Rungon ym päivitystä

Kumpi?

Minulla on kolme vuotta ollut käytössä EOS1000D ja kaksi kittiputkea (EFS18-55 ja EFS75-250) sekä kiinteä EF50.

Vaihtoehtoina tällä hetkellä 7D tai 60D ja siihen EFS 18-135 tai EFS 18-200 sekä salama (430EXII?). Mitkä ovat erot käytännössä ja käytössä?

Hintaero on noissa paketeissa pari sataa euroa, ei siis paljoa. Mietin, kannattaako usein kuvaavan harrastajan sijoittaa kerralla 7D malliin vai riittäisikö 60D? Kuvaan ulkona, hämärissä sisätiloissa, juhlissa eli monenlaisissa paikoissa ja usein kohteena ovat urheilevat (liikkuvat) lapset. Vielä kun soppaan lisätään spekulaatiot uudesta mallista muutaman viikon sisään, kannattaako klikata vielä ostoskoriin. Lisää kameralta kaipaan kuitenkin.

Itsehän päätän hankinnastani, mutta mielipidettä enemmän tietäviltä kysyisin.

2

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama kenno

Joku aineski sano, että noissa on sama kenno.

• 7D Kain valinta

Tässä Kain näkemys asiaan:

http://www.youtube.com/watch?v=ET0idevzGRE

Eli koska 7D ssa on magnesiumrunko ja se on nopee, olis 7D Kain valinta. Jos taas köykäisempi kamera(muovirunko) riittäis, ostais Kai ilmeisesti 550D:n...

Tosin monet ostavat myös 60D:n... Kaikille on ottajansa. Itse en ostaisi muovirimpulaa (550D, 60D), koska minulla olisi varaa magnesiumrungolliseenkin (7D). Ja sitten tossa filmissä mainostivat 7D säänkestävyyttä. Eli voi olla huomattavasti parempi ulkona kuvaillessa - ei tarvi pienistä sadekuuroista välittää.

Liikkuvia kohteita kuvatessa tärkeää on tuo automaattitarkennuksen toimivuus - 7D ssähän tarkennuspisteitä olisi enemmän, joten sen vuoksi soveltuu paremmin liikkuvan kohteen kuvaamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe