Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Keho ei relaa vaikka pää melko ok

Janzu11

Moi. Olen kolmekymppinen nainen, ja kokenut toisen uupumisen /burnoutin kahden vuoden sisään. Tai saattaa olla että sama burnis kyseessä, välissä vaihtui työpaikka, ala, paikkakunta, ja voi olla että en päässy ns. paranemaankaan kunnolla. Siltä oikeastaan tuntuu, ekan burniksen jälkeen kuntouduin töihin taas niinkuin kiltti ihminen ainakin, muiden laatimien aikataulujen mukaan.

Mulla alkaa olla pää ihan hyvässä hapessa, töihin paluu läheneekin. Olo on henkisesti hyvä, valoisa ja jaksan taas kämpästä ulos ja pääsen jopa kauppaan itse. Olen mt-potilaiden päiväryhmässä ollut josta olen saanut puhtia ja lukkoja auki. Joitakin viikkoja nyt ollut selvästi enemmän valoa mielessä.

Ongelma on se, että kroppa ei vaan relaa. Uni on mitä sattuu, pulssi on korkea, sydän hakkaa ja muljahtelee, säikähtelen, vapisen helposti, en kestä kovia ääniä yms. paskaa.

Syön unilääkkeitä jos on ihan pakko, esim monta huonoa yötä takana. Kaikkea troppia on siis tarjottu kyllä, mutta olen melko lääkevastainen, antipsykooteista tulee karmeat tripit, bentsoja en ota kun ihan pakkotarpeeseen, ja unilääkkeet menettää helposti tehonsa. Mirtasapiinit, doxalit yms. ei käy kun on entinen syömishäiriöinen. Melatoniini ja luontaistuotteet ei tehoa kun kroppa on näin stressaantunut, lievemmässä tilassa kyllä.

Eli onko muilla kokemuksia kauanko kestää kehon tulla perässä? Vai tuleeko se? Onko tähän mitään lääkettä? Miksi keho ei usko päätä että kaikki on hyvin taas?
Oon tosi väsynyt tilanteeseen.

13

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Annabelle*

      oletko koskaan kokeillut magnesiumia.Voisko sulla olla sen puutetta?Se on luonnollinen lihaksia rentouttava aine.Käy joskus kupparilla joka puhdistaa sun elimistöstä liiat mömmöt.Jos olet käyttänyt noinkin monia aineita niin luulenpa että puhdistuskuuri olisi paikallaan.uiminen ja sauna rentouttavat kehomme samoin hangessa käynti poistaa stressiä.Uni on hyvää ja syvää.
      Ihminen on monimutkainen kokonaisuus ja sitä pitää huoltaa koko ajan että jaksaa.Ihan niinku auton moottori tarttee bensaa että kulkee ja öljyä että liikkuu.lämpöä että lähtee käyntiin ja suojaa pakkasella.välillä pitää puhdistaa sisältä ja päältä ettei toiminta häiriinny.
      Onni on loppujen lopuksi kiinni ihan pienistä ja yksinkertaisista asioista.

    • jk

      vai iin

    • Perjantai_

      Kokeile kunnon hikiilikuntaa jossain jumpparyhmässä ja saunaa sen päälle.

    • Tituu

      Hei Janzu!

      Tismalleen saman ongelman kanssa painin minäkin, joten tiedän milstä sinusta tuntuu. Tutustu oheiseen linkkiin: http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=etusivu ja siellä terveydenhoito/ aikuiset ja artikkelit lisämunuaisen uupumuksesta ja kilpirauhasesta. Itse teetin juuri testit vaikka kalliit oli. Alan myös olemaan aika epätoivoinen tilanteen kanssa. Apua olen hakenut joka suunnalta! Uskon, että kyse on kehon kroonistuneesta stressistä ja ko. kehon stressi pitää saada pois. Voi olla, että keho on jo sairastunut elimellisesti stressiin ja siksi suosittelen ko. artikkeleita. Voimia sinulle paljon!

    • OSW

      itellä oli samanlainen tilanne 4 kk sitten ja unet on tosiaan jäänyt aika huonoksi vaikka akuuttivaihe menikin muutamassa viikossa ohi... neuroleptien syönti kannattaa jättää "viimeiseksi hätävaraksi" , joskin pienet annokset ei tee vielä suurta haittaa pääkopalle...SSRI lääkkeet voi auttaa jotakuta, samoin bentsot oireenmukaisesti käytettynä (lääkäreillä on joku kampanja rauhoittavia vastaan kun ne koukuttavat, mutta niin tekee myös mielialalääkkeet ja antipsykootit ! ) oman kokemuksen mukaan mirtazapin antaa parhaat unet mutta pöhnä seuraavana päivänä on melkoinen jos ei käytä aktiivisesti. itse tosin vältän myös lääkkeiden syöntiä viimeiseen asti. mutta jollain elimistön jatkuva ylivirittyneisyys pitää katkaista, vaikka sitten lääkkeillä jotka tosin eivät saa jäädä ainoaksi hoitokeinoksi. siinä tilassa ei todellakaan ole terveellistä olla pysyvästi.

      itellä auttoi kun aika kului ja sai perspektiiviä asian vakavuuteen...vaikka mikään ei ole muuttunutkaan muuta kuin teen paljon vähemmän töitä kun burnoutin aikoihin. samoja virheitä ei kannata toistaa uudelleen. kannattaa miettiä mitkä asiat johti sen tilan kehittymiseen, monasti taustalla on ihan itsestä johtuvia seikkoja, kaikkia ylitöitä ei ole pakko tehdä ym...

      työelämä on muuttunut...jotain järkeä tähän ihmisten loppuun kilpailuttamiseen pitää saada. kieltäydy olemasta uhri jatkossa ! jotenki tämä "pakko onnistua" mentaliteetti jäytää normaalit ihmiset sisältä loppuun...

    • itse toipunut

      Aika, mieluiset työtehtävät... Tilanne ei muutu jos palaa samaan työhön, missä loppuun on polttanut ja samaa rataa jatketaan. Itsellä kesti useamman kuukauden, että kropan jännitystilat helpottuivat.

    • kuuntele rentoutumis äänitteitä!

    • Sinua vanhempi

      Olen kokenut saman ja taistelin vuosikausia saman ongelman kanssa. Lopulta lääkäri sanoi, että on 100 % varma, että sairastan fibromyalgiaa.
      Kävin reumalääkärillä ja niinhän se olikin. Sain kaikenlaista mömmöä, mutta ne tekivät minusta ihan zombien........viimeinen niitti oli kun meinasin jäädä kävellen auton alle maantiellä. En tajunnut ylittäessäni tietä, että auto tulossa.
      Sitten sain lääkkeeksi Cymbaltan; se sopii minulle todella. Ei enää sydämenmuljahduksia, ei öisiä paniikkikohtauksia ja muutenkin olo tasapainoinen. Saunassa en kyllä voi pitkään olla, en saa löylyistä enää sellaista rentouttavaa oloa kuin ennen, enkä myöskään rajusta liikunnasta. Päinvastoin liiasta kuumasta tai hikiliikunnasta tulen selittämättömän huonovointiseksi seuraavaksi päiväksi. Mutta muuten olo on hyvä.....olisin paljon aikasemmin tarvinnut moisen lääkkeen, mutta sitä ei ole ollut. Se on tullut myyntiin vasta aika hiljakkoin....joskus 2000-luvun puolivälissä.

    • Kotilekuri

      Jatka vaan pään hermoratojen kuntoon laittoa vaikka väkisin eli ääri neuroottisesti,sulle ja muille vinkiksi,että toimii,kroppa kuntoutuu myöhemmin itsestään.Sun pää ja vartalosi olette eri "mielentilassa",siitä erilaisuus ja kivut.
      Ja jos olet ylipainoinen,tässä voi olla syy myös siihen.
      Paradoksaalista kyllä,mutta voi olla että et laihdu ollenkaan vaikka kuinka liikkuisit ja urheilisit mutta alat laihtumaan heti kun saat vartalon ja pään synkroniin.Tätä ei lääkärit yleensä tiedä,vaan määräävät aina liikuntaa ja ruokavaliota laihtumiseen.Toimii ,kokemusta on.Ja sitten voi jättää kaiken lääkityksenkin pois,kun paranee.Älä anna muiden manipuloida mieltäsi pätkääkään.Siitä se hermojen kuntoon laitto alkaa.

    • naimaan

      sä oot puutteessa kunon panot auttaa sua heti kyllä kroppasi alkaa toimia.

    • ¤

      Täällä näköjään muut painii samanalaisten asioiden kanssa.
      Elimistöllä ja lihaksilla on muisti. Se ruumiin stressitila pitää saada pois reagoinnista.

      En haluais mainostaa, mutta mulle auttoi kalevalainen jäsenkorjaus. Mun stressi oli menny lihaksiin niin syvälle (reagoin väsymykseen ja stressiin jännittämällä), etten saanut niitä enää relaxanteilla auki. Sitten kun saat lihakset rennommaksi, opettelet ennaltaehkäisevää, eli rentoutumistekniikoita: hengitystä, selkä suoraksi, lämpötilaerot, mielikuvat, hymyile, ajattele mukavia, anna itsellesi lomaa, edes tunnin annoksina. Ja mietit ennakolta, miten reagoit kun tulee ikävä tilanne: esim. hidastat tahtia, mieti ennen kuin vastaat, hengitä ja kehu itseäsi onnistuneesta jopa yrittämisestä. Se etenee pala kerrallaan, mutta kannattaa panostaa. Vrk aikataulu meni uusiksi. Siellä pitää olla mukavia juttuja.

      Syke ja pulssin tasaaminen olikin pidempi juttu, mutta onnistui ajan kanssa ja mielikuvaharjoituksin ja lomalla. Sain alkuun beetasalpaajaa, mutten tykännyt niistä. Vuosi on kulunut ja syke meinaa vieläkin joskus lähteä käsistä kun tulee vastenmielinen liian iso juttu vastaan. Ja kummalliset erilaiset tilanteet saa huimauksen päälle. Niistä on toistaiseksi selvitty (hengitä, keskity, rauhoittele itseäsi, hymyile, perustele itsellesi tilanne). Eli mielikuvin.

      Mg ja kalsium yhdessä otettuna ja illalla. Sillä on rentouttava vaikutus.

      Jokin aika sitten oli lööppi "Voiko vitutukseen kuolla?" Sanoisin, että voi.
      Älkää hyvät ihmiset antako itseänne stressille. Elimistö ilmoittaa aina kun kynnys on ylitetty. Pää voi kestää, mutta elimistö reagoi. Olkaa mukavia ja helliä itsellenne.

      Mukavaa kevättä
      Leuka pystyyn otsa eellä

    • KOFEIINITONTA....

      KOKEILE KOFEIINILAKKOA ITSELLÄ AUTTOI. EI SIIS MITÄÄN PARIN PÄIVÄN "LAKKOA" VAAN KOKONAAN JÄTÄ NE POIS. ITSELÄ AIHEUTTI SAMOJA OIREITA. AINAKI 1KK PITÄÄ OLLA ILMAN KOFEIINIA ETTÄ ALKAA NÄKYÄ VAIKUTUS.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe