Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä olet kateellinen ?

kyllä ahdistaa

Kateushan on yksi synneistä, enkä lähes ikinä ole mistään kateellinen.
Tänään näin huoltoasemalla kuitenkin parasta ystävääni ja hän oli käynyt hakemassa Audin Q7 Saksasta. Tunsin kateuden piston hänen autostaan!! Se oli aivan mahtava auto,todella ökyvehje.
Itsellä siis on perisuomalainen hiirenharmaa Corolla, josta ei saa tekemälläkään mitään. Oikeasti vähän jopa suutuin ystävälleni hänen Audistaan.. Kyllä miehet(kin) osaavat olla typeriä, minä etunenässä.

Joten piristäkää ja kertokaa mistä (typeristäkin) jutuista olette kateellisia ystävillenne.

171

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatskuNen

      Jaa... En paljasta... No. mutta voisin olla kateellinen mm.kesämökistä kallioisella merenrannalla alle sata kilsaa hesasta. Mistään pärisevästä en.

      • päivän haavelija

        No on Corolla poika laitanut haaveet korkealle tasolle, hyvä niin voit joskus saada sen paremman autonkin.


      • Eteläisellä rannikolla kuumina kesinä syntyy mereen saasteiden vuoksi sinilevää, mikä usein alkaa leviämisen heinäkuussa.


      • Riippuu kai mitä on
        päivän haavelija kirjoitti:

        No on Corolla poika laitanut haaveet korkealle tasolle, hyvä niin voit joskus saada sen paremman autonkin.

        Kolme prosenttia miesautoilijoista luopuisi mieluummin puolisostaan kuin autosta

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,7320.msg133676.html#msg133676


      • Suomessa
        Riippuu kai mitä on kirjoitti:

        Kolme prosenttia miesautoilijoista luopuisi mieluummin puolisostaan kuin autosta

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,7320.msg133676.html#msg133676

        Suomessa vahingonilo voittaa jouluilon ja kateus kiiman

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8777.msg42882.html#msg42882


      • näin kävi
        Riippuu kai mitä on kirjoitti:

        Kolme prosenttia miesautoilijoista luopuisi mieluummin puolisostaan kuin autosta

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,7320.msg133676.html#msg133676

        Näin on. Rahaongelmia, kolamtta autoa ei voinut myydä, mies muutti sitten muuaalle, rahaongelmat hänellä jatkuvat.


      • Kyl kypsyttää
        Suomessa kirjoitti:

        Suomessa vahingonilo voittaa jouluilon ja kateus kiiman

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8777.msg42882.html#msg42882

        Kadehdin mummojen ihonvärisiä ylikokoisia alusvaatteita.

        Joo hehheh, mikä provo tuo nyt on? Ei mikään provo vaan oikea neuroosi ja ihan syndrooma jopa.

        Miehet ei saa edes pitää rintaliivejä saati naistenmallin alushousuja, se on minulle ollut aina suuri ongelma ja siksi olenkin niitä aina pitänyt (kiusallani angstaillut) ostan ne mummo osastolta ja ne sopii ja on mieluisan tuntuiset.

        Se mistä olen kade on se, että tuollaiseen käytökseeni en saa mitään hyväksyntää saati aitoa kannustusta. En jaksa enää käyttää sen tyylin vaatteita pelkän angstin voimin, vaan avoimesti ja normaalin henkilön nimikkeellä.


      • mummu-Gallardo

      • slovakQ7
        päivän haavelija kirjoitti:

        No on Corolla poika laitanut haaveet korkealle tasolle, hyvä niin voit joskus saada sen paremman autonkin.

        Ilmeisesti hänellä on elämä tylsää, kun tarvitsisi enemmän vikoja autoon? Slovakialainen Audi toisi niitä varmasti lisää jännityksen kera.


      • Alamainen x
        näin kävi kirjoitti:

        Näin on. Rahaongelmia, kolamtta autoa ei voinut myydä, mies muutti sitten muuaalle, rahaongelmat hänellä jatkuvat.

        Luulisi, että nykyajan ihmiset olisivat kateellisia niille, joilla on paljon aikaa käytettävänä mihin haluavat.
        Mutta kun suuri osa ihmisistä uskoo, että ura ja omaisuus ovat elämän tarkoitus, ja kovalla työllä on täytettävä almanakka.
        Eihän kukaan ole kateellinen toisen äitiyslomasta? Isyyslomasta?
        Vai onko?


      • pahus pahus

    • kohtalotoverisi

      Entinen koulukaverini kolmenkymmenen vuoden takaa asuu viereisessä omakotitalossa. Mulla on 115 aravalla rakennettua neliötä ja autokatos. Hänellä vajaa kolmesataa kahdessa kerroksessa ja kahden auton talli/harrastetilaa kauko-ohjatuilla nosto-ovilla alakerrassa.
      Rakas vaimoni on kypsässä iässä, kuten kohta itsekin ja ikäisensä näköinen,.Hänen ekonomi-vaimonsa on huikaisevan kaunis ilmestys ja 10 vuotta miestään nuorempi.
      Meillä on 02-Avensis, johon on moottoriremontti tehty. Hyvä ja kestävä auto. Hänellä on uusi allroad Audi A6 ja rouvalla Q3.
      En oikein tiedä miten asian ilmaisisin, olinhan sentään vielä yläasteellakin parempi oppilas. Mutta jotenkin tuntuu, että maailma ei ole ihan oikeudenmukainen.

      • tekonoomi

        Ainahan Corollamies voi lohduttautua sillä, että toisella täytyyy olla pirusti velkaa.


      • KKHS
        tekonoomi kirjoitti:

        Ainahan Corollamies voi lohduttautua sillä, että toisella täytyyy olla pirusti velkaa.

        Tai jos se on käteisellä hankittua ja itsellä on vain velkaa, voi lohduttauttua sillä että on elänyt, niinkuin taloutensa pilanneet usein tekevät. Mutta ehtoovuodet kertovat sen lopullisen totuuden.


      • MakeX3
        KKHS kirjoitti:

        Tai jos se on käteisellä hankittua ja itsellä on vain velkaa, voi lohduttauttua sillä että on elänyt, niinkuin taloutensa pilanneet usein tekevät. Mutta ehtoovuodet kertovat sen lopullisen totuuden.

        joo ja ihan vinkkinä vaan, jos et ole vielä ikämiesosastoa, niin Ranskan Muukalaislegioonaan otetaan jopa 39-vuotiaita miehiä, eli sinullakin on vielä toivoa, jos alat kovasti treenaamaan! Ajattelepa asiaa, legioonassa ei tarvitse autoja nähdäkään, paitsi armeijan autoja, ja sitten kun pääset sieltä, olet niin rikas, että voit ostaa minkä auton tahansa.

        Ainakin luulisin näin.


      • Menneisyydessä ok-talon omistajat ottivat sen verran velkaa, että saivat ostettua samalla uuden auton. Naapurisi ehkä tehnyt samoin.

        Lisäksi kannattaisi katsoa, millaisen auton olisit euroopan markkinoilta saanut, mikäli olisit Avensiin rahat käyttänyt euroopan automarkkinoilla. siis noin 10 000 euroa


      • 8+6

        Kuvittelitko joskus, että elämän/ maailman pitäisi olla oikeudenmukainen?
        Aika hyvä, otan osaa...


    • Sinulla riittää

      typeriä juttuja eikä niistä varmasti ole kukaan kateellinen, jutut kun on kirjoittajaa myöten.
      Kuinkahan mones satuilu tuokin oli jonka palstalle lähetit, sillä sama tyyli ja sisältö toistuu kerta toisensa jälkeen. Toki on myönnettävä että kanssasi samanlainen viirapää kirjoittelee Toyotan puolesta yhtä höperöitä juttuja, joten lienette keskenänne samaa sairasta sukua.

    • paskaa purkissa

      Olen kateellinen kaikille premiumkuskeille ja soitankin torvea liikenteessä umpisurkealla Skoda-itäautolla. Moottorina "jäätävä" TSI- ihan kirjaimellisesti

      • Gpitse

        Voi ressua onko sut pilkattu ulos skoda vv ja audipalstalta.tuu venemessuille näytän mitä ostan ,saat metrilakua ja heitän sut vielä asemalle audillani....tunnussana .sulkku;)


      • paskaa purkissa 2

        Soitto äänenä torvessa kuuluu punaarmeijanlaulu


      • exaudi
        Gpitse kirjoitti:

        Voi ressua onko sut pilkattu ulos skoda vv ja audipalstalta.tuu venemessuille näytän mitä ostan ,saat metrilakua ja heitän sut vielä asemalle audillani....tunnussana .sulkku;)

        Voi ressua onko sut pilkattu ulos skoda vv ja audipalstalta.tuu venemessuille näytän mitä ostan ,saat metrilakua ja heitän sut vielä asemalle audillani....tunnussana .sulkku;)


        Mutta teillähän on samat autot samoista osista vain merkki eri, pilkka tuli omaan nilkkaasi Skoda autoilija. Maksoit vain enemmän ja sekös syö miestä. Kokemuksesta voin sanoa että kyllähän autossasi remonttia riittää entisten Skodien malliin.


    • Ei kateutta

      En osaa olla autosta kateellinen,jokaiselle on kortit jaettu,miten ne käyttää,se on jokaisen oma asia.Itse harrastelen autoja,lähinnä saksalaisia,enkä ole kateellinen,vaikka uusi S 500 porhaltaisikin naapurustooni.Yritän toimia niin,että saisin myös itse elämältäni sen mitä haluan.

      Pelkkä auto ei tuo mitään,mukava asunto ja hienolla paikalla oleva kesämökki jotain.Kyllä se on niin,että minä uskon siihen,että kaikki on saavutettavissa,jos oikein haluaa ja tekee töitä sen eteen.Haaveilemalla ei mitään saa.

      Vielä kun osa kansasta on niin typeriä,että luulevat auton merkitsevän varallisuutta,se naurattaa.Olisi hyviä tosijuttuja kerrottavana autokauppiaan poikana.

      • nuppu sika

        Minäkkää en ou autoloista YHTTÄÄ katteelinen. Mnula käypi ihan eniten katteeks´ jos akka on vahva. Ja kun jotkut akat ovat ukkoin töissä. Koittelen ajatela, jotta semmosilakkii akola on pentu tai pentuja, niin ei toina (kannata) olla katteellinen. Ennee en ou katteellinen pitkilen akolen; rupesin ajattelemmaan enemän mikä on tärkkeintä. Se kun suapi omassa asunnossaan asuttuu, piettyy sen siistinä ja puhttaana ja suapi ihtesäkkii pesttyyy ja piässöö vielä jotennii kävelemmään.


    • raraa

      Viddu ku ei oo rahaa ku nuori jannu oon ja haluisin jonku turbo neliveto auton kun kaverillakin on Sbaru Impreza WRX ja kulkee kyl kovaa

    • Joke

      En kyllä tunne olavani mistään varsinaisesti kateellinen, vaikka välillä funtsaan että olis kiva kun olis tollanen ja tollanen... mutta että pitäis dissata tai hakkua selän takia sen vuoksi, Njet.

      • +9001

        Kerrankin järkevä kommentti, täysin samaa mieltä olen. Mitä se muhun vaikuttaa mitä muilla on?


    • JOSKUS MULLAKI

      Olen kateellinen naapurin jenkkiautoista. Itelläni on Volvo v70 ja naapurilla kaksi jenkkii, Cadillac sts ja Chevrolet Trailplazeri. Kyllä korpee ihan tosissaan kun ne kiiltelee sen pihassa puunattuna ja vielä krommi vantein kumpikin. Kun tiedustelin viimeksi niitten vikoja, niin se vaan tokas että: Volvo kestää, mutta jenkki vielä enemmän. S..TANA että nyt V...TTAA.

      • Ole ylpeä Volvostasi

        Väitän, että kyllä se Volvosi kestää kauemmin kuin nuo V8-ohjukset.

        Jos V70 on hyvin varusteltu, siisti ja hyväkuntoinen, ei kyllä ole mitään syytä olla kateellinen tuollaisista bensahirmuista ;--) Kyllä enemmän olisin kateellinen naapurille, jolla on hieno Volvo...


      • PingPongChevy

        Hehee, Chevrolet on korealainen auto..


      • sdgjsdfgjsdjgjsgsg
        Ole ylpeä Volvostasi kirjoitti:

        Väitän, että kyllä se Volvosi kestää kauemmin kuin nuo V8-ohjukset.

        Jos V70 on hyvin varusteltu, siisti ja hyväkuntoinen, ei kyllä ole mitään syytä olla kateellinen tuollaisista bensahirmuista ;--) Kyllä enemmän olisin kateellinen naapurille, jolla on hieno Volvo...

        Volvo ei vaan ole tehnyt vielä yhtään hienoa autoa.
        Mikset myy sitä pappavolvoa ja osta sillä rahalla vaikka ulkomailta jotain hienoa autoa niin ei tarvi olla kateellinen?
        Itse saan välillä kuulla kommentteja "miten sulla on tollanen auto kun mulla on vaa tälläne?" "ootko voittanu lotos vai onksul vaa tosi hyvä palkka"
        Eli itsellä on hieman harvinaisempi auto, joka on kyllä uutena ollut kallis, mutta näin 10v vanhana ja saksasta haettuna se on samaa hintaluokkaa kun joku uut toyota yaris.
        Eli elämä on täynnä valintoja, kukaan ei pakottanut ostamaan harmaata corollaa tai volvoa. Ja jos vaimo pakotti niin olet suurempien valintojen edessä, kun pitää päästä tossun alta jotenkin pois


      • afadgadgdasfdsfsdg
        PingPongChevy kirjoitti:

        Hehee, Chevrolet on korealainen auto..

        Chevrolet ei ole korealainen auto.
        Meillä myydään daewoota johon on isketty keulaan chevrolet merkki.
        Kyllä se chevrolet on ihan jenkeistä, meille niitä ei vaan tuoda kun ei ole ostajia


      • moppe

        Ei gm-romut mitää kestä. Tunnustan että olen jonkinasteisesti kade autosta - siis autosta - tarpeeksi vanhasta jenkistä, sellaisesta jossa viat on pieniä yksinkertaisia ja helposti korjattavia. Riitää tilaa lapsille ja tavaroille vaikka muille jakaa. Elän siinä toivossa, että vielä joskus sellaisella jälleen ajan, ensimmäinen autoni oli juuri tällainen ihanne, vaikkakin vain "pikkuauto". Rahaa sellaiseen ei valtavia määriä tarvita, elämäntilanne vain nyt todella tiukka, taidanpa aloittaa säästämisen heti euro kerrallaan.


      • 8+6
        sdgjsdfgjsdjgjsgsg kirjoitti:

        Volvo ei vaan ole tehnyt vielä yhtään hienoa autoa.
        Mikset myy sitä pappavolvoa ja osta sillä rahalla vaikka ulkomailta jotain hienoa autoa niin ei tarvi olla kateellinen?
        Itse saan välillä kuulla kommentteja "miten sulla on tollanen auto kun mulla on vaa tälläne?" "ootko voittanu lotos vai onksul vaa tosi hyvä palkka"
        Eli itsellä on hieman harvinaisempi auto, joka on kyllä uutena ollut kallis, mutta näin 10v vanhana ja saksasta haettuna se on samaa hintaluokkaa kun joku uut toyota yaris.
        Eli elämä on täynnä valintoja, kukaan ei pakottanut ostamaan harmaata corollaa tai volvoa. Ja jos vaimo pakotti niin olet suurempien valintojen edessä, kun pitää päästä tossun alta jotenkin pois

        Oliko tämä joku autopalsta? Miksi kaupungeissa asuvat ihmiset edes tarvitsevat autoa?


    • VIELÄ MULLAKI

      Jenkeistä olen tosi katkeran kateellinen. Parilla kaverillani on ollut niitä ja joskus tuntuu että en omaan japski autooni päin ilkee edes kattoa. Viimeks kaveri osti Chevy Aleron ja kyyti oli tietysti mukavaa, kuinkas muuten ja se sporttinen ulkonäkö sekä vielä se pirssi on tietysti kaikilla varusteilla - PRKL !

      • Aleron ?

        Voi onnenpoikaa. Sitä riemua jota Neonilla tai Alerolla kokee, ei voi oikein sanoin kuvailla.


    • 16

      Vai niin,
      jenkit itse ovat kateellisia Lexuksesta, hakkaa kaikki jenkit statukseltaan siellä

    • JOTAIN RAJAA

      Ei kyllä Lexus ole jenkeissä mikään ihmeitätekevä auto. Itse olin jenkkilässä kuutisen vuotta ja eräällä työkaverillani oli GS 430 A. Ei sitä siellä kukaan kadehtinut, päinvastoin moni sanoi niiden olevan vain tuunattuja Tojotia, ei sen kummempaa. Tietysti hienoja autojahan ne olivat, ajoin itsekkin kahdella vuokraamon Lexuksella ja mukavia olivat. Kyllä kalleimmat Cadillakit , Lincolnit ja Chevroletit olivat jenkkien mielestä vähintäänkin yhtä hyviä ja kadehdittuja Lexukseen nähden. Täällä Suomessa hehkutetaan vaan noitten Japanilaisten ja Euro autojen perään sokeana uskoen niitten paremmuuteen, vaikka vikoja niissä tuntuu olevan vaikka muille jakaa.

      • germani

        Taitaa vaan noissa jenkkirysissä olevan vielä enemmän vikoja, kyllä saksalainen on huomattavasti laadukkaampi.


      • Entäs ne Lexuksen
        germani kirjoitti:

        Taitaa vaan noissa jenkkirysissä olevan vielä enemmän vikoja, kyllä saksalainen on huomattavasti laadukkaampi.

        viat, onko niistä tietoa. Olen kateellinen kun omassa ei ole edes vikoja.


      • germani
        Entäs ne Lexuksen kirjoitti:

        viat, onko niistä tietoa. Olen kateellinen kun omassa ei ole edes vikoja.

        Katsastustilastojen ylivoimainen ykkönen on Jeep, siis hylkäyksissä.
        En nyt muista muiden jenkkien sijoituksia mutta eiköhän ne kärjessä ole.
        Hylkääminen katsastuksessa tarkoittanee kuitenkin vikaa


    • aina vaan

      Olen hieman kateellinen naapurin autosta Volvo XC60, itsellä VW Passat 2.0FSi -08.
      Enemmän olen kyllä kateellinen naapurin vaimosta, ei ole lihottanut itseään pilalle ja on aina huoliteltu ja iloinen. Prke

    • HAAVEENA JENKKI

      Oon hiivatin kade jenkkiautoista. Itellä on Nissan Almera 05, mutta se on niin perus kauraa kun voi olla, mutta varmaan kohta vaihtelen allun johonkin jenkkiin.

    • FORD KA 1.3

      Tossa meidän kotikadulla jonkun pihassa on Chrysy 300 C Hemi. TUNNUSUSTAN, ETTÄ OLEN KATEELLINEN.

      • Vento_

        Samoin!! Mutta kun itse auto kiinnostaa niin pirusti, niin määrätynlainen kateus jää pois. Haluan 300 Cn, mutta ei rahat riitä.


    • Ransitti

      Naapurin emännästä ja kun sillä naapurilla on vielä kaiken kukkuraksi parempi polkupyörä mitä minulla.

    • Tero.

      Premium-autoista. Itsellä ei niihin varaa.

    • perkeleen perkele!

      Mitäs helvetin homoja täällä on, kun purnataan pelkistä kikkelinjatkoista? Minä olen ainakin aivan vitun kateellinen kaverin vaimosta, kun se on niin aivan saatanan kuuma! Repikää siitä homot!

    • vain ihminen

      Maallinen mammona ei ole kateuden aihe.rahalla saa j.n.e.
      olen sitä ikäluokkaa joka ei ole saanut opiskella kieliä ja mitä vanhempana sitä yrittää sen vaikempaa se on .Kadehdin valtavast kielitaitoisia ihmisiä.mikä henkinen pääoma jota kukaan ei voi viedä

      • nuppu sika

        Minulakkii käypi katteeks´jos joku osovvaa vierraita kiellii. Minusta on kuitennii hyvin mukava, kun ossoon englanttii, ruotssii ja venäjjee etes vähä. Oun kirjuttanu joskus ennen kirjjeitä ulukomuallaissiin kansa.


    • Noniin

      Minä en ole kateellinen ihmisen varallisuudesta..

    • mummapumma

      minä olen kateellinen tekeväisestä miehestä. oma talo sortuu tekemättömien asioiden takia ja toisella se kohenee ja arvo nousee. olisi kivaa kun omakin mies tekisi innolla yhteistä kotia ja auttaisi ulkotöissä.
      mistään tavarasta en ole kateellinen , enkä mistään toisten vaatteista. nehän on omia valintoja, mihin rahansa laittaa....
      juu siitäkin voi olla kateellinen, kun toiset osaa hoitaa raha-asiansa hyvin ja rikastuvat, samala tulolla kun ite köyhtyy. siinä rahankäytössä pitää olla viisautta, ja kun sitä ei ole niin joka homma kusee.

      • 8+6

        Vähän samoin,
        itse olen nainen, mutta minun täytyy toimia "miehenä" kaikkien asioiden, kodin-, pihan-, auton-, lemmikkien ym. hoidossa. Paljon olen kyllä oppinut, kun oma mies ei tee mitään edes silloin, kun on kotona. Hän vain lepäilee työtressistään...
        Joskus naapurien ukot auttavat pikkukorjauksissa ja pihatöissä.
        Olen kateellinen naisille, joilla on aktiivinen, kotitöitä tekevä, käsistään kätevä mies.


    • Kyrsii niin maan

      Olen kateellinen astro-, kosmo- ja taukonauteille, koska he saavat porhaltaa megakalleilla vehkeillä ilman nopeusrajoituksia.

      • KKHS

        Pääsevätpä nuo matkustamaankin eksoottisiin kohteisiin ja niille maksetaan siitä.


    • KKHS

      Olen kai tehnyt jotain elämässäni oikein kun en kovinkaan paljoa kadehdi, vaikka perheemme elää köyhyyden rajalla. Sen sijaan minua kadehtii moni suurempituloinen.

      Mutta yksi kateuden aihe minullakin on. Veljeni talo. Veljeni vaimo on mijoonaperijätär (ja tiettävästi sukunsa ja sukupolvensa ainoa joka ei ole veloissa) ja he rakensivat ison ja ruman kivitalon. Vaikka talo näyttää meksikolaiselta slummikuutiolta, se on siinä määrin hyvin suunniteltu, tilava ja mukava (puhumattakaan pienistä lämpökustannuksista) että kyllä sellainen minullekin kelpaisi. Onhan niillä kaikkea muutakin, autoja, veneitä, hulppea mökki ym ym. mutta se talo on siitä omaisuudesta ainoa jonka itselleni huolisin.

      Ei sekään mitään kunnon kateutta ole, koska sellaiseen kuuluu vihamielisyyttä, katkeruutta ja muuta typerää. Jos se jotain tunteita herättää niin iloa siitä että veljelläni ei ole turhia huolia ja motivaatiota pyrkiä samaan.

    • N

      Voisimpa.

    • arvotkohdilleen

      Mulla on melkein 200neliöinen omakotitalo järven rannalla. Aivan uusi. Kodinkoneet viimesimmän päälle. Aika uusi autokin on. Yks kesämökki Lapissa myös. Mun kaveri on sanonu mulle päissään suoraan että on tosi kateellinen ja sitä v..ituttaa nähdä mitä mulla on.. Mut kaverillani ei taasen ole velkaa ollenkaan... Mulla on.... Ja velanmäärä se vasta v*tuttaakin! Ennemmin ois velaton ja asuis jossain 20neliön koirankopissa ja ajais jollain romu autolla kuhan pääsee etiäpäin. P*rkele... Että repikää siitä.

      Ja aina jos vaik v*tuttaa että rahat ei meinaa riittää, ollaan kateellisia jollekin kun jollakin on hulppeita taloja ja ties mitä niin mun äiti aina sano mulle että tärkeintä ei ole raha vaan se että saa ja pysyis terveenä loppu elämän, sulla on kaks toimivaa kättä ja jalat ja oot syntyny terveenä. Niin se on tärkeempää ku mikään muu. Ja äitiki oli tosi köyhä samoiten ku isäki eli köyhästä perheestä minäkin mut äiti jakso aina painaa etiäpäin ja löysi pienistäkin asioista ilon aiheita, mihin moni ei pystyis.

      Että miettikää sitä!

    • Hjkkl

      Oon kateellinen naapurin papalle. Sillä on hautapaikka varattuna niin hienosta kohtaa kirkkomaata...

      • 8+6

        PARAS kommentti tähän mennessä, mutta ei kannata kadehtia. Kerro naapureille, että olet testamentannut ruumiisi lääketieteelliselle tiedekunnalle, koska olet niin ainutlaatuinen yksilö, että ne ehdottomasti halusivat juuri sinut...
        ( ne muuten polttavat jäänteet, ei tule edes hautauskuluja)


    • Onnellinen vaeltaja

      Ennenkun tää kateuskeskustelu jatkuu, tahdon sanoa, et mul on reilusti alle tonin tulot työkyvyttömyyseläkekäisenä 30 vuotiaana, ei naista, ei töitä, ei tuloja eikä varsinkaan autoa, vuokra-asunnossa asun. Kuljen pyörällä, kuntoilen vaikka olen fyysisesti vajaakuntoinen, mutta En kadehdi ystävääni jolla 5 lasta vuoroin kipeänä ja vaimo työttömänä, talovelka painaa päälle raskaasta hoitotyöstä huolimatta. Naista kaipaan minäkin, mutta olen onnllinen kaikesta huolimatta, kun vain ystäviä riittää.

    • onnellinen---

      Kateus on sielun home.

      Jos olet kateellinen, et ole tyytyväinen itseesi ja omaan elämääsi. Jos et ole tyytyväinen, et ole onnellinen. Onnellisuus lähtee sielusta.

      Olen äärimmäisen kiitollinen siitä mitä minulla on. Tunnen oloni rikkaaksi, vaikka rahallisesti olen köyhä. Onni on tässä ja nyt. Ei huomisessa, eikä sitten kun "saan sitä ja tätä, teen sitä ja tätä".

      Eläkää, hyvät ihmiset. Jos ette ymmärrä että onni ja elämä on juuri nyt, ette koskaan oikeasti ELÄ, ettekä koskaan tule olemaan onnellisia.

      • M-ika elää.

        Kateus on sielun home.

        Jos olet kateellinen, et ole tyytyväinen itseesi ja omaan elämääsi. Jos et ole tyytyväinen, et ole onnellinen. Onnellisuus lähtee sielusta.

        Ihan hyvä määritelmä.... Kateus johtaa katkeruuteen. Monilla tupakoitsijoilla se on melko todennäköinen kohtalo, niin ennusti Jeesus, muutamassa Apokryfissään: "Oi tulen kateuden katkeruus, joka tuo valon maailmaan, mutta ei saa multa haluamaansa arvonantoa aina"(Jeesus Tuomas Leväseltä)
        "Oi tulen suloisuus, joka ennen kuolemansa heille antaa lisää valoa, kaikkiin uniinsa, ja koneetkin vaativat edes joidenkin suorittamaan himojaan, ei kaikkien kannata viisautta hylätä vain himojen noudattamisen pakosta.
        Mutta jos tiesi on PITKÄ, pystyt molempia asioita hieman noudattamaan....
        "Oi minun ristini suuruus, joka poisti elämän minulta, mutta antoi sen muille, milloin Isäni vaatii annettavan minulle elämäni takaisin, että saisin inkarnoitua salanimellä uudelleen maailmaan"(Jeesus puhuu minulle)


      • Milloin SE tulee?
        M-ika elää. kirjoitti:

        Kateus on sielun home.

        Jos olet kateellinen, et ole tyytyväinen itseesi ja omaan elämääsi. Jos et ole tyytyväinen, et ole onnellinen. Onnellisuus lähtee sielusta.

        Ihan hyvä määritelmä.... Kateus johtaa katkeruuteen. Monilla tupakoitsijoilla se on melko todennäköinen kohtalo, niin ennusti Jeesus, muutamassa Apokryfissään: "Oi tulen kateuden katkeruus, joka tuo valon maailmaan, mutta ei saa multa haluamaansa arvonantoa aina"(Jeesus Tuomas Leväseltä)
        "Oi tulen suloisuus, joka ennen kuolemansa heille antaa lisää valoa, kaikkiin uniinsa, ja koneetkin vaativat edes joidenkin suorittamaan himojaan, ei kaikkien kannata viisautta hylätä vain himojen noudattamisen pakosta.
        Mutta jos tiesi on PITKÄ, pystyt molempia asioita hieman noudattamaan....
        "Oi minun ristini suuruus, joka poisti elämän minulta, mutta antoi sen muille, milloin Isäni vaatii annettavan minulle elämäni takaisin, että saisin inkarnoitua salanimellä uudelleen maailmaan"(Jeesus puhuu minulle)

        Jos Jeesus tulee Suomeen, niin hän ottaa opettajan ammatin tai hänestä tulee koripalloilija... Hän ei tule olemaan LYHYT mies, koskaan, toisin kuin mä.
        Ja juuri siksi Jeesus ei kaikkia Messiasennustuksia itse täyttänyt, vain hulluin jeesus-murhaaja-täti luulee, että kenellekään muualla miehellä ei ole ollut mitään kunniaa.... Jos saatte sellaisia tätejä, kiinni, niistä puheista, niin ojentakaa heitä, lempeästi tai kovasti, ja pyytäkää heitä olemaan uskollisia mielummiin eläville ja omille miehilleen, ei kuolleista ole kauheasti hyötyä kenellekään, ei Jeesus Raamatussa joka ongelmaa ehtinyt ratkaista....


    • Cerium

      Mä olen kateellinen niille, kellä on paras ystävä jolle voi puhua kaikesta. Mulla ei ole koskaan ollut ns. parasta ystävää, on vain hyviä kavereita, mutta se ei riitä. Olen myös kateellinen niille ihmisille, ketkä osaavat olla onnellisia hetkestä, jossa elävät.

      • 8+6

        Ehkä sinä itse
        et koskaan avaudu tai luota ihmisiin?
        Tässä hetkessä elämistä, pienenpienistä asioista nauttimista voi myös opetella....
        Negatiivinen ajattelu: kateus, katkeruus, viha jne. kuluttavat eniten ihmistä itseään.


    • simppeli...

      ei mihinkään mammonaan vaan ihan oikeaan toimivaan parisuhteeseen, eli sitä toista puoliskoa kun ei ole niin kaikki rakastuneet ja toisistaan välittävät parit tuovat piston sydämeen. Olisi se vaan niin upeaa omistaa toinen samanmoinen tuohon rinnalle, arvokkainta mitä olla voi.

      • rakkausvaje

        Sama täällä, kun olisi oma kulta, olisipa elämä ihanaa. Rakastaisin niin...


    • karju

      ei kannata kadehtia ketään.sen olen huomannut et kun kateus voittaa kiiman niin se on pahasta.

    • mersu S600

      siis onhan se hienoa et sun typerä ystäväs on saanu Ladan. oot muute vaa köyhä haha.

    • hymysuun haluan

      Olen kateellinen ystäväni kauniista sääristä ja ihanista hampaista. Haluaisin itselleni suorat sirot sääret (ovat lengot) ja kauniit hymyhampaat (hampaani eivät edes näy kunnollla kun nauran, muuten ovat hyväkuntoiset, vaan kun suu näyttää hampaattomalta).

      On ihana katsoa ihmisiä jotak ovat niin kauniita, kun itse en ole. Mutta ei se minun itsetuntoani ole mitenkään huonontanut, kun minuakin rumempia ihmisiä näyttäsi olevan ja hyvä viuhka on käynyt parinhakumarkkinoilla.

    • Vaihtelu virkistää

      Hei porukat, kantsii hankkia vähän vaihtelua tohon kadehtimiseen. Yhellä kaverilla on parempi auto, toisella nuorempi muija, kolmannella isompi talo. Vois vaikka tehdä listaa kaikesta kadehtimisen aiheista ja sitten pilkuttaa eri kuukaudenpäiville. Näin elämä ei käy tylsäks.

    • Aikansa sitäkin

      Aikoinaan karehdin kun lapset olivat pieniä, kavereiden isovanhempia jotka auttoivat lapsiperheiden arkea. Heillä oli aina apua saatavilla. Mieheni reissasi paljon ja kovassa kuumeessakin hoidin 3 kpl alle 4 vuotista automaattisesti. Nykyään olen vaan ylpeä että selviydyin kaikesta yksin ja oppivathan ne tenavatkin samalla oma-aloitteelliseksi.

    • otopio

      Minulla on paljon varakkuutta ja näyttävä arvotalo, mutta ajan useimmiten kuitenkin edellisen sukupolven VW Pololla.

    • 468409

      vitun köyhät valittajat menkää töihin!

      terveisin lottavoittaja

      • kyllä ahdistaa

        Joo, sinäkin silmätön audihomo voit mennä hakee audis autokorjaamolta,kun se on kunkku vikatilastoissa ahaahahah


      • Läjäpäin kultaa

        Hai,ihastuuhan se susikin ruumenkokkoon.


      • SevwiJdbflw

        "vitun köyhät valittajat menkää töihin! terveisin lottavoittaja
        "
        Siinä oli onnistunut kommentti koska sait minut naurahtamaan. Olen sinulle kateellinen kun keksit noin hyvän jutun. Ja tosin olen hyvin kateellinen myös lottovoitostasi joka toivon mukaan on 7numeroinen luku ;)


    • kyllä ahdistaa

      Avaajana lisään motivaationi:


      AUDI ON VAIN YLIKALLIS SKODA, VW, BMW, SEAT TAI

      AUDI NÄYTTÄKIN SAMALTA KUIN VW, JA ÄÄLIÖN NAAPURI SAI MAKSAA
      KOMMARI-VALTOLLE NATSI-AUTOSTAAN AUTVEROA
      HAHAHAHAHHAHAAJUAHAHHAHAHAHAHAHAAHAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHA

    • Nainen40

      Kadehdin ihmisiä, joilla on paljon ystäviä ja vilkas sosiaalinen elämä. Niitä, jotka piristävät meitä muita ja ovat sen takia suosittuja, ja heitä kutsutaan eri tilaisuuksiin.
      Eli jos sinulla on paljon kavereita, olet kateuteni kohde. Olisi minustakin kiva, että olisin suosittu. Mutta- ehkä aika harvalla meistä on kuitenkaan niin paljon niitä hyviä ystäviä.

      Kateuteni kohde ovat sellaiset synnyttäneet naiset, jotka ovat pystyneet säilyttämään mittansa, vaikka ovat synnyttäneet. IItse olen myös äiti, mutta en ole tähän kyennyt, joten kadehdin niitä, joilla on lapsia, ja silti ovat hoikkia.

      En ole kateellinen materiasta, mutta edellä mainitut asiat harmittavat oikein todella.

      • Nainen40

        P.s. Kadehdin myös niitä, joilla on hyvä sukupuolielämä puolison kanssa. Itse elelen puutteessa. Mutta sitähän en voi tietää päälle päin, koska aihe on tabu. Ei sellaisesta puhuta työpaikan kahvipöydässä....


      • tappura
        Nainen40 kirjoitti:

        P.s. Kadehdin myös niitä, joilla on hyvä sukupuolielämä puolison kanssa. Itse elelen puutteessa. Mutta sitähän en voi tietää päälle päin, koska aihe on tabu. Ei sellaisesta puhuta työpaikan kahvipöydässä....

        Annoksesta..


      • Kade 2
        Nainen40 kirjoitti:

        P.s. Kadehdin myös niitä, joilla on hyvä sukupuolielämä puolison kanssa. Itse elelen puutteessa. Mutta sitähän en voi tietää päälle päin, koska aihe on tabu. Ei sellaisesta puhuta työpaikan kahvipöydässä....

        Täällä toinen samasta kateudesta kärsivä.Ihan sama millä autolla muut ajelevat ja minkälaisessa lukaalissa asuvat,kun vain sais.


      • 8+6
        Nainen40 kirjoitti:

        P.s. Kadehdin myös niitä, joilla on hyvä sukupuolielämä puolison kanssa. Itse elelen puutteessa. Mutta sitähän en voi tietää päälle päin, koska aihe on tabu. Ei sellaisesta puhuta työpaikan kahvipöydässä....

        Hei,
        mieti vähän, kaikki ovat asioita, mihin itse voit vaikuttaa! Mikäli haluat? Haluatko muuttaa elämääsi?
        Jos treenaat vähän (mittojasi tuntematta ehkä vähän enemmän), kunnes olet tyytyväinen itseesi, omaan kroppaasi. Hymyilet, juttelet mielenkiintoisten ihmisten kanssa, harrastat asioita , mitkä sinua kiinnostavat, varmasti tutustut mukaviin ihmisiin. Kotoa ei kukaan sinua tule hakemaan, sinun täytyy ihan itse lähteä maailmalle.
        Jos oma miehesi ei halua sinua,keskustele hänen kanssaan, mikä ongelmana tai etsi muita. Miehiä löytyy jopa netistä....


    • 1006

      Saahan noita Audeja. Senkun menee liikkeeseen valkkaa sopivan ja lyhentelee osamaksusopparia sitten seuraavat kuusi vuotta. Eri asia on että onko se sen arvoista. Nekin rahat voi käyttää vaikka isompaan asuntoon, veneeseen tai mökkiin. Valintojen maailma.

      Pidän itseäni jossain määrin automiehenä mutta päivittäisessä ajossa mulla on silti lähes kymmenen vuotta vaha Volvo. En yksinkertaisesti halua uhrata siihen sen enempää rahaa vaikka varaa olisikin. Toisaalta pärinän ja bensan katkun himoa tyydyttää vuoden -69 Porsche 911 joka odottelee kunnostusta tallissa. Kyllä siitäkin on saanut kuulla että "jaa, sitä oikein porssella ajellaan". Olen tosin usein jättänyt mainitsematta että makson koko raadosta vajaa seitsemän tonnia.

    • N

      Kuulostaa aku ankalta

    • 1252

      Sehän on yleensä niin että mitä enemmän kateutta sitä enempi paskapuhetta.

    • StupidPeople..

      En kadehdi mitään muilta koska jokainen on oman onnensa seppä ja omat asiani ovat suht. hyvin vaikka rahaa voisi aina olla enemmän :)

    • AHAHHAHAHA!!!!

      Ammattikoulussa oli aikanaan eräs luokkalainen, joka oli aivan helvetin kateellinen mulle siitä, että omistin auton! Itse olin 20v ja hän vuoden nuorempi.
      Siis aivan järkyttävän kateellinen. Aina oli haukkumassa autoani (Volkswagen), kirjoitti lokeroni oveen "Volkswagen-homo", levitteli perättömiä juoruja, tuli sanomaan etten osaa ajaa jne :D Hän itse oli sellainen "billy", möhömahainen ääliö, jonka kaikki rahat menivät kaljaan ja tupakkaan. Täysluuseri siis.

      Liikkui kaltaistensa joukossa, oli aina kaverinsa V8-Capricella liikkeellä, hän ei itse omistanut edes polkupyörää, saatika ajokorttia. Luulenpa että hän oli kateellinen vain siksi, koska itselläni oli ajokortti ja auto, hänellä ei kumpaakaan ja oli olevinaan joku kovakin jenkkiauto-harrastaja :------D

      Vittu mikä uuno.

    • kateellinen elakelai

      Juu tämä autojuttu taitaa olla ikuisuusasia, kun naapuri vaihtaa autoa, niin meidän perheenkin pitää vaihtaa. Tämä rikkaiden kakarat, jotka on syntynyt kultaharkko siellä, missä ei valo paista niin hilutta. Haetaan viimestä päälle auto ulkomailta ja sitten asutaan kaupungin vuokra-asunnossa ja vaatetuskin on sitä viimeistä muotia, mikä varmaan tilataan ulkomailta. Kyllä se vähän pistää kateutta sieluun. Itse yrittää pienellä eläkkeellä (52 v) tulla toimeen ja siihen helvetilliset lääke- ja sairauskulut, niin ei paljon hampaita naurata ja turha on soppalan luukulle mennä vinkumaan.

    • reeentouvvu

      Tunnen kateutta niitä ihmisiä kohtaan joilla on hyviä ystäviä. Mulla ei.
      Ja niitä joilla on hyvä puoliso.

      kateus ei minusta ole synti, vaan normaali tunne.
      Kadehtiminen voi tosin muuttua synniksi jos ihminen katkeroituu, alkaa vihata niitä joilla on jotain mitä itsellä ei ole ja alkaa tavoittellla toisen omaa.

      Neuvoni on että kannattaa olla miettimättä toisten juttuja ja keskittyä iloitsemaan siitä mitä itsellä on.

    • Köyhämies.

      en ole kenellekään kateellinen vaikka olen työtön kohta 30v mies ja ajan vanhalla ruosteisella Ladalla. Miksi olisin? Toisiko se minulle lisää onnellisuutta tai vaikka ihan rahaa? Ei. Eli ihan turhaa.

      Pidän itseni tyytäväisenä eritavoilla, kuten liikunnalla ja syömällä terveellisesti jne.


      Keskittykää ihmiset omaan elämäänne, ei se ole teiltä pois jos naapurin pertillä on mece pihalla tai jos parhaalla kaverilla on uusi bemari ja omakotitalo, voi olla että he ovat siltikin kovin onnettomia jne, raha ei tuo onnea on vanha fakta.

    • Autoton nainen

      En kyllä ymmärrä ollenkaan tuota miesten autokateutta. Asuttuani ulkomailla suurkaupungissa vuosia olisin tyytyväinen jos miehellä on edes jonkinlainen liikkuva auto. Se pelkästään on jo luksusta, ihan sama miltä se näyttää...

    • Anniina69

      Olen kateellinen ystävälleni hänen komeasta miehestä. Itsellä ylipainoinen tupakoiva insinööri. Ystäväni mies hyvä kroppainen kirvesmies.

      • 37

        Anniina,
        oletko kokeillut, miten ystäväsi mies käynnistyy? Toimiiko kaikki vaihteet?
        Omaa miestäsi voisit myös vähän rassata, raaputtumalla ja paklaamalla sieltä läskin alta voisi löytyä ihminen...


    • ruutuuy

      Olen kateelinen naapureille hienosti toimivasta Citroen ajoneuvosta.

    • perseenhaju

      Olen kateellinen niille, joilla on paksumpi osakesalkku. Autoni on vähän yli tonnin arvoinen, suottapa sitä Audi Q7:koja laittaa ku niissä häviää vain rahaa.

    • Ryysperi

      Suomessa jotkut luulevat oikeasti olevansa jotain jos ajavat 5v vanhalla Audilla ja ovat niin nokka pystyssä että..!
      Oikein miespuolisia tyhjäpää blondeja! Hah!

    • tummuva taivas

      en ole kateellinen mistään.mulla on työ,ostin oman asunnon,jonka olen sisustanut näköisekseni.mulla on kaksi lasta ja kaksi ihanaa lapsenlasta.sairauksia on ollut sen verran,että tämänhetkistä oloa osaan arvostaa.en edes toivo niin paljoa rahaa,että normaali yrittäminen saisi unohtua.itse ansaittuna oma hyvä olo on arvokkainta elämässä.asun juuri niin mitä ympärilleni tarvitsen,sen saan,vähät suurista luxus asunnoista tai super autoista.rakastan sisäistä rauhaa ja tasapainoista oloa.jokainen elelköön tyylillään,ei minua muut haittaa,kunhan mun on hyvä elää ja nauttia elämästä.

    • mummeli vain

      Minä itse en hevin oo katteellinen.. mutta kuulin kerran erään ihmisen kadehtivan sitä että kun miun puoliso on halvaantunut.. sitä se kertoja tuntui kadehtivan.. Minusta kyllä toisen ihmisen sairastumisessa ja halvaantumisessa ei oo mitään kadehtimisen aihetta.. mutta tuo ihminen sitä tuntui kadehtivan.. Ehkä hänen itsensä pitäs kokeilla miltä se tuntuu.. niin huomaisi kyllä..

    • riuttala76

      Oon kateellinen Tamperelaisille miehille, kun Tampereella on niin hienoa erotiikka-ravintoloita ja Thai-hierontapaikkoja. Tääl Kuopiossa taitaa vielä pieni eroottinen Tony's pub olla ja joku pieni Thai-hierontapaikka, jossa en vielä ole edes koskaan käynyt. Kyl takaisin Tampereelle on täältä Savosta päästävä.

      • riuttala76

        Ai tää olikin autokeskustelu. Sorry.


      • heeeee :D
        riuttala76 kirjoitti:

        Ai tää olikin autokeskustelu. Sorry.

        Nauroin ääneen :D


      • Auto kiihtyy....
        riuttala76 kirjoitti:

        Ai tää olikin autokeskustelu. Sorry.

        Ai tää olikin autokeskustelu. Sorry.

        Ajoin autolla lapsena paljon.... Yhesti ojaan, kun lapsena meni kaverin lakkijaisjuhliin ja auto lipesi ojaan... Äiti huusi JEESUS JEESUS, vaikka oli Saimi, mulla saattoi Tangentissa olla jotain vikaa... En sliti kiroillut kuin jälkeenpäin, ja sitten heti sata kertaa, anteeksi, Pietari Petri, kun pahimman vihollisensa nimeen niin paljon perustin.
        Ei siinä silloin mittää, käytin syömässä samilta pari keksiä ja juotiin kahvit, ja sitten nostettiin noin parin kilsan päässä ollu auto takaisin tielle(EI OLLU NIIN KOMEE KUIN KIMI RÄIKKÖSEN KOLARI, URANSA ALUSSA), eli autossa ei ollut kuin aurauskulmat hiukan vinossa....sen jälkeen. En tiedä, uskoiko isä koko juttua, ei ollut helppo uskoa, varmasti.
        Tampereella uusin ajokorttini,/(kaksi korttia on kadonnut, luonnon helmaan), mutta en luota sellaisiin autoveikkauksiin, jossa satatuhatta kertaa pitäisi euron arpa ostaa, että voittaisi auton. Se on vain hölmöjen höynäyttelyä, vaikka kyllä oikeaa onneakin on monella Mustalaisella ollut, ei juuri muut Suomessa arpapeleissä voita....


    • Kikkelix...

      Peniskateus vaivaa toisinaan. Katselen yleisissä saunoissa miesten vehkeitä ja usein huomaan isompia peniksiä roikkuvan jalkojen välissä kuin itselläni on.

      Kyllähän se masentaa ja tekee kateelliseksi.

      • 8+6

        Peniskateudelle tiedoksi:
        Kokeneena naisena voin kertoa, ettei se, mitä lepotilassa näkyy, tarkoita mitään.
        Pienemmät kasvavat enemmän, toimivat paremmin.
        Tosi-isot usein lähes saman kokoisia seisovina, mutta pehmeitä, ikävää.
        Tärkeämpää on asenne, millä naista lähestyt, kuin sen koko.
        Opettele kaunista käytöstä ja hyviä, pitkiä esileikkejä.


    • Kärppänen

      Kadehdin sitä, joka laskee rahansa oikein...
      Alan vain nauraa, jos joku ottaa liian ison velan, ja sitten on velkoja sillä kohta kimoussa ja elämä pilalla... Vanhingon iloini aina yltyy siitäkin, jos joku saa liikaa palkkaa, mitä hyötyä rahoista on, jos sitä saa liikaa, jota ei ennen kuolemaansa ehdi edes käyttää?

      • Vaalikone takussa.

        Rantaneuvos sai viime vaaleissa yhden äänen! Se äänesti ihteään:-)
        Ryhmäseksiä ei suvaittu sen enempää:-(


    • 1+8

      Olen kateellinen muille maille, koska itse joudun asumaan täällä suomalaisten kateuden keskuudessa.

      • 8+6

        Hei,
        mihin maahan muutettaisiin?


      • 6+7
        8+6 kirjoitti:

        Hei,
        mihin maahan muutettaisiin?

        Mene sinä jonnekkin Suomen sukulaismaahan.


      • 8+6
        6+7 kirjoitti:

        Mene sinä jonnekkin Suomen sukulaismaahan.

        Hei 6 7,
        vastasitko omasta mielestäsi asillisesti? Ehkäpä sinulla on jotain patoutuneita tunteita vaikkapa maahanmuuttajia kohtaan? Tarve tuntea itsesi paremmaksi? Tässä keskustelusa oli kyse kateudesta...


      • 19+17
        8+6 kirjoitti:

        Hei 6 7,
        vastasitko omasta mielestäsi asillisesti? Ehkäpä sinulla on jotain patoutuneita tunteita vaikkapa maahanmuuttajia kohtaan? Tarve tuntea itsesi paremmaksi? Tässä keskustelusa oli kyse kateudesta...

        Minä juttelen, miten juttelen.
        Oletko minulla kateellinen?


    • Pakstori

      Miksi syytät kateutta synnistä? Sille oli tehty vääryyttä, ei se kateelllinen välttämättä olisi ansainnut huonmpaa kohtelua.... Ei maailmassa voi tehdä pelkästään oikeita päätöksiä, niitä kortteja on monta.
      Kateellinen on saanut(tai tulee tietämään), tietää kaikki patamaat, ei sen kannattaisi olla kateellinen kenellekään, jos se ollut syntynyt semmoiseksi, mutta älkää toki KUOLKO niin nuorina....(Mutta saat kuollakin sen ikäisenä jos haluat, talvi on tulossa kaikille, ei meillä ole paremmin asiat kuin ruotsalaisilla)....

      • Äläpäs sokeudu?

        Ei Tampereella ole niin suurta sikolättiä(kuvainnollisesti ja konkreettisesti) kuin suomussalmelaisia, eikä järvissännekään niin paljoo kaloja(enemmän tai vähemmän). Mutta Kuoleman pelko ajoi minut Rapparin järvien taa, melko monenkin järven taa, ei Suomuussalmi ollut ihan sama kuin tampere, mistä yllättyin kyllä helvetisti, vaikkpa sama kieli...
        Suomineidon Perseestä minäkin: Aki. V olen kotoisin, Ja Ilves on suuressa suosiossa, Supsin jälkeen(II tai III divari),jännittää taas tulevat divarikarsinnat. Ilveksenkin?, jääkiekossa, vaikka minulle riittää yleensä pelkkää tulosta jännittää, numerot kiinnostaa, ei aina itse pelitapahtumat, koska niissä on AINA liikaa vääyryyttä ja väiren ryöstöä, sen vain sokeat tietävät OIKEIN, en minä.


    • Yliopistomies

      Minä olen hieman kateellinen entiselle koulutoverilleni. Hän oli aina hitusen minua parempi koulussa, sitten yliopistossa ja nyt viimeksi onnistui saamaan väitöskirjansa valmiiksi kolme kuukautta ennen minua!! Siis: Ei ole niinkään siitä mitä itse saavuttaa, vaan siitä mitä toinen saavuttaa ja kenties vielä lyhyemmässä ajassa!! Eikä niin hyvin menekään ettei jollain menisi vileä paremmin. Meillä kummallakaan ei ole enää siitä kiinni millaisella autolla ajaisimme vaan enemmänkin opillisista ja yhteiskunnallisista saavutuksista. Minä esimerkiksi en omista autoa ollenkaan! Enkä edes kesämökkiä. En silti niistä ole kenellekään kateellinen.

      • Arpoo tietojaan.

        Minä olen hieman kateellinen entiselle koulutoverilleni. Hän oli aina hitusen minua parempi koulussa, sitten yliopistossa ja nyt viimeksi onnistui saamaan väitöskirjansa valmiiksi kolme kuukautta ennen minua!

        Tuo nyt on maailman typerin syy olla kateellinen, jos sinä sait viimesiemmän sanan, niin sinä olit parempi:-)
        En ihmettelisi, jos olit TTYLLÄ, vai tulitko Helsingin dipolista vai Lappeenrannasta? Turussakin on yliopisto, vaikka sitä ei Tampereella haluta aina uskoa.... Jopa Joensuussa on, mutta ei siellä juuri muuta kuin Venäjää opiskella.... Ammttikorkeakouluja on keskikokoisissa kaupungiessa, ja pienissä kaupungeissa on parhaat ammattikoulut....


      • Minne ammuit?
        Arpoo tietojaan. kirjoitti:

        Minä olen hieman kateellinen entiselle koulutoverilleni. Hän oli aina hitusen minua parempi koulussa, sitten yliopistossa ja nyt viimeksi onnistui saamaan väitöskirjansa valmiiksi kolme kuukautta ennen minua!

        Tuo nyt on maailman typerin syy olla kateellinen, jos sinä sait viimesiemmän sanan, niin sinä olit parempi:-)
        En ihmettelisi, jos olit TTYLLÄ, vai tulitko Helsingin dipolista vai Lappeenrannasta? Turussakin on yliopisto, vaikka sitä ei Tampereella haluta aina uskoa.... Jopa Joensuussa on, mutta ei siellä juuri muuta kuin Venäjää opiskella.... Ammttikorkeakouluja on keskikokoisissa kaupungiessa, ja pienissä kaupungeissa on parhaat ammattikoulut....

        Ja eihän siitä ole mitään hyötyä, jos saa nopeammin jotain aikaan, jos kiiressä tulee liikaa virheitä...."Vain nopeat elävät" sanotaan, mutta se on vain valhe, jos nopea on ampunut vain vääriin paikkoihin....
        "Kiirehtivän jalka astuu harhaan"(Salomo, maailman viisain kuningas vieläkin).
        Jos luulette, että nuo asiat muuttuvat, niin silloin on maaliman loppu jo ovella...
        Jos käännät päin vastoin:"Nopean jalka ei koskaan kompastu", se kuulostaa hyvältä, mutta se ei ole totta, ei siinä muuta vikaa ole....


    • deadfuck

      Olen aloittajalle kade siitä etten osaa tehdä noin huonoa,riman alittavaa provoa.

    • eipä ahdista

      Tuskinpa nyt mistään tavanomaisesta autosta (nelipyöräisestä) kannattaa kadehtia. Keskity mieluummin vaikka kymppipyöriin ja niihin, joilla on sopiva kortti niiden ajamiseen.

    • Pelle

      Taas yks saatanan provo Erkki /Tär mistä vitusta teitä oikeen sikiää?

    • vm 50

      Siitä olen katellinen kun toiset osaa olla niin katellisa, miksi minä en ???? ajan vanhalla Nissanilla ja se on toiseksi paras auto sitä parasta ei ole viellä keksitty ?????

      • Mikroautossa.

        Siitä olen katellinen kun toiset osaa olla niin katellisa, miksi minä en ???? ajan vanhalla Nissanilla ja se on toiseksi paras auto sitä parasta ei ole viellä keksitty ?????

        Minä ajan yleensä NYSSELLÄ (Tampereen linja-auto, ei mun tarvi ees itse ajaa) ja Helkama Polkypyröällä ja kävelen ja juoksen joskus, ja polin kuntopyörällä kesällä melko kovan suorituksen, vaikka en tiedä, muiden tuloksia, ne mittari olit kalibroitu todella omituisesti, ei normaalilla fysikaalla, siksi se ei ollut varmasti maailman kallein kuntopyörä....
        EI autoilijat kovin paljoo vissiin oikeesti urheile, vaikka kaasujalka saattaa saada kouristuksia.... Niskat menee formulakuskilla tosin koviksi..... Ja hartijat.... Niissä pitää olla voimaa, jos aikoo formulakuskiksi....
        (Sen verran minäkin mikroautoilua kokeilin)....


    • Ei tarvi kadehtia ketään, ku en löydä mitään kadehittavaa muista. Ei kuulu mun luonteeseen edes. Muutama bemarivanhus on ja komioita ku perkeleet. Löytyy paljon parempia sijoituskohteita ku Audi Q7.

      • Kovaa polttamista.

        Ei tarvi kadehtia ketään, ku en löydä mitään kadehittavaa muista.

        Jos kateus ei ole ristisi, älä syytä sitä, jolla se on ristinsä, vaikka se ei ole ristimaataa, vaan pataa.... Ei ne asiat kaikki ole niin häpeällisiä, että kaikilla sama kortti kuolemanaan....
        Jos syytät väärin, et ole oikea ihminen, koska ne on demonien tuhouja syyttää siitä, että paha ei ollut hyvä, ja hyvä ei ollut paha....

        Muuta jos sinä et osaa olla kateellinen, niin silloin väitän, että tulesi on sammunut....


      • 16+3

        Huh, oletpas hyvännäköinen. ;)


    • dfjgdjkdfg

      Mitä rahaan tulee, olen kateellinen ainoastaan matkustelusta. Toisaalta, vaikka sitä rahaa olisikin niin en välttämättä saisi sosiaalisista syistä aikaiseksi lähteä matkustelemaan. Käytännössä en ole mistään kateellinen kellekään, se on yksi järjettömimpiä tunteita oikeastaan mitä ihmisellä voi olla.

      • dgggffgdggdg

        Niin, ja toisaalta myös "vallasta". Se täytyy vielä lisätä... jos on rahaa, on usein myös vaikutusvaltaa politiikassa. Ja tässä yhteiskunnassa riittää korjattavaa vaikka millä mitalla.


      • 8+6

        dfjg...:lle.
        Mikäli olet kateellinen vain ja ainoastaan matkustelusta,
        voit ehkä alkaa matkustella itsekin? Nykyisin on halpalentoja eri puolille maailmaa.

        Minun nuoruudessani vain interreilattiin ja liftattiin Euroopassa, Aasiassa ja vähän Afrikan pohjois-puolellakin. Käytännössä matkailuun ei tarvita paljon rahaa, vain itsesuojevaistoa, yritteliäisyyttä (laulaen rahaa) ja vähän seikkailuhenkeä.


    • minimuna69

      Isoa kyrpää ja paksua lompakkoa

    • mitsu..

      Musta tuntuu,että näillä ihmisillä ei oo järkee edes sen vertaa ettei edes osaa sähkölammpuu vaihtaa.Puhutaan autoista ,asunnoista sun muusta mutta kukaan ei arvosta sitä kalleintaan kuin "TERVEYS"..Kaikkee muuta saa rahalla mutta ei terveyttä...

    • volkkarijätkä

      Autoja ei kannata kadehtia. Niiden arvo laskee kuin lehmän häntä. Autoja ostetaan aniharvoin rahalla. Useimmat autot ovat rahoitusliikkeen omistuksessa. Jos hieno auto on jollekin pään vaiva, niin sen kun vaan marssii autoliikeeseen ja käy hakemassa itselleen hienon auton. Auto käy rahoituksen pantiksi.

      Oma autoni on 2007 vw golf. Auton rahallinen arvo ehkä 11 t. euroa ja rahoitusvelkaa jäljellä 5 t. euroa.

    • 456456456

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

      http://epicfreeprizes.com/?ref=1143184

    • emili-a

      Aikas järkyttävä ketju. Kateuden aiheet kertoo nopeasti melko paljon ihmisestä.
      Aika maallisia kateuden aiheita. Miksi ihmiset eivät sitten mene ja osta?

      Kateuden aiheissa ei näkynyt henkisiä tai taidollisia ominaisuuksia.

      Kyllä näistä näkee selkeästi mikä on Audi asiakkaan perusprofiili.

      • 14+4

        Olen hieman kateellinen, kun jotkut osaavat olla niin tekopyhiä ja neuvoja muita, kun itse ovat "parempia".


      • Ylpeitäkö ootte?

        Aikas järkyttävä ketju. Kateuden aiheet kertoo nopeasti melko paljon ihmisestä.
        Aika maallisia kateuden aiheita. Miksi ihmiset eivät sitten mene ja osta?

        Kateuden aiheissa ei näkynyt henkisiä tai taidollisia ominaisuuksia.

        Kyllä näistä näkee selkeästi mikä on Audi asiakkaan perusprofiili.
        ----
        Ihmiset ei mene ja osta, koska on nöyryytys jääda velkavankilaan.


      • Ei kaikki ole samaa.
        14+4 kirjoitti:

        Olen hieman kateellinen, kun jotkut osaavat olla niin tekopyhiä ja neuvoja muita, kun itse ovat "parempia".

        Olen hieman kateellinen, kun jotkut osaavat olla niin tekopyhiä ja neuvoja muita, kun itse ovat "parempia".

        Tekopyhyys ja neuvokkuus eivät ole sama asia, sellaisen neuvon antaisin sinulle... Löytäisitpä sinäkin vähän tai paljon(tieteessä on paljon puhtaita samaistuksia), puhtaampia samaistuksia, vaikka eihän "ja" tietysti sitä tarkoita, mutta loppujen lopuksi jäi sellainen vaikutelma, etät luulit neuvokkuuden ja tekopyhyyden olevan samat asia, muttta ehkä ne ei vastakohtiaakaan ole, en tiedä.


      • 15+8
        Ei kaikki ole samaa. kirjoitti:

        Olen hieman kateellinen, kun jotkut osaavat olla niin tekopyhiä ja neuvoja muita, kun itse ovat "parempia".

        Tekopyhyys ja neuvokkuus eivät ole sama asia, sellaisen neuvon antaisin sinulle... Löytäisitpä sinäkin vähän tai paljon(tieteessä on paljon puhtaita samaistuksia), puhtaampia samaistuksia, vaikka eihän "ja" tietysti sitä tarkoita, mutta loppujen lopuksi jäi sellainen vaikutelma, etät luulit neuvokkuuden ja tekopyhyyden olevan samat asia, muttta ehkä ne ei vastakohtiaakaan ole, en tiedä.

        Voithan sinä kaunistella asiat, miten haluat.
        Ei se minua häiritse.


    • Katri Keskisuomesta

      Meillä on Saksasta tuotu BMW 530 d M-sport kaikilla herkuilla vm. 2009, hintsua tuli hakuineen 42 000€, mutta mepä ei matkustetakaan koko ajan, kun lapset ovat vielä pienehköjä ja asutaan 5 v. sitten rakennetussa talossa. Jostakin pitää siis tinkiä, meillä lomamatkoista.

      Me vaan tykätään, kun laatua on päivittäin ajamalla hyvällä autolla ja asumalla hienosti. Joka vuosi ei suinkaan käydä ulkomailla.

      • Iltasatu.

        Me vaan tykätään, kun laatua on päivittäin ajamalla hyvällä autolla ja asumalla hienosti. Joka vuosi ei suinkaan käydä ulkomailla.

        Opitko yhtään kieliään? Jos et, oli käyntisi lähes turha, koska mitä vittun merkitystä on lämpimällä maalla, kun Suomessa on koko ajan huoneessa lämmintä, ja jos kylvyn haluaa, niin voi mennä vain suihkuun... Televisiossa jo näkee millaista siellä on, millainen tuhlaajaperhe te ootte? Kyllä teitä kapitalismi silti rakastaa, älkää siksi sitä oppia vielä ainakaan hyljätkö, jos ette oikeasti halua "vieraaseen maahan".... Venäjä ei ole vieläkään kapitalistinen maa.... Autolla porhaltaminen on tietysti mukavaa, mutta niin vaarallista, että siksi minä sen elämän jo hylkäsin.
        Sotabudjetin väittivät olevan Venäjällä tällähetkellä suorastaan maailman pienin, asukaslukuunsa suhteutuettuna, mutta se ei ole koko totuus, koska kommunistit tekevät talkootyötä, ja niille vain laitetaan ruokaa, vaikkei se hidas rahanpuljaus siellä niin paljoo vaikuta....Sen verran kuuntelin siskon juttuja, kun se oli siellä monesti käynyt, ja osaa jopa puhua rysslandiaa....
        Vlamidiro täällä opetti mulle Veikolle hieman Venäjää.. OGON on tuli. ja VOZDUH on ilma , VODA on vesi ja KAMEN on kivi....
        Njet on ei ja Daa on kyllä. Nuo kaksi sanaa on tärkeimmät sanat joka kielessä....
        Ei ole olemassa mitään muuta kuin kielteisiä ja myönteisiä asioita, vaikka voi sitä kovasti epäillä että olisi jotain kovempaakin....
        Englantia ei kennellekään juuri missän tarvitse edes opettaa, koska se on niin helpon kuuloista, mutta paljon vaikeampaa KIRJOITTAA oikein, kuin Suomen kieli....Ranksan kieli on MÖRKÖJEN suosiossa....


      • Kumpaan Eedeniin?
        Iltasatu. kirjoitti:

        Me vaan tykätään, kun laatua on päivittäin ajamalla hyvällä autolla ja asumalla hienosti. Joka vuosi ei suinkaan käydä ulkomailla.

        Opitko yhtään kieliään? Jos et, oli käyntisi lähes turha, koska mitä vittun merkitystä on lämpimällä maalla, kun Suomessa on koko ajan huoneessa lämmintä, ja jos kylvyn haluaa, niin voi mennä vain suihkuun... Televisiossa jo näkee millaista siellä on, millainen tuhlaajaperhe te ootte? Kyllä teitä kapitalismi silti rakastaa, älkää siksi sitä oppia vielä ainakaan hyljätkö, jos ette oikeasti halua "vieraaseen maahan".... Venäjä ei ole vieläkään kapitalistinen maa.... Autolla porhaltaminen on tietysti mukavaa, mutta niin vaarallista, että siksi minä sen elämän jo hylkäsin.
        Sotabudjetin väittivät olevan Venäjällä tällähetkellä suorastaan maailman pienin, asukaslukuunsa suhteutuettuna, mutta se ei ole koko totuus, koska kommunistit tekevät talkootyötä, ja niille vain laitetaan ruokaa, vaikkei se hidas rahanpuljaus siellä niin paljoo vaikuta....Sen verran kuuntelin siskon juttuja, kun se oli siellä monesti käynyt, ja osaa jopa puhua rysslandiaa....
        Vlamidiro täällä opetti mulle Veikolle hieman Venäjää.. OGON on tuli. ja VOZDUH on ilma , VODA on vesi ja KAMEN on kivi....
        Njet on ei ja Daa on kyllä. Nuo kaksi sanaa on tärkeimmät sanat joka kielessä....
        Ei ole olemassa mitään muuta kuin kielteisiä ja myönteisiä asioita, vaikka voi sitä kovasti epäillä että olisi jotain kovempaakin....
        Englantia ei kennellekään juuri missän tarvitse edes opettaa, koska se on niin helpon kuuloista, mutta paljon vaikeampaa KIRJOITTAA oikein, kuin Suomen kieli....Ranksan kieli on MÖRKÖJEN suosiossa....

        Saksan kielestäkin on hyvää jotain tietää, jos haluat NEROKSI!
        Siinne se Keisari aina haikali mutta ikuisesti Italiajalta ja Saksa valloittamatta....
        (Jos ei länsimaisia aakkosia lasketa, nämä on Italiassa keksitty)....
        Kreikka on matematiikkojen paratiisi, tai oli kerran, en tiedä, onko enää....


      • Veikko Verkossa.
        Kumpaan Eedeniin? kirjoitti:

        Saksan kielestäkin on hyvää jotain tietää, jos haluat NEROKSI!
        Siinne se Keisari aina haikali mutta ikuisesti Italiajalta ja Saksa valloittamatta....
        (Jos ei länsimaisia aakkosia lasketa, nämä on Italiassa keksitty)....
        Kreikka on matematiikkojen paratiisi, tai oli kerran, en tiedä, onko enää....

        Ei Paavia halua jokainen nähdä, mutta moni melkein kuoli naurusta, kun se edellinen paavi liukatui saippuaan kylpyhuoneessa, se uskoi olevansa aina Pyhä Paavali.
        "Parempi pyy pivossa on miljoona pyssyä voittamassa."(Suomalainen Sananlasku, Väinö tietysti)....


    • syöpä piristää

      En ole kateellinen muille mistään, mutta pelkään kateellisia ihmisiä koska he vihaavat niitä joilla on asiat paremmin ja haluavat nähdä muiden kärsivän. Usein ne joilla menee paremmin, he ryhtyvät vihaamaan muita jotka ovat heille kateellisia ja tätä kautta tilanne kärjistyy jossa molemmat osapuolet alkavat herkästi vihaamaan niitä jotka eivät osallistu tähän vihan kilpavarusteluun jossa pyritään tuottamaan pahaa oloa toiselle.

      Kateutta minussa ei ole, mutta katkeruutta on koska tietyt kateelliset ihmiset ovat olleet kateellisia minulle siitä syystä että tyydyn vähään ja kykenen olemaan onnellinen siitä, ja nämä kateelliset ihmiset ovat pyrkineet tarkoituksenomaisesti saamaan minut vihaiseksi jotta osallistuisin siihen vihan kierteeseen mitä heidän kateus tuottaa. Ihmiset haluavat nähdä muiden ihmisten kärsivän tällaisen kateuden tuottaman vihan kautta ja tämä on saanut minutkin lopulta katkeraksi ja vihaiseksi.

      Olisi kivempi löytää ihmisiä jotka eivät ole joutuneet kateuden ja vihan kierteeseen joita voisi suojella ihmisiltä jotka pyrkivät saamaan muita kateellisiksi kuin taistella kateellisia ihmisiä vastaan ja saada heidät iloisiksi siitä kun he näkevät minunkin kärsivän omasta vihastani.

      "Joten piristäkää ja kertokaa mistä (typeristäkin) jutuista olette kateellisia ystävillenne."

      En varmastikaan saanut piristettyä sinua sillä etten ole kateellinen muiden ihmisten autoille tai muullekaan, mutta toivottavasti piristin sillä että olen tullut vihaiseksi ja katkeraksi siitä että kateelliset ihmiset ovat onnistuneet levittämään omaa vihaansa minuun. Toisen ihmisen viha, katkeruus ja kateus tuntuu tosiaan piristävän muita ihmisiä. Voin kertoa myös ettei minulla ole autoa eikä töitä. Toivottavasti nämä tekevät sinut onnelliseksi. Jos haluat äärimmäistä onnellisuutta, mene katsomaan syöpäsairaita potilaita jonnekin syöpäklinikalle. Ehkä saat tyydytystä siitä kun näet heidän kuolevan.

    • tOIOTA

      Siinä vaiheessa kun audi lasahtaa, niin corolla mies vaan jatkaa ja jatkaa.

    • nuppu sika

      Olin nuorena hyvin katteellinen pitkilen akolen. Lopula rupes´ tuntummaan, jotta en halus´kkaa olla pitkä, kun tämmönen on paljo mukaveman näkönen. Oun 143 senttii pitkä ja painan 68 killoo.

    • jk

      ennmmistään

    • En ole kateellinen naapurille joka osti kuukausi sit uuden isolla koneella olevan Ford Mondeon. kaksi kertaa haettu hinurilla parkkipaikalta korjaamoon. itsellä 2009 mallinen vanha taksi mersu ajettu 300tkm toimii. ostossa puolet halvempi ja voin takaa että on ajossa vielä kun naapurin mondeo jo kuusankoskella paalussa

    • v8

      eihen se ole edes auto.. niin kuin bemari kanssa.. ite tunnen kateutta jos joku hankkiin vanhan amerikan raudan 40-70 väliseltä luvulta... ameriikka kunniaan ja tietenkin koneen pitää olla aina v8.. ja se ei auta jos se on jossain saksalaisessa autossa.. tai yleensäkin jossain euro muovi autossa. auton pitää olla cromia ja rautaa... joutuu taas ostamaan jenkin. ku edellisen möin täsä :)

    • munanjatketta

      Ei ole kadehtimista! Eikös se ole vähän niin, että mitä suurempi auto sitä pienempi ***kku.

    • kakskytseittemänvee

      Jaaa-a,on se vaan piristivää lukea näin sateisena sunnuntai iltana mitenkä Suomalaiset ovat kateellisia! Voivoii...Mutta,eikös se ole niin että jokainen on oman onnensa seppä ja jos jotain haluaa niin sitten tavotellaan sitä.Nääin ainakin ise ajattelen joten,ei tarvitse olla kateellinen.
      Itse olen tyytyväinen siihen että asun 2 vuotta vanhassa rivitalokaksiossa,tallista löytyy 3 vuotta vanha 3-sarjan bemari,lipaston päällä olevasta humidorista löytyy kuubalaisia sikareita ja vieressä olevasta kaapistosta voin nauttia Courvoisier XO tai Remy Martin Xo konjakkia kristallilasista.Lisäksi on hyvätuloinen työ ja elämä muutenkin kunnossa.Joten,tehkää itsenne eteen töitä niin ei tarvitse natista;)

    • rikasrakas

      kateus on vittumainen sairaus

    • Hymyssä suin =)

      En jaksa olla kenellekkään kateellinen en edes autoista. Olen kaiken lisäksi lähes persaukinen mutta ylpeä siittä että että parin kuukauden päästä olen täysin velaton.
      Täytyy sanoa että tämä on oikeata elämää vaikka köyhä olenkin.=)

    • Audi?! Mikä vitsi!

      Yhdysvallat ja Japani ovat autoteollisuuden valtiaita. GM, Ford, Honda ja Toyota valmistavat mainitsemisen arvoiset kulkupelit, euro-roska joutaa mankeliin. Toisaalta, auto on loppujen lopuksi vain kulkuneuvo, siinä missä polkupyörä tai potkukelkka. On jotenkin outoa että peltilaatikko ja neljä pyörää on saanut niin pyhän arvon ettei mitään rajaa. Itse kadehdin nuoria ihmisiä. Olen 35 vuotias ja niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, haluaisin palata 15-20 vuotta ajassa taaksepäin. Maailma ei tuntunut vielä silloin ihan niin paskalta paikalta kun se nyt on, ja elämä oli vielä edessä ja lukemattomat valinnanmahdollisuudet niinikään. Mutta kun ei niin ei. Älä turhaan hermostu kaverisi autosta. Ensiksikin, Toyotan tekniikka kestää, Audista ei niin takeita. Toiseksi, jos ja tod.näköisesti kun kyseessä on Saksan markkinoille valmistettu auto eikä Suomen vientimalli, tulee siinä vielä yllätys poikineen.

    • jospa olis kerran

      Olen kateellinen auton omistaville, koska ei ole autoa ollenkaan. Olisi kiva mennä muiden mukana tuolla. Olen nainen siis.

      • pihimies

        laita ne autoonmenevät rahat talteen ja istu muitten siivellä kyydissä. anna vähän pensarahaa silloin tällöin niin sinua pidetään vielä reilunakin. auton tod.kulut ovat 4 kertaa bensakulut ajettele paljonko säästät! laia rahasi mielummin asuntoon...


    • 11+11

      ..Me omistamme vaimon kanssa kaksi autoa. Volvo ja Bmw.Olen huomannut että molemissa autoissa on tullut naarmuja..Mitkä on tahaallaan tahtyjä!!.Täytyy olla kyllä sairaita ihmisiä,,Ketkä noin tekevät!!!!

    • tsemppiä vaan...

      Voi reppanaa. Teepä jotakin elämällesi.

    • rtyuhvbn

      Noin tyhmä tuskin ostaa Corollaa. Etenkään harmaata. Corolla ei muuten ole suomalainen. Osta BMW se sopii bi-henkisille pojuille.

    • kohtuudella kade

      Minä vaihdan autoa noin 9 vuoden välein 10 vuotta nuorempaan. Siinä on se hyvä puoli, että tietää mikä autossa on tilanne ja voi sitä riemua kun se vaihtohetki sitten viimein tulee :).

      Itselläkin on aika hyvä uudehko "laatuauto" nyt, mutta aina näkee parempia ja uudempia ja aina käy mielessä hieman kateellisesti, että kyllähän se kiva olisi itselläkin uusin malli. Sen sijaan selvästi ökympiä luonnontappajia (3 litraiset ja suuremmat sekä ylipainoiset jättti-pickupit tai 3-tonnin painoiset amerikanraudat) ei vähempää voisi kadehtia. Päinvastoin suututtaa että jotkut eivät välitä todellakaan tippaakaan energian tuhlaamisesta ja ympäristön kuluttamisesta, äänihäiriöt mukaanlukien.

    • 9000jotain

      En ole kateellinen ainakaan quatroista, koska minulla on maailman paras(?) auto: iso, kaunis, valkoinen, toimiva, katsastusmiehenkin kehuma vanha saab viime vuosituhannelta. Kulkee kuin juna. Vakuutukset tosin maksaa enemmän, kuin auto... mutta on se niin hieno. Voisin myydäkin, jos löydän ihmisen, joka rakastaa autoani.
      Kateellinen olen miehille, jotka osaavat korjata autoja (ja tehdä jotain muutakin pientä kivaa?)

    • Gilbertt

      Aloittaja on henkisesti 2v tasolla.

    • pölölö

      Olen aloittajalle kade siitä etten osaa tehdä noin huonoa,riman alittavaa provoa.
      Kyseessä on varmasti pitkällisen harjoittelun tulos ja aloittaja on varmaan yksi niistä jotka tänne provoja tehtailee.Suojatyöpaikka ?

    • ex audimies

      mitä järkeä on olla autosta kateellinen! niitähän voi velaksi ostaa kuka vaan! ja paljon huonompaa rahareikää en nopeasti keksi. kun kaverisi on sen audin maksanu niin sen pitää ottaa uusi velka kun se pitää vaihtaa taas uudempaan.kierre on valmis.eihän kukaan vanhaa audia kadehdi? siitä rahanmenokierteestäkö oot kade? laita sinä sama summa johonkin tuottavempaan niin sulle tulee hyvä mieli!

    • 94Corolla

      Myöntää täytyy että olen myös kateellinen autoista, en tosin mistään Audeista tai muista käyttöpeleistä vaan vanhoista jenkkiklassikoista kuten Challengerit ja 50 luvun siipijenkit. Aiai kunpa sellaisen joskus saisi hommatua.

    • perusautomies

      Kumma kyllä, mutta jos jollakin on joku isokokoinen ja kallis ökyauto, niin ei hetkauta ainakaan minua juuri mihinkään suuntaan. Kun ajattelee, että mitäpä minä tekisin tuollaisella huippukalliilla, bensasyöpöllä, ja yhdelle ihmiselle aivan liian suurella ökyautolla, jossa vielä kaiken lisäksi kalliit ylläpitokustannukset ja ehkä varaosatkin, ja rahaa kiinni aivan liikaa jolla sais paljon muutakin. Näistä syistä en juuri kateutta tuntisi jostain ökyautosta.

      Tunnen kateutta lähinnä ihan muista asioista, mutta jos autosta olisi kyse, niin kateutta saattaisin tuntea ehkä silloin jos itsellä olisi joku runsasvikainen kohta hajoamispisteessä oleva vanha kottero, ja kaveri laittaisi ihan muutaman vuoden vanhan, vähänajetun, laadukkaan ja hyväkuntoisen ja hyvillä varusteilla olevan perusauton, niin silloin voisin ehkä vähän kateutta tuntea, mut en muuten jos autoista olisi kyse.

      Ne mistä lähinnä kateutta tunnen on tosiaankin ihan muista asioista, kuten niistä joilla on paljon sosiaalista elämää, on ystäviä ja kavereita ja seurustelukumppanit, sekä niistä jotka ovat saaneet vakituisen ja mielekkään ihan oikean palkkatyön, ja myös niistä joilla on varaa matkustella ulkomaita myöten, ja on myös kavereitakin joiden kanssa matkustella.

      En siis osaisi tuntea kateutta jostakin ökyautosta, kun laadukas perusauto riittää vallan hyvin, ja se ökyauto ei korvaa sellaisia asioita joita ei rahalla saa, kuten terveys, ihmissuhteet, toimeentulo, ja monta muutakin asiaa.

    • kapeat hartiat

      Olen kateellinen kaverille jolla on ollut ainakin 10 Corollaa eikä niissä ole ollut ikinä mitään vikaa. Itsellä on ollut lompakko ja hermot tiukilla Audi 80:sen kanssa. Olisikohan masennuslääkeistä apua? Toyotaa en voi ostaa, koska tarvitsen pönkitystä heikolle itsetunnolle. Mitä naapuritkin ajattelisivat...

    • mk

      Mitä sinä toistena utoista kadehdit ja itsellä ihan normaali auto ja miehnä en viitti vuosipalkkaani eutoon laittaa ja meilläkin ne jotka ajavat uusilla autoilla eivät tee etelän reissuja eikä muutakaan hauskaa eikä käy ulkona kun rahat menee siihen automn maksamiseen että silleen. Itse pidän muuten korkeaa elintasoa mutta autoon en rahojani laita kun on huono sijoitus.

      • mietin vain

        " meilläkin ne jotka ajavat uusilla autoilla eivät tee etelän reissuja eikä muutakaan hauskaa eikä käy ulkona kun rahat menee siihen automn maksamiseen että silleen."

        Nii,sese on elämää istua turistiluokassa,tyyppilliseen Suomalaiseen turisti kohteeseen syömään perunamuussia ja kuuntelemaan Frederikkiä Karjala tuopin ääreen.Ja tuo ei ole sitten rahan hukkaan heittämistä..


    • Q-7

      Olen kateellinen heteroille.

    • j.v.pp

      ei vituta jokainen elää miten haluaa.
      joko velkaa tai ei.
      jokainen valitsee oman tien.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe