Onko tämä vitsi, Norwegian?

Paita märkänä

Norwegianin ohjeissa kerrotaan, että Helsigissä lähtöselvityksen voi tehdä terminaali 1:n automaateilla. Yhtiö käyttää kuitenkin 2 terminaalia. Onko terminaalien välinen laukkaaminen osa norjalaista kuntopolitiikkkaa vai mistä tuollainen älyttömyys johtuu?

25

6218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - - - - - - - -

      Vielä viime kesänä Norwegian lenti ykkösestä - ohjeet lienevät jääneet päivittämättä.
      Nyt palautetta antamaan!

      • Paita märkänä

        Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?


      • Tarkuutta tarvitaan
        Paita märkänä kirjoitti:

        Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?

        Se on sitä norjalaisten meininkiä. Kun suurin piirtein sinne päin


      • turskwegian
        Paita märkänä kirjoitti:

        Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?

        Hyviin onnistui lähtöselvitys ja baggage drop kakkosterminaalissa kaksi viikkoa sitten. Eipä tullut edes katsottua olisiko jossain jotain muuta neuvottu, kun menin vain sen mukaan mitä varausvahvistus sanoi. Sinänsähän Helsingissä ykkös- ja kakkosterminaalien väli on niin pieni, ettei paljoa pitäisi olla väliä. Joskushan lähtöportit ovatkin väärän terminaalin puolella.


      • Paita märkänä
        turskwegian kirjoitti:

        Hyviin onnistui lähtöselvitys ja baggage drop kakkosterminaalissa kaksi viikkoa sitten. Eipä tullut edes katsottua olisiko jossain jotain muuta neuvottu, kun menin vain sen mukaan mitä varausvahvistus sanoi. Sinänsähän Helsingissä ykkös- ja kakkosterminaalien väli on niin pieni, ettei paljoa pitäisi olla väliä. Joskushan lähtöportit ovatkin väärän terminaalin puolella.

        Näin arvelinkin asian olevan. Tässä näkee sen, että kun lukee ohjeet kaiksta mahdollisista paikoista, syntyy ristiriitoja. Kuten tuossa Norwegianin ohjessakin. Menen 2 terminaaliin.


    • travelbag

      Eräs henkilö matkustaa yksin norwegian lennolla, eikä osaa näyttää näitä check-in juttuja kentän koneilla. Mitäs silloin tehdään ???
      Onko kukaan auttamassa ? Ja vielä ulkomaalainen passikin.

      • :/

        Norwegian palvelee myös perinteiseen malliin tiskillä, eikä maksaedes mitään extraa.


      • väärää tietoa!
        :/ kirjoitti:

        Norwegian palvelee myös perinteiseen malliin tiskillä, eikä maksaedes mitään extraa.

        Norwegianilla on Helsingissä vain baggage drop, lähtöselvitys on pakko tehdä automaatilla.


      • Onkonäin?
        väärää tietoa! kirjoitti:

        Norwegianilla on Helsingissä vain baggage drop, lähtöselvitys on pakko tehdä automaatilla.

        Mistä asti muka näin?
        Automaatit ovat olleet tähän asti vaihtoehto. Oletko nyt ihan täysin varma?


    • helmi

      Kyllä on Helsingissä nykyään niin että vain Baggage drop ja erityismatkustajat (yksinmatkustavat lapset, avustettavat jne) tiskiin, muut automaateille. Mutta jos automaatin käyttö ei millään onnistu, voihan portille mennä suoraan matkavahvistuksen kanssa, tai sitten tiskiin pyytämään reippaasti apua.

      • tulevatukkoautomaati

        onkos jossain etukäteis harjoittelu mahdollisuutta, noin automaatteihin, kun tämmöin peräkylän immeinen lähtöö reissuun,niin jonot siinä vaan takana kasvaa, kun ei tiiä mitä ja milloin pittää tehhä. junnaan on heleppo nousta, kun se on pysähdyksissä ;-)


      • Ummikkoo
        tulevatukkoautomaati kirjoitti:

        onkos jossain etukäteis harjoittelu mahdollisuutta, noin automaatteihin, kun tämmöin peräkylän immeinen lähtöö reissuun,niin jonot siinä vaan takana kasvaa, kun ei tiiä mitä ja milloin pittää tehhä. junnaan on heleppo nousta, kun se on pysähdyksissä ;-)

        Helsingin lentoasema ja finnair voisivat hyvinkin laittaa sivuilleen animaatioharjoittelumahdollisuuden. Ei kai se liian vaikea olisi


      • 13+20
        Ummikkoo kirjoitti:

        Helsingin lentoasema ja finnair voisivat hyvinkin laittaa sivuilleen animaatioharjoittelumahdollisuuden. Ei kai se liian vaikea olisi

        Finnairillahan tämmöinen on, kuten monella muullakin isolla yhtiöllä. http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/check-in/self-service-check-in-kiosk

        Norwegianin hommiin tämä ei auttane, ellei kyseessä ole sama kone(tuskin on). Eikä se kyllä kuulu lentoasemallekaan, vaan nimenomaan lentoyhtiölle. Siis jos yhtiö koneellistaa palvelunsa on se velvollinen opastamaan asiakkaansa käyttämään laitteitaan. Ko. laitteet eivät ole lentoaseman laitteita.


      • lentoaseman laitteet
        13+20 kirjoitti:

        Finnairillahan tämmöinen on, kuten monella muullakin isolla yhtiöllä. http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/check-in/self-service-check-in-kiosk

        Norwegianin hommiin tämä ei auttane, ellei kyseessä ole sama kone(tuskin on). Eikä se kyllä kuulu lentoasemallekaan, vaan nimenomaan lentoyhtiölle. Siis jos yhtiö koneellistaa palvelunsa on se velvollinen opastamaan asiakkaansa käyttämään laitteitaan. Ko. laitteet eivät ole lentoaseman laitteita.

        Miksi jaat ihan hopö-höpö tietoa kun et tunne asiaa?. Helsinki-Vantaan lentoaseman lähtöselvitysautomaatit ovat nimenomaan Finavian automaatteja, joka tarjoaa niitä yhteiskäyttöön kaikille lentoyhtiöille.


    • Paita märkänä

      Hurjasti kiitoksia sinulle. Oli hyvä linkki. Kait se Norwegianinkin kanssa jotenkin lutviutuu. Jos tietäisin kuka olet, saisit kesällä tilamme mahtavia luomu-mansikoita

      • 13+20

    • ---------

      Kerro kuinka kävi, tämän keskustelun jälkeen kiinnostaa.

      • Lentoon

        Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.


      • hyvö tietää
        Lentoon kirjoitti:

        Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.

        Näin se menee, Norwegianilla itsepalvelutsekkaus on "vapautta", Finnairin ottaessa saman käyttöön se onkin yhtäkkiä "törkeää".

        Itse kannatan automaatteja, kunhan niitä on tarpeeksi.


      • Paita märkänä
        Lentoon kirjoitti:

        Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.

        Olen kait ollut jo liian monta kertaa "äänessä", mutta olen kaikille kiitollinen, jotka haluavat jelppiä. Olen kanssasi samaa mieltä, että apua kannattaa aina pyytää. Sittenkin harvassa ovat sellaiset ihmiset kuin sekin rouva, jolta perukassa asuva mummoni oli joskus kauan sitten kaupungissa käydessään kysynyt maakuntalehtemme konttoria. Rouva oli kivahtanut "muorille": ehtikkee!. Ja mummoni oli etsimällä löytänyt. Osaan jonkin verran ranskaa ja siellä päin käydessäni jouduin joskus kysymään aparaattien toimintoja lauseella: Je suis perdu dans la vie moderne. Vapaasti suomennettuna tuskaisesti sanottuna se voisi merkitä: Olen niin onneton näiden nykyaikaisten rakkineiden kanssa. Ja apua olen aina saanut. Ehkä lentoasemallakin!


      • singtau

        Kyllä se näin oli kuten jo mainittiin. Lähtöselvitys vain automaatilla ja asiaa "vahtii" henkilö joka päästää tiskille vain lähtöselvityksen tehneet. Poikkeuksena nuo yksinmatkustavat lapset jne. Vaikeaa ei automaatin käyttö ole, mutta netissä ei kyllä tule selväksi(ainakaan mulle) kyseessä olevan ainoa tapa hoitaa check in.


    • jaanaaaaaaaaaaaaaaaa

      Ei löydy enää aulasta 1 Norskien lähtöselvitysautomaatteja.

    • t

      Kuinka oikein on? Kaverini lensi eilen Helsinki-Lontoo ja matkalaukku katosi? puhelimessa sanoi tehneensä lähtöselvityksen tiskillä normaalisti. Eipä ole laukkua kuulunut Lontoon päähän, vaikka on Norwlta luvattu toimittaa 48 tunnin kuluessa Lontoon osoitteeseen. Tekiköhän kaverini sitten jotain väärin, vaikka Norw. nettisivuilla ei lue mitään, että lähtöselvityksen voi tehdä vain automaatilla.

    • Keiju
    • NorskiTurska

      Mainittakoon, että pienillä kentillä maailmalla - esimerkiksi paikoin Norjassa - lähtöselvitys voidaan tehdä jo kokonaisuudessaan automaatilla baggage dropia myöden.

      Ensi lähtöselvitys automaatilla joka tulostaa boarding cardit ja matkalaukkulipukkeet

      Matkalaukkulipuke kiinni laukkuun, muista irroittaa tarkastuslipuke ja taltioi itsellesi mukaan.

      Matkalaukku Baggage dropin hihnalle, joka punnitsee sen ja skannaat itse käsiskannerilla siinä matkalaukkulipukkeessa olevan viivakoodin - ja kun tiedot täsmää, laukku lähtee jatkamaan matkaa hihnaa pitkin - bye bye.

      Ensimmäisen kerran törmäät ihmiseen turvatarkastuksessa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7073
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      111
      6188
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5215
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe