Miten suhtaudutte pyykin pesuun keskellä yötä rivitalossa? Asun siis päätyhuoneistossa wc tilat on metsään päin =) Tarkoitus ei ole häiritä ketään, vaan saada puhdasta pyykkiä aamuksi... =)
Pyykin pesu rivitalossa?
26
2653
Vastaukset
- omo info:))
just juu...nää pyykkärit
- pese iltasella
Luuletsä, että ne kuivuu aamuksi. EIkö sulla oo ku yks vaatekerta, jos joka ilta pitää pestä. Jos pesukone linkoaa äänekkäästi, niin aika inhoa, jos pitkä ohjelmat, sullon tainnu olla ikkunatkin mettään päin.
- tipsu879
Asumme rivitalossa, eikä seinän takaa kuuluva naapurin pyykinpesu häiritse lainkaan myöhäänkään illalla.
Jospa kysyisit naapurilta itseltään, niin asia tulisi selväksi kertaheitolla. - Kerrostalopyykkäri
Mulla pyörii kuivausrumpu kylppärissä tälläkin hetkellä ja usein ajastettuna käynnistyy aamuyöllä, että on aamulla töihin lähtiessä valmis - ei häiritse omaa unta, tuskin siis naapurienkaan ja nukun siis suoraan siinä seinän takana ja kylppärin ovi on tietenkin auki, että rumpu saa raikasta korvausilmaa =)
- Järkeä..
Aivan torvelon toimintaa, jos talo vanha ja huono, niin pyykkärn ääni kuuluu naapuriin aivan varmasti, sitä paitsi, jos nukkuessa vesiletku katkeaa tai kone syttyy tuleen, seuraukset tuhoisat. Pientä järkeä, pyykkikonetta ei saa jättää valvomatta päälle ja ei aiheuttaa häiriötä muille, sulla on varmaan vesihanakin aina päällä eli paineessa kun olet töissä, siinäkin on vesivahingon vaara suuri.
- Kerrostalopyykkäri
Järkeä.. kirjoitti:
Aivan torvelon toimintaa, jos talo vanha ja huono, niin pyykkärn ääni kuuluu naapuriin aivan varmasti, sitä paitsi, jos nukkuessa vesiletku katkeaa tai kone syttyy tuleen, seuraukset tuhoisat. Pientä järkeä, pyykkikonetta ei saa jättää valvomatta päälle ja ei aiheuttaa häiriötä muille, sulla on varmaan vesihanakin aina päällä eli paineessa kun olet töissä, siinäkin on vesivahingon vaara suuri.
Pientä tarkennusta: KUIVAUSRUMPU, jossa siis ei ole vesiletkua, eikä vesihanan tarvitse olla auki. Pyykipesukone tulee ajastettua yhtälailla, sitä vartenhan niissä on ne ajastimet.... käypä huvikseen kysäsemässä, miksi koneissa on ajastimet, vastaus on takuuvarmasti "No että ne saa ajastettua käynnistymään haluttuun aikaan, niin pyykit, tiskit, yms on valmiina töistä tullessa jne".
Yhtälailla se vesivahinko voi tulla vaikka wc-pöntön vesiletkusta (nykyään usein letkulla liitetty), tai vaikkapa jääkaapin jääpala-automaatin vesiletkusta, höyryuunin vesiletkusta, onhan näitä koneita ja vempaimia... jääkaapit, pakastimet, lämpöpatterit, ilmastointikoneet, kiertovesipumput ja lukemattomat muut koneet, myös tietokoneet, on päällä 24/7 olipa ketään kotona tai ei, miten kuivausrumpu, tai pyykinpesukone tuosta jotenkin eroaa?
Oletko muuten ikinä omistanut kuivausrumpua? Ilmeisesti et, muutoin tietäisit miten hiljaisia ne on, ei juurikaan eroa liesituulettimesta... - järkeä.
Kerrostalopyykkäri kirjoitti:
Pientä tarkennusta: KUIVAUSRUMPU, jossa siis ei ole vesiletkua, eikä vesihanan tarvitse olla auki. Pyykipesukone tulee ajastettua yhtälailla, sitä vartenhan niissä on ne ajastimet.... käypä huvikseen kysäsemässä, miksi koneissa on ajastimet, vastaus on takuuvarmasti "No että ne saa ajastettua käynnistymään haluttuun aikaan, niin pyykit, tiskit, yms on valmiina töistä tullessa jne".
Yhtälailla se vesivahinko voi tulla vaikka wc-pöntön vesiletkusta (nykyään usein letkulla liitetty), tai vaikkapa jääkaapin jääpala-automaatin vesiletkusta, höyryuunin vesiletkusta, onhan näitä koneita ja vempaimia... jääkaapit, pakastimet, lämpöpatterit, ilmastointikoneet, kiertovesipumput ja lukemattomat muut koneet, myös tietokoneet, on päällä 24/7 olipa ketään kotona tai ei, miten kuivausrumpu, tai pyykinpesukone tuosta jotenkin eroaa?
Oletko muuten ikinä omistanut kuivausrumpua? Ilmeisesti et, muutoin tietäisit miten hiljaisia ne on, ei juurikaan eroa liesituulettimesta...Pesukoneen linkous on se joka pitää ääntä ja vedenpainen on kova letkussa, tulee iso vesivahinko jo valvomatta käyttää konetta ja letku murtuu. Astianpesukoneiden osalta juuri luki tästä, että kymmenien tuhansien vahingot, kun ihmiset pitävät hanaa auki tai jättävät koneen yksikseen ja vakutuus ei korvaa, jso hana jätetty päälle, paine rasittaa letkun lisäksi konetta.
Sitä paitsi se ajastus on täysin turha, kun sitä ei saa käyttää ja pitää käyttää omaakin järkeä. - kaukaa viisas
Oletko muuten ikinä omistanut kuivausrumpua? Ilmeisesti et, muutoin tietäisit miten hiljaisia ne on, ei juurikaan eroa liesituulettimesta...Pientä tarkennusta vaan sulle kerrostalo pyykkäri..juu voihan ne ajastimet laittaa silleen että on kätevästi pyykit ja tiskit valmiina mutta kai olet tietoinen että kone kun syttyy palamaan tms ja vaikka puolikerrostaloa siinä samalla ei vakuutus korvaa mitään itse maksat miljoonavahingot. En kyllä itse pidä esim tietokonetta euki 24/7 aivan turhaa..ja harvoin esim ilmastointilaite tai höyryuuni itsestään aiheuttaa vahinkoa.
Käyppä huvikseen kysymässä palolaitokselta mikä on yleisin palon aiheuttaja tai vesivahingon aiheuttaja kotona :D hmmm juu urpojahan löytyy..siinähän poltat oman kämppäs mutta ett varmaan oo ajatellu että samassa voi mennä naapurin kämppä, lemmikkieläimet...
Itse käytän ajastinta vain silloin tällöin lähinna niin että kone lähtee joskus aamuseiskalta pyörimään ja on ysiltä sitten valmis. Itse siis kotona nukkumassa. Sopivasti herää viimeistään siihen linkoukseen.
Kyllä pitää olla helvetin kiireinen ettei ole kotona paria tuntia pidempään noin kello 7-22 aikana. Itse voi ehkä nukkua mutta moni on herkkä uninen ja ainakin alakertaan pyykinpesukoneen linkous kuuluu. - luupaa
Oletko muuten ikinä omistanut kuivausrumpua? Ilmeisesti et, muutoin tietäisit miten hiljaisia ne on, ei juurikaan eroa liesituulettimesta...kotivakuutus ei korvaa jos ne on valvomatta jätetty toimimaan. Yksinkertaista.
- Ihmetouhua..........
kaukaa viisas kirjoitti:
Pientä tarkennusta vaan sulle kerrostalo pyykkäri..juu voihan ne ajastimet laittaa silleen että on kätevästi pyykit ja tiskit valmiina mutta kai olet tietoinen että kone kun syttyy palamaan tms ja vaikka puolikerrostaloa siinä samalla ei vakuutus korvaa mitään itse maksat miljoonavahingot. En kyllä itse pidä esim tietokonetta euki 24/7 aivan turhaa..ja harvoin esim ilmastointilaite tai höyryuuni itsestään aiheuttaa vahinkoa.
Käyppä huvikseen kysymässä palolaitokselta mikä on yleisin palon aiheuttaja tai vesivahingon aiheuttaja kotona :D hmmm juu urpojahan löytyy..siinähän poltat oman kämppäs mutta ett varmaan oo ajatellu että samassa voi mennä naapurin kämppä, lemmikkieläimet...
Itse käytän ajastinta vain silloin tällöin lähinna niin että kone lähtee joskus aamuseiskalta pyörimään ja on ysiltä sitten valmis. Itse siis kotona nukkumassa. Sopivasti herää viimeistään siihen linkoukseen.
Kyllä pitää olla helvetin kiireinen ettei ole kotona paria tuntia pidempään noin kello 7-22 aikana. Itse voi ehkä nukkua mutta moni on herkkä uninen ja ainakin alakertaan pyykinpesukoneen linkous kuuluu.Kumpiakohan on enemmän, pyykinpesukoneita, vai höyryuuneja? Niinpä ja siksi myös pyykinpesukoneiden vahingot on yleisempiä. Ensin tuomitset ajastimien käytön ja seuraavaan hengenvetoon sanot itsekin niitä käyttäväsi, hohhoijjaa...
- pumpulia korvissa
Mua ei kuivausrumpu vaivaa; yläkerran yöpyykkääjän viemärin hirveä lorina kyllä kiusaa. Sekun säännöllisin väliajoin kohisee ja lirisee kuin Niagara. Meidän talon "superhienon" putkiremontin takia äänet vahvistuu alempaan kerrokseen, viemäri kulkee alakerran vessan alaslasketussa katossa.
- 11+2=13
Asun itse rivarin päätyhuoneistossa, kylppäritila naapuritaloyhtiöön päin.
Suhtaudun siten, että koitan saada pyykkini pestyksi ja lingotuksi klo 22 mennessä. Joskus menee vartin yli. - Aivan.
Sama peseekö naapuri yöllä pyykkiä,vai harrastaako naintia,minua kumpikaan ei häiritse,koska nukun sikeästi joka yö.
- nokialainen hmolli
Mun naapuri vetää käteen ja kuvaa ihmisiä kerrostalosta se saa siittä kiksin.
- Chisoray
nokialainen hmolli kirjoitti:
Mun naapuri vetää käteen ja kuvaa ihmisiä kerrostalosta se saa siittä kiksin.
No joo suurin luulosairas teidän naapuristossa olet itse?!
- NO juu
Musta se voi olla aika kiusallista naapureita kohtaan jos ne herää siihen!
Mut jos se ei häiritse naapureita niin Ok - imekää jotakin
Normaalia elämää. Saa myös kuunnella musiikia ja vaikka nauraa kovaäänisesti. Hähhäh! Menenkin kohta suihkuun!
- ...
Jos sinulla on sellainen pesukone, jossa on Hiljainen yöohjelma, kokeile sitä.
- Järki käteen
Tosiaan, taidat olla itsekkin aika lailla metsäänpäin, ei kai nyt helvetti yöllä pyykkiä pestä, kas kun et vielä muuta kysynyt-----------------
- SO LIVE YOUR LIFE
JOS MAAILMAN TOIMINTA OLISI MINUSTA KIINNI NIIN KUKA TAHANSA SAA PESTÄ PYYKKIÄ MILLOIN TAHTOO, EI OLE MUIDEN ASIA. EN ASU RIVARISSA MUTTA IHMETTELEN ETTÄ MITEN VOI JOKU PESUKONEEN ÄÄNI KUULUA VIEREISEEN HUONEISTOON? NO JAA WHATEVER MUTTA JOO. OLEN RYHTYNYT SOTAAN NÄITÄ JOKAISESTA ÄÄNESTÄ NIPOTTAVIA IHMISPERSEITÄ VASTAAN. JOKAISELLA ON OIKEUS ELÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! WUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.
- 8+4
Meillä naapuri imuroi yöllä ja kone linkoaa... Asumme kerrostalossa, ja voin vain sanoa että kaikkialle nuo kuuluvat. Että ihmisten pitää kerrostalossa yöllä pestä pyykkiä hohojaaa
- 6746858
rivitaloissa on yleensä järjestyssäännöt, hae ne ja LUE! HILJAISUUS on oltava: 22.-07 yleensä. Joten EI SAA PESTÄ PYYKKIÄ! oman seinäni takana asuu aamuvirkku tiskari, joka tiskaa aina 05 alkaen tai 07 jOKAINEN AAMU, ja yleensä vielä illalla varmuuden vuoksi TÄTÄ olen saanut kuunnella ja kÄRSIÄ vuosikymmenet korvatulppian kanssa. Jatkuvaa kattiloiden, peltien HAKKAAMISTA PAUKUTTELUA TAHALLISESTI TUNTITOLKULLA.
- osta asunto
mikä on rakennettu koko rahalla,meille ei kuulu mitään naapurista vaikka pyykkiä pesevät kello 23 illalla, asiaan vaikutta myös huoneiden paikoitus mikä myös on halvoissa ratkaisuissa päin sitä, osta kunnon asunto isolla rahalla niin saat oman rauhan.
- Hki 53
Kaikkinainen pyykinpesu yöllä on idioottimaista toimintaa.
- itpebni
Höpönpöpön. Just laitoin pyykit pyöriin. Tiskone lähtee kohta ja sitten vielä pyykkään vehkeet iltapanon jäljiltä
- Tietoa.
Luvallista on, kuten telkkarin katseleminen, vessassa käyminen tai vaikkapa tiskikoneen käyttäminen. Lasketaan normaaliksi asumismeluksi. KUNHAN stereot ei ole liian isolla pileissä. Pileitäkin saa pitää joskus, ei jatkuvasti, mutta olisi syytä ilmoittaa naapureille,
Ihmiset eivät kaikki ole virkamiehiä, suuri osa käy kolmivuorotöissä.
Asiasta on kyllä tiedotettu mediassa ja varmasti löytyy googlaamalla netistä.
Sivumennen, oli esimerkkinä naapuri, joka oli hermostunut yöllä meteliin ja alkanut paukuttaa patteria, seuraus, paukattajalle sakot kotirauhan rikkomisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068