niin mahdottoman aikaisin päivisin???
Me nuoret tykättäis istua siellä lämpimassä ja juoda limpparia!
Eikös sen paikan kannattais olla auki iltaan asti,meidän nuorten takia,kyllä me sieltä limpparia ostettais!!!!
Miksi kahvila Roosa Eurassa sulkee ovensa
31
3301
Vastaukset
- ohitse kulkija
Peijakkaasti täytyy myydä limpparia, että kannattaa pitää kuppilaa auki illemmallakin. Täysin ilmasta temmaten ajattelisin, että myynnin tarvitsisi olla vähintään 250-300 euroa tuntia kohti maksaakseen työntekijän palkan ja sosiaalikulut jne. Arvattavasti aukioloaika lisääntyy käytön (tuoton) myötä. Soisin minäkin vanha pieru, voivani käydä kahvilla joskus iltaisin, vaan kukaan ei ylläpidä
tappiokseen kahviloita auki.- taivas varjele
aikas hyvät on palkat siel paska landel jos tommosia summia pitää tuntia kohden saada. järki käteen ja mieti mitä kirjotat pelle.
korkeintaan satasella tunti ni sillonki menee jo hyvin eiks nii?
- riitasointua
Roosalla menee aina hyvin,pesee kilpailijat mennen tullen,mutta palvelusta ei voi puhua,siinä häviää kaikille
- Paavo Pienyrittäjä
Otahan "mertaranta" huomioon, että myynnistä vähennetään kulut, joista palkat ovat vain osa. Raaka-aineet maksaa, sähköä kuluu, Alv nappaa karhunosan myynnistä, vakuutukset, palkan sivukulut ja mahdolliset ylityötunnit jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Paikka olisi taatusti auki, jos se olisi liiketaloudellisesti kannattavaa. Myyntiä vaan pitää olla niin paljon, että se kertakaikkiaan menee joidenkin hilseen yli. Sosiaalinen toiminta on luku erikseen ja siinä Eura on maan "kehityksen" kärkeä.
- taivas varjele
kerro nyt pave ton paikan aukiolo ajat ni aletaan oikeen sitte ottaa huomioon et millä summalla pitää myydä et pärjää.jos se olis vaiks 10h auki päivässä ni lujaa tulee satasella tunti rahaa tietty en tiedä paljon vuokra on mut taitaa ol pilvissä jos 250 e tunti pitää myydä
- Yrittäjäirma
"Lujaa tulee rahaa satasella tunti..."
Vai että lujaa tulee rahaa!
Voi kun se olisikin niin helppoa ja yksinkertaista,yrittäminen:)
- taivas varjele
moniko yrittäjä saa satasen tunti?kertokaas nyt mikä on velotus tunnista ja mikä ala ni saadaan keskusteluu tästäkin mitäs sä yrittäjä irma yrität kerro säki alas ja tunti velotuksesi.
- Yrittäjäirma
Kun se satanenhan ei ole puhtaana käteen vaan siitä menee kuluja!
ääh,antaa olla,kun et ymmärrä yrittämisestä edes alkeellisia asioita.
Tuntiveloitus nyt voi olla mitä vaan,yrityksestä riippuen. (yritykseksen kuluista riippuen)
Kassa ei ole palkka.
- Paavo P
Joidenkin kateellisten tai asiasta ymmärtämättömien "taivas vajelijoiden" mielestä yrittäjä saa palkkaa satasen jos ostaa yhdeksälläkympillä ja myy satasella.
- sikuripoika
Hei kaikki,se roosan kiinteistö on pariskunnan oma kiinteistö,joten vuokrakulut on poissuljettu.
Toki muita kuluja löytyykin sen edestä,mutta on suuri helpotus omistaa kiinteistö itse!!!- Yrittäjäirma
Niin ja onneksi niitä kiinteistöjä saa ilmaiseksi ja ilman kuukausikuluja!;)
Mikä helpotus! - sikuripoika
Yrittäjäirma kirjoitti:
Niin ja onneksi niitä kiinteistöjä saa ilmaiseksi ja ilman kuukausikuluja!;)
Mikä helpotus!Nehän sai sen paikan miehen appiukolta,tonttikin on oma,joten pienentää kuluja aika laillla,kun oma kiinteistö ja tontti.
Onko kateellisia vai...????? - Raksu
sikuripoika kirjoitti:
Nehän sai sen paikan miehen appiukolta,tonttikin on oma,joten pienentää kuluja aika laillla,kun oma kiinteistö ja tontti.
Onko kateellisia vai...?????Eipä oo saanu mitään miltään appiukolta.Ite ovat rakennuttaneet
- Jundela
Raksu kirjoitti:
Eipä oo saanu mitään miltään appiukolta.Ite ovat rakennuttaneet
Kyllähän tollasella pienellä kahvilalla eurassa tehdään miljuunia, heh heh. Euralaisten mielestä vaikka omistas nakkikioskin ni on rikas.
- taivas varjele
ei saakeli nyt puhuttiin tunti velotuksesta ei palkasta.toki ymmärrän etttä noi on pikkasen eri asioita mut oikeesti eikö sillä satasella tunti jo sais pikkasen palkkaa.aattelin vaan et rakennus alalla maan siirto alalla ei taidetä päästä vielä satasen tunti velotukseen mut toki toi kioskin pitäminen on sitte varmaan pikkasen kalliimpaa puuhaa. en tiedä mut kerto kaa nyt omat tunti velotus hinnat ni saadaan vertailuu älkääkä alkako huutaa heti etten tajuu ku en oo mitään palkoista puhunu jumaluta.
- Yrittäjäirma
Esim. kahvilayrittäjällä EI OLE tuntiveloitusta vaan päivän kassa.
Jos myyt esim.lounasta 8e ja ruokailijoita käy 150 niin päivän kassa niistä
on 1200e.
Jaetaan summa vaikkapa 10 tunnilla on tunnissa kassaan kilahtanut
keskimäärin 120e.
Tosin kassa voi olla PALJON suurempi.Vaikkapa puolet.
Miksi vaadit minulta kuukausi tai päiväkassan summan ilmoittamista
vertailuun?
Mihin sitä vertaat??
Jos oman yrityksen kassaan tulisi satasen tunti niin ei kannattaisi pitää
yritystä!
Kaikkea ei voi vertailla näin kuin kuvittelet.
Joko ymmärrät? - taivas varjelee
Yrittäjäirma kirjoitti:
Esim. kahvilayrittäjällä EI OLE tuntiveloitusta vaan päivän kassa.
Jos myyt esim.lounasta 8e ja ruokailijoita käy 150 niin päivän kassa niistä
on 1200e.
Jaetaan summa vaikkapa 10 tunnilla on tunnissa kassaan kilahtanut
keskimäärin 120e.
Tosin kassa voi olla PALJON suurempi.Vaikkapa puolet.
Miksi vaadit minulta kuukausi tai päiväkassan summan ilmoittamista
vertailuun?
Mihin sitä vertaat??
Jos oman yrityksen kassaan tulisi satasen tunti niin ei kannattaisi pitää
yritystä!
Kaikkea ei voi vertailla näin kuin kuvittelet.
Joko ymmärrät?en mä sulta mitää kuukausi tai päiväkassaa oo pyytäny idiootti älä riehu siel. toki sä tosta tiedät paljon sä pystyt palkkaa itelles maksaa jos sun päivä kassa on 1200 eks nii
- Yrittäjäirma
taivas varjelee kirjoitti:
en mä sulta mitää kuukausi tai päiväkassaa oo pyytäny idiootti älä riehu siel. toki sä tosta tiedät paljon sä pystyt palkkaa itelles maksaa jos sun päivä kassa on 1200 eks nii
Pyysit kertomaan tuntiveloitukseni.
Valotin vain asiaa,älä itse riehu.
En nyt ala täällä keskimääräistä kuukausipalkkaani kertomaan,toki sen ITSE tiedän ja pystyn laskemaan.Tai itse asiassa en pystyisi ilman kirjanpitäjää!:)
Tilinpäätös kertoo tulot ja menot.
EDELLEEN olet hakoteillä yrittäessäsi laskea yrittäjän palkkaa siitä
paljonko kassaan tulee rahaa.
En ole muuten koskaan laskenut omaa tuntitaksaa tai tunteja ylipäätänsäkään.
Yrittäjä kun yleensä tekee enemmän töitä kuin sen 8tuntia päivässä. - mertaa ja rantaa
Yrittäjäirma kirjoitti:
Pyysit kertomaan tuntiveloitukseni.
Valotin vain asiaa,älä itse riehu.
En nyt ala täällä keskimääräistä kuukausipalkkaani kertomaan,toki sen ITSE tiedän ja pystyn laskemaan.Tai itse asiassa en pystyisi ilman kirjanpitäjää!:)
Tilinpäätös kertoo tulot ja menot.
EDELLEEN olet hakoteillä yrittäessäsi laskea yrittäjän palkkaa siitä
paljonko kassaan tulee rahaa.
En ole muuten koskaan laskenut omaa tuntitaksaa tai tunteja ylipäätänsäkään.
Yrittäjä kun yleensä tekee enemmän töitä kuin sen 8tuntia päivässä.nii ja nyt oliki nkysymys siitä et pitääkö jumalauta myydä 250-300 eurolla joka tunti vai ei mun mielestä ei ja se oli vaan olettamus et se olis joka päivä 10h auki eiks sekään riitä vaiks sais 100 myytyy tunti ni pitää tollasen auki en tiedä sitte enkä mä yritä laskee mitää muutaku sen et millä pärjäis mut te ette näytä pärjäävän milään saatana.ahneet vätykset imaseksi kku pitäs rahaa saada ?
- vierestä kattellu..
Eipä ne limpparin lipittäjiä sinne enää tunnu kaipaavan, ku muutenkin näkyy pärjäävän. Auki ainoastaan Ma-Pe aamusta iltapäivä kolmeen ja viikonloput kii ja sen lisäks vielä jokusen viikon vuodessa kiinni loman takia, ku ollaan jossain ulkomailla. Lisäks sitte vielä ulkopuolisia työntekijöitä x-määrä muu omaisuus mitä näkyy siinä viereisellä tontilla olevan, nii eipä voi oikein muuta aatella ku että tarvii olla sämpylöissä ja kaffeessa katteet kohillaan...
- Paavo P
Aukioloaika ei kerro yrittäjän työajasta mitään. Ilmestyykö sämpylät vitriiniin itsekseen? Poriseeko kahvit automaattisesti? Ehei, sillä työpaikalle on mentävä vähintään paria tuntia aiemmin ja kun ovet lyödään iltapäivällä säppiin, siivotaan paikka, lasketaan kassa ym. Sen jälkeen suuntaa auton keula kohti tukkua Raumalle, Poriin tai Turkuun.
12 - 15 tuntia on helposti työpäivässä mittaa.
Lisäisitkö itse iltapäiväaukioloa, jos kassaan kilahtaa satanen tunti ja siitä jää vaikkapa kymppi käteen?- Yrittäjäirma
Ajelin paikan ohi ja aukioloajat olivat ma-pe 5-15!
Eli 10 tuntia auki viikolla,hyvää palvelua!:)
Sehän tarkoittaa tietenkin sitä että töihin mennään jo ainakin aamuneljältä ja
iltapäivällä sulkemisen jälkeen on vielä paljon työtä!
Alkuperäiselle vastaisin että he ovat selvästi panostaneet aamumyyntiin
(ammatti-autoilijat) ja lounasruokaan.On todella kallista pitää myyjää kolmen
jälkeen mikäli myynti ei ole kattavaa.
Kokoontukaa vuorotellen kavereiden kotona,vanhemmatkin tykkäisivät varmasti!
- Jepjep...
Ei muuten oo lounasruokaa saanu tosta paikasta enää aikoihin, lihapiirakkaa ja sensellasia saa kyllä, muttei "kunnon sapuskaa". :(
Muuten palvelussa ei ole valittamista minulla ainakaan sen paremmin kuin tuotteistakaan kahvilana, mukavat ja iloiset myyjät sekä siisti ja asiallinen paikka kaikinpuolin :)- Är
Joskus vuosia sitten Roosa oli auki ympäri vuorokauden. Kahvi ja sämpylät siellä olivat ihan hyviä, mutta palvelu törkeän huonoa ja ylimielistä.
- audimies
Sietäisi sulkea kokonaan, ylimielinen henkilökunta. 6 vuoteen en ole poikennut, vaikka lähes päivittäin rakentajantietä ajelen, ajan mieluummin kauttualle jos ostokahvia tekee mieli.
- huomattu on
Katso peiliin. Siellä on syy jos palvelussa on valittamista. Ne on aina ne samat naamat (norsunvitut) kun saa joka paikassa paskaa palvelua.
- Sirkkaliisakkkkk
Ei kellään yrittäjllä ole varaa antaa *******palvelua,koska asiakkaat äänestää jaloillaan ja viidakkorumpu on armoton.
Niin,aikaisemmin oli kyllä auki paljon pitempään ja ammatti-autoilijoista on jop osa jäänyt pois,kuka mistäkin syystä.... - Är
Sirkkaliisakkkkk kirjoitti:
Ei kellään yrittäjllä ole varaa antaa *******palvelua,koska asiakkaat äänestää jaloillaan ja viidakkorumpu on armoton.
Niin,aikaisemmin oli kyllä auki paljon pitempään ja ammatti-autoilijoista on jop osa jäänyt pois,kuka mistäkin syystä....Niin... kuka mistäkin syystä. Henkilökunta ja palvelu ainakin on muissa Euran kahviloissa huomattavasti parempaa ja ystävällisempää mitä Roosassa.
- kysy yrittäjältä..
älkää arvailko, käykää kysymässä yrittäjältä jos noin kiinnostaa.. yrittäjä ei varmasti pidä vuorokauden parhaita tunteja firmaansa kiinni, eli sille on olemassa hyvä syy..
jos jonkun yksinäisen urpon kahvihammasta kolottaa yöllä, ni se ei paljon auta kun pitää maksaa vuorolisät yms.. - Miälipire
Kun "alamaailmaa" lukee, niin nuorisolle vois olla joku paikka auki iltaisinkin, sillä ei lehteä ilman uutista, jossa ei joku paikka olisi paloitettu illan hämärissä.
Tosin yrittäjän tehtävä ei ole järjestää kunnan nuoritoimen tehtäviä. - Anonyymi
Onpahan taas asiantuntijoita asialla ruvetkas ihmeessä laittamaan kahvilaa pystyyn jos muka se on noin kannatavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138