Missä voi myydä postimerkkejä?

???

Vastaan on tullut itselle tuntematon tilanne. Isovanhempani on pyytänyt minua myymään hänen laajan postimerkkikokoelmansa. Seassa on kuulemma joitain todella harvinaisia postimerkkejä joista voisi saada todella paljon rahaa.

Joten missä niitä voi myydä?

45

20902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki käteen

      Ensimmäiseksi kannattaa ottaa arvio harvinaisuuksista jollain postimerkkimeklarilla, missä sitten asutkin. Postimerkkihuutokauppoja järjestetään. Tusinatavarasta pääsee eroon kirpparillakin.

    • ???

      Okrai. Kiitos avusta.

    • mnorthon

      Moi,

      kerään itse muutaman maan merkkejä hyvin tarkasti, ja olen aina kiinnostunut ostamaan niitä lisää. Voin arvioida merkit, jos asutte sopivan etäisyyden päässä ja kertoa teille miten ja missä kannattaisi myydä ko merkit. Merkkienmyynti on hyvin monitahoinen asia.
      Käyn myös huutokaupoissa jatkuvasti ja tunnen meklarit,
      joten ota yhteyttä [email protected] ja keskustellaan asiasta.

      • kysynvaan

        Hei, ostitko itse sen Skykorskin tässä loppuvuodesta?


      • Tomipakarinen1

        mulla ois muutama tuhat merkkiä suomalaisia todella monesta maasta Olympia merkkejä ja tarvisin apua niiden arviointiin


      • Anonyymi

        Kiitos kiinostuin voisitko auttaa myös minua mulla on kiinalaisia hyvin kiinostavia merkkejä 1886-1945 sun yat-sen ylileimaus meerkit. Myös ruotsi, nenerland, helvetia ja usa löytyy hyviä

        Asun mikkelissä ja sähköposti osote [email protected]


      • Anonyymi

        Misä päin ois kirja ynnä irto merkkejä p.0400627910


    • niinpä tietysti

      Postimerkkejä voi myydä esim. postimerkkihuutokaupassa. Vastikään tuli postista taas Hellman-huutokaupat oy:n luettelo.Saat todella hyvät hinnat merkeistäsi, jos ne ovat harvinaislaatuisia.

    • julle g

      Suosittelen huutokauppoja - paras hinta ja tavarasta pää eroon.
      1882 ja ennen julkaistut ovat varsin kysyttyjä varsinkin lähetykset.

    • merkkeilijä

      Hei
      Mulle kans tseppeliinejä maksan 100€/kpl postituoreista.
      T:merkkeilijä

    • Postipate

      Voit vähän itsekin tsekata niitä merkkien arvoja lainaamalla kirjastosta eri postimerkkiluettoloita, joissa on joitakin arvioita julkaistuista merkeista. Lape, Norma, Michelin.

      Voit myydä myös systeemi.net nettihuutokaupassa, johon kuvaat mahdollisimman hyvin merkit myynti-ilmoitukseen.

    • perijä

      Mulla on laatikollinen perittyjä postimerkkejä ja kirjekuoria leimoineen, siinä on suomalaisia ja ulkomaisia. En osaa itse arvioida niitä, aika sekalaista kamaa. Mihinkähän saisin ne kaupattua?

    • keräilijä.

      Kannattaa muistaa että postimerkkiluetteloissa mainittuja hintoja et markkinoilla saa ellei kohteesi ole todellinen loistokappale tai joku erikoisuus. 10-50 euron kohteista olen yleensä joutunut maksamaan huutokaupoissa 15-25% luettelohinnoista normaalikuntoisten postimerkkien kohdalla. Kalliimmiissa merkeissä joutuu sitten maksamaan lähemmäs luettelohintaa esim. 30-50%.

      Kohteen kunto on myös tärkeä hinnanmuodostuksessa. Jos merkissä on repeämä, se on käytännössä arvoton ellei kyseessä ole harvinainen merkki. Puuttuvat hampaat on sama juttu paitsi, että isohampaisten kohdalla on hinnoiteltu myös merkit joissa on pari kolme puuttuvaa hammasta.

      • * * *

        Ne luettelothan ovat oikeasti liikkeiden omia myyntihinnastoja. Edullisemminkin saa ostettua.
        Antaahan luettelot tietenkin jonkinnäköistä osviittaa arvosta, mutta ei pidä kuvitella että kokoelmastaan ikinä saisi luettohintaa keneltäkään.


    • jebu2
    • pahvilaatikollinen

      tiedän että vanha viesti ketju mutta perin juuri isovanhempien merkkikokoelman mitä sanoisi ehkä noin 5tuhatta merkkiä 70 80 luvulta näytti ainakin olevan paljon merkkejä ja vähän ulkomailta mutta tarvitsisin arvioitsijan

      • kylläeroonpääsee

        Vie ne Suomen filateliapalveluun myytäväksi. He määrittävät pohjahinnan ja järjestävät huutokaupan kansainvälisellä tasolla.


    • arviointia

      Löytyykö pk-seudulta esim.liikettä tms. joka arvioisi luotettavasti kokoelmani,ja jos hinta miellyttää niin kaupatkin voisi tehdä ?Ammattilainen varmaan löytää kansioista ne arvokkaat merkit jos niitä yleensäkään on joukossa .ei siis laatikko kaupalla vaan ihan siististi kansioissa.

      • yahhh

        Olen ammattikerääjä ja voin arvioida kokoelma ma 9.11.2015 Hkissä käydessäni ja kertoa miten ko tavara kannattaa myydä. [email protected]


    • Nurkkien_siivooja

      Isä keräili postimerkkejä 1940-luvulta asti. Oli kansiota sun muuta laatikkoa. Ihme tavaraa: Euroopan siirtomaiden postimerkkejä Afrikasta, virolaisia postimerkkejä jostain ennen toista maailmansotaa, merkkivuosien postimerkkejä ympäri maailmaa. Viimeisenä ponnistuksena oli hankkia ensipäiväkuoria minulle.

      Helpoin keino on ollut silputa näitä tavaroita aina kun jostain löytää. Mitä mieltä on metsästää jotain keräilijää muutaman sentin vuoksi?

      • harraskeräilijä

        Senkö verran kunnioitat esi-isiemme elämän työtä merkeistä puhumattakaan?


    • Vodez

      Hei. Minulla on hieno sinertävä kirja jonka sisällä useita kymmeniä postimerkkejä taskuissa. Olisi kiva tietää minkä arvoisia ovat. Minulle täysin tarpeeton mutta jollekkin varmasti omasuuksien arvoinen. Jos jotain kiinnostaa nii saa kuvia sähköpostissa vaikka. Laittakaa viestiä [email protected]

    • etsivälöytäävarmasti

      Pistä Torille myyntiin kuvan kanssa. Siellä niitä näkyy olevan eikä maksa paljon.

    • Filateeli_M

      Katso sopiva kauppias linkistä. Myy merkit suoraan tai laita kauppiaiden huutokauppaan. Älä myy ilman arvioita merkeistä. Tälläkin palstalla annetaan aivan mitä sattuu arvioita. Lape ja muut luettelot ovat antavat viitteellisiä arvioita hinnoista - lähinnä niistä hinnoista joita kauppiaat pyytävät. Arvokkaista kohteista voi saada lähes luettelohinnan, valitettavan usein ostohinta on 10-30% luettelohinnasta.

      http://www.spkl.fi/

    • Ålandsposten

      Minulla on sekä Suomen postin että Ahvenanmaan vuosilajitelmia mm. vuosilta 2000-2015. Kiinnostavatko em. sarjat postimerkkikeräilijöitä? Hinta?

    • PURKURI

      Minulla on joitain jollekin kunnan johtajalle lähetettyjä posti /joulu kortteja.. 50-70luvulta ihan hyvässä kunnossa. Mihin ne voin myydä?

    • niintekisin

      Nappaa kuva ja Torille myyntiin. Niin ne muutkin tekee. Näkyy nyttenkin olevan kaikenmaailman FDC-kuorta ja ensipäivänlehteä.

    • Miltä vuodelta ne zeppeliinit on? Mulla on myös perittyjä merkkejä mutten ole filateliasta enään kiinnostunut.

    • Filateeli

      Zeppelin kävi vuonna 1930 ja samana vuonna tuli kotimainen postimerkki. Virhepainos on 1830 vuosiluvulla ja normaali 1930. Hintaero on melkoinen, 1830 on kallis ja 1930 on kunnosta riippuen muutaman kympin ja satasen välillä.
      Suosittelen, että otat merkit mukaan ja käy jonkun nettihuutokauppoja järjestävän kaupan puheilla. Laittavat merkit seuraavaan huutokauppaan - saat parhaan hinnan.
      http://www.spkl.fi/

    • nalle67

      Jos turuus, niin voin katsoa.

    • nalle67
    • Sotilas

      Ikean kassi täynnä vanhoja postimerkkejä.kaikki kansioissa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha avaus - up up.

      Guuglaa "huutokauppa postimerkki" tai "tori.fi keräily" tai "huuto.net postimerkit".

      Lisäksi "systeemi.net":issä voit itse myydä ja määrätä hinnan.

      Hintaluettelot löydät sanoilla "Norma" sekä "Lape" tai "Lauri Peltonen".

      Tavallisten merkkien hinta leimattuna on 1 - 10 senttiä/kpl tai 10 - 100 euroa/kilo vuodesta riippuen. Hyvällä tai loistoleimalla varustettu merkki tai lähetys maksaa 10 senttiä - 50 euroa/kpl, samoin kuin postituoreet merkit.

      Yleensä postimerkkiluettelon hinnasta maksetaan vain 5 - 50 %. Harvinaiset suomalaiset merkit ja postilähetykset maksavat mitä tahansa välillä 200 - 20.000 euroa, joskus harvoin jopa yli ja myös luettelohintojen yli.

      Postimerkkiluettelo antaa suuntaa, mutta hintaskaala on myytäessä todellakin huima.

      • Anonyymi

        Myy kirpparilla. Pienissä osissa muutama euro per liuska. Zeppelinit jonnekin huutokauppaan. Tampereella myyvä voi vinkata vaikka tällä, niin käyn ostelee kiinnostavat. 30 ja 50-luku erityisesti kiinnostaa.


    • Anonyymi

      2012

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla olis muutama ylimääräinen noita tseppeeliinejä vuosilta 1930 ja pari niitä vanhempia tai ainakin yksi tuoreena ja posti toureena. Hinta määrittää kysynnän, hinnat lentävät markkinoilla. Kysy suoraan täältä päivän oikea hinta. @hki @tre @tku

      • Anonyymi

        ^meinaan siis että myyn alle kysynnän ja postin hinnaston, kysy täällä lisää!


    • Anonyymi

      saanut selville kelle voi myydä kans posti merkit?

    • löytännyt mihin voi myydä postimerkit?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe