Freemont testissä

Muskeli-Fiat

Autolehtien perinteistä kunnon koeajoa tai vertailutestiä ei tietääkseni ole Freemontista vielä ollut?
Eräässä maakunnan ilmaislehdessä, joka ilmestyy kerran viikossa oli viime viikolla testissä 140 hv:n Fiat Freemont. Varustetasona Urban.
"Fiat Freemont on mukava tulokas isojen perheautojen kokoluokkaan. Aivan toista maata kuin vuonna 2008 testaamani Journey. Viime viikonlopun todellisessa talvitestissä seitsenpaikkainen menijä antoi maittavat eväät mukavaan matkantekoon. Tilaa riittää monenlaisiin eri tarpeisiin. Pitkänä ja suurella akselivälillä se tarjoaa upean lipuvaa kyytiä, joka on myös ajo- ja rengasääneltään melko äänetöntä. Kaksilitrainen, 140-heppainen Multijet diesel on taloudellinen ja vääntöäkin riittää 350 newtonia."
.."Freemont ei laita hanttiin erilaisille tilatarpeille. Se muuntuu moneksi. Istuimia on tarvittaessa jopa 7 henkilölle...
Kojelauta on todella upea..
Kaiken kaikkiaan talvinen testiajo todisti, että parhaimmillaan Fiat Feemont on matka-autona, mutta varsin mukavasti ja näppärästi sillä kurvailee myös taajamassa."

25

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjet

      Freemontin myynti on alkanut hyvin mm. Italiassa ja Saksassa. Mitenkähän suosittu Suomessa?

      • DOdge on shittiä

        Tarviiko enää ihmetellä miksi toisia autoja myydää huomattavasti enemmän kuin toisia?

        Dodge(fiat dodge freemont) ja Jeep uusie autojen katsastus tilastojen hännänhuippuja. Aika surkeaa kun ensimmäisessä katsastuksessa lähes puolet hylätään! Myös Fiat ja Alfa Romeo hylkytilastojen huippuina!

        "Kaikkein hurjimpia hylkäysprosentteja paljastuu, kun tutkii vuonna 2008 käyttöönotettujen autojen menestymistä katsastuksessa. Vuonna 2008 käyttöönotetut auto tulivat katsastukseen ensimmäistä kertaa viime vuonna.

        Vuosimallin pohjaa pitää Jeep Patriot, joista 43,64 prosenttia eli lähes joka toinen hylättiin, kun auto tuli ensimmäisen kerran historiansa aikana katsastukseen. Toiseksi viimeisenä vuonna 2008 käyttöönotetuista autoista oli Jeep Patriotin sukulainen, itse asiassa täysin samaa perusrakennetta käyttävä Dodge Caliber. Caliber-mallin hylkäysprosentti oli 34,03 prosenttia eli joka kolmas Caliber hylättiin.

        Viime vuonna uusimpien katsastukseen tulleiden henkilöautojen hylkäysprosentti oli 5,45 ja kymmenen vuotta vanhojen henkilöautojen puolestaan 27,14."

        http://www.iltasanomat.fi/autot/hurja-katsastustilasto-joka-neljas-auto-hylataan---katso-kuinka-autosi-menestyi/art-1288449336127.html


    • rwihgo

      Oli Freemont koeajossa pari päivää, jäi pihaan yön seisseenä -26 pakkasessa, ei tule kauppoja.

      • Fiat Abarth

        Ainakin minulla bensakoneiset Puntot käynnistyneet aina erinomaisesti kovillakin pakkasilla. Voihan olla että koeajamasi Freemont diesel on vielä niin uutuudenjäykkä ettei käynnistynyt lämmittämättä -26 pakkasessa.
        Uuden TM:n mukaan uusia Fiateja rekisteröitiin tammikuussa 99 kpl joista Freemonteja 14.
        Punto Abarthia rekisteröitiin 1 ja 500 Abarthia 2 autoa.


      • Jokainen
        Fiat Abarth kirjoitti:

        Ainakin minulla bensakoneiset Puntot käynnistyneet aina erinomaisesti kovillakin pakkasilla. Voihan olla että koeajamasi Freemont diesel on vielä niin uutuudenjäykkä ettei käynnistynyt lämmittämättä -26 pakkasessa.
        Uuden TM:n mukaan uusia Fiateja rekisteröitiin tammikuussa 99 kpl joista Freemonteja 14.
        Punto Abarthia rekisteröitiin 1 ja 500 Abarthia 2 autoa.

        rekisteröity Freemont meni esittely autoksi... että siinä ne kaupat sitten olikin..


    • Uno Mirafiori

      Mitä noihin hylkäysprosentteihin tulee, saa auton omistakin katsoa itseään peiliin. Olisi kyllä mukava tietää mitä vikoja näissä hylätyissä on ollut eniten. Olisiko kyse ihan tyyppivioista? eli että suurin osa on hylätty samasta viasta. Se kertois jotain valmistajan ja maahantuojan aktiivisuudesta korjata vikoja ja heikkouksia omaan piikkiin.
      Tähän asti oma Stilo on aina mennyt läpi 1 yrityksellä, ja auto on sentään 9 vuotta vanha jota ostin käytettynä. Alusta asti hyvässä pidossa ollut auto toimii moitteettomasti.

      • Muskeli-Fiat

        Puhut asiaa! Painavassa autossahan on kovemmalla rasituksella mm.nivelet ja iskarit. Eikä se välttämättä kerro koko totuutta auton laadusta jos vaikka jokin muutaman kympin "koiranluu" silloin tällöin autosta kuluu. Ja voihan olla että Freemont on muuttunut Dodge Journeysta enemmänkin kuin ulkoisesti, joten katsastustilastot ovat vielä arvailua. Kuuleman mukaan ainakin sisustus on muuttunut laadukkaammaksi.


      • jousista pomppu

        > Olisi kyllä mukava tietää mitä vikoja näissä hylätyissä on ollut eniten. Olisiko kyse ihan tyyppivioista?

        Aika paljon painavat nykyautot tosiaan narahtaa katsastuksessa väljistä nivelistä = kulutusosista, kuluneista renkaista (=idiootti ratin ja penkin välissä) ym. "Oikeita" = mahdollisesti kalliiksi tulevia vikoja edustaa lähinnä päästötesteissä reputtamiset tietenkin ruoste.

        Itse narahdin Almeran kanssa katkennesta etujousesta. Jousien katkeilu on ollut tyyppivikana myös mm. Stilon tietyissä vuosimalleissa ja tuokin on tullut omakätisesti koettua.

        Ei nuo katsastustilastot kerro juuri mitään luotettavuudesta eikä korjauskuluista. Koiranluiden vaihto Stiloon oli satasen juttu ja nuo vieterikeikat taisi olla jotain 350 €/kpl. Vaan jos autosta porsii vaihdelaatikko tai jakopää tai runkolaakerit (kuten tutun Mondeosta 170 tkm ajettuna) niin ei tule tilastomerkintää, kun autoa ei vahingossakaan saa ajettua katsastusasemalle! Siis muutaman satasen juttuja tilastoidaan, mutta nämä vähintään 2000 € keikat jäävät piiloon. Merkkikorjaamothan eivät missään nimessä suostu julkistamaan tietoja tällaisten korjausten määristä ja hinnoista.

        Kokemusta on myös tilastojen valossa luotettavasta tohjosta. Kuuden vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran - siis tosi luotettava, kun puhutaan ikäluokasta 7-13 vuotta? Ja paskat, uutta peltiä piti laittaa useampaankin otteeseen ja muutenkin oli asiaa pajalle vähintään kerran vuodessa. Autoa tuli siis sitkeästi huollatettua, koska uskoin tuolloin tohjon ylivertaiseen laatuun ja kuvittelin, että tässä olisi vain pari satunnaista ongelmaa, joiden fiksaamisen jälkeen edessä olisi useita huolettomia vuosia. Tyyliin kuului sekin, etten kehdannut kenellekään, edes itselleni, tunnustaa, kuinka paljon rahaa noihin korjauksiin paloi. Mutta katsastukset meni hienosti läpi lähes aina ;-D

        Taitaa monella katsastustilastoissa huonosti menestyvän vanhan auton omistajalla olla täysin päinvastainen lähestymistapa - katsurilta käydään hakemassa vikalista, minkä jälkeen vasta aletaan huoltotoimiin "tarpeen mukaan".


      • estefan
        jousista pomppu kirjoitti:

        > Olisi kyllä mukava tietää mitä vikoja näissä hylätyissä on ollut eniten. Olisiko kyse ihan tyyppivioista?

        Aika paljon painavat nykyautot tosiaan narahtaa katsastuksessa väljistä nivelistä = kulutusosista, kuluneista renkaista (=idiootti ratin ja penkin välissä) ym. "Oikeita" = mahdollisesti kalliiksi tulevia vikoja edustaa lähinnä päästötesteissä reputtamiset tietenkin ruoste.

        Itse narahdin Almeran kanssa katkennesta etujousesta. Jousien katkeilu on ollut tyyppivikana myös mm. Stilon tietyissä vuosimalleissa ja tuokin on tullut omakätisesti koettua.

        Ei nuo katsastustilastot kerro juuri mitään luotettavuudesta eikä korjauskuluista. Koiranluiden vaihto Stiloon oli satasen juttu ja nuo vieterikeikat taisi olla jotain 350 €/kpl. Vaan jos autosta porsii vaihdelaatikko tai jakopää tai runkolaakerit (kuten tutun Mondeosta 170 tkm ajettuna) niin ei tule tilastomerkintää, kun autoa ei vahingossakaan saa ajettua katsastusasemalle! Siis muutaman satasen juttuja tilastoidaan, mutta nämä vähintään 2000 € keikat jäävät piiloon. Merkkikorjaamothan eivät missään nimessä suostu julkistamaan tietoja tällaisten korjausten määristä ja hinnoista.

        Kokemusta on myös tilastojen valossa luotettavasta tohjosta. Kuuden vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran - siis tosi luotettava, kun puhutaan ikäluokasta 7-13 vuotta? Ja paskat, uutta peltiä piti laittaa useampaankin otteeseen ja muutenkin oli asiaa pajalle vähintään kerran vuodessa. Autoa tuli siis sitkeästi huollatettua, koska uskoin tuolloin tohjon ylivertaiseen laatuun ja kuvittelin, että tässä olisi vain pari satunnaista ongelmaa, joiden fiksaamisen jälkeen edessä olisi useita huolettomia vuosia. Tyyliin kuului sekin, etten kehdannut kenellekään, edes itselleni, tunnustaa, kuinka paljon rahaa noihin korjauksiin paloi. Mutta katsastukset meni hienosti läpi lähes aina ;-D

        Taitaa monella katsastustilastoissa huonosti menestyvän vanhan auton omistajalla olla täysin päinvastainen lähestymistapa - katsurilta käydään hakemassa vikalista, minkä jälkeen vasta aletaan huoltotoimiin "tarpeen mukaan".

        Aika kallista jousien vaihtamista jos tosiaan maksaa 350e/kpl. Meseen maksoi etujousi vaihtotyö yhteensä tasan satasen. Rikkinäisen löysi katsuri eli hylätty tuli silloin, tilastoja rumentamaan. Seuraavaksi rikki menee kaiketi virtalukko, etukaariin ruskea peikko on löytänyt tiensä. Saman ikäluokan Fiatissa maalipinta onkin paremmassa kunnossa. Tässä kyseessä 17 vuotta vanhoja menopelejä.


    • Fiatbo1

      Tilaukseen menee!!!!!

      • Ma r i o

        Samat sanat!


      • ???++
        Ma r i o kirjoitti:

        Samat sanat!

        ???


    • uljasdsadas

      Onhan se Freemont eri auto kuin mitä Journey. Multijet -dieselit ovat huippukoneita kestävyydeltään ja ominaisuuksiltaan. Sisältäkin autoa on petrattu.

      • Ostakaa vaan.

        Voisin nyt jotain sanoa tuosta Multijet-ihanuudesta. Itsellä oli vm. 2009 Bravo Multijet 150. Auto oli kyllä upea ajaa ja hyvin varusteltu, mutta moottori oli p***a. 45 tkm kohdalla syttyi lamppu ekan kerran ja 74 tkm kohdalla meni vaihtoon lopullisesti. Ilmamassamittari vaihdettiin huollossa kolmeen kertaan. EGR-venttiili putsattiin ja lopulta vaihdettiin. Karstojen poltto putkesta alkoi olemaan jokapäiväistä, ja esim. mökkimatkalla poltto käynnistyi aina samassa alamäessä n 150 km ajon jälkeen. Polton alettua seuraavat n. 20 km olivat tuskallisia ja hitaita.

        Onneksi auto oli FIAT, eli ei mikään suuri sijoitus. Onneksi myös tuota samaa konetta on ainakin nykyversioissa jotenkin koitettu parantaa. Ensimmäinen katsastus meni onneksi läpi aivan helvetillisen lampunsammutteluoperaation jälkeen syksyllä. Ja siitä matka jatkui autoliikkeeseen. Ei jäänyt ikävä.


      • provopetteri vaihtoo
        Ostakaa vaan. kirjoitti:

        Voisin nyt jotain sanoa tuosta Multijet-ihanuudesta. Itsellä oli vm. 2009 Bravo Multijet 150. Auto oli kyllä upea ajaa ja hyvin varusteltu, mutta moottori oli p***a. 45 tkm kohdalla syttyi lamppu ekan kerran ja 74 tkm kohdalla meni vaihtoon lopullisesti. Ilmamassamittari vaihdettiin huollossa kolmeen kertaan. EGR-venttiili putsattiin ja lopulta vaihdettiin. Karstojen poltto putkesta alkoi olemaan jokapäiväistä, ja esim. mökkimatkalla poltto käynnistyi aina samassa alamäessä n 150 km ajon jälkeen. Polton alettua seuraavat n. 20 km olivat tuskallisia ja hitaita.

        Onneksi auto oli FIAT, eli ei mikään suuri sijoitus. Onneksi myös tuota samaa konetta on ainakin nykyversioissa jotenkin koitettu parantaa. Ensimmäinen katsastus meni onneksi läpi aivan helvetillisen lampunsammutteluoperaation jälkeen syksyllä. Ja siitä matka jatkui autoliikkeeseen. Ei jäänyt ikävä.

        Heh. Olet siis joutunut vm 2009 autoa katsastamaan jo 2011 syksyllä. Koitapa ensi kerralla keksiä vähän uskottavampi provo.


      • trollijussille!
        provopetteri vaihtoo kirjoitti:

        Heh. Olet siis joutunut vm 2009 autoa katsastamaan jo 2011 syksyllä. Koitapa ensi kerralla keksiä vähän uskottavampi provo.

        Tyhmä jalkaväki huutelemassa nimimerkin takaa.


      • ostakaa vaan.
        provopetteri vaihtoo kirjoitti:

        Heh. Olet siis joutunut vm 2009 autoa katsastamaan jo 2011 syksyllä. Koitapa ensi kerralla keksiä vähän uskottavampi provo.

        Kyllä olen. auto oli käyttöönotettu vuoden 2009 alussa. Ensimmäinen leimahan on 3 vuotta. Näin ollen auton saa katsastaa ensimmäistä kertaa jo vuoden 2011 syksyllä, oikeammin neljä kuukautta ennen tuon kolmen vuoden iän täyttymistä. Käytin auton katsastuksessa heti kun se oli mahdollista, luulen jopa että kyseinen lintta olisi saanut hylyn jos olisin lykännyt katsastusta tämän vuoden puolelle. Opettele automyyjä laskemaan.


      • Ostakaa vaan.
        trollijussille! kirjoitti:

        Tyhmä jalkaväki huutelemassa nimimerkin takaa.

        Juu olin kyllä menneiden vuosien aikana jalkaväkenä vähän pakostakin. Äkkiseltään laskettuna n. 20 vrk noiden remonttien takia.


      • Big Fiat
        Ostakaa vaan. kirjoitti:

        Voisin nyt jotain sanoa tuosta Multijet-ihanuudesta. Itsellä oli vm. 2009 Bravo Multijet 150. Auto oli kyllä upea ajaa ja hyvin varusteltu, mutta moottori oli p***a. 45 tkm kohdalla syttyi lamppu ekan kerran ja 74 tkm kohdalla meni vaihtoon lopullisesti. Ilmamassamittari vaihdettiin huollossa kolmeen kertaan. EGR-venttiili putsattiin ja lopulta vaihdettiin. Karstojen poltto putkesta alkoi olemaan jokapäiväistä, ja esim. mökkimatkalla poltto käynnistyi aina samassa alamäessä n 150 km ajon jälkeen. Polton alettua seuraavat n. 20 km olivat tuskallisia ja hitaita.

        Onneksi auto oli FIAT, eli ei mikään suuri sijoitus. Onneksi myös tuota samaa konetta on ainakin nykyversioissa jotenkin koitettu parantaa. Ensimmäinen katsastus meni onneksi läpi aivan helvetillisen lampunsammutteluoperaation jälkeen syksyllä. Ja siitä matka jatkui autoliikkeeseen. Ei jäänyt ikävä.

        Minä ainakaan en pelkäisi ostaa Fiatia, varsinkaan dieselinä. Työkaveri juuri kehui kuinka hänen veljensä Stilo 1.9 Jtd on toiminut hyvin, vaikka ajettu jo yli 400 tkm! Katkenneen jousen joutunut vaihtamaan ja polttimoiden vaihto vähän hankalaa. Nuo on tyypillistä Stilolle. Auto Bild -lehden nro 23-24/2010 100 tkm kestotestissä Bravo menestyi hyvin: "erinomainen luotettavuus”.


      • lisäys..
        Big Fiat kirjoitti:

        Minä ainakaan en pelkäisi ostaa Fiatia, varsinkaan dieselinä. Työkaveri juuri kehui kuinka hänen veljensä Stilo 1.9 Jtd on toiminut hyvin, vaikka ajettu jo yli 400 tkm! Katkenneen jousen joutunut vaihtamaan ja polttimoiden vaihto vähän hankalaa. Nuo on tyypillistä Stilolle. Auto Bild -lehden nro 23-24/2010 100 tkm kestotestissä Bravo menestyi hyvin: "erinomainen luotettavuus”.

        Ja testiauto oli siis juuri 150 hv:n Bravo 1. 9 Multijet diesel


      • Barvo Italia!
        Ostakaa vaan. kirjoitti:

        Juu olin kyllä menneiden vuosien aikana jalkaväkenä vähän pakostakin. Äkkiseltään laskettuna n. 20 vrk noiden remonttien takia.

        Älä sontaa länkytä kierosilmä.

        Kyllä, kyllä!
        Kyllä nyt lähtee uusi Freemont multijet vakavaan harkintaan. Hmm...

        "Saksalainen AutoBild-lehti on pitkään tehnyt uusille autoille 100000 km:n kestotestejä,joissa tarkasti seurataan auton luotettavuutta ja laatua 100000 km:n ajomatkalla.Nyt numerossa 8 julkaistiin uuden Fiat Bravon vastaava testi.Testin jälkeen auto puretaan päreiksi ja analysoidaan tarkkaan.Testissä Fiat Bravo multijet 150 sai parhaan koskaan italialaiselle autolle myönnetyn testituloksen.Auto oli täysin viaton ja luotettva ja ominaisuuksista pidettiin kovasti.Sen testitulos oli parempi kuin minkään VW:n,Mercedeksen,Audin,Porschen,Skodan,Hondan,Nissanin,Mitsubishin ... jne.Lopullisesksi arvosanaksi testistä annettiin Fiat Bravolle:"Sehr Gut" eli "Erittäin Hyvä"
        Todistetusti Fiatin laatu on parantunut ja on ainakin Fiat Bravon kohdalla huippuluokkaa."


    • Big Fiat

      Fiat laittoi myös alustan uusiksi. Tietääkseni samaa Journeyn kanssa korin peltiosat suurimmaksi osaksi. En tiiä miten Journey menestyi kolaritestissä mutta Freemont sai täydet viisi tähteä.

      • Kerroppa kuvastin

        kerroppa mikä nykyauto ei olisi saanut viittä tähteä kolaritestissä? Kaikki uudet saavat lähes poikkeuksetta!


      • Big Fiat
        Kerroppa kuvastin kirjoitti:

        kerroppa mikä nykyauto ei olisi saanut viittä tähteä kolaritestissä? Kaikki uudet saavat lähes poikkeuksetta!

        En nyt tarkoita että Journeyn alusta olisi ollut mitenkään huono, vaan ilmeisesti todella hyvä mutta ainahan malliuudistuksissa autoa uudistetaan sieltä täältä. Kyllähän nykyautot pääsääntöisesti saa täydet viisi tähteä kolaritestissä. Poikkeuksiakin vielä on, muutama vuosi sitten taisi tulos jäädä neljään tähteen (mikä on kyllä ihan kohtalaisen hyvä tulos sekin) ainakin seuraavilla:
        - Audi Q7 (2006)
        - BMW 5-sarja (2004)
        - Citroen C3 (2009)
        - Renault Twingo (2007)
        - Peugeot iOn (2010)
        - Fiat Panda uusi

        Kolme tähteä sai 2011 testatuista ainakin Dacia Duster. Lieneekö osasyy heikohkoon tulokseen turvavarusteiden vähäisyys, vaikka kori näyttääkin kuvissa melko vankalta.


      • 3 tähden tohjo
        Big Fiat kirjoitti:

        En nyt tarkoita että Journeyn alusta olisi ollut mitenkään huono, vaan ilmeisesti todella hyvä mutta ainahan malliuudistuksissa autoa uudistetaan sieltä täältä. Kyllähän nykyautot pääsääntöisesti saa täydet viisi tähteä kolaritestissä. Poikkeuksiakin vielä on, muutama vuosi sitten taisi tulos jäädä neljään tähteen (mikä on kyllä ihan kohtalaisen hyvä tulos sekin) ainakin seuraavilla:
        - Audi Q7 (2006)
        - BMW 5-sarja (2004)
        - Citroen C3 (2009)
        - Renault Twingo (2007)
        - Peugeot iOn (2010)
        - Fiat Panda uusi

        Kolme tähteä sai 2011 testatuista ainakin Dacia Duster. Lieneekö osasyy heikohkoon tulokseen turvavarusteiden vähäisyys, vaikka kori näyttääkin kuvissa melko vankalta.

        > Kolme tähteä sai 2011 testatuista ainakin Dacia Duster. Lieneekö osasyy heikohkoon tulokseen turvavarusteiden vähäisyys

        Juurikin se heikot pisteet tuli myös jalankulkijatörmäyksestä. Jos Dusteriin lisättäisiin ajonvakautus ja turvavyömuistutin myös takapenkille, siitä tulisi ilmeisesti 4 tähden auto. Perusrakenne on siis aika OK.

        Toisaalta... Tohjo Urban Cruiserissa ON nuo elektroniikkakilkkeet eikä jalankulkijatörmäyksestäkään tullut kovin huonoa tulosta, mutta niin vain meni kuskilta jalat tohjoksi, mistä rokotettiin kaksi tähteä. Tulos siis 3 tähteä.

        Jeep Compass sai vain 2 tähteä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe