Kumpi lauta sopivampi?

Paluu rinteeseen

Olen 168cm/64kg (kengänkoko 39) nainen ja käynyt lautailemassa harvakseltaan pienissä laskettelukeskuksissa. Minulla on nyt kaksi vaihtoehtoa laudaksi ja kysyisin, kumpi on sopivampi kokonsa puolesta - vai onko molemmat yhtä epäsopivia?

Toinen lauta on ostettu itselleni reilusti yli 10 vuotta sitten, jolloin olin pienempikokoinen. Se on Generics Global 145s. Tietoina löytyy laudasta seuraavaa: Eff. edge 113,5, waist 23,2, optimum stance 46, setback 1.0.

Onko tämä lauta jo minulle liian pieni? En ole sillä siis paljoakaan vuosien varrella laskenut, joten on melko hyvässä kunnossa. Ihan peruslauta tuo taitaa olla.

Minulla olisi nyt mahdollisuus ottaa käyttöön myös 148 cm pitkä Scott Slingshot -lauta, jonka leveys kapeimmasta kohdasta mitattuna on 26 cm. Onko tämä lauta puolestaan liian leveä? Olen kerran muistaakseni lautaa kokeillut ja kyllä sillä alas tuli, mutta taisi olla vähän vaikea kääntää (tosin syy saattoi olla muutaman vuoden tauossa lautailussa).

Osaisiko joku sanoa, kumpi näistä laudoista on minulle sopivampi? Lasken tasaisesti ja rauhallisesti (mielellään loivissa) rinteissä, en pompi, mene ränneihin, offareille tms. Näiden lautojen jäykkyyksista yms. minulla ei ole mitään tietoa.

2

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paluu rinteeseen

      Ja vielä toisena kysymyksenä sellainen, että voiko laudasta toiseen vaihtaa siteet vai meneekö lauta siitä jotenki "pilalle"?

      Tuossa isommassa laudassa olisi nimittäin paremmat siteet ja mietin, josko ne saisi vaihdatettua jossain tuohon pienemään..

    • raygrou

      Kyllä siteitä pitäisi ihan iloisesti pystyä vaihtamaan laudasta toiseen 8) Tosin näin laudan, jossa koko sidesysteemi oli niin ufo, että siihen ei normisiteet kiinni menis.

      Mä olen samanpituinen kuin sinä ja mulle toi ekana mainittu lauta olis kyllä aivan liian lyhyt.

      Nyrkkisääntöhän on se, että laudan tulisi ylettyä leukaan asti tai sen voi laskea 90% pituudestasi, eli sinulle laudan tulisi olla n. 151cm Toi jälkimmäinen kuulostaa ihan hyvältä. Taitaa mullakin olla jonku 149cm lauta ja hyvinhän mä sillä pyyhällän 8)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe