onko kenelläkään ollut jatkuvaa janon tunnetta. sokerit ok. natrium raja arvoilla samoin kalium,ym verikokeet normaalit.verensokeri mitattu monesti.
voiko ahdistus aiheuttaa janon tunnetta. koskaan aijemmin ei tämmöistä ole ollut. alkoi n. 4 päivää sitten. sitten vaan mietin koko ajan tuota janon tunnetta ja ahdistun enemmän. eli onko tässä nyt syntynyt kierre. että minua janottaa juon helpottaa kohta alan taas miettimään että janottaa. kuinka päästä tästä tunteesta eroon!saan pian vesimyrkytyksen.
luin vielä netistä että antidiureetti hormonia jos erittyy liikaa tai liian vähän janottaa.
pahinta tässä olisi jos tuo antidiureetin liika eritys olisi. koska en pissaa paljoa enempää vaikka juon...ja hieman turvottaa.. juuri tuossa voi saada vesimyrkytyksen. koska munuaiset ottavat hormooni käskyjen takia vettä takaisin kudoksiin...nyt pelottaa että minulla on tuo hormoonin liika eritys. en saa sitä pois mielestä millään!voiko kaikki johtua tuosta kun luen kauheista harvinaisista sairauksista tekstejä ja alan kuvitella kyseistä tautia itselläni..voiko ihminen kuvitella janon tunteen?olen koittanut rajoittaa juomistani mutta alkaa ahdistamaan vain kun janottaa.. pelottaa kyseinen tauti. ei yhtään mukava olo nyt.olen liian herkkä kaikelle tuollaiselle. luen jotain netistä ja olen sata varma että sairastan kyseistä tautia. sitten ravataan lekurissa...huooh...
janon tunne
3
2179
Vastaukset
- ei vakavaa
Saattaa olla fyysinenkin syy, mutta vaikuttaa että janosi takana on vain pelko. Niin kuin itsekkin näytät ymmärtävän, oldet alkanut tarkkailemaan liikaa terveyteen ja sairauskiin liittyviä asioita. Jospa alkaist harrastaa jotain aivan muuta ja unohtaisit nuor terveysintoiliut tositaiseksi.
- minävaannn
Hei, jos arvosi ovat ok niin ei kannata vielä huolestua!! Itselleni kävi ihan sama juttu, aloin pelkäämään vaikka mitä. Itselläni oli mielestäni vielä "pahempi" tilanne koska jano iski n. viikon ajan ILTAISIN! joka ikinen ilta olin kuin sahara, ahdisti ja janotti koko ajan, melkein 10 min. välein join vettä koko yön ja ravasin vessassa välillä ja sitten oli taas hirveä jano. En tiedä yhtään mistä tää johtui, luulin satavarmasti sairastavani vähintään diabetesta tms. mutta yhtäkkiä tää vaan loppui ittestään ja janontunne oli enää niin usein kun on normaalia. Joten älä huolestu, itsekin mietin johtuko tää sitten ahdistuksesta loppujen lopuksi vai jostain muusta, joka tapauksessa, voit olla rauhallisin mielin kun sulta on noi arvotkin mitattu! Jos jatkuu yli viikon, menisin itse lääkäriin. Itse lopetin juomisen "pakosta" yksi yö, ja aamulla olin tietty aivan kuiva mutta luulen että tämä auttoi loppujen lopuksi aika paljon. Joten ehkä voisit kokeilla olla juomatta mitään vaikka hirveä janontunne olisikin ja odottaa pari tuntia aina ja sitten vasta juoda. ns. totuttautua pois tosta! Tsemppiä!!
- ykserästoi
Samaa vaivaa on. Olen vasta menossa labrakokeisiin. On sillailla hirvittävän rutikuiva suu ja alkoi vasta hiljattain olla. Xylitoli pitäs auttaa. Paitsi että jos on jotain fyysistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855