Bydureon ?

Onko millaista kokemusta ?

110

9891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1712

      Eipä taida suomalaisilla diabeetikoilla paljon olla kokemusta Bydureonista, koska se on juuri äskettäin tullut myyntiin.

      Jos Byetasta on ollut hyötyä ja se ei ole aiheuttanut sivuvaikutuksia, voisi odottaa, että Bydureonkin tehoaa. Bydureonhan on pitkävaikutteista Byettaa.

      Korvauksia Kelasta ei ainakaan vielä ole mahdollista saada, joten kustannus vajaa 150 euroa/kk jää kokonaan omaan piikkiin,

      • Pirjo65v

        Bydureon tulossa kokonaan korvattavaksi 1.4.2013


      • ...
        Pirjo65v kirjoitti:

        Bydureon tulossa kokonaan korvattavaksi 1.4.2013

        ja siihen saakka peruskorvattava samoilla ehdoilla.


      • mrtimppa51
        Pirjo65v kirjoitti:

        Bydureon tulossa kokonaan korvattavaksi 1.4.2013

        Hyviä uutisia! Jos olet saanut lääkäriltä/Kelalta Victoza-korvattavuuden, eli Kela-kortissa 346, soitto Kelaan, niin ne käsittelee asian uudelleen, ja myöntää 100% korvattavuuden BYDUREON valmisteelle


    • Merja11

      Kaksi viikkoa nyt Budyreonia ja hyvältä tuntuu. Puoli vuotta ensin pistin

    • pexi pekoni

      bydyreon heti ja välittömästi kelan korvauksen piiriin ,sillä jos kertaannos viikossa riittää niinjää monelta useat päivittäiset pistokset pois ja sehelpottaa meidän diabeetikoiden elämää.siis asia kuntoon ja välittömästi lääkitäviranomaiset hoitamaan asia kelan kanssa kuntoon.sillä kukaan ei ole sairauttaan valinnut.toimikaa pian siillä diabeetikoita on varmaan jo miljoona lähivuosina.kiitos kaunis.tv. pekka minkkinen turusta

    • 1620

      Ei tule varmaan aivan heti korvattavaksi. Byetalla ja Victozallakin kesti pitkän ajan ennen kuin tulivat osittain korvattavaksi ja tämäkin vain tarpeeksi lihavillöe diabeetikoille.

      Lisäksi Vetelä-Eurooppa vie kaiken liikenevän rahan ja vähän ylikin Suomesta. Ei riitä korvauksiin lääkkeistä,

      • .

        Bydureon on peruskorvattava samoilla perusteilla kuin Byetta ja Victoza.


    • isoT

      1.7.2012 ainakin piti tulla kelakorvauksen piiriin.... nimi odottaa kelan päätöstä asiasta

    • T2

      Yliopistonapteekin mukaan Bydureonista saa peruskorvauksen, jos Kela-kortissa on sairauden numerona 346. Ei siis riitä tavanomainen diabeetikkojen 103.

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/korvattavuus/laakekorvauslaskuri/Pages/Default.aspx?productid=495854(YABaseCatalog)

      Mitä tuon tunnuksen 346 saamiseen vaaditaan:

      346 Eksenatidi ja liraglutidi

      (E11)

      Eksenatidi ja liraglutidi ovat rajoitetusti peruskorvattavia lääkkeitä. Niiden peruskorvausoikeus (346) myönnetään ja niitä peruskorvataan vaikeahoitoisen tyypin 2 diabeteksen hoitoon seuraavin edellytyksin.

      Erillisselvitys

      Lääkärinlausunto B sisätautien tai endokrinologian erikoissairaanhoidon yksiköstä tai näiden alojen tai yleislääketieteen erikoislääkäriltä.

      Lääketieteelliset edellytykset

      Eksenatidin ja liraglutidin peruskorvausoikeus myönnetään vaikeahoitoisen tyypin 2 diabeteksen hyvän hoitokäytännön mukaiseen hoitoon käytettäväksi yhdistelmähoitona suun kautta otettavien diabeteslääkkeiden kanssa potilaille, joilla ei ole saavutettu riittävää glukoositasapainoa hoitosuositusten mukaisilla suun kautta otettavilla diabeteslääkkeillä mukaan lukien toisen linjan hoitovaihtoehdot. Peruskorvausoikeuden myöntäminen edellyttää lisäksi, että potilaan painoindeksi eksenatidi- tai liraglutidihoitoa aloitettaessa on 35 kg/m2 tai tätä suurempi.

      Lausunnossa on sairauden ja hyvän hoitokäytännön mukaisen hoitosuunnitelman lisäksi kuvattava hoitosuositusten mukaisia suun kautta otettavia lääkkeitä käytettäessä saadut hoitotulokset sekä potilaan pituus ja paino ja painoindeksi eksenatidi- tai liraglutidihoitoa aloitettaessa.

      Korvausoikeus voidaan myöntää ilman määräaikaa.

      Kehttp://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake346

    • kokeilemalla selviää

      Sanoisin, että lyhyehkön kokemuksen perusteella hoitajan näkökulmasta Bydureon vaikuttaa toimivan samantyyppisesti kuin edeltäjänsä Byetta ja kilpailijan Victoza. Jonkin verran Byettaa tehokkaampi pitkävaikutteisuutensa vuoksi, ja samoin perustein vähemmän pahoinvointia aiheuttava. Toisilla tehoaa erinomaisen hyvin heti alusta alkaen (verensokeri ja paino), toisilla hitaammin, toisilla ei vastetta. Sama oli nähtävissä Byettalla ja Victozalla. Hyvin yksilöllistä siis.

    • xJonex

      Olen käyttänyt nyt Budureonia 10 päivän ajan. Aiemmin oli pelkkä diformin ja sokerit 12-13, nyt 8-9. Verenpaine oli 110/160 ja nyt 90/120. Nälkä ja makeanhimo ovat kadonneet. Pelkästä voileivästä, mehulasista ja kahvikupista kylläinen 6 tuntia. Paino tippuu varmasti. Tuntuu muuten että enää ei maistu edes saunaolut.
      Lääkäri haki kelalta korvattavuutta lääkkeelle, mutta tuloksetta. Hänen mukaansa kelan perustelut kiellolle eivät olleet tältä vuosituhannelta, mutta valittaminen ei kuulema tuo tulosta.
      Maksan itse, mutta tuon 136 euroa/kk säästän näköjään jo ruokakuluissa ja laihdun samalla.

    • jepjep

      Aloitin 10 päivää sitten käyttämään ja ole ainakin pirteämpi. Aamusokeri on laskenut aikaisemmasta yli 10 alle kymmeneen. Nälkäkään ei ole enstisenlainen. Suurempia vaikutuksia odotan kuukauden - kahden käytön jälkeen. Käytän myös tablettilääkkeitä. Toivossa on hyvä elää.

    • Piikki3

      Bydureon/ Byetta tulee 1.4.-13 kokonaan korvattavaksi. Victozan korvaus päättyi kokonaan 1.2-13.
      Alemmalla korvattavuudella Bydureon maksoi n, 85e kk:n annos. Mulle määräsi lääkkeen tk lääkäri BMI yli rajan ja Kelalla meni heti läpi.

      Asiasta voi tarkemmin lukea diabetesliiton sivuilta.

    • Bydureon

      Vielä kun saavat tuon Bydureonin kynämuotoon ettei tarvitse itse sekotella lääkettä niin hyvä on. Kyseessä on varmaan säilyvyysongelma, mutta luulisi siihenkin jo löytyvän nykyaikaisen ratkaisun. Matkoilla on tuo tee se itse -laatikko hankala.

    • kevättä

      Olen huhtikuussa alottamassa tämän Bydureon lääkityksen Oli hyvä lukea teiltä kokeneilta tämän lääkityksen ominaisuuksista. Huonosti Suomea puhuvalta lääkäriltä en olisi saanut näitä arvokkaita tietoja ja opastuksia. Kerron omat koemukseni ja tietoni, kun pääsen alkuun tässä kevään aikana Käytin Victozaa , mutta korvaus päättyi 1.2.-13

      • Turhaa odottaa

        Bydureonilla on jo nyt sama kelakorvaus kuin Victozalla oli. Eli voisit vaihtaa vaikka heti Bydureoniin ja sitten 1.4. jälkeen korvaus muuttuisi peruskorvauksesta ylempään erityiskorvattavuuteen.


    • klarinetti

      Olen käyttänyt Victozaa viime lokakuusta, mutta koska Kela ei enää korvaa lääkettä lainkaan pyysin ja sain reseptin Bydureoniin. Victoza on tehonnut hyvin ja siitä on paljon ihmisten kokemuksia myös netissä. Bydureonista ei samalla tavalla saanut tietoa edes paikallisesta apteekista. Farmaseuttikin vaan tokaisi, että "ei ole kokemuksia kun ei kukaan käytä". Vaihdan takaisin Victozaan, jos ei Bydureon tehoa, vaikka kirpaisee maksaa itse tuo 200 euroa kuussa.

      • Katariina 62v

        Bydureonia olen nyt käyttänyt 5 viikkoa. Verensokeri, erityisesti aterianjälkeinen on erittäin hyvällä mallilla (alle 6), aamulukematkin luokkaa 6.1-6.4. Painoon tai ruokahaluun ei kuitenkaan mitään vaikutusta ole ollut, BMI edelleen sama 37. Pistoskohdissa ihonalaisia kupuroita, mutta myös ihoärsysytystä, kutinaa ja punoitusta. Saapa nähdä voinko vähentää Metforemiä kun arvot on noin hyvät (otan 4x500). Harmittaa kun paino ei laske, ei kyllä ole ollut pahoinvointiakaan. Diab.hoitaja sanoi että hänen kokemuksen mukaan paino laskee niillä joilla on tullut se etova olo, joka sitten hillitsee syömistä.


      • .......
        Katariina 62v kirjoitti:

        Bydureonia olen nyt käyttänyt 5 viikkoa. Verensokeri, erityisesti aterianjälkeinen on erittäin hyvällä mallilla (alle 6), aamulukematkin luokkaa 6.1-6.4. Painoon tai ruokahaluun ei kuitenkaan mitään vaikutusta ole ollut, BMI edelleen sama 37. Pistoskohdissa ihonalaisia kupuroita, mutta myös ihoärsysytystä, kutinaa ja punoitusta. Saapa nähdä voinko vähentää Metforemiä kun arvot on noin hyvät (otan 4x500). Harmittaa kun paino ei laske, ei kyllä ole ollut pahoinvointiakaan. Diab.hoitaja sanoi että hänen kokemuksen mukaan paino laskee niillä joilla on tullut se etova olo, joka sitten hillitsee syömistä.

        Yleensä tuo laihtuminen todellakin perustuu etovaan oloon ja kun mahalaukku on tottunut pienempiin annoksiin, jatkossakin kylläisyys tulee nopeammin. Siispä paino putoaa.

        Metformiinin pitäisi myös pudottaa hieman painoa perustuen lääkkeeen vaikuttavaan aineeseen, mutta eipä taida kukaan käyttää sitä laihduttamiseen.

        Omassa hoidossani (metformiini, Januvia ja perusinsuliini) aamusokerit saan lukemaan 5 -0,5, mutta aterian jälkeiset arvot ovat liian korkeita. Pitänee keskustella lääkärin kanssa lääkityksestä kohta olevalla vuosikäynnillä. En saa näitä suolistohormooneja korvattuna koska olen "liian laiha" (BMI 33). Sokerihemoglobiini on kuitenkin ollut kohtalaisen hyvä (vähän päälle 6%).


      • neiti601
        Katariina 62v kirjoitti:

        Bydureonia olen nyt käyttänyt 5 viikkoa. Verensokeri, erityisesti aterianjälkeinen on erittäin hyvällä mallilla (alle 6), aamulukematkin luokkaa 6.1-6.4. Painoon tai ruokahaluun ei kuitenkaan mitään vaikutusta ole ollut, BMI edelleen sama 37. Pistoskohdissa ihonalaisia kupuroita, mutta myös ihoärsysytystä, kutinaa ja punoitusta. Saapa nähdä voinko vähentää Metforemiä kun arvot on noin hyvät (otan 4x500). Harmittaa kun paino ei laske, ei kyllä ole ollut pahoinvointiakaan. Diab.hoitaja sanoi että hänen kokemuksen mukaan paino laskee niillä joilla on tullut se etova olo, joka sitten hillitsee syömistä.

        Minulla aivan samanlaiset kokemukset. Paino ei laske, aivan hillitön kutina ja punoitus pistoskohdissa sekä ihonalaiset muhkurat...eivät ole selluliittia. Taidan keskustella lääkärin kanssa siitä, että jatkanko näin eteenpäin. Enemmän haittaa kuin hyötyä.


    • Laiskimus 62

      Sain tänään Bydureon-reseptin, jota ei apteekissa ollut varastossa (jääkaapissa), joten pääsen aloittamaan huomenna, diapeteshoitajan kanssa ensimmäinen kerta.
      Painon aleneminen on ollut melko olematonta Victozan tai Byettan käytön aikana, mutta johtuisiko ehkä siitä, kuten joku em. mainitsi ettei minulla ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia esim. huonovointisuutta jne.?
      Toivonkin kovasti, että tämän uuden lääkkeen ansioista paino lähtisi myös alenemaan. Toki, pakko myöntää, ruokailutottumuksissanikin on parantamisen varaa, johon olenkin nyt alkanut kiinnittämään enemmän huomiota

    • paino alas

      Olen 70- mies Victozan ansiosta painoni putosi 2-vuodessa noin 18-kiloa. Paastosokeri oli noin 6-7 välillä ei hyvät. Nyt alotan Bydeon-hoidon. Onko kokemuksia kumpi näistä tehokkaampi ,vai ovatko samanlaisia. Kerron koemukseni näillä sivuilla, kun olen päässyt alkuun

      • Hoitsu vaan

        Yleisellä tasolla ei varmaan kumpikaan ole selkeästi toista parempi, mutta yksilölliset erot ovat todella suuret. Käytännössä omassa asiakaspiirissäni on kyllä Bydureon osoittautunut tehokkaammaksi ainakin painonlaskun suhteen ja sitä kautta tietysti myös verensokeriarvot ovat parantuneet. Silti pitää muistaa, että tyypin 2 diabeteksen ensisijainen ja tehokkain hoito on AINA elämäntavat.


      • pex11
        Hoitsu vaan kirjoitti:

        Yleisellä tasolla ei varmaan kumpikaan ole selkeästi toista parempi, mutta yksilölliset erot ovat todella suuret. Käytännössä omassa asiakaspiirissäni on kyllä Bydureon osoittautunut tehokkaammaksi ainakin painonlaskun suhteen ja sitä kautta tietysti myös verensokeriarvot ovat parantuneet. Silti pitää muistaa, että tyypin 2 diabeteksen ensisijainen ja tehokkain hoito on AINA elämäntavat.

        Elän niin terveellisesti ja liikun paljon kuin vain voi,silti D2 iski 6 vuotta sitten 45 vuotiaana,victozan teho hiipui reilussa vuodessa,(pitkis 7,0-----8,7) eikä paino ole laskenut kuin pari,kolme kiloa vaikka syön vähän ja terveellisesti,verenpaine on korkealla,eikä siihen näyt lääkkeet tepsivän,nyt suunnitellaan jo munuaishermojen polttamista laserilla....etttä sellaista täälläpäin.


      • sinnipinni
        pex11 kirjoitti:

        Elän niin terveellisesti ja liikun paljon kuin vain voi,silti D2 iski 6 vuotta sitten 45 vuotiaana,victozan teho hiipui reilussa vuodessa,(pitkis 7,0-----8,7) eikä paino ole laskenut kuin pari,kolme kiloa vaikka syön vähän ja terveellisesti,verenpaine on korkealla,eikä siihen näyt lääkkeet tepsivän,nyt suunnitellaan jo munuaishermojen polttamista laserilla....etttä sellaista täälläpäin.

        pex11, kuulostaa tutulta. Tuntuu, kuin taistelisi tuulmyllyjä vastaan ja lääkkeistä ole tullut siihen tulokseen, että suo siellä vetelä täällä :( Saanko kysyä, miksi polttavat munuaishermojasi? Mikä hyöty siitä katsotaan sinulle olevan?


      • dok1
        pex11 kirjoitti:

        Elän niin terveellisesti ja liikun paljon kuin vain voi,silti D2 iski 6 vuotta sitten 45 vuotiaana,victozan teho hiipui reilussa vuodessa,(pitkis 7,0-----8,7) eikä paino ole laskenut kuin pari,kolme kiloa vaikka syön vähän ja terveellisesti,verenpaine on korkealla,eikä siihen näyt lääkkeet tepsivän,nyt suunnitellaan jo munuaishermojen polttamista laserilla....etttä sellaista täälläpäin.

        Hei, onko sinulla saatu verenpaine normaaliksi? Minulla B:n jälkeen verenpaine kohoaa ja samalla tulee hillitön päänsärky, johon mitkään lääkkeet eivät auta.


    • Ritva

      Olen käyttänyt Bydureonia jo puoli vuotta. Makeanhimo on vähentynyt ja makeat herkut eivät enää maistu vaan tulee "öklö" olo. Laihtunut kuitenkaan en ole mutta painon nousu on loppunut. Yksi pulma on kuitenkin nuo pahkurat jotka jäävät pistoskohtaan nahkan alle. Diebeteshoitaja kyllä sanoi että ne häviävät ajan kanssa. Sokeriarvot ovat pysyneet tasaisesti hyvinä.

    • 175 ennen-nyt 152 kg

      Byrureon on toiminut erittäin hienosti .viidessä kuukaudessa painoa puronnut 23 kg. .Syksystä olotila on muuttunut täysin.Insuliinimäärä on enää 20 yksikköä iltaisin
      kun ennen pistin 78 yksikköä iltaisin.Aineesta ei mitään sivuvaikutuksia.

    • haluttaisi kokeilla

      Kumpaa kannattaa alkaa käyttää, Bydureonia vai Byettaa? Bydureonin etuna olisi ainakin vain yksi pistos viikossa. Kustannuksia on ilmeisesti saman verran kummastakin.

    • pelle3

      Onko saunakaljasta Byrudeonin kans

    • *Rosalie*

      Kysyisin teiltä nyt tälläistä asiaa kun itse käytän kans tota Bydureonia niin kuulin diabeteshoitajalta tälläisen asian et kun ostaa kerran ton Bydureon paketin ja maksaa sen 84,82€ niin sen jälkeen sen alkaa saamaan 3 € Pitääkö tämä paikkansa?

      • 1011

        Kelakortissa numero 160 oikeuttaa saamaan 3 eurolla 3 kk lääkkeen. Koodilla 346 saa kelasta 35 % korvausta. Muilla koodeilla tai ilman koodia ei saa mitään korvausta.


      • 1011

      • Todistus tarvitaan

        Ehkäpä hoitaja tarkoitti että kun on diagnosoitu diabeetikoksi ja käyttänyt lääkettä säännöllisesti 6 kk, lääkäri voi kirjoittaa sen jälkeen B-todistuksen erityiskorvauksen hakemista varten kelalta. Edellytykset tuolle koodille 160 joka oikeuttaa ylempään erityiskorvattavuuteen (lääkkeet maksaa 3 euroa kolmelle kuukaudelle) on kerrottu tässä linkissä: http://www.kela.fi/laake160


      • epäilijäkö

        Sinulla pitää olla vaikean diabeteksen vuoksi annettu B-lausunto, millä saat korvattavuuskoodin myös Bydureonia varten. Jos olet saanut B-lausunnon esim. Victozaa tai Byettaa varten, niin sama lausunto käy. Ensin vain pitää ostaa se kuukauden Bydureon-annos ja kuitin kanssa anomaan myös tätä lääkettä kuuluvaksi annettuun B-lausuntoon. Saat uuden Kela-kortin uusin korvattavuustunnuksin. Jos sinulla ei ole vielä ollenkaan B-lausuntoa, niin se pitää hankkia ensin. Kela neuvoo kyllä, kun sinne soittaa ja kysyy, ainakin itse sain hyvät neuvot.


      • Anagonda

        Jos kelakortissa koodi 346, saa ensimmäisen ostokerran jälkeen kelalta hakemalla takaisin "ylimääräiset" ja samalla saa kelakorttiin koodin 160.
        Ainakaa minulla ei tarvinnut toista B-lausuntoa, vaan tuo 346 koodia varten
        annettu B-lausunto riitti.


    • kohtka

      Kelaan vain soitto ja ne muuttaa suoraan 346 numeron 160. Ei tarvitse lääkärinlausuntoa. Kelan Numero 346 on kokonaan poistumassa.

    • *Rosalie*

      Sain vastauksen. Soitin kelaan kun asia häiritsi ja kysyin. Samana iltana kävin Kelan sivuilla niin siellä oli päätös et on hyväksytty 160 mulle. Kiitos vastauksista paljon!! :)

    • herkuttelija621

      Nyt käytän bydureonia ja nälkä on koko ajan, victozalla jo laihduin ja ei ollut nälkä juuri ollenkaan. Tulisipa se victoza vielä korvausten piiriin.

      • epäilijäkö

        mulla sama juttu, että bydureonilla kaiken aikaa nälkä. tosin laihtunut olen, kun olen lopettanut kaikki "laihduttavat" diabeteslääkkeet, minua jokainen ko. lääke on lihottanut ja sokeriarvoihin niillä ei ole ollut mitään vaikutusta.


      • sasse3
        epäilijäkö kirjoitti:

        mulla sama juttu, että bydureonilla kaiken aikaa nälkä. tosin laihtunut olen, kun olen lopettanut kaikki "laihduttavat" diabeteslääkkeet, minua jokainen ko. lääke on lihottanut ja sokeriarvoihin niillä ei ole ollut mitään vaikutusta.

        Huojentavaa kuulla, että teillä muillakin on vastaavia kokemuksia Bydureonista! Vaihdoin monen muun tapaan Victozasta Bydureoniin heti huhtikuun alussa ja nyt kuukauden käytön jälkeen sokerit vaan nousee ja nousee... Tuntuu, että koko ajan pitäisi syödä... :-/ Näkäkin useammin kuin ennen, mutta ennenkaikkea ihan mieletön makeanhimo! Hila on luvannut ratkaista Victozan uuden korvaushakemuksen ensi viikon kokouksessaan, toivottavasti päätös on myönteinen. Tosin... vaikka Victoza saataisiinkin samalle viivalle Byettan ja Bydureonin kanssa, se taitaa mennä pitkälle kesään. 196 euroa kuussa on ainakin meikäläiselle ihan liian iso hinta. Varsinkin, kun se ei nyt edes kerrytä lääkekattoa.


    • 12-13

      Nyt viisi viikkoa käyttänyt, ei mitään tulosta, ei positiivista, ei negatiivista, vinkkinä vaan niile jotka odottavat ihmettä tapahtuvaksi.Eilen hain 3kk.n satsin, palaan sen jälkeen sivulle, jos jotain on tapahtunut.

      • ????

        Eikö verensokerit laske? Eikö silloin olisi syytä ottaa yhteyttä lääkäriin ennen kuin jatkaa lääkitystä.


      • herkuttelija6211
        ???? kirjoitti:

        Eikö verensokerit laske? Eikö silloin olisi syytä ottaa yhteyttä lääkäriin ennen kuin jatkaa lääkitystä.

        Mulla verensokerit ovat samassa vielä kuin victozan aikana. Nälkä on koko ajan ja painoa tuli jo 1 kg , voi harmi ja olen kuitenkin ollut pienemmällä ruoalla kuin esim puoli vuotta sitten. Victozalla sain pois jo sen 8 kg /2 kk aika kivuttomasti eli pystyin pienentämään ruoka-annoksia , koska maha oli koko ajan mukavan täyden oloinen. Siirryn heti tämän bydureon kuukauden käytön jälkeen victozaan jos rahat sen jotenkin sallii. Saapi tässä alkaa jo rukoilemaan, että se tulee korvattavuuden piiriin, talous ei kyllä kestä ostaa sitä victozaa muuten. Onko muilla samoja tuntemuksia ja painon nousuja bydureonin kanssa??
        Sen sekoittaminen on vähän hankalaa, tänään neula irtosi kesken kaiken, vaikka olin sen ruuvannut hyvin, ja liotin aine meni puolet puserolle ja niin laitoin vain sen lopun kuiva-aineeseen ja sen sekoitin ja pistin itseeni. Sitten ajattelin että nyt sinne näytti jäävän pullon seinämiin jauhetta eli otin raanavettä ja sen purskautin kuiva-ainepulloon ja vedin sen sitten ruiskuun ja pistin itseeni eli huuhtelin pullon tuolla tavalla. ONKO se vaikuttava aine siinä nesteessä vai kuiva-aineessa eli olenko saanut nyt sitäviikon annosta??? Miten käy nyt sokeriarvojeni??? Onko muilla ollut tällaista sähläystä sekoituksen kanssa??
        Neulakin on niin paksu ettei se mene nahkan läpi ja kovasti rusauttamalla. Miten muilla??


      • että näin

        12-13 olen käyttnyt bydureonia nyt kuusi viikkoa .Ei hoitovastetta. Myös Victosasta meni hoitovaste kahdessa vuodessa Ainoa jolla on vastetta on Metforem Tällä viikolla menen lääkäriin paastoarvot on 8,3 luokkaa .Siis kohdallani ei Bydudeon toiminut


    • mikä olisi paras

      Joo.mä aloitin tänään Bydoreonin, ja nälkä koko ajan !! Hirmu hankalaa on tuo litkun sekoitus yms. Aine jää väkisin pullon pohjalle ja seiniin kiinni, vaikka vartin ainakin hakkasin pulloa pöytään !

      Victoza teki päivät pirteiksi, nukuin kylläkin joka yö yli 12h!! Oli pakko nukkua, niin väsy oli aamulla. Nälkä ei ollut. EN laihtunut 9kk käytin.
      Mutta lopetin Victozan, kun niin kallis ja teki mulle ison kaljun päähän! Olen nainen.Voi, tätä surua,,,,Bydoreunin haittavaikutuksena luki hiusten lähtö !! Pelkään, että tällä lähtee lisää. Lääkäri ei uskonut Victozan olevan syynä hiustenlähtöön. Minulla oli kaikki verikokeet normaalit, mitkä voisi aiheuttaa kaljun syntymistä...

      • herkuttelija6211

        Nälkä vain pahenee , enemmän nälättää kuin koskaan, kauhea suolasen himo. Paino nousee koko ajan vaikka yritän pysyä pienellä ruoalla. Ajattelin ostaa victozaa vaikka kalliilla hinnalla kun saan tuon bydyreonin käytettyä pois, sekin oli omavastuu 89 e/kk. Suomen hintalauta pitäisi kokoontua nyt ja päättävät tuleeko se korvausten piiriin.
        Mulla ei ole lähtenyt hiuksia, samanlaiset ovat kuin ennekin. Onko sulla verensokerit laskeneet?
        Haluaisin alle 100 kg ja pienestä olsi kiinni 2.5.kg. Harmi kun paino alkaa vann nousta...


      • Boss52
        herkuttelija6211 kirjoitti:

        Nälkä vain pahenee , enemmän nälättää kuin koskaan, kauhea suolasen himo. Paino nousee koko ajan vaikka yritän pysyä pienellä ruoalla. Ajattelin ostaa victozaa vaikka kalliilla hinnalla kun saan tuon bydyreonin käytettyä pois, sekin oli omavastuu 89 e/kk. Suomen hintalauta pitäisi kokoontua nyt ja päättävät tuleeko se korvausten piiriin.
        Mulla ei ole lähtenyt hiuksia, samanlaiset ovat kuin ennekin. Onko sulla verensokerit laskeneet?
        Haluaisin alle 100 kg ja pienestä olsi kiinni 2.5.kg. Harmi kun paino alkaa vann nousta...

        Olipa hyvä, että tulit keskusteluun takaisin tuon pistämissähläyksen jälkeen. Ajattelin jo vaikka mitä. Älkää nyt missään tapauksessa alkako pistää raanavedellä itseänne...Se on vaarallista. Et kai ollut tosissasi?

        Jos menee pieleen tuo pistäminen, niin ota uusi pakkaus ja lue rauhassa mitä pitää tehdä.

        Itse olen huomannut, että kannattaa ottaa lääke jääkaapista ennen kuin alkaa tekeemään liuosta. Lääkeliuoksen teon kun alkaa, niin se pitää suorittaa jämptisti yhtä soittoa. Ei mitään taukoja siihen sotkemaan. Hommaan pitää varata aikaa ja rauhallinen tila, jossa sen voi tehdä ilman häiriötekijöitä.

        Jauhetta jää kyllä pulloon aina ja sitä nestettä, vähäisiä määriä siis. Siinä ohjeessakin lukee niin.

        Naputelkaa sitä pulloa hyvin ja ravistakaa voimakkaasti, että neste sekoittuu hyvin. Kyllä siitä suurin osa tulee pistettäväksi asti. Neula on kyllä paksu ja olen itse joutunut laittamaan aina laastarin vähäksi aikaa. Pikku möykyt ihon alla. No kaikkeen tottuu, sano pässi ku päätä leikattiin...;)


      • kysyjä
        Boss52 kirjoitti:

        Olipa hyvä, että tulit keskusteluun takaisin tuon pistämissähläyksen jälkeen. Ajattelin jo vaikka mitä. Älkää nyt missään tapauksessa alkako pistää raanavedellä itseänne...Se on vaarallista. Et kai ollut tosissasi?

        Jos menee pieleen tuo pistäminen, niin ota uusi pakkaus ja lue rauhassa mitä pitää tehdä.

        Itse olen huomannut, että kannattaa ottaa lääke jääkaapista ennen kuin alkaa tekeemään liuosta. Lääkeliuoksen teon kun alkaa, niin se pitää suorittaa jämptisti yhtä soittoa. Ei mitään taukoja siihen sotkemaan. Hommaan pitää varata aikaa ja rauhallinen tila, jossa sen voi tehdä ilman häiriötekijöitä.

        Jauhetta jää kyllä pulloon aina ja sitä nestettä, vähäisiä määriä siis. Siinä ohjeessakin lukee niin.

        Naputelkaa sitä pulloa hyvin ja ravistakaa voimakkaasti, että neste sekoittuu hyvin. Kyllä siitä suurin osa tulee pistettäväksi asti. Neula on kyllä paksu ja olen itse joutunut laittamaan aina laastarin vähäksi aikaa. Pikku möykyt ihon alla. No kaikkeen tottuu, sano pässi ku päätä leikattiin...;)

        Hei! Olen kahden vaiheilla Bydureonin aloittamisen kanssa. Mulla mennyt jo monta vuotta Levemir sekä Glucophage 2 tabl./pvä. Painoindeksi 35. Nyt siis sain korvattavuuden eli 346. Levemiriä pistän 110 yks eli 55 55 iltaisin. Mua arveluttaa Bydun aloittaminen. Levemiriä pitäisi laskea 20 yksikköä. Mulla sokerit tasasia aina. Aamu 5, 9 ti 6, 5. Aterian jälkeen tosin 9.5 mutta illalla 8.0. Diab.hoitaja sanoi että saan ite valita. B kirjoitettiin lähinnä painon vuoksi, sokerit olleet tasaset. Liikun paljon mut sukurasite on tää pyöreys. Mitä ihmettä mä teen!


    • herkuttelija62111

      Olin tosissani eli tein niinkuin kirjoitin ja hengissä olen. Tänään tulee kolmas bydureon piikki. Pitää ruuvata piikit nyt huipputiukkaan. Onkohan se victoza tullut jo korvattavuuden piiriin???
      Nälkäon ollut heti ensimmäisestä päivästä lähtien ja paino noussut jo 2 kg.....käääkk!!!! Yritän koko ajan olla vielä pienemmällä ruoalla kuin ennen ja ei auta mitään. Nilkat tuli turvoksiin eka kerran elämässä, sekin vielä eli nyt alkaa nesteitä jo kertymään elimistöön. Mitähän vielä ilmenee ennekuin se victoza tulee takain korvausten piiriin.
      Victozan aikana olin jo eri pirteä ja paino tippui mukavasti ja pystyin elämään pienillä ruoka-annoksilla eli varmaan kuten normaalipainoiset syövät. Todennäköisesti siirryn siihen takaisin ja laitan siihen loput rahani laskujen maksun jälkeen. Keskityn vain painon laskuun ja victozaan eli eipä rahaa jää mihinkään ylimääräisiin ja jää pois automaattisesti ulkona syöminen (jota harvoin tein aikaisemminkin) ja etsin halpoja uusia harrasteita.

      • ...

        Päätös Victozan tulosta peruskorvattavaksi on tehty, mutta tulee voimaan vasta myöhemmin kesällä.


      • Boss52

        Kolmas piikki eli kolmas viikko menossa vasta? Bydureon täysi pitoisuus saadaan yksilöllisesti, mutta yleensä 7 viikon kuluessa. Näin minulle sanottiin. Bydureon on pitkä/hidasvaikutteinen lääke.

        Neulan kiinnityksessä on hieman ongelmaa ollut myös. Kannattaa yrittää pitää kiinni siitä vastakappaleesta, silloin neula (tätä ennen se jauhepullokin) kiinnittyvät riittävän hyvin. Älä kuiteskaan väännä rikki.


    • ommpu

      Minä painan 3 kg liian vähän korvattavuuteen. Pitäiskö lihottaa ihteni?

      • ...

        Ei taida auttaa kun ennen b-todistuksen kirjoittamista pitää kokeilla muut hoitokeinot ja lääkäri mahdollisesti käskee laihduttaakin.


      • 11+19
        ... kirjoitti:

        Ei taida auttaa kun ennen b-todistuksen kirjoittamista pitää kokeilla muut hoitokeinot ja lääkäri mahdollisesti käskee laihduttaakin.

        Minullekin tuli Victozasta puolen vuoden käytön jälkeen yhtäkkiä 6cmx6cm kalju pään vasemmalle puolelle !! Victoza lenti roskiin!! Kauheaan myrkkyä, ja ei auttanut painoon tai vs.ään. Olen nainen.
        Ja ne ei ole kasvanut takaisin...jo 4kk.


      • Ziizux
        11+19 kirjoitti:

        Minullekin tuli Victozasta puolen vuoden käytön jälkeen yhtäkkiä 6cmx6cm kalju pään vasemmalle puolelle !! Victoza lenti roskiin!! Kauheaan myrkkyä, ja ei auttanut painoon tai vs.ään. Olen nainen.
        Ja ne ei ole kasvanut takaisin...jo 4kk.

        Pistät varmaan väärään paikkaan. Victoza on suolistohormoni, eikä vaikuta päänahkaasi millään tavoin, ellet pistä sitä päähäsi. Siellä se ei vaikuta suolistoosi millään tavoin, ja menee muutenkin hukkaan, ymmärrätkö?

        Lisäksi on kerrassaan hauskaa, kun tälläinen muutaman vuoden markkinoilla ollut lääke aiheuttaa amerikassa syöpää, ruttoa, lepraa, kaljupäisyyttä, selkeästi vainoharhaisuutta jne. kaikkea kamalaa, vaikka esim. syövän kehittyminen pähkähullun lailla jakautuvasta yksittäisestä solusta taudiksi asti kestää keskimäärin kymmenen vuotta. Markkinoilla pari kolme vuotta, aihettaa syöpää joka ilmenee aikaisintaan kymmenene vuoden kuluttua? Huomaako kukaan ristiriidan? Amerikkalaiset suhtautuu kaikkeen tälläiseen kärjistetyn hysteerisesti ja kertovat kuvitelluista uhkakuvista totuutena, vaikkei niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kenelläkään ei ole sellaista kristallipalloa, joka kertoisi mitä lääke tekee kymmenen vuoden aikajänteellä, paitsi että se pitää sokerit kurissa.


      • Myönnetty vaikutus
        Ziizux kirjoitti:

        Pistät varmaan väärään paikkaan. Victoza on suolistohormoni, eikä vaikuta päänahkaasi millään tavoin, ellet pistä sitä päähäsi. Siellä se ei vaikuta suolistoosi millään tavoin, ja menee muutenkin hukkaan, ymmärrätkö?

        Lisäksi on kerrassaan hauskaa, kun tälläinen muutaman vuoden markkinoilla ollut lääke aiheuttaa amerikassa syöpää, ruttoa, lepraa, kaljupäisyyttä, selkeästi vainoharhaisuutta jne. kaikkea kamalaa, vaikka esim. syövän kehittyminen pähkähullun lailla jakautuvasta yksittäisestä solusta taudiksi asti kestää keskimäärin kymmenen vuotta. Markkinoilla pari kolme vuotta, aihettaa syöpää joka ilmenee aikaisintaan kymmenene vuoden kuluttua? Huomaako kukaan ristiriidan? Amerikkalaiset suhtautuu kaikkeen tälläiseen kärjistetyn hysteerisesti ja kertovat kuvitelluista uhkakuvista totuutena, vaikkei niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kenelläkään ei ole sellaista kristallipalloa, joka kertoisi mitä lääke tekee kymmenen vuoden aikajänteellä, paitsi että se pitää sokerit kurissa.

        Oletpa ilkeä ja sivistymätön ! En todellakaan pistänyt Victozaa päähän. Vaan vatsaan ja en ole ainoa, joka on saanut kaljun Victozan käytöstä. Olen siis nainen.

        Käyn aktiivisesti Diabetesliiton kokoksissa ja olen kuullut muilta samaa. Ja huom. minulle tuli jo puolen vuoden käytön jälkeen. Lääkehän vaikuttaa koko kehoon, ei vain suolistoon. Sen lääkärinikin minulle sanoi.


      • niksimiksi

        Käytä älliå,lyyjypainoja vaatteiden sisään,ja lisäksi juo vettä masu täyteen.


    • merimakkara1

      Bydureon 4 viikon pakkaus säilyy huoneenlämmössä sen 4 viikkoa!!!!!

      • Ziizux

        HUOM! Avaamaton pakkaus säilyy, avattu säilytetään jääkaapissa.


      • Boss52
        Ziizux kirjoitti:

        HUOM! Avaamaton pakkaus säilyy, avattu säilytetään jääkaapissa.

        4 viikon pakkaus on pahvilaatikossa. Jokainen avaamaton yksittäinen pakkaus (muovissa) säilyy tietenkin 4 vk huoneenlämmössä. Eli pitemmälle matkalle voi ottaa huoletta kk annoksen, eikä pilaannu.


    • Hyvin menee:)

      Victoza 2x3 ml tulee osittain Kela-korvattavaksi 1.8.2013. Minä laihduin Victosalla 10 kg, enkä tullut kaljuksi, BMI oli yi 40, no on vieläkin mutta hyvään suuntaan mennään. Jätin Victozan pois koska siltä poistui Kela korvaus 1.2.2013. Olen ollut ravintoterapeutin ENE-ryhmässä Nutrilett ateriankorvikkeilla ja paino on pudonnut n 7 kg kuudessa viikossa! Seuraavaksi siirryin 1200-1400 kcal/pv normaaliin ruokaan ja pidän ruokapäiväkirjaa ilmasisessa Kiloklubissa netissä!

      • Palautuu ennalleen

        Senverran tarkennusta että tuolle 2x3 ml Victoza-pakkaukselle palautuu se sama korvattavuus joka oli ennen keskeytystäkin.


    • Tyhmä kysymys, mutta onko kukaan kokeillut tuota Tri Annika Dahlgvistin mallia LCHF ruokavaliona, joka toisilla poistaa lääkityksen tarpeen, toisilla ehkä kokonaan ja painokin putoaa ym.

      Tämä kesksuteluketju vaikutti mielenkiintoiselta, mutta vähän niinkuin "herkuttelijoiden klubilta" tuon painon pudotuksenkin suhteen.

      • MENE POIS!

        Miksi sinun piti tunkea tähänkin ketjuun mainostamaan noita kirjoja.


    • Ziizux

      Näitä kun lukee niin kauhistuttaa ajatella miten tämä itsehoito käytännössä on järjestetty ja opastettu. Haloo, tämä ei ole rakettitiedettä, ei ydinfysiikkaa, vaan yksinkertainen ja helppo rokote. Lyötte tuon lääkkeen nimen vaikka youtubeen, niin näette oikein elokuvan muodossa miten toimia. Muutama pointti:
      1. kuten kaikki rokotteet, kyse on tässäkin myös hygieniasta, joten peskää se pistoskohta.
      2. rokote sekoitetaan mukana tulevaan liuottimeen HUOLELLA, ymmärrättekö? Noin minuutista kahteen raivoisaa ravistelua, ja siten ettei ruisku ja säiliö irtaannu toisistaan. Nesteen tulee olla säiliössä, ei ruiskussa kun ravistelet.
      3. Neula painetaan läskiin etureidessä, vatsassa, ohjeen mukaan. Runsaasti ylipainoisten miesten ei tulisi rokottaa vatsaan, vaan etureiteen.
      4. patteja tulee, ne sulavat aikojen saatossa, luokkaa jopa 8 viikkoa. Jos vaivaa niin lääkäriin.
      5. JOS SE ANNOS MENEE VTUIKSI, NIIN A. HÄVETKÄÄ JA B. SITÄ LIUOTINAINETTA EI SAA KORVATA MILLÄÄN KRAANAVEDELLÄ TMS. LITKULLA, VAAN UUSI ANNOS KIERTOON JA KÄMMÄTTY ROSKIIN.

      Ensinäkään se liuotin ei ole vettä, joten se lääke ei siihen liukene. Toisekseen se kraanavesi ei sovellu injektoitavaksi, koska se ei ole kyllin puhdasta. Jos tuosta
      ottaa verenmyrkytyksen, niin onnea matkaan.

      Sitten aloittavalle vielä, Bydureonin vaikutus ei ala salamannopeasti, vaan sokerit saattavat olla normaalia korkeammalla luokkaa viikkoja, ennen kuin saavutetaan taso jolle ne jäävät. Siksi ei kannata huolestua jos on esim. vaihtanut Victozasta tähän ja sokerit kohoaa. Tietysti jos muutos on aivan hurja, kannattaa konsultoida hoidon kanssa, kuten aina, mutta tuollainen muutaman pinnan muutos nousu kuulemma kuuluu asiaan.

    • että näin

      Itselläni kesti tuollaiset 7 viikkoa kunnes Bydureon alkoi kunnolla vakuttamaan. Ei pidä säikähtää, jos ei heti tapahdu mitään . Ruokailusta on helppo huolehtia, kun ei ole kova nälkä koskaan. Ei kesällä tarvitse muutenkaan paljon ravintoa, kun on lämmin .Kuka niitä pahkuroita katselee, mitä pistoksen jäljiltä tulee ,kyllä ne aikanaan häviää

      • Boss52

        Se on just niin kuin sanot. Itselläni nousi hoidon alussa arvot, nou hätä sanottiin, kuuluu asiaan. Nyt pitkäsokeriarvo jo alle sen, mihin pääsin Victozalla vuoden käytön jälkeen, eikä sekään ollut huono tulos vaan hyvä. Tavoitearvoissa ollaan. Vajaassa kahdessa kuukaudessa putosi 0,6 % Tiedä vaikka pääsisi pian alle 6 %:n. Sen näkee syksyllä sitten.


    • Vikke

      Olen käyttänyt kaksi kuukautta ja mitään vaikutusta ei ole näkynyt. Ehkä väsyttää enemmän. Pitkäaikaissokeri ja paino pysyneet ennallaan. Pitäisikö jatkaa?

      • Ziizux

        Odotitko pikaista paranemista? Muutama pistos ja diabetes on poissa? Ei taida mennä ihan niin. Kuten tuossa muutama viesti sitten todettiin, sisätautilääkärin mukaan ottaa aikansa että lääke toimii, Jos arvot ovat hyvät, lääke toimii. Jos paastosokerit on koholla jatkuvasti, se ei toimi ainakaan vielä. Jos se toimii, sitä pistetään loppuikä, ellet parane kokonaan tai tule uusi, parempi lääke. Tai kunnes saavutat ns. normaalipainon ja pystyt ylläpitämään sitä ruokavaliolla ja elämäntapojen muutoksella. Toisin sanoen sitä todennäköisesti pistetään loppuikä, joka siten on pidempi kuin ilman pistoksia. Ja varmasti myös tuntuu siltä.


      • Eri tarkoitus
        Ziizux kirjoitti:

        Odotitko pikaista paranemista? Muutama pistos ja diabetes on poissa? Ei taida mennä ihan niin. Kuten tuossa muutama viesti sitten todettiin, sisätautilääkärin mukaan ottaa aikansa että lääke toimii, Jos arvot ovat hyvät, lääke toimii. Jos paastosokerit on koholla jatkuvasti, se ei toimi ainakaan vielä. Jos se toimii, sitä pistetään loppuikä, ellet parane kokonaan tai tule uusi, parempi lääke. Tai kunnes saavutat ns. normaalipainon ja pystyt ylläpitämään sitä ruokavaliolla ja elämäntapojen muutoksella. Toisin sanoen sitä todennäköisesti pistetään loppuikä, joka siten on pidempi kuin ilman pistoksia. Ja varmasti myös tuntuu siltä.

        Eikun nämä suolistohormoneita käyttävät haluavat laihtua ilman laihdutuskuuria ja vähentämättä syömistään. Sitä he kaipaavat. Sokeriarvothan saadaan pidettyä helposti normaaliarvoissa tavallisella insuliinillakin.


      • Boss 52
        Eri tarkoitus kirjoitti:

        Eikun nämä suolistohormoneita käyttävät haluavat laihtua ilman laihdutuskuuria ja vähentämättä syömistään. Sitä he kaipaavat. Sokeriarvothan saadaan pidettyä helposti normaaliarvoissa tavallisella insuliinillakin.

        Erittäin asiaton kommentti. Itselläni tavoitearvot saavutettu ja paastoarvo normaali. Mitäs siihen sanot? Tai mieluummin älä vastaan ollenkaan...


      • Mikä asiaton?
        Boss 52 kirjoitti:

        Erittäin asiaton kommentti. Itselläni tavoitearvot saavutettu ja paastoarvo normaali. Mitäs siihen sanot? Tai mieluummin älä vastaan ollenkaan...

        Toisen vastaavan lääkkeen maahantuoja sai sakot koska oli mainostettu nimenomaan laihduttavaa vaikutusta.

        Normaalipainon ja tavoitearvot saa muutenkin. Vaatii vaan kovaa itsehillintää jota ei ole kaikilla.


      • Boss52
        Mikä asiaton? kirjoitti:

        Toisen vastaavan lääkkeen maahantuoja sai sakot koska oli mainostettu nimenomaan laihduttavaa vaikutusta.

        Normaalipainon ja tavoitearvot saa muutenkin. Vaatii vaan kovaa itsehillintää jota ei ole kaikilla.

        Et taida kuulua tälle sivustolle. Insuliini tunnetusti lihottaa.


      • Boss52
        Mikä asiaton? kirjoitti:

        Toisen vastaavan lääkkeen maahantuoja sai sakot koska oli mainostettu nimenomaan laihduttavaa vaikutusta.

        Normaalipainon ja tavoitearvot saa muutenkin. Vaatii vaan kovaa itsehillintää jota ei ole kaikilla.

        Taidat lisäksi olla hieman tyhmä.


    • anagonda1

      Lääkkeen vaikutusta saa odottaa tosi kauan. Minulla lääke alkoi "puremaan" vasta
      2 kuukauden käytön jälkeen. Lääke toimii mainiosti - ainoa haitta on tuo lääkkeen
      sekoitus ja pistäminen. Luulisi, että lääkkeen saisi valmiiksi sekoitettuna ja hiukan
      pidemmällä ja ohkaisemmalla piikillä varustettuna...

    • KooPee

      Hei,

      olen käyttänyt Bydureonia nyt neljä kuukautta ja paino pudonnut 20kg ( 104/84 kg ).
      Metron ( 2 kertaa 1000 mg/vrk) kanssa Bydu aiheutti kolme ensimmäistä kuukautta todella kuvottavan olon monta kertaa päivässä, jonka lisäksi kovia vatsakipuja. Nyt helpottanut.
      Ihmettelen, että niin vähän on näissä kirjoituksissa puhuttu huonosta olosta.

      • Selvä syy

        Näiden kaikkien pistettävien suolistohormoonien laihduttava vaikutus perustuu ruokahalun heikentämiseen. Kyllähän siinä laihtuu kun on kuvottava olo eikä ruoka maita. Lisäksi ripulointi voi vielä tehostaa vaikutusta.


    • öklö

      Olen käyttänyt Bydureonia nyt kuukauden ja koko ajan on kamalan huono olo. Ei käy syönti, väsyttää tolkuttomasti ja on heikottava olo. Laihtunut olen kilon viikossa, mutta en tiedä kuinka kauan kestän tätä tuon jatkuvan kurjan olon takia. Sokeriarvot ovat kylläkin aikaisempaa paremmat. Tietysti nyt kaikki sanovat, että jatka vaan, lääke tehoaa vasta myöhemmin ja sivuvaikutukset hellittävät. Minusta lääke tehoaa jo nyt sokeriarvoihin ja painoon ihan hyvin, mutta heikottava ja etova olo!!!! ÄÄÄK!

      • Boss 52

        Itselläni oli myös alkukuukausina ripulia ja huonoa oloa. Niin oli Victozan kanssakin. Bydureonilla olen päässyt tavoitearvoihin ja juuri tänä aamuna mittasin paastoarvon, johon olen viimeksi päässyt ennen diabetessairauden toteamista.

        2 kk odota vähintään ja mene sellaiselle diabeteslääkärille, joka ymmärtää asian.


      • Pitää olla tarkkana

        Laihtuminen perustuu aika pitkälle juuri tuohon etovaan oloon, ruoka ei maita. Vastaavasti kun ei saa riittävästi ja monipuolista ruokaa, olo menee heikoksi. Varmista nyt kuitenkin labrakokeilla että muutkin arvot on kunnossa ettei ole syntynyt jotain puutostiloja.

        Joku vuosi sitten olin leikkauksessa ja sen jäljiltä sairaalassa ja vielä kotona ruoka ei maittanut kunnolla. Paino putosi parissa kuukaudessa 7 kg, mutta yritin silti syödä moinipuolisesti vaikkakin vähän niin sain pidettyä veriarvot kunnossa.


    • herkuttelija 621111

      Olen saanut jo 10 kg pois victozan avulla, bydureonia oli välillä kuukauden ja 2 kg tuli heti takaisin, mutta olen ostanut omalla rahalla sitä victozaa ja saanut painoa hyvin pois. Ja vs on ollut hyvä. Kalliiksi on tullut sen victozan käyttö, mutta nyt piti hakea taas uusi b- lausunto kelaa varten victozasta, ei käynyt apteekille se bydureonin koodi. Jospa se päätös tulisi joskus niin saisin nämä victozat korvausten piiriin. Victozaa ei saa pistää kelan mukaan enää kuin 1,2 annos eli ei taida riittää se verensokerin pitämiseen edes alle 7.5. Mulla menee metforemit täydellä annoksella eli 750 mg 2 aamulla ja 2 illalla. Kumma että kela tai valtio on päättänyt sen annoskoon kaikilla samaksi, miten ne voivat määritellä sen sellaiseksi??? Meillä osalla dm tekee tuhojaan kun ei saa muka pistää sitä victozaa enempää. Mitä teen??

    • ant5

      Vuodenvaihteesta asti käyttänyt Bydureonia ja laihtunut 10kg 118kg oli lähtöpaino. Paastoarvot nykyään alle 6. Kovan liikuntasuoritteen jälkeen tullut veo* oireita (*vähän ennen oksennusta). Kertaakaan ei kuitenkaan ole tarvinnut oksentaa. Tunne kestää n.3 tuntia.
      HYVÄ LÄÄKE

      • Boss52

        Hyvä juttu tuo laihtuminen. Muutama kilo lähtenyt, mutta vaatii itseltä lisää työtä painon pudottamiseksi. Ns. pitkäsokeri on tavoitearvossaan eli alle 6. Paastosokerit laskeneet myös kovasti.

        Pahoinvointijutut jääneet pois. Pitkävaikutteinen lääke. Victozalla en päässyt lähellekään nykyisiä lukemia. Paino laski kyllä, mutta tyssäsi sitten. Pitää siis tehdä itsekin jotain asialle.


    • hyväjuttu

      Bydureonia käyttänyt nyt 7 kuukautta ja 36 kg läskiä pois. ruokailun jälkeiset sokerit 6,5-7,5 eli erittäin tyytyväinen. Pistos tuottaa kyllä kipua mutta olen pistänyt sen pakaraan koska mahaan ei luonto anna pistää ja jaloissa ei oo enää läskiä jäljellä.

    • mies-74v

      Olen siirtymässä BYDUREONISTA insuliiniin koska vastetta ei juuri ole .Nouseeko paino insuliinin käytöstä ,vai onko sekin yksilöllistä.Kertokaa nyt te jotka olette käyttäneet insuliinia

      • Älä syö liikaa

        Insuliini sinällään ei lihota mutta ruokahalu voi lisääntyä ja kun syöt enemmän, lihoat. Varsinkin kun lopettaa näiden suolistohormonien käytön jotka heikentävät ruokahalua, jo tuo ruokahalun palaaminen voi lihottaa jos ei katso kuinka paljon syö.


    • vain kokenut tietää

      nim. älä syö liikaa. Kiitos neuvosta. Osaan varautua asiaan , kun tiedän mitä pitää varoa.Talven liukkaus ja kylmyys ei houkuttele niin paljon liikkumaan,mutta vihanneksia enemmän

    • Manga17

      Olen käyttänyt Bydureonia 1 kk, eli tehnyt 4 kertaa. Pistoksia olivat mahaan. Nyt kaikki pistokset kutitavat kamalasti ja punaiset.

    • eira 3

      jos aloitat bydureon pistokset ja alla on jo victoza 0,6 pari kuukautta,niin kauanko kestää,ennenkuin bydureon alkaa vaikuttaa ja onko haittavaikutukset käyty läpi jo victozan kanssa.sitä päänsärkyä en enää haluaisi.victoza on siis jo lopetettu ja toivoisin bydureonin sopivan paremmin ja alkoivatko ne kutisemiset ensimmäisen
      pistoksen jälkeen.

    • Manga17

      Olen tehnyt ensimmäinen pistos Bydureonia lokakuussa, ja viikon päästä pistoksen paikka tuli punaiseksi ja ihon alla on kova kudos ja kutitus on kamala. Nyt jälki on tummapunainen. Lopetin käyttää Bydureonia.

    • mies 65 v.

      Minulla kolmas viikko pistoksia alulla, paha olo koko ajan, mikään ruoka ei maistu, kuin väkisin. Paino kyllä pudonnut, kun en voi syödä, samoin sokeriarvot. Vuosia poissa ollut rytmihäiriö ( Extra, eli lisälyönti palannut, nyt pari kertaa minuutissa ) . Väsyttää ihan sikana.

    • Paukamakroppa

      Minulle ko. lääke ei sopinut ollenkaan.Sain siitä monenlaisia iho-ongelmia.pistokohtiin jäi melko isot kovat paukamat,jotka ei sitten odotetussa ajassa poistuneetkaan,joten vatsassani oli yhtä aikaa 10-15 kovaa paukamaa.Lisäksi alkoi sitten tulemaan vakavia urtikatria(nokkosihottuma) oireita: ihoon tuli laaja-alaisia kovasti kutisevia ja kuin hyttysenpiston kaltaisia ihottuma-alueita,huulet turpoilivat ja taas laskivat.Pahinta oli kun kurkku alkoi muurautumaan umpeen,sitten pikaisesti sairaalaan ja sitten lääke jätettiinkin pois. Oireiden alkuaikana niitä hoidettiin sitten kortisoni tableteilla sekä Ataraxilla. Eli kannattaa olla tarkkana ainakin jos on muutenkin herkkäihoinen.Nyt käytössäni vuoden verran ollut Victoza,joka on sopinut hyvin,ilman minkäänlaisia haittavaikutuksia.

    • jt..

      Olen käyttänyt puolitoista vuotta.

      Viime viikkoina on ollut paljon pahoinvoinnin tunnetta. Aikaisemmin vain satunaisesti, nyt pistoksen ottamisen jälkeen viikon puolivälissä useampana päivänä (ei jatkuvaa).

      Lähes jatkuvaa turvotuksen tunnetta on myös. Alussa paino tippui 10 kg, nyt on tullut takaisin. Alussa ruoka ei maistunut, nyt syön kuten ennenkin. Verensokeri 7-8.

      Olen myös huomannut koko ajan liikunnan jälkeen pahoinvoinnin tunnetta joka kestää tunnista muutamaan.

      • ???

        Onko tutkittu ettei haima ole pettämässä.


    • Db2

      Jep.
      Nyt kuuden viikon kokemus.
      Viikolla 5. kävi niin etten saanut lääkettä painimaan millään reiteen. Ei vaikka kuinka painoin. Ei mennyt niin ei.kokeilin useampaan kohtaan.
      Lopulta jäi epä'selväksi paljonko lääkettä oli mennytr kehoon ja paljonko hukaan. No joo.

      Viikolla 6. kaikki sujui ongelmitta.

      Mutta mutta.
      Onkonormaalia että reisissä kuusi paukamaa. Osa punaisia.
      Nuo siis otetuista pikkeistä tulleita.
      Onko normaalia?
      Häviävätkö joskus...koska?

      • Ziizux

        Tuollainen tukos tarkoittaa, ettei sekoitus eli ravistus ole ollut kyllin huolellinen. Kokenut saman muutaman kerran, voimakkaampi painallus on saanut lääkkeen ulos ruiskusta. Kun ravistelee raivokkaasti pari - 2.5 minuuttia, pitäisi riittää.

        Paukamia tulee ja ne lähtee hyvin hitaasti. Täytyy koko ajan muistaa että hygienia on kaiken a ja o. Pese kädet, puhdista pistoskohta esim. septidinillä tms. ja pistoksen jälkeen paina pistoskohtaa hetki esim. taitellulla vessapaperilla. Neula on melko iso ja leikkaava, osa aineesta voi tulla iholle ja aiheuttaa reaktion, jos haavaa ei paina.

        Paukamat lähtee noin 8 viikossa, mutta miten sen tietäisi kun joka viikko tulee uusi? Minä pistän reisiin, alkaa olla vaikea pistää ohi vanhasta paukamasta. Pari kertaa on käynyt niin, että kun pistän lääkkeen, niin parin kolmen sentin päähän pistoskohdasta nousee patti sitä mukaa kun ruisku tyhjenee. Ilmeisesti emäksinen liuotinaine jättää läskiin kanavia ja jos pistos osuu sellaiseen, käy kuvatulla tavoin. Ei kiva, en tykkää.

        Vuoden käytön jälkeen: Lääkkeenä toimiva ja tehokas, jos selviytyy pistoksista ja paukamista. Lisäksi ehdoton plussa koska tarvitsee pistää vain kerran viikossa. Kontrolli kerran vuodessa, kaikki arvot olivat kuin terveellä, painoakin on pudonnut jne. mutta juuri tuon pistos-sirkuksen vuoksi palaan victozan käyttäjäksi. Siinä koin olevan kaikki hyvät puolet, ja huonona ainoastaan hinta, ja pisto joka päivä. Hintakysymys on ratkennut, eli ainoana haittana on pistot joka päivä. Hyviä lääkkeitä molemmat, jos olisi viikoittain pistettävä victoza, se olisi paras.


    • Lue ohjeet

      Taisi neula olla tukossa tai huonosti paikallaan. Oletko varmasti pistänyt ihonalaiskudokseen (rasvakerrokseen) etkä lihakseen. Lääkkeen ohjepaperissa on kerrottu muutkin vaihtoehtoiset pistospaikat.

      Pistoksesta pitäisi tulla vain pieni paukama joka häviää muutaman viikon kuluessa. Ihoreaktioista pitää kertoa lääkärille jotta saa siihen hoitoa (lääkkeen ohjeista luettua).

      • nainen1967

        Olen 46 vuotias 170 cm nainen ja tammikuussa siirtynyt käyttämään budyreonia kerran viikossa pistoksena . painoin tuolloin 105 kg . Nyt 5 kuukauden jälkeen painoa on tippunut tasan 10 kg. eli painan nyt 95 kg. Aluksi kun aloitin lääkkeen niin sokerit oli ylhäällä mutta noin kuukauden jolloin meinasin jo turhautua ja vaihtaa lääkettä mutta onnkeski diabeteshoitaja osasi vakuuttaa ja sanoa että kärsivällityyttä .lääkkeen teho alkaa vasta 1-3 kk päästä olla se mitä sen pitäisikin tehdä. Niin kävikin ..reilu kuukausi lääkkeen aloittamisesta alkoi vihdoin tapahtumaan ja sokerit laski ja paino alkoi laskea tasaisesti alaspäin myös.

        Syön samalla tavalla kuin ennenkuin , mutta tämä lääke tekee sen että ihan kuin olisi ollut lievässä vatsapantaleikkauksessa tai jotain koska pystyn syömään vain noin puolet ruoka-annoksesta korkeintaan kun olen ihan täynnä.

        Suosittelen kokeilemaan, mutta kärsivällisyyttä jos ei ala heti tehoamaan .
        koska se vaikutus tulee tosiaan jälkijättöisesti.

        Viktoosaa käytin joskus pari vuotta sitten ja silloin myös paino laski mutta sen vaikutus painoa alentavasti loppui n. 3 kuukauden jälkeen jolloin vaihdettin myös lääke toiseen. välissä säin janumettia tabletteina ..nyt stten taas pistoslääke ja tähän olen tähän mennessä ainakin ollut tyytyväinen . pistoksen rinnalla aamuin illoin otan yhden tabletin nopeavaikutteista lääkettä..ennen otin illala kaksi mutta painon ja sokerin laskun myötä otan enään yhden illallakin.

        Juuri tuli labratulokset ja pitkän ajan sokeri oli 7.1 kun se oli edellisen kerran melkein 11. kaikki arvot muutoinkin olivat niin loistavat että hoitsukin ihmetteli :)


      • Ziisux
        nainen1967 kirjoitti:

        Olen 46 vuotias 170 cm nainen ja tammikuussa siirtynyt käyttämään budyreonia kerran viikossa pistoksena . painoin tuolloin 105 kg . Nyt 5 kuukauden jälkeen painoa on tippunut tasan 10 kg. eli painan nyt 95 kg. Aluksi kun aloitin lääkkeen niin sokerit oli ylhäällä mutta noin kuukauden jolloin meinasin jo turhautua ja vaihtaa lääkettä mutta onnkeski diabeteshoitaja osasi vakuuttaa ja sanoa että kärsivällityyttä .lääkkeen teho alkaa vasta 1-3 kk päästä olla se mitä sen pitäisikin tehdä. Niin kävikin ..reilu kuukausi lääkkeen aloittamisesta alkoi vihdoin tapahtumaan ja sokerit laski ja paino alkoi laskea tasaisesti alaspäin myös.

        Syön samalla tavalla kuin ennenkuin , mutta tämä lääke tekee sen että ihan kuin olisi ollut lievässä vatsapantaleikkauksessa tai jotain koska pystyn syömään vain noin puolet ruoka-annoksesta korkeintaan kun olen ihan täynnä.

        Suosittelen kokeilemaan, mutta kärsivällisyyttä jos ei ala heti tehoamaan .
        koska se vaikutus tulee tosiaan jälkijättöisesti.

        Viktoosaa käytin joskus pari vuotta sitten ja silloin myös paino laski mutta sen vaikutus painoa alentavasti loppui n. 3 kuukauden jälkeen jolloin vaihdettin myös lääke toiseen. välissä säin janumettia tabletteina ..nyt stten taas pistoslääke ja tähän olen tähän mennessä ainakin ollut tyytyväinen . pistoksen rinnalla aamuin illoin otan yhden tabletin nopeavaikutteista lääkettä..ennen otin illala kaksi mutta painon ja sokerin laskun myötä otan enään yhden illallakin.

        Juuri tuli labratulokset ja pitkän ajan sokeri oli 7.1 kun se oli edellisen kerran melkein 11. kaikki arvot muutoinkin olivat niin loistavat että hoitsukin ihmetteli :)

        Nyt on aluksi pakko pyytää kärsivällisyyttä ja että pohditte mitä luette, ennen kuin skippaatte ajatuksen typeränä. Se saattaa tuntua typerältä, mutta se auttaa ihan oikeasti. Neuvo on vanha eikä minun keksimäni, mutta toimii. Valmiina?

        Punnitkaa ruokanne, älkää itseänne. Koska kirjoitatte tänne, teillä on netti. Käyttäkää sitä löytääksenne esim. fineli, joka kertoo ruoka-aineitten kalorimäärät. Tätä ja vaakaa käyttäen katsokaa omin silmin mistä ne kalorit tulevat. Neuvo voi vaikuttaa tyhmältä, mutta kertokaahan, kuinka moni oikeasti syö esim. aamiaismuroja sen paketin kylkeen merkatun suositellun annoskoon mukaan, eikä vain kaada lautaselle vanhasta muistista?

        Corn Flakes, suositeltu annoskoko 30g. Se on käytännössä puoli kahvikupillista, ei kuten mainoksissa jne. kukkura lautasellinen. Murot, pari leipää, kahvit jne. aamiaistarpeet tekee helposti puolet päivän kaloreista, jos ei tiedosta mitä suuhunsa mättää = kokenut kaikki tietää...ja jännästi, kun pudotti murojen määrän 30 grammaan, aamiaisen kaloreista lähti ensimmäiset viisi sataa pelkästään sillä. 500 kaloria on neljännes/viidennes 90 kiloisen miehen päivittäisestä kalorintarpeesta, ja jos sen syö kaiken muun päälle, se on se joka tekee 90 kiloisesta miehestä nopeasti 140 kiloisen miehen.

        Katsokaa mitä syötte, punnitkaa, laskekaa mikä on se todellinen syöty kalorimäärä, ja sitten pienentäkää annoskokoa mutta PROTEIINISTA tinkimättä. Vähentää toki sitäkin voi, jos sitä syö ylettömästi, sillä 1,5g per painokilo riittää jos ei voimaile, ja 2g jos voimailee. Painokilo ei tietenkään tässä ole se minkä vaaka näyttää painoksi, vaan paino josta on poistettu rasvaprosentin osoittama määrä sitä pehmustetta, joka tekee meistä mukavan pyöreitä ja hyllyviä. Tämä on se kaikkein olennaisin seurattava tieto painonhallinnassa, sillä rasvaprosentti kertoo putoaako paino lihaskadon, vai todellisen laihtumisen, eli rasvan katoamisen vuoksi.

        Kehon koostumuksen kertova vaaka maksaa jonkun kympin, eroja on lähinnä hinnassa, tarkkuus joka saadaan on kaikissa laitteissa samaa luokkaa.


      • hp&v
        Ziisux kirjoitti:

        Nyt on aluksi pakko pyytää kärsivällisyyttä ja että pohditte mitä luette, ennen kuin skippaatte ajatuksen typeränä. Se saattaa tuntua typerältä, mutta se auttaa ihan oikeasti. Neuvo on vanha eikä minun keksimäni, mutta toimii. Valmiina?

        Punnitkaa ruokanne, älkää itseänne. Koska kirjoitatte tänne, teillä on netti. Käyttäkää sitä löytääksenne esim. fineli, joka kertoo ruoka-aineitten kalorimäärät. Tätä ja vaakaa käyttäen katsokaa omin silmin mistä ne kalorit tulevat. Neuvo voi vaikuttaa tyhmältä, mutta kertokaahan, kuinka moni oikeasti syö esim. aamiaismuroja sen paketin kylkeen merkatun suositellun annoskoon mukaan, eikä vain kaada lautaselle vanhasta muistista?

        Corn Flakes, suositeltu annoskoko 30g. Se on käytännössä puoli kahvikupillista, ei kuten mainoksissa jne. kukkura lautasellinen. Murot, pari leipää, kahvit jne. aamiaistarpeet tekee helposti puolet päivän kaloreista, jos ei tiedosta mitä suuhunsa mättää = kokenut kaikki tietää...ja jännästi, kun pudotti murojen määrän 30 grammaan, aamiaisen kaloreista lähti ensimmäiset viisi sataa pelkästään sillä. 500 kaloria on neljännes/viidennes 90 kiloisen miehen päivittäisestä kalorintarpeesta, ja jos sen syö kaiken muun päälle, se on se joka tekee 90 kiloisesta miehestä nopeasti 140 kiloisen miehen.

        Katsokaa mitä syötte, punnitkaa, laskekaa mikä on se todellinen syöty kalorimäärä, ja sitten pienentäkää annoskokoa mutta PROTEIINISTA tinkimättä. Vähentää toki sitäkin voi, jos sitä syö ylettömästi, sillä 1,5g per painokilo riittää jos ei voimaile, ja 2g jos voimailee. Painokilo ei tietenkään tässä ole se minkä vaaka näyttää painoksi, vaan paino josta on poistettu rasvaprosentin osoittama määrä sitä pehmustetta, joka tekee meistä mukavan pyöreitä ja hyllyviä. Tämä on se kaikkein olennaisin seurattava tieto painonhallinnassa, sillä rasvaprosentti kertoo putoaako paino lihaskadon, vai todellisen laihtumisen, eli rasvan katoamisen vuoksi.

        Kehon koostumuksen kertova vaaka maksaa jonkun kympin, eroja on lähinnä hinnassa, tarkkuus joka saadaan on kaikissa laitteissa samaa luokkaa.

        Tämä on varsin totta. Itse en tosin punnitse mutta ahdan itseni ensin täyteen salaattia ja syön ns. "oikeaa ruokaa" vähän.


      • Punnitsija
        Ziisux kirjoitti:

        Nyt on aluksi pakko pyytää kärsivällisyyttä ja että pohditte mitä luette, ennen kuin skippaatte ajatuksen typeränä. Se saattaa tuntua typerältä, mutta se auttaa ihan oikeasti. Neuvo on vanha eikä minun keksimäni, mutta toimii. Valmiina?

        Punnitkaa ruokanne, älkää itseänne. Koska kirjoitatte tänne, teillä on netti. Käyttäkää sitä löytääksenne esim. fineli, joka kertoo ruoka-aineitten kalorimäärät. Tätä ja vaakaa käyttäen katsokaa omin silmin mistä ne kalorit tulevat. Neuvo voi vaikuttaa tyhmältä, mutta kertokaahan, kuinka moni oikeasti syö esim. aamiaismuroja sen paketin kylkeen merkatun suositellun annoskoon mukaan, eikä vain kaada lautaselle vanhasta muistista?

        Corn Flakes, suositeltu annoskoko 30g. Se on käytännössä puoli kahvikupillista, ei kuten mainoksissa jne. kukkura lautasellinen. Murot, pari leipää, kahvit jne. aamiaistarpeet tekee helposti puolet päivän kaloreista, jos ei tiedosta mitä suuhunsa mättää = kokenut kaikki tietää...ja jännästi, kun pudotti murojen määrän 30 grammaan, aamiaisen kaloreista lähti ensimmäiset viisi sataa pelkästään sillä. 500 kaloria on neljännes/viidennes 90 kiloisen miehen päivittäisestä kalorintarpeesta, ja jos sen syö kaiken muun päälle, se on se joka tekee 90 kiloisesta miehestä nopeasti 140 kiloisen miehen.

        Katsokaa mitä syötte, punnitkaa, laskekaa mikä on se todellinen syöty kalorimäärä, ja sitten pienentäkää annoskokoa mutta PROTEIINISTA tinkimättä. Vähentää toki sitäkin voi, jos sitä syö ylettömästi, sillä 1,5g per painokilo riittää jos ei voimaile, ja 2g jos voimailee. Painokilo ei tietenkään tässä ole se minkä vaaka näyttää painoksi, vaan paino josta on poistettu rasvaprosentin osoittama määrä sitä pehmustetta, joka tekee meistä mukavan pyöreitä ja hyllyviä. Tämä on se kaikkein olennaisin seurattava tieto painonhallinnassa, sillä rasvaprosentti kertoo putoaako paino lihaskadon, vai todellisen laihtumisen, eli rasvan katoamisen vuoksi.

        Kehon koostumuksen kertova vaaka maksaa jonkun kympin, eroja on lähinnä hinnassa, tarkkuus joka saadaan on kaikissa laitteissa samaa luokkaa.

        Elektroninen keittiövaaka ei maksa montaa kymppiä ja maksaa itsensä nopeasti takaisin. Sen kun pitää koko ajan "valmiusasemissa" keittiön työpöydällä, kaikkien ruokatavaroiden kierrätys vaa'an kautta on helppoa.

        Teen käytännössä aina itse ruokani. Yksin asuvana iso osa ruuasta kiertää pakastimen kautta. Valmistan "perheannoksen" (yleensä tarveaineita on niin suurina erinä kaupassa) ja jaan sen vaa'alla punniten valmiisiin riittävän pieniin annoksiin ja pakastan ne. Tuorekasvikset voi sitten lisätä annokseen syödessä.


      • niksimiksi
        Ziisux kirjoitti:

        Nyt on aluksi pakko pyytää kärsivällisyyttä ja että pohditte mitä luette, ennen kuin skippaatte ajatuksen typeränä. Se saattaa tuntua typerältä, mutta se auttaa ihan oikeasti. Neuvo on vanha eikä minun keksimäni, mutta toimii. Valmiina?

        Punnitkaa ruokanne, älkää itseänne. Koska kirjoitatte tänne, teillä on netti. Käyttäkää sitä löytääksenne esim. fineli, joka kertoo ruoka-aineitten kalorimäärät. Tätä ja vaakaa käyttäen katsokaa omin silmin mistä ne kalorit tulevat. Neuvo voi vaikuttaa tyhmältä, mutta kertokaahan, kuinka moni oikeasti syö esim. aamiaismuroja sen paketin kylkeen merkatun suositellun annoskoon mukaan, eikä vain kaada lautaselle vanhasta muistista?

        Corn Flakes, suositeltu annoskoko 30g. Se on käytännössä puoli kahvikupillista, ei kuten mainoksissa jne. kukkura lautasellinen. Murot, pari leipää, kahvit jne. aamiaistarpeet tekee helposti puolet päivän kaloreista, jos ei tiedosta mitä suuhunsa mättää = kokenut kaikki tietää...ja jännästi, kun pudotti murojen määrän 30 grammaan, aamiaisen kaloreista lähti ensimmäiset viisi sataa pelkästään sillä. 500 kaloria on neljännes/viidennes 90 kiloisen miehen päivittäisestä kalorintarpeesta, ja jos sen syö kaiken muun päälle, se on se joka tekee 90 kiloisesta miehestä nopeasti 140 kiloisen miehen.

        Katsokaa mitä syötte, punnitkaa, laskekaa mikä on se todellinen syöty kalorimäärä, ja sitten pienentäkää annoskokoa mutta PROTEIINISTA tinkimättä. Vähentää toki sitäkin voi, jos sitä syö ylettömästi, sillä 1,5g per painokilo riittää jos ei voimaile, ja 2g jos voimailee. Painokilo ei tietenkään tässä ole se minkä vaaka näyttää painoksi, vaan paino josta on poistettu rasvaprosentin osoittama määrä sitä pehmustetta, joka tekee meistä mukavan pyöreitä ja hyllyviä. Tämä on se kaikkein olennaisin seurattava tieto painonhallinnassa, sillä rasvaprosentti kertoo putoaako paino lihaskadon, vai todellisen laihtumisen, eli rasvan katoamisen vuoksi.

        Kehon koostumuksen kertova vaaka maksaa jonkun kympin, eroja on lähinnä hinnassa, tarkkuus joka saadaan on kaikissa laitteissa samaa luokkaa.

        Ei toimi minulla pituus 187 painoa 87 ,normaaliannos bydereomia ja metformiini lääkemäärä lähellä maksimia.Voi olla että on syntynyt väärinkäsitys että jokainen tyypin kaksi diabeetikko on hoidettavissa ravinnolla,eihän tosin sekään epätavallista ole.


    • Gessef

      Olen nyt käyttänyt Budyreonia 5 vk. Levemiriä pistin ennen Budyreonia 280 yks ja metforemia 3 x 1 mg tapletti. Nyt olen voinut jättää levemirin kokonaan pois ja Metforemin pudottanut 2 taplettiin. Sokerit pysyneet -6. Paino tippunut 125 kg:sta 117 kg:n. Verenpaine lääkkeistä olen saanut pudottaa pois yhden tapletin (3 vielä jäjellä). Toki olen samalla tarkkaillutn syömisiäni. kokonais energia -2000 Kcal. Hiilareita max 200 g päivässä, ei siis mitään karppaamista (peruna, vaalealeipä jne pois). Suosittelen

      • Nesser

        Hei! Minulla on ollut Budyreon vuoden 2014 alusta käytössä. Kelan erityskorvattavuuden jälkeen hinta 3€ kolmen kuukauden annos. Tämähän on kerran viikossa pistettävä aine. Kun säilyttää kylmässä ja ottaa hieman ennen käyttöönottoa lämpimään niin sekoittuu hyvin.
        Hyvin on laskenut sokeri arvoja. Arvo noin 6-7.
        Minulla ei haitavaikutuksia. Ei ole myöskään paino laskenut tai noussut.


    • Anderssonni

      Mulla kerran viikossa pistettävä . Hyvin toimii

    • Eläkeellämukavasti

      Ei maistu enää Jallu entiseen malliin. Ihan varkain jäi pois, kun aloin käyttämään vuosia sitten. Ei vaan innostu. Jännä lääke. Asiasta on lääkärin kertoman mukaan oikein tutkimustietoakin.


      .

    • Anonyymi

      Olen nyt pistänyt bydreonia noin puolitoista vuotta noin mutta siis alussa minulle tuli niin kova pahoinvointi tästä piikistä että ensi viikolla oksensin mutta pikku hiljaa sitten olen ottanut vaan sitä,ei vaikuta enää oikein mitenkään..Ottamisen eli piikittämisen jälkeen voi olla kovempi nälkä mutta siis en tiedä vaikuttaako mulla oikein mitenkään.No pari kiloa laihempi kuin aloittaessa mutta ei kyllä oikein auta vissiin enää oikein laihtumiseen mikä oli yksi pää syy ettå aloitetttiin se kuuri.Mutta nyt tullut vähän muuta ongelmaa sitten..kun no joo pitkäaikaissokeri on verikokeessa otettaessa n.9 joka siis tietenkin yli arvon mutta ei kaikista huonoinkaan tietenkään mutta no joo saisi olla alempi.. mutta mun mulla tullut nyt MS ongelma eli mahd sairaus ja ehkä tutkitaan sitä..mutta silmään tuli myös silmähermon kautta hapettomuustila ja toinen silmä ei näe enää yhtään niin kunnolla..ja tuossa MS taudissa yhdessä tutkimuksessa sanottiin että kalvo(jonka pitöis pitää omat valkosolut pois) päästää sitten nestekiertoon esim juuri aivoihin valkosoluja jotka hyppääkin oman valkoisen aineen kimppuun vai niihin vaan pesäkkeiksi?ja ne valkosolut hyökkää omiin hermoihin kimppuun..esim aivoissa ja selkäytimessä .Että nyt vähän kauhuissani olen onko bydreon aineineen aiheuttanut minun aivojen tilanteen?? ja silmähermon ja ms taudin tilanteen(alkutekijänä tai sysääjänä) mutta kun en ole edes varma että sotkiko tilannetta lisää vielä korona viruksen hyökkäys maaliskuun lopulla??mutta en kai nyt ainakaan voi ottaa verenohennus lääke primaspania jota silmälääkäri ehdotti kun siis estäisi ettei silmähermo toisesta silmästä joutuisi hapettomuustilaan??sehän ohentaa verta (ja sen kalvon läpäiseväisyyttä ohentaa? joka minulla on sitten pettänyt?)ja sitten valkosolut pääsee entistä helpommin aivoihin tekemään hallaa??olen tosi kauhuissani kun lääkkeillä on niin paljon vakutuksia mistä ei tiedetä??bydreoniakaan ei varmaan ole tutkittu tällaisen ms-tautiin sen alkutekijä ettå millaisena vaikutuksena onkin?? että onko niillä bydreonin aineilla helpottavaa vaikutusta(eli toimiiko minun tapauksessani siis aivan väärin päin ettå mahdollistaa MS tautia??) jos tuo kalvon toiminta pettää (niinkuin minulla varmaan on pettänyt?)ja aivoihin pääsee väärin tekevää valkosolua..??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe