniä tarkastelee kyllä muutoksen huomaa, mutta sekin on jokaisen oma valinta, turha toistentulla siitä huutelemaan. Ja vielä nää lakia asiat hämmästytti mitä jokin sairaanhoitaja ja kukkahattutäti tuli huutelemaan.. Mun mielipide on että nolaatte täällä vain itsenne, uskon että jokainen nuuskankäyttäjä tietää paremmin kaikki lakipykälät ja nuuskan vaarat.. ja tosia asia on se että nuuskan käyttöä ja hallussapitoa ei ole suomessa laissa kielletty, mutta myynti suomessa on kielletty! joten toverit venäjän raja ja ruotsinlaiva on keksitty.

      • alahuuli-ikäinen

        Ei jumakauta, hammaslääkärit ei helpolla huomaa nuuskankäyttöä, eivätkä he SAA ilmoittaa siitä kenellekkään. Korkeintaan suosittelevat lopettamista. Huomaa ettei tänne kommeintoineilla ole mitään kokemusta tai tietoa asiasta, itse alaikäisena nuuskaajana olen hammaslääkärille tunnustanut nuuskaavani. Hän vain sanoi että kannattaisi lopettaa. Käytä nuuskaa jos haluat, omapa on elämäsi.


    • Miestoi

      Jos käyttää yhen nuuskan näkeekö hammaslääkärit mitään.

      • ei


      • Kokeiltuonjanytvituttaa

        Entä viidestä?


    • Sakot tai syöpä

      Voihan nää käyttäjät käräyttää kuka tahansa poliisille. Vähänkään jos on muutenkin veemäinen tyyppi, varmasti soitan poliisin vihjepuhelimeen.
      Tai sitten en soita, vaan annan kuolla syöpään. Joka tapauksessa paska kohtalo.

    • gvvbnnvhnvb

      jep

    • Alaikäinen nuuskaaja

      Juu ensinnäkin lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus , ja jos koulussa jäät nuuskaamisesta kiinni niin ei ne poliisia kutsu vaan pelkkää kotiin ilmotus :DDDDD

      • ...

        se vaitiolovelvollisuus muuten ei koske sellaisia asioita, joissa lapsen etu vaatii sitä että vanhemmat tietävät ongelmasta. lapsen nuuskaaminen on sellainen ongelma.


    • yhteinen hyvä

      Potilaslain mukaan alle 15-vuotiaan asioista lääkäri voi keskustella vanhempien kanssa; yli 15-vuotiaan asioista ei! Ammattitaitoinen hammaslääkäri kyllä huomaa nuuskan käytön - tyypillinen norsuniho suussasi. Suusi ja hengityksesi haisee "paskalta", vaikka et sitä itse huomaakaan kun hajuaistisikin vähitellen häviää. Kannattaa ajatella myös kumppania, onko "paskarännin" pussaaminen mukavaa? Nuuska ei juurikaan aiheuta suusyöpää (riippuu tietysti mistä nuuskasi hankit), mutta sillä on todettu yhteys haimasyöpään. Nuuska sisältää, kuten tupakkakin, monia myrkyllisiä aineita. Niitä tulee tupakan kasvatusvaiheessa erilaisista kasvimyrkyistä. Lisäksi tupakkatehtaat lisäävät niihin erilaisia nikotiinin imeytymistä lisääviä myrkkyjä. Myös tupakan viljely vie maapallolta viljelypinta-alaa, mikä tarvittaisiin ruuan tuotantoon. Läheistesi ja ympäristön vuoksi suosittelen lopettamaan nuuskan käytön, puhumattakaan omasta terveydestäsi ja tulevaisuudestasi, sinä nuori ihminen!

      • Nuuska.fi

        Nii mun muistaakseni nuuska lisää haimasyövän riskiä 5-10 kertaseks nuuskaamattomiin verrattuna... Jännä juttu vaa on se, että nuuskaamattomat sairastuu n 0.003% todennäkösyydellä haimasyöpään ja nuuskaavat enintään 0.03% toden näkösyydellä. Vittu te ihmiset ootte välillä tyhmiä, asioista saa ottaa selvää.


    • Nuuskaava sossusetä

      Kyllä vaitiolevelvollisuus pätee myös 15v ja alle ihan samalla lailla kuin 18v. Jos lapsi sanoo että ei saa kertoa niin silloin sitä ei saa kertoa. Valmistuin tänä vuonna sosionomiksi ja tuo on varmaa tietoa tai ellei säännöksiä ole muutettu 6kk sisällä. Itsekkin olen useamman vuoden ajan nuuskannut eikä ole muutoksia suussa tapahtunut. Lähinnä hammaslääkäri kehuu kuinka siistissä kunnossa suu on :) Nuuskatkaa mielummin kuin pilaatte keuhkonne.

      • odens 69

        nuuska on vitun hyvää..


    • Nuuskaetana

      Itse jäin kiinni poliiseille uutena vuotena kun tarkisti repun ja ihan pokkana sanoin kun sieltä puolitornia löytyi että myin ne kaverille ja sanoi vain että "jaahas' ja otti ne itselle, kaaettiin juomat pois ja soitettiin faijalle joka nyt ei muuta kun nauranut ja sitten toivotettiin hyvät uudetvuodet, ei sossua eikä sitten muutakaan paskaa

    • 13w

      Hei olen13vuotias nuori huomaavatko hammaslääkirit ?tupakoinni olen polttanut kohta 2vuotta

    • nuuskaaja

      nuuskaahan saa käyttää suomessa mutta ei myydä käytöstä ei rangaista eikä joudu kyttien kuulusteluun eli koulu kuraattori vois ottaa selvää asioist

    • Herätkää kukkatädit

      Vitun idiootit. Nuuskasta jää jäljet jos on kuukauden käyttänyt ja hammaslääkäri ne kyllä huomaa. Nuuskajäljet suussa sen sijaan häipyvät limakalvojen nopean paranemisen vuoksi, jos nuuskaa ei käytä. Hammaslääkäri todennäköisesti kehottaa nuuskan lopettamiseen, mutta toi poliiseista puhuminen ja huumetesteillä pelottelu on ihan naurettavaa ja perätöntä paskaa :D Nuuska sen lisäksi ei ole laitonta käytttää, pelkästään myydä. Miettikää tarkemmin mistä olette tollasta informaatiota saanut, kun ensi kerralla rupeatte poliiseills ja kaiken maailman testeillä pelottelemaan.

    • Äitis

      Poliisia ei kiinnosta ku shellin ilmaset donitsit ja kuppi kahvia, te 12v jonnet jotka rustaatte shaibaa nii menkää takas goijjaa, ette tiedä mitään mistään. Mummelit menkää takas K-kauppaan pelaaman pelikoneita. Nuuska aiheuttaa syöpää? Ei todisteita, nuuska kiekoistakin on häipyny syöpä varotus. miksi ? Koska ei aiheuta syöpää, tosin sipsitki aiheuttaa syöpää miettikää sitä kun mussutatte äidin kokkaamii pottuja nakkikastikkeessa. No eihän landella muutakaa syödä, ottakaa asioist selvää ennenkun tuutte avautuu.

    • kaunus

      20 vuotta nuuskaa, erikseen pitää sanoa hammaslääkärille että kato ikenet, ei se muuten sitä huomais.

    • suomentyttäret

      Kiva että sanoit koska minäkin aina kysyn ja sanoo"ei siellä mitään näy vaan sinulla on tehokas kotihoito"ja minä vielä joka pelkään hammaslääkärin poraa.Nuuska ei pudota hampaita.Lukekaa ruotsalaisia hammaslääkärilehtiä jos huolestuttaa.

    • ererre
    • Snusman

      Pojat ja tytöt, älkääpäs nyt hätäilkö siellä. Itse olen käyttänyt nuuskaa vuodesta 1979 ja olen silti terve kuin pukki. Ei ien/suusairauksia, ei vaikutusta fysiikkaan tai mieleen, minkäänlaisia.

      Muistan vielä päivän kun 12-vuotiaana laitoin Röda Lackettia naaman ja kyllä se maailma rupes pyörimään. Ja ymmärrän että nuoremmilla sen vaikutus voi olla kovakin. Vanhempana se on enemmänkin psykkistä riippuvuutta.

      Lääkäreiden mukaan minun pitäisi varmasti olla jo kuollut. Miksi ruotsissa ei ole sen enempää syöpätapauksia, varsinkaan suun ja nielun, kuin suomessa vaikka siellä nuuskaajia on yli miljoona? Ei se ole vaarallista vaikkakin erittäin koukuttavaa. Just relax.

      Silti, en suosittele sitä nuoremmille sen koukuttavuuden takia. Jokainen itse valitsee.

    • huhhei1

      voi vitun pellet :DDDDDDDDDDDDD mitkä kukkahattu tädit täällä höpisee että poliisit antaa sakkorangaistuksen ala-ikäsenä käytön nuuskaamisesta?XDDDDD :D ei nyt jumalauta mä olin 15v hammaslääkäris ja kysyttiin että käytänkö nuuskaa.. no sanoin että käytän. eipä oo poliiseilta tullut mitään ilmotuksii... :D mitä nyt vittua ????

      • Huolestunutkäyttäjä

        Ilmoitettiinko asiasta vanhemmille?


    • on testattu
    • autuait ovat puu..

      Haiset niin pahalle, että sokea ja kuuro hammaslääkärikin toteaa mitä p-kaa on suuhun tungettu.
      Bussi haisee, luokka haisee, koti haisee.

      Yäk.

    • nuuskaaja 15v

      kumpi kuolet kivuliaasti keuhkosyöpään kahaksan kymppisenä vai et sult puuttuu kaheksankybäsen pala huulesta mitä yhel huulen palasel enää sillo en usko et kukaa on enää muijii lähös sillo

    • Testattu juttu

      Jo natsit testasivat asian aikanaan; kun jokin ihmisryhmä saadaan virallisen mielipiteenmuokauksen (propagandan) avulla luokiteltua sopivalla tavalla ali-ihmisiksi, on helppo löytää ihan tavallisten ihmisten joukosta suuri määrä innokkaita vapaaehtoisia keskitysleirien vartijoiksi sekä kaasukammioiden ja krematorioiden hoitajiksi.

      ...anteeksi häiriö! Nyt voitte jatkaa pamputtamista...

    • 12v

      Ite oon 12v ja oon käyttäny nuuskaa puoli vuotta ja polttanu kans.
      käytän viikossa kiekkon ja ei paljoa oo mulla porannu :D onse nuuska ainaki parempi ku tupakka jota oon sitäki parikytä askia polttanu...
      Tupakassa paskoo kunto ja nuuskassa lihakset eli en suosittele kumpaakaan :D ja rahaa menee niin vitusti vaikka en oikeestaan kovin paljoo käytäkkään...
      Ei ne vitun hammaslääkärit niitä huulia ala kattoon XD

      • elrök

        Kyllä hammaslääkäri huomaa ja sitten kostaa. Poraa ilman puudutusta ja rassaa piikillä hermoon. Siirry sähkötupakkaan, sillä ei oo mitään vaikutusta hampaisiin / suuhun.


    • JERE!

      Oon 14v oon käyttäny nuuskaa 1,5vuotta hammaslääkäris jäin kii eine mitää sanonu anto lapun kotii mis luki et käytän ja näi nii heitinvaa roskii..

    • ettani

      siis ootteko pellejä? kaikki vitun tädit menkää valistaa jonnekki muuaalle oon pistäny ylähuulenalle täytettä jo jonki aikaa ja hammaslääkäri oli iha vaiti. oon 21v ja nuuskast ei oo ollu mitää haittaakaa. että menkää muualle pelottelemaan ja uhkailemaan...

    • IDIOOTEILLE

      nyt alkoi ihan oikeasti vittu pelottamaan mä siis juodun huomenna johonkin vitun huumetestiin ku oon täs puol vuotta käyttänyt nuuskaa. vitut. saatanan pellet menkää nyt vittuu siitä paskaa jauhamasta.

    • Nuuskankayttaja4923

      Itse käyttänyt 15 vuotta nuuskaa. No problems.

      Toinen asia, kaikki juntit tuntuu uskovan näitä ikivanhoja amerikkalaisia nuuskatutkimuksia joissa ei tutkita Ruotsalaista nuuskaa joka on testattu miljoonia kertoja ja tutkittu, ja tulos on aina ollut savukkeita vaarattomampi tuote.

      Kerran eräs vanha mummo katsoi kun iskin nuuskaa huuleen että huumeiden käyttäjä. Meinasin tempasta sitä mummoa lärviin ja viedä sen korvasta pitäen lukemaan nuuskasta faktoja, jätin tekemättä koska sanktioitahan siitä olisi seurannut.

      Suomessa tiedetään valitettavan vähän nuuskan haitoista ja hyödyistä. Kaikki tieto lepää diktaattorien (eduskunta) harteilla jotka tahallaan levittävät väärää tietoa joten tämän johdosta nuuskaa valitettavasti ei koskaan saada legalisoitua suomen kamaralla. Muutama fiksu kansanedustaja on sentään ollut jotka ovat yrittäneet asiaa ajaa.

      • 13v

        Oon 13v poika käyttänyt semmoset 2v ja wmäntä on mun hammaslääkäri eikä oo sanonu mtn :D


    • Haluan testata

      Jos kokeilen yhen kiekon/pussin nuuskaa (en ole vielä kokeillu mut saan yhen kiekon) niin onko siinä mitään vaaraa?

      • perttimaster

        no ei ole :D


    • pieniliina

      Kiitos nuuskan, ruotsalaiset miehet ovat maailman pitkäikäisin mieskansa...ja komein myös♡Nuuskaa ei lapsille, mutta pysyäkseen ruotsalaisten ja saaristosuomalaisten tavoin hyvinvoivana ,nuuskaa on parempi aikuisten käyttää kuin olla käyttämättä.

    • valvirafan

      Hei..nuuskaajilla vähemmän keuhkosyöpää kuin jopa tupakoimattomilla kertoo ruotsalainen tutkimus.Kymmenen % keuhkosyövistä johtuu muista syistä kuin tupakasta.

      • fanvalvira

        Mutta lapset pysykää poissa nuuskasta, perunalastuista, limuista ja myös kahvista.Niiden aika tulee kun hankitte omaa rahaa.


    • huolisinusta

      Ööh myös alkoholia sinun tulee ottaa vasta kun vanhenet ja saat opintorahaa tai mieluummin palkkaa.13 vuotiaana älä mieti aikuisten juttuja..

    • lussuntussunlussun

      Kummaa vaahtoomista!

      Mitä välii vaikka henki haisis miltä. Mihin ikeniä tai hampaita tarrttee, ei mihinkää.

      Ja jos pelottaa niin eiku persenuuskaa sitt vaa. Ja ainaha rahaa on ainaki sen verran.

      • Snusofckfc

        Nyt he*vettiin täältä v*tun persenuuska-persemiehet -ja naiset! Tunkekaa ne persenuuskanne sinne teidän käytettyyn perseeseen!


      • Anonyymi
        Snusofckfc kirjoitti:

        Nyt he*vettiin täältä v*tun persenuuska-persemiehet -ja naiset! Tunkekaa ne persenuuskanne sinne teidän käytettyyn perseeseen!

        Sinnehän justiinsa sitä pannaanki!


    • anal aroma

      persenuuskaa!

    • Ruotsinpoeka

      Tiedoksi kukaan ihminen ei ole IKINÄ saanut syöpää ruotsalaisesta nuuskasta :--)

    • Nuuskamuikkunen666

      Hammaslääkäreillä on valtiovelvollisuus, eli ne ei saa vasikoida nuuskan käytöstä. Joten en olisi niin huolissaan jos hammaslääkäri huomaa. Haistakaa paska kukkahattu tädit!

    • Suomenlaki

      Hammaslääkäreillä on vaitiolovelvollisuus, mutta siinäkin on ehtonsa. Kukaan ei oikein tiedä mitä se tarkoittaa:

      Hammaslääkärit saavat antaa tietoa eteenpäin vain jos:
      -potilas on antanut kirjallisen suostumuksen asialle
      -lääkäri katsoo että potilas ei pysty itse päättämään hoito tavasta/hoidosta (asia menee esimiehelle joka päättää asiasta) (harvinaista älkää pelätkö, ei niitä kiinnosta nuuskan takii viiä asiaa eteenpäin)
      -jos potilaalla on sairauksia joka vaikuttaa asian käyttöön eli pahentaa ansiaa

      Potilaan vanhemmat ovat asiassa sivullisia eli vaitiolovelvollisuus on vahva.
      Jos vaitiolovelvollisuutta rikotaan voi tuomioistuimella lääkäri saada 6 vuotta vankeutta.

      Nuuska ei ole kiellettyä, nuuskan hallussapito/käyttö on rikos alaikäisille. Suomessa saa pitää hallussa nuuskaa mutta ei myydä, suomeen saa tuoda nuuskaa vai rajoitetun määrän ja se taisi olla 3 tornia eli 30 kiekkoa (en ole varma)

      Mutta takaisin asiaan jos hammaslääkäri huomauttaa nuuskan käytöstä hän voi antaa lapun jossa lukee että läpsi käyttää nuuskaa mutta sinun ei ole pakko näyttää lappua vanhemmille koska lääkäri ei saa antaa tietoja sivullisille (perhe lasketaan asiassa sivullisiksi) ilman potilaan kirjalista suostumusta.

      Jos taas jäät terveystarkastajalle kiinni nuuskasta voi hän ilmoittaa asiasta vain jos potilas haluaa tai on kirjalinen lupa. 8 luokalla tuleva terveystarkastuksen yhteydessä sinulla tulee olla lappu mukana joka on tehty kotona, vanhemmille ja sinulle oma lappu. Lapussasi lukee että terveyshuoltajalla on lupa kertoa asiasta eteenpäin eli pakosti ku meet sinne nii jos kerrot asiasta saattaa hän kertoa vanhemmille/rehtorille/kuraattorille tai muille mutta ei ulkopuolisille.

      Ripillä taas jos kerrot/pappi saa tietää asiasta on papilla vaitiolovelvollisuus rajallisempi, pappi saa kertoa vaikka koko rippi ryhmälle mutta asia jää sen sisään. Jos henkirikos tai uhka tai muu vaarallisempi uhka tulee saa pappi ilmoittaa viranomaisile mutta hän kertoo asian anonyyminä ja hän ei saa kertoa henkilöiden nimiä.

      Ripillä jos jäät nuuskasta kiinni jolekkin valvojalle (ei isonen) on heillä lupa kertoa vanhemmille tai erottaa sinut ripiltä.

      Ei näihin tietoihin tarvita aikuista jos oikeasti tietää asioista.
      Itse olen 15v ja olen tämän lukenut ihan suomen laista.
      Kaikkea en jaksanut kirjoittaa mutta yritin kaiken tärkeimmän kirjoittaa.

    • Rambester

      Mitä! Muljutteletteko te nuuskaa ikenien välissä? Minä olen aina luullut, että sitä niellään. Pitäisiköhän kokeilla uudelleen? Jos vaikka oireet olisivat vähäisemmät.

    • ettanaiettä

      Se nuuska. Nuuskien nuuska. Työmiehen paraskaveri. Se nuuska , joka maksoi R-kioskilla 17.40 mk. Ei todellakaan mikään nuorison "päräyttävä kokemus" henkinen nuuska. se uskollinen ystävä, jonka seurassa lapsesi kasvavat ja vaimot vaihtuu. Ettan on ja pysyy.

    • Asiastatietävä

      Makkaran syöminen aiheuttaa enemmä syöpää kuin nuuskan käyttäminen

    • ttttttttttttwwwwwwwww

      Huomaa. Muista dumpata huulet tyhjäksi ennen lekurille menoa.

    • Kessut

      Varmasti huomaa. Ja varmasti huomaa myös syövän esiasteet ylähuulen alta.

    • Paskaahanseon

      Mul on ihan vitusti kavereit ketkä käyttää ja on käyttäny ihan VITUN paljon... Kukaan ei ole saanut mitään sankioita mistään eikä hammaslääkäriltä mitään ilmotuksia... Nuuskan päivittäinen käyttö alkaa näkyä vasta parin vuoden päästä vähän selvemmin... Ihmiskohtaisesti tietysti... Joillakin näkyy enemmän ja joillakin ei ollenkaan. Kuitenkaan en sitä nuuakan käyttöö suosittelis alottamaan tommosena 12v... Kannattaa vähän vanhemmaks kuitenkin oottaa ettei "kehitys" suun puolella tai kehossa hidastu... Itse poltin tupakkaa 5lk - 8lk ja pätkäka vähän oon jääny ja välillä vähä rinnasta vihlasee... Mut joo siinä avautuminen :)



      Vittu en osaa käyttää Suomi24... Tein sit vahingossa samalla tekstillä kokonaan uuden keskustelun ^ xD

    • kalassa79

      Itse olen käyttänyt 23 vuotta ja reilusti, noin purkki päivässä. Yksi tauko n.6kk oli välissä kun "lopetin", mutta minkä sitä tavoilleen voi:) nyt olen 38v ja legot tallella ja ei oo hammaslääkärillä mitään huomanneet. Löössiä varmaan ainakin 15 vuotta ja nykyään portionia..välillä kyl herkuttelen löössillä:) Ja tarina in tosi. Haaparannassa kerran kuussa tulee käytyä..matkaakin tulee, mutta hyvästä kannattaa maksaa:)

    • fhsyhsdvf

      Olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta?

      • Anonyymi

        käyttiks seki nuuskaa


    • Emty

      Huomaaks jos on käyttäny 3krt??

    • Fllfkf

      Mulla on hammaslääkäri huomenna ja oon käyttäny ehkä kuukauden mietin vaa et huomataankohan multa?

    • 15vuotias

      Näin vuoden nuuskaa käyttäneenä mulla oli hammaslääkäri ja ei ainakaan multa huomannu tiiän et oon vähä myöhäs kun kirjotit ton 2012

    • Novoijumalauta

      No voi jumalauta näitä kulkahattutätejä, nuuskan käyttöä ei hammaslääkärit huomaa, ja niillä on muutenkin vaitiolovelvollisuus, eli lapset ei tarvii pelätä.

    • Anonyymi

      Vai että oikee vaitiolovelvollisuus? Mulla oli joskus 11v reiän alku etuhampaassa ja koska se oli etuhampaassa nii tuli kuulkaas lasuilmotus ::)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehheeh

        Eihän se nyt heti tuohon mittaan. Hissunkissun vain . Mutta aika äkkiä kai ne kehittyvät jäljet näkyy. Ainakin kannattaa jättää se sekstailu elikkä suuteleminen pois, jos aikoo nuuskaan keskittyä. Sieltä voi kumppanin kieli löytää jotakin yllättävääkin nuuskaajan kidasta. Mausta nyt puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Haluan ostaa killa

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe