Mobiililaajakaista NOPSAPLUS hauskuus

Laamayhteys

Loppui sopparit tuplalaajakaistasta ja ajattelin jättää pelkästään tikun varaan koska siinä piti olla nopsaplus eli yhteys noi 15mekaan asti tietysti tuo olettamus mutta jos edes sinne päin niin hyvä juttu.Harvoin käytin tikkua silloin kun oli tuo tuplalaajakaista jutska silloin nopuden olivat tikussa noin 2/1 liikun missä päin suomea tahansa.Mutta nyt sitten kun tuo kupari lakkoi alkoi hauskuus en saanut missään olo suhteissa yli 2,5 nopeuksia sisään ja siitä sitten shopitiin kertomaan että kuis tää homma nyt tälläin on.Katsoivat viisaat kauppiaat että kyllä kaikki on OK ja tuo nopeus mistä kerroin on hyvä en uskonut.Otin sitten uuden NOPSA PLUS liitymän korostan sitä vielä myös uuden numeron ja kun kotiin pääsin ja asensin niin vot ihmetys oli kyllä melkoisen suuri.Tässä samassa paikassa missä vanha numero ei antanut kuin 2/1 nopeutta niin uusi numero noin 11/2,5 ero on melkoisen suuri vaikka sama kuukausi maksu.Muutaman päivän kokeilin ja sitten herra kauppiian luo suuntasin ja kerroin että missäs mättää,hetki siinä meni ja kauppias sanoi täällähän on ruksi eston kohdalla siinä vanhassa numerossa jotenka ruksi pois ja tiedonvaltaväylä on auki.Kottiin hirmu kiireellä kone auki ja kas niin oli ihme parantuminen tapahtunut.Se mitä tällä kirjoituksella haluan on se että onkohan muilla samanlaisia kokemuksia ja jos on kuinka ne korjattiin. Ja vielä se etteivät siellä shopitissa edes pahoittele tapahtumaa mutta nyt toimii yhteydet ja vieläpä melko hyvin,saas nährä kuinka kauan!

1

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuupa¨¨

      Joissakin saunalahden totaalimax-liittymissä on myös jäänyt "vahingossa" dataliikenteen donwloadiin 2 Mbps, vaikka mobiiliverkko siihen aikoihin toimi max 5 Mbps nopeudella (nykyisin 15 Mbps on ilmoitettu max sl mobiilikaista nopsa1-liittymällä ja käyttäjäkohtainen QoS-nopeusprofiili on 21 Mbps down / 8 Mbps upload). Tosin DC-HSPA verkossa sopivalla nettitikulla mahdollisuus päästä puoleen verkon teoreettisesta 42 Mbps nopeudesta (toimii _vain_ jos tukiasemassa ei ole juurikaan muita käyttäjiä).

      Itse olen ainakin ollut tyytyväinen sl mobiilikasta nopsa toimintaan, kun maksan siitä 2€/kk (ZTE Blade norppa mainos/kytkyliittymä)- nopeudet on öisin 18-22 Mbps down 3-4 Mbps upload, iltaruuhkissa 0,2 Mbps - 5 Mbps down ja 1,5 - 1,7 Mbps upload). Tosin uudempi nettitikku piti ostaa itse esim.120 € Novatel MC545 (dna) tai 190€ huawei 392 (elisa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe