iOS alkanut syödä jo MacOS:ää?

V.P. Lehto

Kannibalismi alkanut näkymään jopa Applen sisällä. iOS syö MacOS:n markkinaosuuksia. Se näkyy kristallinkirkkaana tuoreimmissa nettiselaustilastoissa:

"iOS is clearly cannibalizing Mac OS web usage. There’s almost a direct inverse correlation between the growth of iOS and the decline in Mac OS web usage. That correlation is spooky, and suggests that people who used to browse on a Mac are now browsing on an iPhone or iPad."

Näyttäisi koko potti olevan täysin sama kuin syksyllä (n. 16%) mutta nyt iOS on päässyt niukasti jo enemmistöasemaan.


http://www.zdnet.com/blog/hardware/ios-web-traffic-overtakes-mac-os/18094?tag=content;search-results-river

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskomatonta!

      Mac OS:n viimeinen versio julkaistiin 13 vuotta sitten... onko sitä vieläkin noin valtaisasti käytössä?

    • ubuntu-käyttäjä

      Tämähän nyt heijastelee sitä kehitystä, että pc tekee kuolemaa samalla kun tabletit ja älypuhelimet korvaavat pc:n. Ei se mac läppärikän houkuttele kun kätevämmin mukana kulkevan tabletin saa kohtuulliseen hintaan.

      Sama ilmiö tietää Windowsille loppua koska sitä paskasoftaa ei kukaan halua tabletiinsa eikä kännykkään.

      • Järjetön aloitus!!!

        V.P. Lehton aloitus on ihan päätön. Aika luonnollista että käyttöjärjestelmän käyttö hiipuu kun ikää alkaa olla toistakymmentä vuotta!

        Tablet, puhelin ja PC -laitteita on muutenkin naurettava verrata koska ovat tarkoitettu eri asioihin. Yhtä naurettavaa olisi pähkäillä henkilöauton ja kuorma-auton käyttäjämääriä keskenään... ilmeisesti kuorma-autojen suosio hiipuu kun henkilöautojen määrä kasvaa nopeammin?

        ps: idiootti V.P. lehdon sisäisen kannibalismin uhriksi ovat joutuneet myös Windowsit 1.33, 95, 98, 2000, XP ja kohta Seiskakin.... no näitä idioottipäätelmiä voisi keksiä vaikka mistä.


    • &&Tempest

      Linuxilla ei ole tapahtunut vastaavaa kannibalisaatioilmöitä.

      2010 Joulukuu: Linux yhteensä 2.28% (josta Android 0.79% ja Desktop 1.49%)
      2011 Joulukuu: Linux yhteensä 4.44% (josta Android 2.87% ja Desktop 1.57%)

      Tasaisen tahdin kasvutaulukolla kehitys voisi olla tällainen Linuxille:

      2012: 5.60%
      2013: 7.76%
      2014: 9.92%
      2015: 12.08%

      Luultavasti painopisteen voimakas siirtyminen mobiilipuolella kasvattaa sekä Linuxia että iOS/MacOS:ään vieläkin nopeammin. On luultavaa että Windows on vähemmistökäyttöjärjestelmä viimeistään v. 2015.

      http://stats.wikimedia.org/archive/squid_reports/2011-12/SquidReportOperatingSystems.htm

      • Moikka peelo

        Eikö?

        Ei linuxpuolellakaan käytetä distroja joiden tuki on päättynyt. Sinänsä äärimmäisen merkillistä että Mac OS yleensä edes on noin paljon käytössä!


      • Franken
        Moikka peelo kirjoitti:

        Eikö?

        Ei linuxpuolellakaan käytetä distroja joiden tuki on päättynyt. Sinänsä äärimmäisen merkillistä että Mac OS yleensä edes on noin paljon käytössä!

        "Sinänsä äärimmäisen merkillistä että Mac OS yleensä edes on noin paljon käytössä!"

        Ehkä johtuu siitä että Applen kokonaismyynnistä 42% tapahtuu yhä USA:n ja Kanadan markkinoille. Ja siksi tilastot joissa englanninkielinen haku ylikorostuu näyttä kaikille Applen vempaimille suurempaa osuutta kuin mikä totuus on?

        Selittäkääpä mistä johtuu mm. se että vaikka Android-älypuhelimia ja tabletteja on myyty jo 1½ vuotta selvästi enemmän kuin Applen vastaavia näkyy monissa klik,klik-tilastoissa Applen mobiilivempaimien määrät 3-4 kertaa suurempana?

        No syy on selvä - Androideja myydään globaalista kaikkialla paljon mutta Applen vempaimet painottuvat businessmiesten englanninkielisiin maihin. Kaikkein hurjimmat vääristymät ovat tietenkin näissä pay-per-click-tilastoissa.


      • &&Tempest
        Franken kirjoitti:

        "Sinänsä äärimmäisen merkillistä että Mac OS yleensä edes on noin paljon käytössä!"

        Ehkä johtuu siitä että Applen kokonaismyynnistä 42% tapahtuu yhä USA:n ja Kanadan markkinoille. Ja siksi tilastot joissa englanninkielinen haku ylikorostuu näyttä kaikille Applen vempaimille suurempaa osuutta kuin mikä totuus on?

        Selittäkääpä mistä johtuu mm. se että vaikka Android-älypuhelimia ja tabletteja on myyty jo 1½ vuotta selvästi enemmän kuin Applen vastaavia näkyy monissa klik,klik-tilastoissa Applen mobiilivempaimien määrät 3-4 kertaa suurempana?

        No syy on selvä - Androideja myydään globaalista kaikkialla paljon mutta Applen vempaimet painottuvat businessmiesten englanninkielisiin maihin. Kaikkein hurjimmat vääristymät ovat tietenkin näissä pay-per-click-tilastoissa.

        Windows 3,360,079 74.20%
        Mac 388,666 8.58%
        iPhone 247,513 5.47%
        Linux 201,029 4.44%
        iPad 90,501 2.00%
        BlackBerry 32,374 0.71%
        SymbianOS 8,131 0.18%
        DoCoMo 711 0.02%
        FreeBSD 495 0.01%
        SunOS 390 0.01%
        OpenBSD 32 0.00%
        Total 4,528,429 100%

        Tuossa vähän tasaisemmat tilastot mutta on tuo iPhone iPad määrä (7.47%) aivan liian suuri verrattuna Androidin 2.87%:n osuuteen kun tutkitaan myyntitilastoja vaikka mainitsemastasi kesästä 2010 alkaen. Osuudet pitäisi olla tasan tai jopa Androidille pieni etumatka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe