sitä saa mitä...

Tilaaon

Justiinax kirjoitti "sitä saa mitä tilaa" otsikolla Jorma Hynnisestä. Aikaisemmin Jorma Hynniseen liittyvät viestit on poistettu täältä aika äkkiä asiaan kuulumattomina, mutta tätä viestiä ei ole poistettu. Muutama päivä sitten tein kokeen ja pyysin ylläpitoa poistamaan viestin- mitään ei ole tapahtunut.
Siksi katson, että myös tämä viesti kuuluu tänne:

Justiinax syyttää Jorma Hynnisen faneja "melskaamisesta" täällä. Itse en usko, että täällä Hynnisen fanit käyvät. Netissä voi kirjoittaja esiintyä vaikka minä ja kun tällä palstalla on huomattu Justiinaxin viha, kauna ja kateellisuus Jorma Hynnistä kohtaan, Hynnisen"faneja" on tänne ilmestynyt. Todelllinen Hynnisfani jättää tämän palstan pinnalliset kirjoitukset huomioimatta ja omaan arvoonsa.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/1491471/jorma-hynnisen-perhe-eli-helvetissa
Sitten tähän juttuun josta Justiinax pääsi ilkamoimaan.
Otsikkona on Jorma Hynnisen perhe eli helvetissä. Kovin raflaava otsikko.
No, mitä varsinaisessa jutussa tukee tätä väitettä? Ei mikään!
Kuka ei olisi lapsiaan kohdellut vielä pahemmin kuin Jorma Hynninen? Hän kertoo kaksi tapausta. Toinen on pojan silmälasien putoaminen järveen ja toinen syytös poikaa kohtaan kameran rikkomisesta. On tämä kuvaus perhehelvetistä?
Samoin kerrottiin kuinka Hynninen keskittyi työhönsä ja häntä ei saanut häiritä. Onko tämä perhehelvettiä? Ei varmaankaan. Ymmärrän täysin Jorma Hynnisen tilanteen. Hän oli aikoinaan yksi maailman parhaimmista taidelaulajista. Hänen työnsä oli niin vaikeaa ja keskittymistä vaativaa, että se puristi mehut hänestä ja perhe kärsi. Aika tuttu tarina monessa perheessä. Mutta että kyseessä olisi perhehelvetti on täysin järjetön väite.

Lukekaa ihmiset ylläoleva juttu niin huomaatte, että otsikon väite on väärä.
Tämä kannattaa myös katsella ja kuunnella:
http://areena.yle.fi/video/1328649316519

16

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Berttatäti

Olen Jorma Hynnisen laulun ihailija. En fani, koska siinä sanassa on joku negatiivinen kaiku. Tänne olen välillä kirjoittanut, mutta asiallisesti enkä ole puuttunut Tapani Kansan luonteenpiirteisiin enkä häiriökäyttäytymisiin.
      Muutaman kommentin olen silloin tällöin tänne kirjoittanut, edellisestä saattaa olla jo vuosi, kaksikin. Kommenttini ovat menneet jopa niin hyvin perille, että Justiinax on niitä käyttänyt myöhemmin. Huvittavaa on ollut, että esittäessäni kommenttini hän on ollut jyrkästi eri mieltä. Tuulen suunta on kääntynyt..
      Itse en usko myöskään, että täällä Jorma Hynnisen ihailijoita kävisi haukkumassa Tapani Kansaa. Täällä voi esiintyä vaikka kenenä. On syytä epäillä kirjoituksia.
      MTV.fi otsikko Jorma Hynnisestä on todella yliampuva. Varsinaisessa jutussa ei ole ollenkaan otsikon tapaisia tapauksia. Perhehelvetti voisi olla alkoholismiin, insestiin, väkivaltaan jne. liittyvää, ei tälläistä aika normaalia, jos nyt maailman parhaimman baritonin sellaista on, elämää.
      Ikäväkseni olen huomannut, että Justiinax on muuttunut vain kaunaisemmaksi ja vihaa täynnä olevammaksi Jorma Hynnistä kohtaan. Syytä en tiedä, koska aikaisemmin hän arvosti Hynnistä paljon ja ihasteli herkkää laulua.
      Toivon, että pääset Justiinax vihastasi eroon, liitän sinut iltarukouksiini.

• Kiitos vaan kun muistat iltarukouksessasi minua. En mä kuitenkaan Hynnistä vihaa, mutta mua ärsyttää vaan se , että tänne on kirjoitellut sellaisia tyyppejä jotka kertovat ihailevansa Jorma Hynnistä ihmisenä ja taiteilijana ja ovat kohottaneet hänet täydellisen ihmisen perikuvaksi lähes. Samat tyypit ovat sitten mollanneet Tapsaa ilkeästi ja vähätelleet ja halveeranneet häntä ja aina muistaneet ilkkua Tapsaa hänen tekemistä virheistään . Nyt mä pääsin vaan kuittaamaan takaisin, että eipä se Hynninenkään mikään virheetön ja erheetön yli-ihminen sentään olekkaan.

• No joo Hynninen itse kertoi nuo kaksi jutussa mainittua lievempää tapausta, mutta siinä kirjassa ymmärtääkseni myös Hynnisen vaimo ja lapset pääsevät kertomaan omia näkemyksiään ei niin auvoisesta perhe-elämästä tuolloin. Kyllähän Hynninen käyttäytyi öykkäröivästi perhettään kohtaan ja passautti itseään.
      Perhehelvetti otsikko on kyllä silti minunkin mielestäni aivan liian yliampuva.

(ps. Ylen areenalta katselin tuota hynnisen haastattelua jonkin aikaa)

• Äksyi

Missähän lukee, että hän käyttäytyi öykkäröivästi perhettään kohtaan? Kannattaisi vaan kertoa faktatietoja, eikä lisäillä omiaan.
      Minun ihailuni Jorma Hynnistä kohtaan nousi vielä pykälän. Hän kertoo rehellisesti kaiken. Rohkea mies.
      Tapsa kun kertoisi kaiken öykkäröinnin ja kaikki äksyilyt, kirjasta tulisi 2000 sivuinen. Niin paljon Herra on töpeksinyt 45-vuoden aikana.

• Korjaus

Tein Jorma Hynnisen haastattelun tämän viikon Apuun. Pekka Hakon kirjoittamassa Sielun maisemia -kirjassa Hynninen kertoo avoimesti ja syvimmät tuntonsa paljastaen valinnoistaan ja elämästä, johon perheenisän maailmanmaine ja menestys veivät koko perheen. Sellaista rehellisyyttä on pakko arvostaa, ja kertoessaan poikansa Markon homoseksuaalisuudesta ja kuolemasta aidsiin, Hynninen antaa tukea meille kaikille, joiden elämä ei ole rikkeetön kiiltokuva. Suru ja menetykset ovat osa elämää, mitä pidemmälle sitä elää.

Jorma Hynnisen avoimuutta vastaan tuntui loukkaavalta iltapäivälehden lööppi, jossa Hynnisten väitettiin eläneen perhehelvetissä. Lilli Paasikivi sanoi koko Suomen Kansallisoopperan järkyttyneen lööpistä.

Riensin Pyhäniemen infosta suoraan Helsingin Lasipalatsiin, jossa Pekka Hakon Jorma Hynnis-kirja julkistettiin. Hako kertoi iltapäivälehden vetäneen virheellisen juttunsa pois nettisivuiltaan samana iltana, jolloin lööppi julisti perhehelvettiä

• Lisää

Jorma Hynninen sanoi itse, miten vaikeat elämänkokemukset muuttivat hänen nuoruutensa mustavalkoisen ajattelun väreiksi. Säröt ja murtumat kuuluvat elämään, eikä siinä ole mitään skandaalimaista.

- Halusin kertoa perheemme kokemuksista suoraan ja rehellisesti välttääkseni juorut.

Jorma Hynnisen mukana tilaisuudessa olivat hänen vaimonsa Reetta ja tyttäret Ursula sekä Laura. Heistä näki, miten tiivis perheyhteys Hynnisillä on. En ollut ainoa, jonka silmät kostuivat, kun Jorma Hynninen sanoi julkisesti Reetalleen rakastavansa tätä.

• lootus...
        Lisää kirjoitti:

Jorma Hynninen sanoi itse, miten vaikeat elämänkokemukset muuttivat hänen nuoruutensa mustavalkoisen ajattelun väreiksi. Säröt ja murtumat kuuluvat elämään, eikä siinä ole mitään skandaalimaista.

- Halusin kertoa perheemme kokemuksista suoraan ja rehellisesti välttääkseni juorut.

Jorma Hynnisen mukana tilaisuudessa olivat hänen vaimonsa Reetta ja tyttäret Ursula sekä Laura. Heistä näki, miten tiivis perheyhteys Hynnisillä on. En ollut ainoa, jonka silmät kostuivat, kun Jorma Hynninen sanoi julkisesti Reetalleen rakastavansa tätä.

Kiitos, että kirjoitit tänne. Täällä on niin sanoinkuvaamaton viha oopperaa kohtaan joillakin Kansan hurmosfaneilla.

• ei ole mutta.....
        lootus... kirjoitti:

Kiitos, että kirjoitit tänne. Täällä on niin sanoinkuvaamaton viha oopperaa kohtaan joillakin Kansan hurmosfaneilla.

Joillakin oopperan kulttuuri-yli-ego -faneilla tuntuu olevan sanoinkuvaamaton viha Tapani Kansaa kohtaan.

• Der Sandmann
        ei ole mutta..... kirjoitti:

Joillakin oopperan kulttuuri-yli-ego -faneilla tuntuu olevan sanoinkuvaamaton viha Tapani Kansaa kohtaan.

Ei vaan terve, kriittinen ote "Der sogenannte Artistia" kohtaan kaiken täällä esiintyvän diippadaappa-ylistyksen keskellä. Joidenkin sinun kutsumiesi "kulttuuri-yli-ego-fanien" suoranainen velvollisuus on osoittaa kaapin paikka diippadaapoille. Makuasioista ei periaatteessa voi kiistellä mutta täällä se on pakko, jopa taiteellinen velvollisuus.

• Liikuttunut taas

Luin Jorma Hynnisen kirjan kokonaan. Asiasta on turhaan vedetty sensaatio-otsikoita. Kirja oli liikuttavaa luettavaa.

• Lööppilehdistö nyt pyrkii laatimaan toinen toistaan raflaavampia otsikoita aivan mitättömistäkin asioista. Jorma Hynniselle iso rispect ! Todella ansiokasta, ja kunnioitettavaa laulajantyötä tinkimättömään tyylin hän on tehnyt ja hyvä että edelleen saamme nauttia hänenkin komeasta äänestään myös livenä.

• PieninäPalasina

"Hänen työnsä oli niin vaikeaa ja keskittymistä vaativaa, että se puristi mehut hänestä ja perhe kärsi."

Baritonillamme olisi ollut mahdollisuus järjestää asiat siten, että muun perheen normaali eläminen ei olisi häirinnyt häntä. Koska on luultavaa, että kysymys ei ole taloudellisista rajoitteista, joutuu ajattelemaan, että kysymyksessä on kyvyttömyys asettua toisen ihmisen asemaan. Häntä voidaan siksi pitää kovana ja kylmänä.

Otettakoon lainaus Iisalmen Sanomissa kesällä 2011 julkaistusta artikkelista http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/kulttuuri/baritonin-buukatut-vuodet/684921 :

"Työn lisäksi oopperalaulajan arkeen kuuluvat työt kotona, mukaan lukien metsätyöt. Myös kanoottimelonta kuuluu kuvaan.

- Tätä työtä jaksaa tehdä, kun on kunnossa. Täytyy liikkua ja yöt nukkua."

Otetaan verrantoon Tapio Rautavaara. Eräs hänen hyvin tunnetuista toteamuksistaan on se, että kevät ja kesäyöt kannattaa elää. Jorma Hynninen taas keskittyisi öiden nukkumiseen. Rautavaara olikin poikkeuksellisen herkkä, sillä hän eli joka solullaan, johon taas Hynninen ei ymmärtääkseni ole pystynyt. Vaikka Rautavaara lauloi teemalla "en päivääkään vaihtaisi pois", hän tiesi vaihtavansa montakin päivää, eikä pelkästään siksi, että hänelle olisi tehty pahaa, vaan siksi, että hän ei itse ollut osannut toimia oikein.

Ikimuistoon jää kertomus siitä, miten hän joutui varastamaan Tammelan torilla mennessään kouluun torin kautta. Yhtä lailla ikimuistoon jää, miten herkästi Rautavaara kertoo kohtaksesta, jossa hänen vastanäyttelijänsä rinnat paljastuivat. Pisteenä i:n päälle tulee kohta, jossa hän kertoo, että on paljon parempi kiertää pullon korkki kiinni. Nämä kaikki löytyvät esimerkiksi Peter von Baghin Rautavaara-henkilökuvasta.

Tunnettu tosiasia on, että ennen esiintymistä Rautavaara on ollut rikki, siis pieninä palasina, mutta hän on saanut koottua itsensä esitykseen. Siksi hän pystyi koskettamaan syvästi suurta yleisöä paikasta riippumatta. Siinä on suuren taiteilijan merkki. Varmasti Rautavaarankin perhe on kärsinyt, mutta siihen ei ole syynä tyranniutta lähestyvä persoona, vaan omat heikkoudet.

• Iwanan

Miten tämä Rautavaara taas kuuluu tähän? Ei tollasta tekstiä jaksa kukaan edes lukea.

• Kurkinosto

Nosto

• nojaa....

Jorma Hynninenkin on vain ihminen. Ei niin täydellinen ja pyhimysmäinen kuin jotkut kannattajansa antavat täälä ymmärtää.

• Voi hyvä ihme

No eipä todellakaan ole Jorma Hynninen mikään täydellinen.

Omasta kokemuksestani voin sanoa sen, että lapsiaan ja vaimoaan kohteli kuin kynnysmattoa ja laulajana taas... no. Parempiakin baritoneja Suomessa on, mutta he ovat jääneet Hynnisen varjoon. Opettajana sitten. En viitsi edes puhua, sillä totuus olisi liian karua kuultavaa.

Mutta näinhän se menee. Henkilöpalvonta on tässä maassa paljon tärkeämpää kuin todellinen osaaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe