Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kielimatkalle menossa, kokemuksia?

Elikkäs suunnitelmissa olisi lähteä kielimatkalle puolentoista vuoden päästä jolloin oon 16 ja siis yksin ajattelin lähteä. Ensin aattelin lähteväni Brightoniin,
mutta kun oon lukenu ihmisten kokemuksia siitä paikasta nii en oikeen oo nyt varma.
Eli tarkotuksena olis lähteä ihan parantamaan englannin kielen taitoa ja saamaan uusia ystäviä ja kokemuksia, ei todellakaan ryyppäämään ja bilettämään. Oisko teillä jotain ehdotuksia paikoista joihin kannattaisi lähteä? Englantia oon aatellu mutta minne sinne?
Mitä firmaa suosittelette? ite oon aatellu STS:sää mutta en sitten tiiä miten hyvä se on.

Kiitos jo kaikille vastaajille! :)

5

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aquas

      Itse lähin kanssa 16-vuotiaana ja yksin, EF:n kautta Maltalle. Tosin vuosi oli 2007 ja kielikurssit oli silloin vielä aika uusia. Huippuhauskaa oli, lähinnä mahtavien liiderien takia!

      STS:stä en ole kuullut yhtään mitään hyvää, joten en voi sitä suositella. Tuttavani varasi heidän kauttaan matkansa, maksoi ja kaksi kuukautta ennen lähtöä STS perui reissun ilman mitään syytä, eikä suostunut palauttamaan rahoja. No oikeuteenhan asia vietiin ja osa rahoista saatiin takaisin. Matkalle tuttu ei kuitenkaan päässyt.
      Olen kuullut myös EF:stä huonoja kokemuksia, että kannattaa olla tarkkana.

      Löydät varmasti paljon tietoa eri firmoista googlettelemalla!

      Hauskaa matkaa!

    • Hiswa

      Itse kävin viime kesänä STS:n kautta Oxfordissa, ja ainakin sitä paikkaa voisin suositella hyvillä mielin. Kaupunki on todella kaunis ja keskustassa on paljon kauppoja ihan kaikenlaiseen makuun, lisäksi Oxford ei ole kovin iso paikka joten eksymisen vaara ei ole suuri jos vähän karttaa osaa lukea. Oppitunnitkin meillä STS:n kanssa oli mukavia, vaikka itselleni taso advanced ryhmässäkin oli ehkä hieman alhainen, mutta minäpä osasinkin englantia jo niin hyvin sinne mennessäni. Kielimatkalaiset siis jaetaan ensimmäisen päivän aikana ryhmiin heidän oman kielitaitonsa mukaan.
      STS taas hoiti hommansa ihan suht koht hyvin, vaikka paljon olisi ollut parantamisen varaa. Meidän ohjaajamme oli esimerkiksi vain kerran käynyt Oxfordissa aiemmin, ja siitäkin oli useita vuosia, joten hän ei esimerkiksi osannut neuvoa siellä suunnistamisesta ollenkaan ja lisäksi vaikutti olevan aika pihalla tulevien päivien aikatauluista aina kun häneltä jotain kysyi. Mutta en ole kauheasti kuullut valituksia muilta kielimatkalaisilta siinä ryhmässä, joten kyllä STS hoiti tehtävänsä ihan hyvin.
      Vaikka STS tekikin joitain virheitä, voin hyvillä mielin suositella STS:ää EF:n sijasta, sillä jo lentokentällä näimme pienen eron näiden kahden välillä; kun meidän STS:n suomalaisryhmämme koostui noin 20 henkilöstä, niin koostui EF:n ryhmä noin 50 henkilöstä. Joten voin kuvitella että heillä voi olla vähän enemmän vaikeuksia antaa jokaiselle sellainen omakohtainen kokemus kielimatkasta, kun kielimatkalaiset meinaavat jäädä massan jalkoihin.

    • bournemouthh

      Itse olin Bournemouthissa EF:n kautta ja voin sanoa että paras kokemus tähän mennessä kyllä on ollut! :) Aivan ihana kaupunki ja rantaakin löytyy, joten jos haluaa vähääkään rantaakin lomaan mukaan niin suosittelen kyseistä kaupunkia.
      Vaikka EF välillä kämmäilikin siellä eikä kaikki ollut nipin napin järjestetty, mutta silti aivan ihana loma oli ja kielikin karttui valtavasti! Suosittelen!

    • 97-tytteli

      Hei oon kans ajatellu tollon meneväni just Brightoniin tai Torguayhin. Oon saman ikänen ja menos yksin (aika sattuma :-D) Joten olis kiva tutustua jo ennestään joihinki jotka on myös menossa :-))
      Oon miettiny et jos EF:llä menis kun siitä oon kuullu kaikkee hyvää...

    • 13

      Elikkas, eiko olisi viisainta menna vaikka Takahikialle suomen kielta opiskelemaan kun se on noin huonoa.
      t. ulkosuomalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe