Ngorongoro ja Serengeti

Täällä kun 60 lapset kirjoittelevat lapsiensa lähtevän armeijaan.... :):)
Ja muutakin kummallisuutta on viimeaikoina esiintynyt, niin teenpä aloituksen.
Mielellään haluaisin vastauksia 60 porukalta, siltä fiksuimmalta neljännekseltä, Ruotsista saavat kaikki kirjoittaa, ymmärrättehän? :)
Uskoisin että älykkäät alkavat kohta masentua, sopivien aloitusten puutteesta.

Intohimoisena harrastevalokuvaajana on minulla jokunen kuva petoeläimistä, Hirvistä, Kauriista ja Mongolian Villiaaseista.
Jopa eksoottisista Madoista, Linnuista, Haista, Rauskusta ja onpa ulkomaan Käärmekin mukana kuvissa.
Joka toinen vuosi tulee poikettua Stadin Korkeasaaressa, satunnaisesti Mansen Särkänniemessä.
Pandasta ei ole, Korkeasaarta ei ole katsottu sen arvoiseksi, Hirvineen.
Mutta olen nähnyt dokumentin sen salakuvatusta poikasesta.
Ei paljon eroa se Katkaravusta.

Kuten tiedämme, on Kiina kaikkien maitten hellästi syleilemä Hitchcock-Demokratia.
Tämä ihannevaltiomme haluaa nyt rakentaa valtatien Gnuiden valtatien poikki, jotta saisi maastakaivetun töhkän paremmin kuljetettua hyvään satamaan laivattavaksi kotiin, Ipadien raaka-aineeksi, oman raaka-aineensa jalostettavaksi.
Saattaa olla että haluavat suojella Gnuita Krokodiileitä.

Siis, se kysymys:
Oletteko samaa mieltä kuin minä, ylettömän luonnonsuojelun aika on ohi, nyt on aika suojella ihmistä, varsinkin kun luonto on jo kuvattu ja filmattu valmiiksi?
Jaques Cousteau paljasti merten salaisuudet, David Attenborough maan pinnan,
Annammeko Kiinan nyt paljastaa salaisuudet maanpinnan alta?

H.

63

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko kuvalla sellainen itseisarvo, että sen varjolla ei luonnonsuojelua kannata jatkaa? Tähän minulla ei ole vastausta, mutta mitä taas tulee kiinalaisten invaasioon Afrikassa, voisi siitä lausua jotain.

En usko, että Kiina on Afrikassa epäitsekkäistä syistä. He perustelevat miljoonien hehtaarien ostoa viljelykäyttöön sillä, että he tuovat työtä Afrikkaan. Hyvä niin, mutta viljan he kuljettavat pois omille markkinoilleen. Sillä ei ruokita afrikkalaisia. Samaan hengenvetoon voisi arvostella EU:n tukipolitiikkaa, jonka ansiosta Dakarin torilta saa hollantilaisia tomaatteja, mutta ei senegalilaisia. Vahvan tukipolitiikan ansiosta Senegalissa ei kannata viljellä tomaatteja, koska Euroopasta tuotuna ne ovat halvempia. Kolonialismia nykypäivän malliin.

• "Teotwawki"

Arvasinkin että toiveeni ei toteudu.
        Kirjoittelehan sinä, kommenttisi on puuta, heinää.
        Kysymykseni koskee ihan muita asioita.
        Älä, ole hyvä.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Teotwawki"

Arvasinkin että toiveeni ei toteudu.
        Kirjoittelehan sinä, kommenttisi on puuta, heinää.
        Kysymykseni koskee ihan muita asioita.
        Älä, ole hyvä.
        H.

Ymmärrän turhautumisesi, mutta tuo mitä kirjoitin ei ole puuta, heinää. Sinulla näyttää olevan täällä kovasti ystäviä, joten pidä heistä hyvää huolta.

• Teotwawki kirjoitti:

Ymmärrän turhautumisesi, mutta tuo mitä kirjoitin ei ole puuta, heinää. Sinulla näyttää olevan täällä kovasti ystäviä, joten pidä heistä hyvää huolta.

Oli siinä vähän puuta heinää sen suhteen, että Kiina tuo omat työntekijänsä pyörittämään viljantuotantoa. Afrikkalaiset katsovat aidan raoista kuinka vilja kasvaa.

• korppis kirjoitti:

Oli siinä vähän puuta heinää sen suhteen, että Kiina tuo omat työntekijänsä pyörittämään viljantuotantoa. Afrikkalaiset katsovat aidan raoista kuinka vilja kasvaa.

Sen dokumentin perusteella, jonka minä asiasta olen nähnyt, kiinalaiset toimivat työjohtajina. Jos sinulla on asiasta parempaa tietoa, se tekee siitä entistä absurdimman.

• korppis kirjoitti:

"makeapyrstöiseni"

Älä, älä heevetissä jatka, tuota menoa sinäkin pilaat aloitukseni ajatuksen sortamalla sen pashanjauhamiseen.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"makeapyrstöiseni"

Älä, älä heevetissä jatka, tuota menoa sinäkin pilaat aloitukseni ajatuksen sortamalla sen pashanjauhamiseen.
        H.

Ei tämä ole asiaketju tämä on höpöhöpöketju.

• Teotwawki kirjoitti:

Sen dokumentin perusteella, jonka minä asiasta olen nähnyt, kiinalaiset toimivat työjohtajina. Jos sinulla on asiasta parempaa tietoa, se tekee siitä entistä absurdimman.

http://fi.radio86.com/nakokulmia/politiikka/kiina-afrikassa-uhka-vai-mahdollisuus.

Ote Arja Lahtisen "Kiinalaisilla pitkä historia Afrikassa" artikkelin loppuosoasta

Kiinan ja Afrikan suhteet ovat tuoneet hyvien asioiden lisäksi myös haittapuolia. Kun Kiina esimerkiksi investoi Afrikkaan, se tuo sinne omaa työvoimaansa eikä käytä paikallista työvoimaa. Kuvio on kuitenkin sama, mitä Kiina toteuttaa omassa maassaan: kun investoidaan Kiinan länsiosaan, niin työntekijät tuodaan itärannikolta.”

• korppis kirjoitti:

http://fi.radio86.com/nakokulmia/politiikka/kiina-afrikassa-uhka-vai-mahdollisuus.

Ote Arja Lahtisen "Kiinalaisilla pitkä historia Afrikassa" artikkelin loppuosoasta

Kiinan ja Afrikan suhteet ovat tuoneet hyvien asioiden lisäksi myös haittapuolia. Kun Kiina esimerkiksi investoi Afrikkaan, se tuo sinne omaa työvoimaansa eikä käytä paikallista työvoimaa. Kuvio on kuitenkin sama, mitä Kiina toteuttaa omassa maassaan: kun investoidaan Kiinan länsiosaan, niin työntekijät tuodaan itärannikolta.”

Jep, kyllä mä tohon olen valmis uskomaan.

• korppis kirjoitti:

Ei tämä ole asiaketju tämä on höpöhöpöketju.

"tuulihattuni"

Kaikki eivät kaikkea ota ihan höpönä, Jotkut ottavat kaiken höpönä.
        Mistä lie johtuukin.
        H.

• korppis kirjoitti:

"Härkälinnunääneni"

Voisitko vaihtaa johonkin toiseen ketjuun, ota teo mukaasi.
        Minä en oikein taas kestä silkkaa hölmöyttä.
        Lopetan kohta sinun kehumisesikin.
        Kiitos
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Härkälinnunääneni"

Voisitko vaihtaa johonkin toiseen ketjuun, ota teo mukaasi.
        Minä en oikein taas kestä silkkaa hölmöyttä.
        Lopetan kohta sinun kehumisesikin.
        Kiitos
        H.

Oletko ikävystynyt jos me teon kanssa keskustellaan asiasta.

• korppis kirjoitti:

Oletko ikävystynyt jos me teon kanssa keskustellaan asiasta.

"raadonsyöjäni"

Omiin aloituksiin, kiitos.
        Kiinnostava aloitus ei anna oikeutta pashanjauhamiseen.
        Pitää osata ihan itse.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"raadonsyöjäni"

Omiin aloituksiin, kiitos.
        Kiinnostava aloitus ei anna oikeutta pashanjauhamiseen.
        Pitää osata ihan itse.
        H.

Jos rajaat aloituksesi määrätyille siis fiksuille, joita nyt joko on tai ei ole, riippuu jokaisen omasta egosta.

Aloituksesi rönsyilee ja ydintä ei useinkaan löydy, nyt löyty kun olit ihan selkeän kyssärin tehnyt.

Jos meitä höpöttäjiä ei olisi ketjusi jäisi tuiki tyngäksi ja luepa vastauksesi, niillekin harvalle jotka ovat vastanneet, yksikään ei ole vielä pystynyt sinua älykkyydellään viehättämään.

Revi siitä peukalonimijä.

• korppis kirjoitti:

Jos rajaat aloituksesi määrätyille siis fiksuille, joita nyt joko on tai ei ole, riippuu jokaisen omasta egosta.

Aloituksesi rönsyilee ja ydintä ei useinkaan löydy, nyt löyty kun olit ihan selkeän kyssärin tehnyt.

Jos meitä höpöttäjiä ei olisi ketjusi jäisi tuiki tyngäksi ja luepa vastauksesi, niillekin harvalle jotka ovat vastanneet, yksikään ei ole vielä pystynyt sinua älykkyydellään viehättämään.

Revi siitä peukalonimijä.

"Naalinkaverini"

Sinä kirjoitat asiaa jota en voi ymmärtää.
        Minä olen ihan tyytyväinen vaikka aloituksiini ei vastata kertaakaan.
        Se saa minut uskomaan että jossain ajatellaan hartaasti.
        Yleensä en ole fiksuilla aloituksillani pyrkinyt viehättämään ketään.
        Egoni vaatii enemmän.
        Osaan minä hölmöilläkin, varmaan olet huomannut.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Naalinkaverini"

Sinä kirjoitat asiaa jota en voi ymmärtää.
        Se saa minut uskomaan että jossain ajatellaan hartaasti.
        Yleensä en ole fiksuilla aloituksillani pyrkinyt viehättämään ketään.
        Egoni vaatii enemmän.
        Osaan minä hölmöilläkin, varmaan olet huomannut.
        H.

Älä nyt viitti naurattaa koko palstaa ihan tärviölle.
        Jos sulle ei vastata niin käyt itkemässä muiden aloituksissa että on täällä tälläinenkin, miksi et laittanut tuota minun aloitukseeni jne jne jne.

• moninikkinen
        tulisilla kirjoitti:

Jos sulle ei vastata niin käyt itkemässä muiden aloituksissa että on täällä tälläinenkin, miksi et laittanut tuota minun aloitukseeni jne jne jne.

Hunksi on niin itserakas tyyppi. Muuta ei voi sanoa.

• tulisilla kirjoitti:

"tulisilla"

Tietenkin minä valitan, itkenkin, koska kopioivat minua.
        Miksi katsot sen pahaksi?

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Tietenkin minä valitan, itkenkin, koska kopioivat minua.
        Miksi katsot sen pahaksi?

H.

Hunksi!
        Sinä itket usein kun aloituksiisi ei vastata, ja juuri ihan sitä.

Kopioimisesta sen verran että et ole ensimmäinen ihminen suomessa joka ajattelee, kas sinua ennenkin on ajateltu joten minusta tuntuu ihan siltä että sinä kopioit milloin ketäkin.
        Jouduin nyt toistamaan itseäni jälleen sinulle.

• ...

Juu.

Ihminen kyllä kaipaa suojelua, paha vaan, ei ole suojelijoita. Laji on tällä hetkellä kovin menestyksekäs, aivan kuin donosaurikset, mammutit jne aikanaan, mutta niitäkään ei suojellut kukaan tai mikään ja sukupuuttoon kuolivat

Monet lajit kuolivat luonnonmullistusten tai liiallisen leviämisensä takia. Ihminen tulee kuolemaan sukupuuttoon ihan perinteisesti sekin, liika leviäminen. "täyttäkää maa", joo täyteen tulee kyllä, liian täysi jo nyt.

Tuskin maapallolla ennättää kehittyä sellaista sivilisaatiota, että ennättäisi pelastaa ihmisrodun. Ainoa toivo pienissä vihreissä UFO- miehissä tai taruolennoissa. Eipä liikuta mua, miten ihmisrodun käy, kehitys on kuitenkin senverran hidasta, että olen muuttunut biojätteestä ravintoaineiksi siihen mennessä, kun ihmisrotu viimein tuhoaa ihan ite ittensä :D

Kandee muistaa, maapallo suljettu systeemi. Ulkoavaruuteen lähetty muutamia luotaimia, maapalloon vastaavasti törmäilee meteoriitteja. Periaatteessa maapallolle se ja sama, onko täällä mitään elukoita, evoluutio lähtee kyllä käyntiin ja aikanaan taas täällä on jotain ydinsäteilyyn sopeutuneita eläin- ja kasvirotuja. Sama määrä täällä materiaa on, kuin ennenkin, eri muodossa vaan. Mitälie dinosauruksia mekin poltetaan lämmityskattiloissa "öljynä".

Eli ihminen siis kaipaisi suojelua, mutta ihmisen ansiosta, käytännössä oikein mikään ei tarvitse sitä, aivan hukkaan heitettyä hommaa pitkässä juoksussa.

=DW=

• "=DW="

Kirjoitit kuin tavis.
        Olen joskus huomannut että pystyt parenpaankin.
        Ajattele ajatustani kuten puu, jonka juurella on Adolf ja Eva, ja runkoasi pitkin laskeutuu Käärme.

H.

• kahden kerroksenväki

Sinä näytät laittavan meidät kirjoittajat kahteen eri kategoriaan; älykkäät, fiksut ja sitten tyhmät kirjoittajat. Tyypillistä sinulle Hunksz. Kaikki, mikä ei sinua kiinnosta on tyhmää ja sitten ovat nämä tietyt, jotka saavat kirjoittaa mitä vain ja aina ovat fiksuja ja filmaattisia. Kertoo kyllä ajatusmaailmastasi jotakin.

Et sinä ole tämän palstan kuningas!

• ...

Pst.

Keisari se on keisari ilman vaatteitakin :D

=DW=

• "kahden kerroksenväki"

Minä en tee itseäni Kuninkaaksi, kuten ei kukaan Kuningaskaan.
        Keisariksi voi itsensä kruunata, kuten Napoleon.
        Kuninkaan tekee kansa, ja vain kansa.

Totta on, minä arvostan fiksuja ihmisiä enemmän, tällä palstallakin.
        Ja sekin on totta että en jaksa jauhaa asioista jotka ovat idioottimaisia tai turhanpäiväisiä.

Esimerkkinä vanhusten eläkeverot jne.
        Elämä ne tuo eikä valittaminen niitä vie.

Totta on myös se, että minun ajatusmaailmani saa monet ajattelemaan, usein erilailla, joskus väärinkin.

Mutta, yritäs tuota aloitustani, haukkuminen on jo tylsän tavanomaista.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"kahden kerroksenväki"

Minä en tee itseäni Kuninkaaksi, kuten ei kukaan Kuningaskaan.
        Keisariksi voi itsensä kruunata, kuten Napoleon.
        Kuninkaan tekee kansa, ja vain kansa.

Totta on, minä arvostan fiksuja ihmisiä enemmän, tällä palstallakin.
        Ja sekin on totta että en jaksa jauhaa asioista jotka ovat idioottimaisia tai turhanpäiväisiä.

Esimerkkinä vanhusten eläkeverot jne.
        Elämä ne tuo eikä valittaminen niitä vie.

Totta on myös se, että minun ajatusmaailmani saa monet ajattelemaan, usein erilailla, joskus väärinkin.

Mutta, yritäs tuota aloitustani, haukkuminen on jo tylsän tavanomaista.
        H.

Pakko vielä vähän jatkaa...

Fiksuista mainitsen munanlaskijat, demeter, korppis ja Tiina (nykyään kai EX).
        Vaan eivät he ainoita ole joita arvostan, monta on nimmaria joilta saan mukavasti kirpaisevia kommentteja, hölmöltä tulee suoraan turpaan, fiksuilta tulee "häivähdys Purppuraa" joka juuri ja juuri hipaisee poskea, kuten Sotasankarimme käsisuudelma pahaiselle akalle, linnassa.
        H.

• Mitä noista
        hunksz kirjoitti:

Pakko vielä vähän jatkaa...

Fiksuista mainitsen munanlaskijat, demeter, korppis ja Tiina (nykyään kai EX).
        Vaan eivät he ainoita ole joita arvostan, monta on nimmaria joilta saan mukavasti kirpaisevia kommentteja, hölmöltä tulee suoraan turpaan, fiksuilta tulee "häivähdys Purppuraa" joka juuri ja juuri hipaisee poskea, kuten Sotasankarimme käsisuudelma pahaiselle akalle, linnassa.
        H.

kaivoksista puhuu jos ei omista niiden osakkeita.

Mullehan on yks hailee mitä kuokkivat ja kelle kuokkii, ja mitä niistä tekevät.

• Joku, joskus ja jossain on jo kirjoittanut minun vastaukseni.
      Joten lue sieltä.

• Hollannissa on yksi kaheli joka haluaa susia Hollannin keskiosaan. Olen matkustanut Hollantia halki poikki ja ohittanut tuo metsäalueen joka on ehkä sellainen Kajaanista Ristijärvelle ulottuva alue. Metsässä on villisikoja, kauriita jäniksiä yms. riistaa. Alueen ulkopuolella laiduntaa lehmät, lampaat, possut ja ponit.

Joskus luontoihmiset eivät ole realisteja vaan elävät omituisissa harhoissa..

Mitä tulee tuohon tiehen, jota suunnitellaan kulkemaan halki eläinten vaellusaluetta enpä osaa sanoa mitä mieltä olen muuta kuin että näin korvaavan ohitustiemallin joka olisi mielestäni varteen otettava vaihtoehto,

• "poljettuni"

Kajaaninlinnan yli on rakennettu tie, sen rakentajat olivat varmaan edelläkävijöitä, ymmärsivät että Seija Simola oli oikessa: Kun aika on.
        Sauli Lehtosta eivät vielä tunteneet: Mun aika mennä on.

Hollannissa eivät taida vielä ymmärtää milloin eläinten aika on mennä, ihmisen vuoksi.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"poljettuni"

Kajaaninlinnan yli on rakennettu tie, sen rakentajat olivat varmaan edelläkävijöitä, ymmärsivät että Seija Simola oli oikessa: Kun aika on.

Hollannissa eivät taida vielä ymmärtää milloin eläinten aika on mennä, ihmisen vuoksi.
        H.

Varvasvälini

Älä sotke asioita äläkä yleistä, kuten kirjoitin "yksi kaheli" ajoi susiasiaa. Ei se ole hollantilaisten yleinen mielipide.

• .
        hunksz kirjoitti:

"poljettuni"

H.

Vuoksi ja luode.

• korppis kirjoitti:

Varvasvälini

Älä sotke asioita äläkä yleistä, kuten kirjoitin "yksi kaheli" ajoi susiasiaa. Ei se ole hollantilaisten yleinen mielipide.

Varvasvälini

Päivän paras :DD

• minttupuu kirjoitti:

Varvasvälini

Päivän paras :DD

"Minttupuu"

Hmphhhh...
        Syököön joku Varpaasi.
        H.

• tarkenna asiaa..

Kiinalla maana ja valtiona
      on huikea historia,
      siitä mitä maaperä pitää sisällään
      ei meillä liene paljon tietoa --- mahtava juttu siitäkin varmaan syntyisi, arkeologinen tai geopoliittinen kertomus.

Sain pari vuotta sitten lahjaksi kiinalaisen kuparikulta-sormuskellon, koristettu kristalleilla. Kaunista maailman turhuutta, silti upea ja ihana.
      Mystinen maa, -- kysymyksesi samoin.

Pandakarhuista olen aina tykännyt.

• "tarkenna asiaa.."

Minä en voi tarkentaa.
        Sinun on tarkennettava ajatuksiasi itse.
        Nyt olet vielä ihqu kaukana.
        Jätä aloitus fiksuille, ole hyvä.
        H.

• henrjii

Meinaatko että alamme käyttää voimatoimia jos Kiinalaiset ei tottele

• Älä pistä leikiksi henrji tämä on vakava asiaketju, suu peruslukemille muuten saat huutia.

• korppis kirjoitti:

Älä pistä leikiksi henrji tämä on vakava asiaketju, suu peruslukemille muuten saat huutia.

"siipeilijäni"

Oikeastaan, Henry on lähellä totuutta.
        Aika lähestyy, jolloin turhanpäiväinen hellyys on pakko lopettaa voimalla.
        Ihmisellä ei ole enää varaa rahoittaa turhanpäiväisiä tutkijoita ja pusikoissa kyttääviä kuvaajia, ihmisiä jotka eivä tuota mitään järkevää enää.
        Kiinallekin saa antaa kuonoon, jos vain kantti kestää, mutta mielestäni kuonoon pitäisi antaa romantikoille, heille jotka eivät saa elantoaan muualta kuin valtioilta, toisten ihmisten rahoista.
        Parempi on nostaa Valashai maalle kun kuvata sitä vedessä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siipeilijäni"

Oikeastaan, Henry on lähellä totuutta.
        Aika lähestyy, jolloin turhanpäiväinen hellyys on pakko lopettaa voimalla.
        Ihmisellä ei ole enää varaa rahoittaa turhanpäiväisiä tutkijoita ja pusikoissa kyttääviä kuvaajia, ihmisiä jotka eivä tuota mitään järkevää enää.
        Kiinallekin saa antaa kuonoon, jos vain kantti kestää, mutta mielestäni kuonoon pitäisi antaa romantikoille, heille jotka eivät saa elantoaan muualta kuin valtioilta, toisten ihmisten rahoista.
        Parempi on nostaa Valashai maalle kun kuvata sitä vedessä.

H.

Tuon tiedon toit kerrankin selkeästi esille jo aloituksessa. Luonnosuojelijat ruotuun.,Haavistoa kehiin, kiinalaiset kauhistuvat.

• korppis kirjoitti:

Tuon tiedon toit kerrankin selkeästi esille jo aloituksessa. Luonnosuojelijat ruotuun.,Haavistoa kehiin, kiinalaiset kauhistuvat.

"mustuneenraadonsyöjäni"

HIntit eivät ole elämänedistäjiä, elämälläleikkijöitä vain.
        Samoin Adoptiota hakevatkin.
        Olet vielä kaukana Henrystä, saati sitten minusta.
        Ja tämä riittää Chattailusta.

H.

• hunksz kirjoitti:

"mustuneenraadonsyöjäni"

HIntit eivät ole elämänedistäjiä, elämälläleikkijöitä vain.
        Samoin Adoptiota hakevatkin.
        Olet vielä kaukana Henrystä, saati sitten minusta.
        Ja tämä riittää Chattailusta.

H.

kiinailmiöaktivisti

Kiitos, ota vain lisää kakkua, minun pitää poistua takavasemmalle, mutta oli kiva chattailla jonninjoutavia.

HUI! se on hollanniksi hei ; DD

• henrjii
        korppis kirjoitti:

Älä pistä leikiksi henrji tämä on vakava asiaketju, suu peruslukemille muuten saat huutia.

Onhan suomessakin olemassa susikonflikti Ylämaalla. Kumpi on parempi peurapaisti vai susilauma, joka hätistelee koululaisia http://urn.fi/urn:isbn:9789514261473

• Suojella ihmistä miltä?

Mä en kuulu fiksuihin jotka tajuis.

Keltasesta vaarasta puhuttiin jo kouluaikana, ei jaksa mitään Kiinoja, jos ei kohta Attenboroughtaan.

• "minttupuu"

On nyt kaunis vain.
        Se on tytölle kunniaksi. :)
        H.

• :((
        hunksz kirjoitti:

"minttupuu"

On nyt kaunis vain.
        Se on tytölle kunniaksi. :)
        H.

Sovinisti.

• Huoh, ei viitti kaadella vettä hanhen selkään.

Onneks Korppis ja Meris on osanneet sen, mitä mä en.

Hyvää illanjatkoa.

• Joo ei se kannata, mäkin sorruin siihen ihan vahingossa.
        En taas osaanut pitää näppejäni irti näistä kirjaimista.
        Ne ihan vetää puoleensa, kummallista.
        Mutta älä nyt vielä mihinkään häivy.

• Jokap.höylä

Sen minkä jaksoin tästä vuodatuksesta selata, niin epäilen, että ketjun aloittaja on ympäripäissään viimeistään nyt klo 18 jälkeen.
      Olen itse aikoinaan kolunnut nuo luonnonpuistot läpi joskus 70-luvulla, eikä se aiheuttanut mitään vaikutusta mihinkään. Turistirysiä silloin jo.

• Isoksi uutiseksi ei Kiinan touhut Afrikassa vielä yllä, mutta annas olla jos yhteistyö-
      kumppaneina olisi Venäjä ja vaikkapa Iran ja Huugon Venezuela ja Syyr... nojoo.

• tyhmä, viisas, tyhmä

Jokainen yrittää olla nokkela ja saada tunnustusta. Voi meitä laumaeläimiä.
      Eipä tuo haittaa, ajankuluahan tämä..

• en pidä

Keitä tai mitä ovat fiksut munanlaskijat? Sinulla on ikävä tapa lajitella, luokitella ja nimittää kirjoittajia.

• totinen torvens

Sitä ihmettelen eniten että kirjoittajat sietävät tuollaista.
      Vieläpä kilpailevat fiksuudesta ja yrittävät saada tolkkua älyttömistä aloituksista.
      Aloittaja jakelee sitten summamutikassa joko ruusuja tai risuja.
      Ettekö huomaa kuinka hän nauttii ihmisten mollamisesta. On löytänyt hyvän kanavan tarpeelleen.
      Jos joku saa tuosta jotain irti ja tykkää sanailla, ei se minua haittaa. Olen kai tosikko:(

• läpinäkyvää

Eiköhän tuo kaikki ole sitä narsistin itsensä korostamista ja muiden alaspainamista. Jotkut vastaavat siksi että toivovat saavansa edes muutaman kehuvan sanan suurelta päälliköltä ja tämä sitten päättää oliko vastaus hyvä vai täyttää pashaa.
        Näillä keinoilla hän koettaa sitoa ihmiset itseensä ja päästää joskus jopa suosioon. Toisia kiittäen ja toisia moittien hän saa ihmiset kilpailemaan suosiosta, ne jotka sitä kaipaavat ja siihen alistuvat.

• 16 + 13

Pitäisi muistaa sanonta että typeryydelle (aloittajan) ei viisas pärjää.

• alle arvostelun

Häpeällisen ikävää nonseleerausta ja toisten nollaamista taas koko ketju

• RosaLiiin

En saisi tähän edes vastata kun siihen vihon viimeiseen neljännekseen kuulun, enkä ole ruottalainen, vaan ihan pirruuttani...

Luontoa pitää suojella, että tulevaisuden Attenborought ja sun muut mestariluontokuvaajat saattavat kuvata ja luoda uusia elämyksiä tavan tallaajille.
      En ole sinunkaan luomuksiasi nähnyt, yleensä kuvat ovat vain kuvaajien hienoissa kokoelmissa ja kirjoissa. No täältä netistä tietysti löytyy...

Ihmisen pitäisi fiksuna otuksena pystyä suojemaan itse itseään, mutta eihän ihminen pidä edes huolta jälkeläisistään saatikka heikompiosaisista lajikumppaneistaan.Ihminen on niin pöllö, että kaikki pannaan likoon kasvun ja markkinatalouden puolesta ja unohdetaan, että osa luontoa ollaan.
      Luonto antaa paljon ihmisen töppäyksiä anteeksi mutta jossakin on se piste jolloin se potkaisee takaisin. Eipä löydy silloinkaan suojelijaa, kuka ja mikä?
      Silloin voi olla myöhäistä itkeä elävän luonnon poerään, eikä siinä paljon hienot kuvat auta.

• Severin

Jäätiköt, viimeisin todellen oikea vastaus satelliitti kuvauksilla, sulavat vain hyvin vähän siis ilmasto jujutus on tullut näkyville.

Terveisiä sinne suomalaisiin aarnio metsiin.

• kosioreissulla

Vaihda sinä hunksi takaisin 50, siellä on miehenmentävä reikä...

• Tsau.

Moraaliselta kannalta ja taloudelliselta kannalta. Kiinan kokoisen jättivaltion on ajateltava kokonaisuutta ruokkiakseen tämä valta väestö. Jos, tuosta "töhnästä" jota ei ilmeisesti ihan joka maassa ole? saadaan sitten revittyä miljoona kansalle se leivänmuru tai riisikuppiin muutama riisi...on selvää että, eläimet silloin olkookin kuinka harvinaisia tahansa...jäävät toiseksi...Tuohon kuvaustekniikkaan taas..on uskomantonta mihin kaikkeeen nyky teknologia pystyy..se todella hämmentävää. Heino asia kuitenkin jos, ajatellaan tulevaisuutta. Tarvitsemme jatkuvasti kehittyvää teknologiaa aina vaan enemmän..En usko että, ihmiset muuten tulevaisuudessa edes selviäisiäisivät hengissä..ellei teknologiateollisuus tästä vielä kehittyisi. Nämä luonnonkatastrofit kun sitä luokkaa...että, yksistään tiedonkulun täytyy katastrofi alueille olla kokoajan nopeampaa ja nopeampaa...(En tiedä oliko tämä mitä hait?)

Tsau:Friidu

• Tsau.

en olisi minä ellen kirjoittaisi höpöjä..siis nyt tämäkin selviäisiäisivät?? Tsau:Friidu

• tsautsautsau
        Tsau. kirjoitti:

en olisi minä ellen kirjoittaisi höpöjä..siis nyt tämäkin selviäisiäisivät?? Tsau:Friidu

Ei selviäisinnyt vieläkään?

• hohhoijaa.

...(En tiedä oliko tämä mitä hait?)<
      Kuka jaksaa...

• menikö oikein, ;))

Tsau yrittää vaan miellyttää hunkkelia... ;))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      77
      3504
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      116
      3233
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2777
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2154
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2028
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2002
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1659
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      67
      1254
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1115
    Aihe