Työssäkäyntialue 80km

juu84764

hauskasti ei riitä 75.5 km että saisi ylläpitokorvausta (ruokarahaa) sen 18e vaan koska työssäkäyntialue on 80km niin se ei täyty, eli 9e tiedossa.
Tuossahan nyt ei tarvitse paljon laskea että mitä menee bensoihin tai julkisiin kulkuneuvoihin kun kulkisi tuonne.
Että pienetä on kiinni :) ei siihen 4.5 km saa lisää sitte millään :)

Joten vähempi jää käteen ku jos istus kotona.

Onhan se kuitenkin 150km mutkin päivässä, että huh.

Työssäkäyntialue on aika erikoinen ratkaisu sinänsä että julkiset kulkuneuvot eivät välttämättä kulje ja jos niin ei kovin tiheään.

Mutta sanoppa ei ja päivärahalle hei ja sossulle -20% tai jos toistuvaa niin -40 % pois etuudesta.

24

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26

      ""Työssäkäyntialue on aika erikoinen ratkaisu sinänsä että julkiset kulkuneuvot eivät välttämättä kulje ja jos niin ei kovin tiheään.""

      Ei niiden tarvitsekkaan kulkea "niin kovin tiheään"
      Sehän riittää, että taksi on sivuttuun aikaan sovitussa paikassa.

      """Mutta sanoppa ei ja päivärahalle hei ja sossulle -20% tai jos toistuvaa niin -40 % pois etuudesta."""

      Mihin lakiin tämä perustuu?

      Väitätkö, että se toimenpide josta nyt puhut turvaisi toimeentulosi kohtuullisen pitkäksi ajaksi?

    • jo843694

      no turvaisi se. tuon toimenpiteen jälkeen pääsisi palkkatuella samaan paikkaan vuodeksi töihin.

      • Sossupummi

        Niin kuhan nyt muistat että nuo on puheita. Voi tulla muuten "kiva" ylläri.


    • 8980437875875

      huomioitu kivat yllärit, mutta tosi ois, mutta ku niin kaukana, että se taksi tulee vähä kalliiks, tuskin päiväraha piisaa :)

      ja pääsis ihmisten ilmoille, kevättä kohta rinnassa, ei kait mä muuten meniskään, mut ei tää kotona olokaan pitkänpäälle tuu oleen hyvä juttu..

    • 21

      """no turvaisi se. tuon toimenpiteen jälkeen pääsisi palkkatuella samaan paikkaan vuodeksi töihin"""

      Sinulla on siis allekirjoitettuna työsopimus?
      Miksi eivät heti palkanneet sinua, vaan laittoivat ehdoksi jonkun toimenpiteen?

    • 972375

      ei ole vielä palkkatukiokeutta kun ei ole se 500 päivää tullut täyteen, siksi ei voi palkata vielä palkkatuella.

      • 21

        Mistä 972375 tietää aloittajan (juu84764) asiat?

        No miksi sinne pitää mennä harjoittelemaan jos kuitenkin työ alkaa kuitenkin jossain vaiheessa?


    • juu84764

      pitäs varmaan sit keksii harrastus, eihän täällä kotona prk.lle pirukaan istu jos aurinkokin pikkuhiljaa rupee paistaan?
      vitsi mua kiinnosta enää mikään!

    • voi voi i

      MISSÄ ON JOUSTO?
      KYLLÄ TYÖTÖN SAA JOUSTAA TYÖKKÄRINEUKKOJEN PILLIN MUKAAN, MUTTA EI TOISIN PÄIN.

      SIIS LISÄÄ 4.5 KM =80KM, MISSÄ ON JOUSTO?

      SIITÄ ON KYSE, ETTÄ PILKKUA VIILATAAN.

      • että näin

        laissa on jousto. Tai sitten ei. Työssäkäyntialue on 80 kilsaa, eikä yhtään alle... Jos yhdessä tapauksessa joustettais niin sitten pitäis joustaa muissakin samantapaisissa tilanteissa. Jos jousto olisi vaikka 75-80 kilsaa niin joku jonka työmatka olisi alle 75 kilsaa niin valittaisi missä jousto.

        Tuttavallani oli koulumatkaa 9,5 kilsaa. Ei saanut koulumatkatukea, koska ei kriteerit täyttyneet....


    • ääähhhh

      Jollakin harjoittelupaikkaan 2 km, joillakin 100....

      Pitäiis olla ylläpitokorvaus kilometrien mukaan.

      • 2837465

        Ootteko nyt tietoisia siitä, että ylläpitokorvaus EI ole tarkoitettu työvoimapoliittisen toimenpiteen matkakuluihin, vaan sossu joutuu ottamaan toimeentulotukipäätöksessään matkakulut TODELLISEN kustannuksen mukaan. Eli laittakaa toimeentultuen hakemuksessa kohtaan "Muut menot" vaatimuksen matkakuluista, kannattaa tehdä itse selvitys mistä menot muodostuu. Pieni varoituksen sana asiasta: sossu tuskin suostuu taksikustannuksia ottamaan huomioon, eli kyseeseen tulee julkiset liikennevälineet. Jos oikein haluaa varman päälle mennä, hankkikaa sossusta allekirjoitettu päätös matkakustannusten korvaamisesta ennen kuin aloitatte työvoimapoliiitisen toimenpiteenne. Jos sellaista ei saa, kertokaa sossullenne ettette voi alkaa kustannusten takia toimenpidettä. Ja kaikki tämä siis kirjallisena jotta jää todisteet mahdollisessa riitatapauksessa jos sossu aikoo yrittää perusosan alentamista.

        Ylläpitokorvauksen tarkoitus on "palkita" ihminen siitä, että on aktiivinen, sen ei ole siis tarkoitus mennä niihin mahdollisiin kuluihin joita aktiivisuus auttaa.


      • tämä kirottua
        2837465 kirjoitti:

        Ootteko nyt tietoisia siitä, että ylläpitokorvaus EI ole tarkoitettu työvoimapoliittisen toimenpiteen matkakuluihin, vaan sossu joutuu ottamaan toimeentulotukipäätöksessään matkakulut TODELLISEN kustannuksen mukaan. Eli laittakaa toimeentultuen hakemuksessa kohtaan "Muut menot" vaatimuksen matkakuluista, kannattaa tehdä itse selvitys mistä menot muodostuu. Pieni varoituksen sana asiasta: sossu tuskin suostuu taksikustannuksia ottamaan huomioon, eli kyseeseen tulee julkiset liikennevälineet. Jos oikein haluaa varman päälle mennä, hankkikaa sossusta allekirjoitettu päätös matkakustannusten korvaamisesta ennen kuin aloitatte työvoimapoliiitisen toimenpiteenne. Jos sellaista ei saa, kertokaa sossullenne ettette voi alkaa kustannusten takia toimenpidettä. Ja kaikki tämä siis kirjallisena jotta jää todisteet mahdollisessa riitatapauksessa jos sossu aikoo yrittää perusosan alentamista.

        Ylläpitokorvauksen tarkoitus on "palkita" ihminen siitä, että on aktiivinen, sen ei ole siis tarkoitus mennä niihin mahdollisiin kuluihin joita aktiivisuus auttaa.

        Kirotusvirhe, ei siis auttaa vaan aiheuttaa


      • lbjkbkjbkjbkjbjk
        2837465 kirjoitti:

        Ootteko nyt tietoisia siitä, että ylläpitokorvaus EI ole tarkoitettu työvoimapoliittisen toimenpiteen matkakuluihin, vaan sossu joutuu ottamaan toimeentulotukipäätöksessään matkakulut TODELLISEN kustannuksen mukaan. Eli laittakaa toimeentultuen hakemuksessa kohtaan "Muut menot" vaatimuksen matkakuluista, kannattaa tehdä itse selvitys mistä menot muodostuu. Pieni varoituksen sana asiasta: sossu tuskin suostuu taksikustannuksia ottamaan huomioon, eli kyseeseen tulee julkiset liikennevälineet. Jos oikein haluaa varman päälle mennä, hankkikaa sossusta allekirjoitettu päätös matkakustannusten korvaamisesta ennen kuin aloitatte työvoimapoliiitisen toimenpiteenne. Jos sellaista ei saa, kertokaa sossullenne ettette voi alkaa kustannusten takia toimenpidettä. Ja kaikki tämä siis kirjallisena jotta jää todisteet mahdollisessa riitatapauksessa jos sossu aikoo yrittää perusosan alentamista.

        Ylläpitokorvauksen tarkoitus on "palkita" ihminen siitä, että on aktiivinen, sen ei ole siis tarkoitus mennä niihin mahdollisiin kuluihin joita aktiivisuus auttaa.

        "Ylläpitokorvauksen tarkoitus on "palkita" ihminen siitä, että on aktiivinen, sen ei ole siis tarkoitus mennä niihin mahdollisiin kuluihin joita aktiivisuus auttaa. "

        Tässä olet kyllä väärässä. Ylläpitokorvauksen tarkoitus on nimenomaan kattaa niitä kuluja, joita työttömälle syntyy toimenpiteeseen osallistumisesta. Kelan sivuilta: "Kun osallistut työvoimakoulutukseen tai opiskelet omaehtoisesti työttömänä, voit saada Kelasta ylläpitokorvausta koulutuksen aikaisiin matka- ja ylläpitokustannuksiin."


    • 20+17

      työssä olijalle, siis vakihommassa , on työssäkäyntialueen raja 10-15 min. Sen pidempään en suostuisi työmatkaan käyttämään, autolla.

    • 39

      """Pieni varoituksen sana asiasta: sossu tuskin suostuu taksikustannuksia ottamaan huomioon, eli kyseeseen tulee julkiset liikennevälineet."""

      Taksi on julkinen kulkuneuvo.

      Muuten asiallinen kirjoitus:
      Ootteko nyt tietoisia siitä, että ylläpitokorvaus EI ole tarkoitettu työvoimapoliittisen toimenpiteen matkakuluihin, vaan sossu joutuu ottamaan toimeentulotukipäätöksessään matkakulut TODELLISEN kustannuksen mukaan. Eli laittakaa toimeentultuen hakemuksessa kohtaan "Muut menot" vaatimuksen matkakuluista.......

    • Mihin?

      Siis onko tosi näin että sossusta saa muka matkakorvaukset?

      Mihin tarkoitukseen se 9 euroa on sitten, olen käsittänyt että matka ja roukakuluihin?

      • Mihin?

        siis tämä 9 euroa joka tulee kelasta päivärahan päälle, mihin se sitten on?
        Ja onko tosi että saa sossusta matkakorvaukset?
        Millä perusteella, täytyykö olla kuukausilippu vai mikä tippu?


      • lksdnlnlknsdf

        Sossulla ei ole mitään velvollisuutta korvata matkakustannuksia ainakaan työvoimakoulutuksen ym. osalta. Työmatkojen osalta tilanne saattaa olla toinen. Ylläpitokorvaus on tarkoitettu juuri niiden matka- ym. kustannusten kattamiseen.


      • yritä nyt ymmärtää
        lksdnlnlknsdf kirjoitti:

        Sossulla ei ole mitään velvollisuutta korvata matkakustannuksia ainakaan työvoimakoulutuksen ym. osalta. Työmatkojen osalta tilanne saattaa olla toinen. Ylläpitokorvaus on tarkoitettu juuri niiden matka- ym. kustannusten kattamiseen.

        Tunnen joitakin ihmisiä joille sossu on vaatimuksesta maksanut työelämävalmennuksesta syntyneet matkakulut, mutta todellakin täytyy osata niitä vaatia. Eihän kenelläkään olisi mitään motivaatiota mennä työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin jos ei niistä mitenkään muutoin hyötyisi kuin mahdollisen työkokemuksen muodossa. Se on ihan pötypuhetta että työnantajat sellaista työkokemusta hirveästi arvostaisi, mutta toki ilmainen työvoima kiinnostaa.


      • 3+3
        yritä nyt ymmärtää kirjoitti:

        Tunnen joitakin ihmisiä joille sossu on vaatimuksesta maksanut työelämävalmennuksesta syntyneet matkakulut, mutta todellakin täytyy osata niitä vaatia. Eihän kenelläkään olisi mitään motivaatiota mennä työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin jos ei niistä mitenkään muutoin hyötyisi kuin mahdollisen työkokemuksen muodossa. Se on ihan pötypuhetta että työnantajat sellaista työkokemusta hirveästi arvostaisi, mutta toki ilmainen työvoima kiinnostaa.

        Ei ole VELVOLLISUUTTA korvata niitä. Jokuhan on kuulemma saanut televisioonkin rahat sossusta, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki saisivat. Minä tunnen useamman ihmisen, jotka eivät saaneet matkalippuun rahaa sossusta työvoimakoulutuksen aikana, vaikka hakivat ja perustelivat asian.


    • Mihnä mää oon?

      kiitos, juuri näin minä ajattelinkin eli pyhästä hengestä harjoittelemaan 75.5km päähän :)
      ei oikeen onnaa.

    • Korvessa asuva

      Työssäkäyntialue ja 7 töihin. 7 aamulla pitäis olla ja ensimmäinen bussi lähtee 7.30.

      Töihin 60km, saako karenssin jos ei mene vedoten busseihin, ettei pääse?

    • häämyy

      Vie työkkäriin linja-autoaikataulu ja näytä tilanne. Et PÄÄSE töihin ennen. Ota nauhuri mukaan.
      Sano, että otat työn vastaan, mutta tulet töihin ensimmäisellä linja-autolla, jos ei kelpaa, niin ei ole enää sinun vikasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe