Mercedes-Benz C 180, Kompressor vm.2003 130 tkm kandeeko ostaa ?

WannaBe mb-män

Kiikarissa mersu yllättävän vähän ajettu bensa 180C 03.
Onko kokemuksia? etenkin huonot kokemukset, kun olisin kuullut, että tuo malliversio olisi ollut alusta? 99?-2004 saakka kovin vikaisa peli? facelift oli 2004 kö?

29

19295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MeseenTyytyväinen

      Eipäs ole huonoja kokemuksia vaan lähinnä päin vastoin oikein hyvä ja sopiva auto ainakin minun käyttötarkoitukseen ja juuri sama malli ja vuosikin mitä kysyit, yksi huohotin letku ja vesipumppu on vaihdettu kolmen viimeisen vuoden aikana.

      Käyntiin lähtee milloin vain ja vaikka ilman lämmitystä -30 asteen pakkasessa viikon seisseenäkin, kokeiltu on ja sellaista keliä ei ole vielä ollut etteikö olisi voinut ajaa vaikka ylisallittujen nopeuksienkin.

      • ojl åäjom läåjom ä

        Just juu, käyntiin kolmenkymmen pakkasessa lämmittämättä. Tuollaisten automiesten takia kaikki käytetyt mersut ei mitään miljoonan kilometrin mersuja. Sääliksi käy hyvää autoa ja tulevia omistajia.


    • lokak.alussa 2011 ostinMersu C180 kompressor vm.2003:n aj.123tkm. ,määräaikaishuollot tehty merkkiliikkeessä! nyt tammikuussa aj.146 tkm.ja
      hajosi jakopää.Korjaus merkkihuollossa n.2000 euroa.Veho ei korvannut virhevastuulla!!Lisäksi ollut muutama pienempi vika!

    • best is best!!

      ei mersuissa ole koskaan mitään vikaa!! kateellisten juttuja kaikki tyynni!!!!!

      • Anonyymi

        monissa mersuissa vasta vikaa onkin


      • Anonyymi

        Vain ruoste erottaa Richardin mersusta!


    • maupii

      Moi minulla samanlainan, 200C 2001, ajettu 120000km Alustan "liikkuvat" osat uusin n. vuosi sitten. On erinomaisesti toiminut. Ja on myös myynnissä tällä hetkellä. [email protected]

      • Autoileva

        180 C TK vm 2003 vuodesta 2003. Toimii moitteetta. Tosin hyvä huoltokorjaamo on edellytys tälle. Alustan osia vaihdettu tasaisesti ja kilometrejä jo sen verran, että myös jouset ja iskarit.
        Muita korjattuja "vikoja": laturi, akku (kesti vain 12 vuotta), verhoilu (raskas kuski), lukon moottori, vaihteiston vipu, jarrulevyt(3x).

        Hyvä käyttöauto, erityisesti talvella. Sähkölaitteet toimivat kiitettävästi ja auto on suhteellisen taloudellinenkin. Varaosat eivät ole olleet kalliita, kun kiertää Vehon kaukaa.

        Niin ja kiusallisin tyyppivika: lokakaaria ym. on saanut fiksata viime vuosina joka kesä. Mutta autoa ei ole tarvinnut vaihtaa ominaisuuksien tai vikojen vuoksi.

        Suhteessa Volvoihin, jenkkeihin, ranskalaisiin ym. mitä näitä nyt on ollut, oikein hyvä vaihtoehto välimeren autoista nyt puhumattakaan. Jos en ajaisi mersulla, niin ostaisin varmaankin jonkun toyotan tai vastaavan.


      • Mersujakin_tuonut
        Autoileva kirjoitti:

        180 C TK vm 2003 vuodesta 2003. Toimii moitteetta. Tosin hyvä huoltokorjaamo on edellytys tälle. Alustan osia vaihdettu tasaisesti ja kilometrejä jo sen verran, että myös jouset ja iskarit.
        Muita korjattuja "vikoja": laturi, akku (kesti vain 12 vuotta), verhoilu (raskas kuski), lukon moottori, vaihteiston vipu, jarrulevyt(3x).

        Hyvä käyttöauto, erityisesti talvella. Sähkölaitteet toimivat kiitettävästi ja auto on suhteellisen taloudellinenkin. Varaosat eivät ole olleet kalliita, kun kiertää Vehon kaukaa.

        Niin ja kiusallisin tyyppivika: lokakaaria ym. on saanut fiksata viime vuosina joka kesä. Mutta autoa ei ole tarvinnut vaihtaa ominaisuuksien tai vikojen vuoksi.

        Suhteessa Volvoihin, jenkkeihin, ranskalaisiin ym. mitä näitä nyt on ollut, oikein hyvä vaihtoehto välimeren autoista nyt puhumattakaan. Jos en ajaisi mersulla, niin ostaisin varmaankin jonkun toyotan tai vastaavan.

        Toin asiakkaalleni "Saksan halvimman" 100 tkm ajetun joskus 10 vuotta sitten. Autossa oli jo ostettaessa seuraavat viat.

        - Matkamittari sekaisin, näytti 999999 km mutta mukana paikallisen Mersuliikkeen paperi jossa todettiin oikea lukema.
        - Molemmat etujouset poikki
        - Oikean etuikkunan sähkönostin jumitti pahasti
        - Ovien alaosissa pientä alkavaa ruostetta

        Muuten auto oli siisti, toimi hyvin ja oli mukava ajaa


    • MB naisautoilija

      Minulla on just samanvuoden ja sama malli kun kun aloittaja tiedustelee.
      Ei siis mitään vikoja, olen sen ostanut uutena ja hyvin palvelee, nyt akun vaihto jo 8.5 vuotta palvellut alkuperäinen akku. En luovu tästä ihanasta ja luotettavasta menopelistä, kaikki on kuin uutta, maalipinta hohtaa , samoin sisätilat ja moottori ok.Kaikki materiaali niin huippua. Teetän aina määräaikaishuollot merkkihuollossa,
      Tuttavani jo ilmoittaneet ostajaehdokkaiksi jos vaihdan uudempaan, miksi vaihtaisin ,auto kuin uusi. Ajan kyllä "nätisti" toki joskus tulee räpättyä, kiihtyy ja kulkee loistavasti vaikka 180 , kori siro ja kevyt. Automaatti kätevä toki voin myös käyttää manualia, sekin mahdollisuus on.

      • kone laulaa

        Tuo on hyvä että joskus 'räppäät'. Auton moottoria pitäisi käyttää kaikilla kierroskukualueilla satunnaisesti. Tietenkään kylmää konetta ei räpätä mutta matka-ajossa lämmennyt kone vain puhdistuu ja paranee viiden minuutin kaasu pohjassa ajamisesta vaikka se ei ole missään lain mukaan sallittua kun nykyautot kulkevat niin kovaa. Etenkin dieselille satunnainen täyskaasuajo tekee namua.
        Itse annan josku koneen laulaa kun mene aamuyöstä motaria pitkin töihin.


      • -II-
        kone laulaa kirjoitti:

        Tuo on hyvä että joskus 'räppäät'. Auton moottoria pitäisi käyttää kaikilla kierroskukualueilla satunnaisesti. Tietenkään kylmää konetta ei räpätä mutta matka-ajossa lämmennyt kone vain puhdistuu ja paranee viiden minuutin kaasu pohjassa ajamisesta vaikka se ei ole missään lain mukaan sallittua kun nykyautot kulkevat niin kovaa. Etenkin dieselille satunnainen täyskaasuajo tekee namua.
        Itse annan josku koneen laulaa kun mene aamuyöstä motaria pitkin töihin.

        Ei kaasu pohjassa ajo ole laissa kielletty. Pitää vain huolehtia ettei ole liian iso vaihde päällä ;-) No automaatilla ei tosin onnistu moottoritiellä ykkösvaihteella..


    • mb tallissa

      itellä -07 c 180 ajettu 80 000km.Pelaa kuin ihmisen mieli ja kulkee ja lähtee paremmin kuin entinen mesu 240 eemeli -99 joka sekin oli todella hyvä ja luotettava peli.Kyllähän se tosi on että mersuissakin joitakin "maanantai" kappaleita varmasti on mutta eipä oo itellä tullut vastaan vaikka neljäs jo alla.

    • jesusmies

      dieselillä ajaessa voi hävitä maksimissaan veron verran. Tämä siis jos ei aja metriäkään. Olen käyttänyt autoni vuosia mersua fanittavalla korjaamolla huollossa, siis huolimatta siitä onko alla ollu mersu vai ei. Monesti on mersusta juteltu ja aina on ammattilaisen mielipide ollut että mersu dieselinä.

    • Eikä1234

      Ei, ei eli eeei!

    • on_se_jännä_juttu

      Kun Mersu vanhenee, sen kilometrit vähenee.

    • lussukka

      Onneton mopo turbo pelkkä koriste!

    • MB-farkku

      Ostin Mb 180 C compressor mallin viime syksynä. Kun oli vähän ajettu, 118 km / suomi auto, ostin heti Hinta n. 9000; bensa, manuaali, farkku. Olen tyytyväinen hyvä auto kuin uusi. Katsastus ; oikean ylätukivarren löysyyttä; vaihtoon, osa maksoi n. 60e. Vaihdoin itse. Kuluvat osat tähän malliin. Suosittelen mallia! Kompressorin käytössä huolellisuuutta. Lue ohjeet netistä!

    • ääni

      Onneton kirjoittaja ei erota Mersua moposta , tuskin on edes ajokortti, jospa se iskä ostaa ?

    • Tuon mallin alkupään autot kärsii ruosteesta todella pahasti, johtuen EU:n uusista spekseistä suojauksen suhteen. Ei saanut käyttää enää kunnon aineita. Facelift-malleissa (tunnistaa kirkkaista ajovaloumpioista) suojausta on jo parannettu, mutta kannattaa kyllä tarkistaa kori hyvin ennen ostoa. Noita näkee koriltaan hyvä ja huonokuntoisia liikenteessä.

    • Tiedonjano

      Itse tilasin uuden C 180 bensafarkun (automaatti) ja kysynkin teiltä, oliko fiksu siirto? Olen ollut ikäni pösömies, mutta nyt rohkenin vaihtaa merkkiä. Vaihdan kyllä merkkiä oitis takaisin, ellei uusi laite vastaa odotuksiani.

      • Mersustelija

        Pösöistä parinkymmenen vuoden kokemukset minullakin (305, 405, 406). Niistä VW Golf Variantin kautta 3 vuotta sitten juuri kyselemääsi M-B C 180 T A -malliin. Tähän saakka ajamani 37 tkm ovat olleet ongelmattomia ja nautittavia. Merkin vaihto ei ole käväissyt mielessä.

        VW:ssani oli tupla-ahdettu 160 hv:n kone ja mietiskelin himpun verran raskaampaan M-B:hen siirtyessäni, riittääkö 1,6-litrainen 156 hv vai kannattaako maksaa ekstraa 2-litraisesta 184-heppaisesta. Päätin sijoittaa hintaeron varustustason täydentämiseen enkä ole katunut: kepeää ja aivan riittävän rivakkaa on ollut kulku Suomen liikenneolosuhteissa pikkupadallakin eikä rekkojen ohittelu tuota tuskaa. Liikennevalokisailut jätän mielisuosiolla nuoremmille. Iskutilavuuteen nähden muhjakanlainen vääntö 250 Nm laajalla kiekkaskaalalla ja 7-vaihteinen automaatti tekevät ajosta varsin vaivatonta ja mukavaa. Nyttemmin kai automaatit ovat näissä jo 9-portaisia?

        Muutama vuosikymmen sitten 150 hv / 250 Nm -lukemiin tarvittiin tyypillisesti yli 2-litrainen moottori, tyypillisesti kuutonen. Bensa maistui eri malliin. Nyt ajan ympärivuotisesti (ruuhka-Suomen liikenteessä) keskimäärin 8 litran kulutuslukemilla ja pitkää matkaa taittaessa ei 6,5 litraan päästäkseen tarvitse pihistellä lainkaan.


      • Kfkfkfkfkfkfk
        Mersustelija kirjoitti:

        Pösöistä parinkymmenen vuoden kokemukset minullakin (305, 405, 406). Niistä VW Golf Variantin kautta 3 vuotta sitten juuri kyselemääsi M-B C 180 T A -malliin. Tähän saakka ajamani 37 tkm ovat olleet ongelmattomia ja nautittavia. Merkin vaihto ei ole käväissyt mielessä.

        VW:ssani oli tupla-ahdettu 160 hv:n kone ja mietiskelin himpun verran raskaampaan M-B:hen siirtyessäni, riittääkö 1,6-litrainen 156 hv vai kannattaako maksaa ekstraa 2-litraisesta 184-heppaisesta. Päätin sijoittaa hintaeron varustustason täydentämiseen enkä ole katunut: kepeää ja aivan riittävän rivakkaa on ollut kulku Suomen liikenneolosuhteissa pikkupadallakin eikä rekkojen ohittelu tuota tuskaa. Liikennevalokisailut jätän mielisuosiolla nuoremmille. Iskutilavuuteen nähden muhjakanlainen vääntö 250 Nm laajalla kiekkaskaalalla ja 7-vaihteinen automaatti tekevät ajosta varsin vaivatonta ja mukavaa. Nyttemmin kai automaatit ovat näissä jo 9-portaisia?

        Muutama vuosikymmen sitten 150 hv / 250 Nm -lukemiin tarvittiin tyypillisesti yli 2-litrainen moottori, tyypillisesti kuutonen. Bensa maistui eri malliin. Nyt ajan ympärivuotisesti (ruuhka-Suomen liikenteessä) keskimäärin 8 litran kulutuslukemilla ja pitkää matkaa taittaessa ei 6,5 litraan päästäkseen tarvitse pihistellä lainkaan.

        Minä ajoin aikoinaan vm.1987 1.6 Golfilla samoilla kulutuslukemilla. Ei se varmaan yhtälailla kulkenut alle sadalla pollellaan, vaikka kevyt olikin, mutta ihan riittävän sporttselta tuntui, koskaan en jalkoihin jäänyt, eivätkä ohitukset jääneet tekemättä.

        Että, olematonta tuo taloudellisuuskehitys.


      • Mersustelija

        Taloudellisuuskehitys olematonta?

        Vuoden 1987 Golf oli aivan eri koko- ja painoluokan peli kuin tämän päivän Golf. Netistä löytyy tuon kakkoskoppa-Golfin (hatchback-kori) omapainotiedoksi niinkin heppoinen lukema kuin 830 kg. Miksipäs sellainen ei liikahtaisi ”sporttisesti” jo alle 100 hevosvoimalla? Tuolla painolla sopii odottaa myös kulutuslukemilta maltillisuutta.

        Tämän päivän C-Mersu puolestaan menee kooltaan ja painoltaan jo kolmen vuosikymmenen takaisten E-Mersujen tuntumaan.

        Edellinen autoni oli nimenomaan Golf (ja farkku kuten nykyinen C-Mersunikin). Golfini omapaino rekisteriotteessa oli 1440 kg, Mersuni 1500 kg).

        Väitänkin, että 1500 kg painava vuoden 2015 C-Mersuni 1,6-litraisine turbomoottoreineen on polttoainetaloudeltaan oleellisesti etevämpi kuin kolmen vuosikymmenen takaiset samanpainoiset, saman suorituskyvyn tarjoavat autot yli 2-litraisine ahtamattomine kuutosmoottoreineen. Sen aikakauden Golf-luokkaan vertaamisessa ei ole paljoakaan mieltä.

        Yleisesti ottaen autojen painonnousu turvallisuus- ja mukavuusajattelun kehittymisen myötä on toki merkistä riippumatta hidastanut polttoainetalouden kehitystä, se myönnettäköön!


    • ladaakehään

      Tällä viestillä keskustellaan siis siitä kannattaako ostaa 15-vuotiasta autoa! Eikö tuo ikä ole vähän vanha merkistä riippumatta. Mutta ehkä täällä Euroopan vanhimpien autojen maassa pätevä? Muualla jo kyllä paalattuja.

    • Järkikin

      Mersujen kohdalla tuo ikä kysymys on vähän eri juttu.Mulla tuttava ostaa käyttöautokseen aina noin 30-40 vuotta wanhoja Mersuja.Harraste Mersut on sillä sitte n 60-70 vuotiaita.

    • Ajaa.tuollakin

      Elikkä noista kirjoituksista voi tehdä päätelmän: Kysytty automalli/_merkki toimii aivan samoin kuin 90% muistakin automerkeistä. Ehkä vähän "tähtinokka-lisää" hinnoissa.

      • ladaakehään

        Niinpä, onko museoauto, ja pakko saada. Vaiko tahtoo nyt mersun, ja varaa vain vanhaan. Kyse kuitenkin korkeintaan peruspäivärahoista, ja sen pienistä säästöistä, sadoista euroista.


      • ladaakehään kirjoitti:

        Niinpä, onko museoauto, ja pakko saada. Vaiko tahtoo nyt mersun, ja varaa vain vanhaan. Kyse kuitenkin korkeintaan peruspäivärahoista, ja sen pienistä säästöistä, sadoista euroista.

        Tai vaihtoehtoisesti rahalle parempaakin käyttöä ja silti tarve toimivalla autolle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      168
      9779
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3179
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2947
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2699
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2105
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1933
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      58
      1517
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe