Mikä auttaa paniikkiin?

Valo

Mikä teillä auttaa paniikkikohtaukseen?
Minä olen yrittänyt pitää seinästä kiinni ja rauhoitella hengitystä..Aina sekään ei auta.. :(

7

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies20

Jos hyperventiloit niin hengittele pussiin , älä yritä pidätellä / vastustella oireita vaan annat niiden tulla . Koita saada huomiosi / ajatuksesi johonkin muuhun (itellä aina tuppaa tuo keskittyminen mennä siihen sydämmen sykkeen tarkasteluun vaikka tiedän että se vaan pahentaa asiaa). Jos mahdollista pyydä kaveri kylään tai mene itse kaverille. Itselläni ainenkin kaverin / läheisen seura rauhoittaa. Älä myöskään kuvittele mitään pahoja asioita (esim . kuolemaa , sydänkohtausta , ilman loppumista yms) . Ja kaikkein tärkein , yritä tolkuttaa ittelles ettei oo mitään hätää. Toivottavasti saat / sait jonkin sortin apua näistä

• Valo

Kiitoksia paljon hyvistä neuvoista. Täytyy yrittää muistaa neuvosi. Tärkeitä asioita kirjoitit. Kohtaukset ei ole helppoja, mutta nyt voin koettaa muitakin keinoja.

• Valo
        Valo kirjoitti:

Kiitoksia paljon hyvistä neuvoista. Täytyy yrittää muistaa neuvosi. Tärkeitä asioita kirjoitit. Kohtaukset ei ole helppoja, mutta nyt voin koettaa muitakin keinoja.

Nyt on paniikkikohtaus päällä... :( Tärisen, omat keinoni eivät auta...kokeilen antamiasi neuvoja...pussia... Ei ole hätää..ei ole hätää... Enempää en nyt pysty kirjoittamaan kun vapina ja hengitys pahat... :(

• Valo kirjoitti:

Nyt on paniikkikohtaus päällä... :( Tärisen, omat keinoni eivät auta...kokeilen antamiasi neuvoja...pussia... Ei ole hätää..ei ole hätää... Enempää en nyt pysty kirjoittamaan kun vapina ja hengitys pahat... :(

Sama tunne täällä.

Tämä ahdistus/paniikki vie voimat ja kun yksin taistelee jatkuvasti. Ei lähellä sellaisia ihmisiä jotka ymmärtäis.
        Pelottaa. Ahdistaa. Tekis mieli juosta pakoon. Kaikenlaisia tuntemuksia. Sydän menee miten sattuu. Taas vaikeinta aikaa. Odotan vain, että helpottaisi.
        Nukkuminen vaikeaa.

Mistä saisin voimia tähän. Elämä on helvettiä. Tuntuu etten jaksa.

• Kyllä se rauhallinen hengitys on kaiken a ja o. Itsellä ollut noin 40 v. PH on ollut välillä parempiakin aikoja ja lääkkeitä olen syönnyt noin 15 v. nyt kiinnitän huomion hengitykseen jo ennenkuin on kohtausta.

• mies20

Minullakin on välillä kohtauksia jotka ei mene ohi vaikka kuinka yrittäisin rauhoitella itseäni , yleensä joudun turvautumaan rauhottaviin. Pahin ongelma mulla on se kun alkaa pyöriä kaikki vakavat taudit mielessä heti kun oireet alkaa. Välillä olen taistellut kohtausten läpi ilman lääkkeitä, mutta Itellä kohtaukset kestää todella kauan =/ sen takia joudun usein turvautumaan lääkkeisiin. Mutta toivon teille parempaa onnea kun mulla. Mutta tuo poomun neuvo hengityksen tarkkailusta on hyvä , jos et muuten saa pidettyä itseäsi kasassa niin varmista ettet hyperventiloi , itellä yleensä karkaa mopo käsistä jos alan hyperventiloimaan. Muut oireet vaan pahenee jos hengittelee liian nopeaan MUTTA jos kumminkin hyperventiloit niin tuo pussi hengittely toimii oikeasti , silloin veren happi arvot eivät pääse nousemaan liian korkeaksi ja veren PH pysyy normaalina.

• Valo

Kiitoksia vastauksistanne.

Olette oikeassa. Paniikkikohtaus meni ohitse, kun hengittelin pussiin, jouduin ottamaan kyllä myös rauhoittavan lääkkeen. Tuntui aluksi pelottavalta kun pussiin piti hengittää..sydän hakkasi... Mutta se alkoi auttaa. Huono olo oli vielä pitkään.
        Kiitoksia teille, että saa jakaa kokemuksia ja toivottavasti näistä olisi myös muille apua.
        Voimia teille kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      405
      7031
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4117
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      46
      2460
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1646
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      100
      1596
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      4
      1573
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1447
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1440
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1209
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      24
      1142
    Aihe