Minulla on kolme vuotta ollut käytössä EOS1000D ja kaksi kittiputkea (EFS18-55 ja EFS75-250) sekä kiinteä EF50.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä 7D tai 60D ja siihen EFS 18-135 tai EFS 18-200 sekä salama (430EXII?). Mitkä ovat erot käytännössä ja käytössä?
Hintaero on noissa paketeissa pari sataa euroa, ei siis paljoa. Mietin, kannattaako usein kuvaavan harrastajan sijoittaa kerralla 7D malliin vai riittäisikö 60D? Kuvaan ulkona, hämärissä sisätiloissa, juhlissa eli monenlaisissa paikoissa ja usein kohteena ovat urheilevat (liikkuvat) lapset. Vielä kun soppaan lisätään spekulaatiot uudesta mallista muutaman viikon sisään, kannattaako klikata vielä ostoskoriin. Lisää kameralta kaipaan kuitenkin.
Itsehän päätän hankinnastani, mutta mielipidettä enemmän tietäviltä kysyisin.
Rungon ym päivitystä
2
70
Vastaukset
- sama kenno
Joku aineski sano, että noissa on sama kenno.
- 7D Kain valinta
Tässä Kain näkemys asiaan:
http://www.youtube.com/watch?v=ET0idevzGRE
Eli koska 7D ssa on magnesiumrunko ja se on nopee, olis 7D Kain valinta. Jos taas köykäisempi kamera(muovirunko) riittäis, ostais Kai ilmeisesti 550D:n...
Tosin monet ostavat myös 60D:n... Kaikille on ottajansa. Itse en ostaisi muovirimpulaa (550D, 60D), koska minulla olisi varaa magnesiumrungolliseenkin (7D). Ja sitten tossa filmissä mainostivat 7D säänkestävyyttä. Eli voi olla huomattavasti parempi ulkona kuvaillessa - ei tarvi pienistä sadekuuroista välittää.
Liikkuvia kohteita kuvatessa tärkeää on tuo automaattitarkennuksen toimivuus - 7D ssähän tarkennuspisteitä olisi enemmän, joten sen vuoksi soveltuu paremmin liikkuvan kohteen kuvaamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462