Olisit voinut olla sen verran aikuinen että olisit siivonnut jälkesi! Järkyttävä haju ollu kämpässä koko päivän, kun jonkun oksennus on ulko-oven vieressä. Se on melko varmasti oksennettu la-su yönä, joten on jonkun aikuisen aikaansaannoksia. Miksei sitä voi ajatella yhtään muita ihmisiä ja siivota jälkiään?
Sinä joka olit oksentanut Heinäpäässä erään kerrostalon rappuun!
18
1955
Vastaukset
- ihmettelijä.
luuletko tosiaan, että joku tajuaa humalassa siivota sotkujaan.
- LatexMan
Niinpä.
- aloittaja...
No ois parempi sitten juoda sen verran vähemmän, että tajuaa, ja että ei ylipäätänsä tarvi oksennella toisten rappuihin
- LatexMan
aloittaja... kirjoitti:
No ois parempi sitten juoda sen verran vähemmän, että tajuaa, ja että ei ylipäätänsä tarvi oksennella toisten rappuihin
Mää kun juon kirkasta, niin karkaa homma ns. hanskasta.
On se myöskin seurasta kiinni; pascassa seurassa tulee vedettyä tasoton jurri. Itse en kyllä yrjöile yleensä, mutta ei sille voi mitään kyn alkaa maailma pyöriin ja mahalaukku pyörähtää ylösalaisin. - ....................
Ei varmaan humalassa tajua siivota, mutta entäpä sitten seuraavana aamuna, kun on herännyt ja lähtee itse ulkosalla käväseen vaikka kessua ostamassa, ja huomaa että "kappas! Oon vissiin ryynänny tuohon oven eteen..." Kai sen jokainen tajuaa, että jos on kännissä yöllä kotiin kömpinyt ja on oman oven edessä oksennus ja omat vaatteetkin luultavasti oksennuksessa, että itse on yrjöt heittänyt rappuun. Olis ihan asiallista siivota se pois siitä haisemasta, eikä jättää muiden harmiksi löyhkäämään ja kuivumaan siihen lattiaan koko viikonlopun ajaksi -ja ehkä pitemmäksikin ajaksi, että sitten siivooja saa rapata sitä sotkua siitä kun seuraavan kerran tulee rapun siivoamaan. Oon kyllä pannut merkille, että kummasti kaikkea aikuisten ihmisten aiheuttamaa sotkua ja mölyä pidetään ihan hyväksyttäväna, mutta jos esim. lapset pitää jotain ääntä rapussa tai pihalla päiväsaikaan, niin siitä heti ollaan sanomassa. Täällä on usein ollut kuitenkin bileitä, jotka jatkuu pitkin yötä ja aikuiset ihmiset humalassa mölyää, mutta se ei sitten kummasti haittakaan ollenkaan...
Sitten myös jos koira tuo tassuissaan kuraa rappuun ja vähän karvojakin varisee, niin auta armias sitä vittuilua mitä osakseen saa. Itsellä on koira, ja kun se oli pentu niin joskus hissiä odottaessa se ehti pissat lirauttaa käytävälle. En todellakaan jättänyt pissoja siihen, vaan luutusin ne pois heti. Silti mulle on monet, monet kerrat vittuiltu koirastani ja sen aiheuttamasta sotkusta rapakeleilliä, vaikka vähiten luultavasti häiriötä ja sotkua tässä taloyhtiössä aiheutan juuri minä ja toiset koiralliset asukkaat. Rapakeleillä ihmistenkin kengissä kantautuu paskaa käytäville ja monet kuskaa pyöränsäkin pyörävarastoon rapun kautta, vaikka se on kielletty ja lattialla on kuraisia pyöränrenkaan jälkiä, ja silti koiranomistajat on ainoita, joille vittuillaan. Miksi se on niin, että lapsista ja koirista ei saa mitään sotkua ja ääntä lähteä, mutta sitten jos aikuiset örveltää ja sotkee, niin se on ihan ok? - LatexMan
.................... kirjoitti:
Ei varmaan humalassa tajua siivota, mutta entäpä sitten seuraavana aamuna, kun on herännyt ja lähtee itse ulkosalla käväseen vaikka kessua ostamassa, ja huomaa että "kappas! Oon vissiin ryynänny tuohon oven eteen..." Kai sen jokainen tajuaa, että jos on kännissä yöllä kotiin kömpinyt ja on oman oven edessä oksennus ja omat vaatteetkin luultavasti oksennuksessa, että itse on yrjöt heittänyt rappuun. Olis ihan asiallista siivota se pois siitä haisemasta, eikä jättää muiden harmiksi löyhkäämään ja kuivumaan siihen lattiaan koko viikonlopun ajaksi -ja ehkä pitemmäksikin ajaksi, että sitten siivooja saa rapata sitä sotkua siitä kun seuraavan kerran tulee rapun siivoamaan. Oon kyllä pannut merkille, että kummasti kaikkea aikuisten ihmisten aiheuttamaa sotkua ja mölyä pidetään ihan hyväksyttäväna, mutta jos esim. lapset pitää jotain ääntä rapussa tai pihalla päiväsaikaan, niin siitä heti ollaan sanomassa. Täällä on usein ollut kuitenkin bileitä, jotka jatkuu pitkin yötä ja aikuiset ihmiset humalassa mölyää, mutta se ei sitten kummasti haittakaan ollenkaan...
Sitten myös jos koira tuo tassuissaan kuraa rappuun ja vähän karvojakin varisee, niin auta armias sitä vittuilua mitä osakseen saa. Itsellä on koira, ja kun se oli pentu niin joskus hissiä odottaessa se ehti pissat lirauttaa käytävälle. En todellakaan jättänyt pissoja siihen, vaan luutusin ne pois heti. Silti mulle on monet, monet kerrat vittuiltu koirastani ja sen aiheuttamasta sotkusta rapakeleilliä, vaikka vähiten luultavasti häiriötä ja sotkua tässä taloyhtiössä aiheutan juuri minä ja toiset koiralliset asukkaat. Rapakeleillä ihmistenkin kengissä kantautuu paskaa käytäville ja monet kuskaa pyöränsäkin pyörävarastoon rapun kautta, vaikka se on kielletty ja lattialla on kuraisia pyöränrenkaan jälkiä, ja silti koiranomistajat on ainoita, joille vittuillaan. Miksi se on niin, että lapsista ja koirista ei saa mitään sotkua ja ääntä lähteä, mutta sitten jos aikuiset örveltää ja sotkee, niin se on ihan ok?No kuka vttu sen muistaa kuka sen lexan siihen teki..Mää en ala toisten yrjöjä siivoon stna! Linnut saa muutenkin evästä, kun pulde-veikko vetää sen quatro stagioonen )känkky) sihen kadulle, niin siinä on talitinteille monta murua ja ravitsevaa juustoa uusiokäyttöön kuule.
- aloittaja...
.................... kirjoitti:
Sitten myös jos koira tuo tassuissaan kuraa rappuun ja vähän karvojakin varisee, niin auta armias sitä vittuilua mitä osakseen saa. Itsellä on koira, ja kun se oli pentu niin joskus hissiä odottaessa se ehti pissat lirauttaa käytävälle. En todellakaan jättänyt pissoja siihen, vaan luutusin ne pois heti. Silti mulle on monet, monet kerrat vittuiltu koirastani ja sen aiheuttamasta sotkusta rapakeleilliä, vaikka vähiten luultavasti häiriötä ja sotkua tässä taloyhtiössä aiheutan juuri minä ja toiset koiralliset asukkaat. Rapakeleillä ihmistenkin kengissä kantautuu paskaa käytäville ja monet kuskaa pyöränsäkin pyörävarastoon rapun kautta, vaikka se on kielletty ja lattialla on kuraisia pyöränrenkaan jälkiä, ja silti koiranomistajat on ainoita, joille vittuillaan. Miksi se on niin, että lapsista ja koirista ei saa mitään sotkua ja ääntä lähteä, mutta sitten jos aikuiset örveltää ja sotkee, niin se on ihan ok?Tässä tapauksessa se oksentaja vaan on jostain kauempaa talosta tai luultavasti joku ulkopuolinen, koska oksennus oli tosiaan lähinnä minun ovea portaissa, ja porrasten alla ja ties missä. Ei tehnyt mieli käydä alhaalla katselemassa eilen missä kaikkialla sitä oli, kun näky ja haju oli jo sen verran oksettava kun oven avasi. Mutta nuo rappuset on viimeiset, joten lähes kaikki talon asukkaat kulkee niissä, tosi vaikea siis tietää sillä perustein kuka on syyllinen.
Mulla on tosin vahva epäilys että syyllinen on joku joka on ollut tässä talossa jatkoilla tai menossa jatkoille ja siinä samalla oksentanut. Toki voi olla asukaskin. Kuulin nimittäin la-su yönä jotain meteliä rappukäytävästä, kuulosti että siellä oli suurempikin porukka ihmisiä, ja silloin samalla kertaa joku yskiskeli oudosti jossain mun oven lähellä, joten luultavasti juuri se oksensi juuri silloin siihen. Mulla kävi nimittäin silloin jo hetken mielessä että oksensikohan se, mutta sitten ajattelin heti perään että varmaan vaan kuvittelin. Vieläkään en oo varma asiasta, mutta sunnuntaiaamuna haisi kämpässä jo kamalalle, joten tuntuu todennäköiseltä että syyllinen oli se yöllinen tyyppi. Siksi mä tän viestin tänne nettiin kirjoitinkin, koska tuntui turhalta laittaa ilmoitustaululle lappua, jos on niin että syyllinen asuu jossain ihan muualla kuin tässä talossa.
Tässäkin tapauksessa tapahtumalla mahtoi vaan olla aika monta silminnäkijää ja kaikilta tuskin on mennyt muisti seuraavana päivänä. Mutta nykyäänhän kaikilla tuntuu vain olevan sellainen mentaliteetti, että kaikki minkä voi jättää toisten ongelmaksi myös jätetään.
- pirnesk...
Teillä sentään oli oksennus ulko-oven vieressä. Meidän talossa piti joku teekkari bileitään. Joku teekkari oli oksentanut rappukäytävään. Eipä ymmärtäneet siivota sotkujaan vaan siivoojan piti sekin siivota.
- aloittaja...
Niin siis se oksennus oli meidän talossa ihan rappukäytävässä kans, heti rappusten yläpäässä ja luonnollisesti siitä valunut sitten myös rappusten alle. (en tiedä kuinka paha sotku rappusten alla oli, ja oliko sotkua muuallakin, koska näky oli niin oksettava heti kun oven avasi että ei tehny mieli astua kämpästä ulos) Tarkoitin aloitusviestissä tuolla ulko-ovella oman kämpän ulko-ovea siis.
Siivojan piti tosiaan tämäkin sotku siivota. Mahtoi kyllä olla todella ällöttävä homma, sääliksi kävi sitä siivoojaa.
- Ärrä-mies kuskaa sen
parempi oksennus kuin kakka, meillä ärrä-mies kävi vääntämässä tortun portaikon ylätasanteelle. Kakka ehti olla muutamanpäivän ennenkuin talkkari huomasi sen.
sovititin sitten poikein kanssa että jos se paskahousu tulee meidän pihapiiriin niin laitetaan soittorumpa päälle ja käydään syöttämässä sille paskalle muutama koiranpaska. - Yks puh.johtaja
Luuletko että niillä on mitään mieltä siivota omia oksennuksiaan, eihän ne siivoa saunanlauteilta ja pesuhuoneestakaan löytyneitä pas'ka jälkiään! Varmasti kiva mennä seuraavan saunojan pesuhuoneeseen ja lauteille, kun silkkaa sitä lauteilla!
Tiedän kuka ne jälet on lauteille tehny, ja nyt se siivoojien kiusaaminen loppuu! Minä en siivoile ilman maksua, mutta ei tarvitse siivoojankaan sitä tehdä!- aloittaja...
Niin, liian monilla on nykyään sellainen ajattelumalli että oman kodin ulkopuolella saa sotkea mielinmäärin eikä niitä sotkuja tarvi siivota. Mua ällöttää jo sekin että keskustassakin on nykyisin oksennusta joka kadun kulmassa ja keskellä katuakin, ja klimppejä ja vaikka mitä. Siksi mua alkoikin ärsyttää tämä rappukäytäväoksentelu, kun tuli sellainen tunne että nyt rappukäytävätkin on muutuneet ihmisten mielissä katuja vastaavaksi tiloiksi, jonne voi oksennella vapaasti ja jättää sotkut muiden ongelmaksi. Kuulostaapa kyllä ällöttävältä tuo saunajuttukin. En tiedä puhutko nyt meidän talosta, kun en oo käyny ikinä tuolla yleisessä saunassa.
- Hyi helevetti
Sattuiko kukaan muu huomaamaan, että tuossa vuodenvaihteen tienoilla oli keskustassa olevan S -kaupan nurkalle paskannettu? Siis sillain pitkin seinää valui se paska... Se oli ihan selvästi ihmisen paska, sillä koiranpaska näyttää erilaiselta (ihan totta), ja oikein sellaista kovaa todistusaineistoa siitä, minkä olennon perseestä se jättipaska oli väännetty oli se, että vieressä oli rikottu viinapullo. Eikä isotkaan koirat muuten paskanna sen kokoisia paskoja.
- hähäähääähhää
"Sattuiko kukaan muu huomaamaan, että tuossa vuodenvaihteen tienoilla oli keskustassa olevan S -kaupan nurkalle paskannettu? Siis sillain pitkin seinää valui se *****... "
- Hähäähäähäää, ei vttu siiä on joku saanut mahti päähnpiston:) Mutta hei; jos sillä on tullut kaamee hätä ja toisnen vaihtoehto on ollut askoa housuun, niin parempi se näin on:) Se on jokun spugen paska tai lestan, ei ihmiset tuolleen pasko. - Hyi helevetti
hähäähääähhää kirjoitti:
"Sattuiko kukaan muu huomaamaan, että tuossa vuodenvaihteen tienoilla oli keskustassa olevan S -kaupan nurkalle paskannettu? Siis sillain pitkin seinää valui se *****... "
- Hähäähäähäää, ei vttu siiä on joku saanut mahti päähnpiston:) Mutta hei; jos sillä on tullut kaamee hätä ja toisnen vaihtoehto on ollut askoa housuun, niin parempi se näin on:) Se on jokun spugen paska tai lestan, ei ihmiset tuolleen pasko.Spurgut ja lestat on myös ihmisiä, ja ihminenhän on se saastaisin ja vastenmielisin otus kaikista. Se oli viikonlopun jäljiltä ilmaantunut siihen seinää koristamaan, ja varmaan jonkun paremman perheen reipas vesa siellä ollut pikkasen bilettämässä, ja oli hätä yllättänyt. Kaitpa sitä sitten paskoo ennemmin seinälle kun housuihin, mutta jos on vähänkään järkeä, niin ei juo itseään sellaiseen kuntoon, että tarvii paskoa minne sattuu. Kyllä ihmiset on inhottavia, ei voi muuta sanoa... Ja oletan sen olleen nimenomaan joku rikkaitten pentu siksi, että viinapullo näytti joltain hintavammalta, spurguthan juo tenttua.
- Tierooxenne
Hyi helevetti kirjoitti:
Spurgut ja lestat on myös ihmisiä, ja ihminenhän on se saastaisin ja vastenmielisin otus kaikista. Se oli viikonlopun jäljiltä ilmaantunut siihen seinää koristamaan, ja varmaan jonkun paremman perheen reipas vesa siellä ollut pikkasen bilettämässä, ja oli hätä yllättänyt. Kaitpa sitä sitten paskoo ennemmin seinälle kun housuihin, mutta jos on vähänkään järkeä, niin ei juo itseään sellaiseen kuntoon, että tarvii paskoa minne sattuu. Kyllä ihmiset on inhottavia, ei voi muuta sanoa... Ja oletan sen olleen nimenomaan joku rikkaitten pentu siksi, että viinapullo näytti joltain hintavammalta, spurguthan juo tenttua.
Lesta ei ole ihminen, spurgu on.
- Kauko Vainio
''Tierooxenne'' on kapinen syntinen.
Humalassa oleminen tulisi kieltää lailla. Tällöin ei pääsisi syntymään aloittajan kuvailemaa tilannetta. - yrjölän
en ollut humalassa,minulle tuli vaan oksennustauti.
yritin pitää kättä edessä mut se tuli paineella.
käyn siivoamassa sen kun tämä tauti on ohi.
olen koko päivän oksentanut
ANTEEKSI
asukas ylhäällä yrjö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1874770Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303660Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392562Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1572237Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet481520- 731298
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751151Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711142En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391073Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911011