Norwegianin ohjeissa kerrotaan, että Helsigissä lähtöselvityksen voi tehdä terminaali 1:n automaateilla. Yhtiö käyttää kuitenkin 2 terminaalia. Onko terminaalien välinen laukkaaminen osa norjalaista kuntopolitiikkkaa vai mistä tuollainen älyttömyys johtuu?
Onko tämä vitsi, Norwegian?
25
6042
Vastaukset
- - - - - - - - - -
Vielä viime kesänä Norwegian lenti ykkösestä - ohjeet lienevät jääneet päivittämättä.
Nyt palautetta antamaan!- Paita märkänä
Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?
- Tarkuutta tarvitaan
Paita märkänä kirjoitti:
Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?
Se on sitä norjalaisten meininkiä. Kun suurin piirtein sinne päin
- turskwegian
Paita märkänä kirjoitti:
Lähtöni Malagaan on maaliskuun 21. ja lentolipussa sanotaan lähtöterminaaliksi 2. Samoin Norwegianin sivuilla. Mutta lähtöselvitys automaatilla tapahtuu yhtiön mukaan terminaalissa 1. Tosi on! Mutta ei joustavaa ja järkevää. Eivätkö lie itse huomanneet?
Hyviin onnistui lähtöselvitys ja baggage drop kakkosterminaalissa kaksi viikkoa sitten. Eipä tullut edes katsottua olisiko jossain jotain muuta neuvottu, kun menin vain sen mukaan mitä varausvahvistus sanoi. Sinänsähän Helsingissä ykkös- ja kakkosterminaalien väli on niin pieni, ettei paljoa pitäisi olla väliä. Joskushan lähtöportit ovatkin väärän terminaalin puolella.
- Paita märkänä
turskwegian kirjoitti:
Hyviin onnistui lähtöselvitys ja baggage drop kakkosterminaalissa kaksi viikkoa sitten. Eipä tullut edes katsottua olisiko jossain jotain muuta neuvottu, kun menin vain sen mukaan mitä varausvahvistus sanoi. Sinänsähän Helsingissä ykkös- ja kakkosterminaalien väli on niin pieni, ettei paljoa pitäisi olla väliä. Joskushan lähtöportit ovatkin väärän terminaalin puolella.
Näin arvelinkin asian olevan. Tässä näkee sen, että kun lukee ohjeet kaiksta mahdollisista paikoista, syntyy ristiriitoja. Kuten tuossa Norwegianin ohjessakin. Menen 2 terminaaliin.
- travelbag
Eräs henkilö matkustaa yksin norwegian lennolla, eikä osaa näyttää näitä check-in juttuja kentän koneilla. Mitäs silloin tehdään ???
Onko kukaan auttamassa ? Ja vielä ulkomaalainen passikin.- :/
Norwegian palvelee myös perinteiseen malliin tiskillä, eikä maksaedes mitään extraa.
- väärää tietoa!
:/ kirjoitti:
Norwegian palvelee myös perinteiseen malliin tiskillä, eikä maksaedes mitään extraa.
Norwegianilla on Helsingissä vain baggage drop, lähtöselvitys on pakko tehdä automaatilla.
- Onkonäin?
väärää tietoa! kirjoitti:
Norwegianilla on Helsingissä vain baggage drop, lähtöselvitys on pakko tehdä automaatilla.
Mistä asti muka näin?
Automaatit ovat olleet tähän asti vaihtoehto. Oletko nyt ihan täysin varma?
- helmi
Kyllä on Helsingissä nykyään niin että vain Baggage drop ja erityismatkustajat (yksinmatkustavat lapset, avustettavat jne) tiskiin, muut automaateille. Mutta jos automaatin käyttö ei millään onnistu, voihan portille mennä suoraan matkavahvistuksen kanssa, tai sitten tiskiin pyytämään reippaasti apua.
- tulevatukkoautomaati
onkos jossain etukäteis harjoittelu mahdollisuutta, noin automaatteihin, kun tämmöin peräkylän immeinen lähtöö reissuun,niin jonot siinä vaan takana kasvaa, kun ei tiiä mitä ja milloin pittää tehhä. junnaan on heleppo nousta, kun se on pysähdyksissä ;-)
- Ummikkoo
tulevatukkoautomaati kirjoitti:
onkos jossain etukäteis harjoittelu mahdollisuutta, noin automaatteihin, kun tämmöin peräkylän immeinen lähtöö reissuun,niin jonot siinä vaan takana kasvaa, kun ei tiiä mitä ja milloin pittää tehhä. junnaan on heleppo nousta, kun se on pysähdyksissä ;-)
Helsingin lentoasema ja finnair voisivat hyvinkin laittaa sivuilleen animaatioharjoittelumahdollisuuden. Ei kai se liian vaikea olisi
- 13+20
Ummikkoo kirjoitti:
Helsingin lentoasema ja finnair voisivat hyvinkin laittaa sivuilleen animaatioharjoittelumahdollisuuden. Ei kai se liian vaikea olisi
Finnairillahan tämmöinen on, kuten monella muullakin isolla yhtiöllä. http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/check-in/self-service-check-in-kiosk
Norwegianin hommiin tämä ei auttane, ellei kyseessä ole sama kone(tuskin on). Eikä se kyllä kuulu lentoasemallekaan, vaan nimenomaan lentoyhtiölle. Siis jos yhtiö koneellistaa palvelunsa on se velvollinen opastamaan asiakkaansa käyttämään laitteitaan. Ko. laitteet eivät ole lentoaseman laitteita. - lentoaseman laitteet
13+20 kirjoitti:
Finnairillahan tämmöinen on, kuten monella muullakin isolla yhtiöllä. http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/check-in/self-service-check-in-kiosk
Norwegianin hommiin tämä ei auttane, ellei kyseessä ole sama kone(tuskin on). Eikä se kyllä kuulu lentoasemallekaan, vaan nimenomaan lentoyhtiölle. Siis jos yhtiö koneellistaa palvelunsa on se velvollinen opastamaan asiakkaansa käyttämään laitteitaan. Ko. laitteet eivät ole lentoaseman laitteita.Miksi jaat ihan hopö-höpö tietoa kun et tunne asiaa?. Helsinki-Vantaan lentoaseman lähtöselvitysautomaatit ovat nimenomaan Finavian automaatteja, joka tarjoaa niitä yhteiskäyttöön kaikille lentoyhtiöille.
- Paita märkänä
Hurjasti kiitoksia sinulle. Oli hyvä linkki. Kait se Norwegianinkin kanssa jotenkin lutviutuu. Jos tietäisin kuka olet, saisit kesällä tilamme mahtavia luomu-mansikoita
- 13+20
Eipä kestä, mukava oli auttaa. Ylihuomenna menossa itse ensi kertaa Norwegianilla ja luulen vieleäkin lähtöselvityksen tiskillä olevan mahdollista. Ainakin nettisivujen mukaan https://www.norwegian.com/fi/asiakaspalvelu/tietoa-matkasta/saapuminen-lahtoselvitykseen/lahtoselvitykseen/
Kuten edellä todettu, voi olla sivujen päivytys puutteellinen tältäkin osin ja automaatti on ainoa mahdollisuus. Eihän siinä mitään, molemmet kelpaa.
Ja kiitos mansikoista.
- ---------
Kerro kuinka kävi, tämän keskustelun jälkeen kiinnostaa.
- Lentoon
Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.
- hyvö tietää
Lentoon kirjoitti:
Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.
Näin se menee, Norwegianilla itsepalvelutsekkaus on "vapautta", Finnairin ottaessa saman käyttöön se onkin yhtäkkiä "törkeää".
Itse kannatan automaatteja, kunhan niitä on tarpeeksi. - Paita märkänä
Lentoon kirjoitti:
Matkustin helmikuun alussa Norwegianilla Teneriffalle ja lähtöselvitys piti tehdä automaatilla ja sitten vielä laukku tiskille. Jotkut yrittivät mennä suoraan tiskille, mutta tiskin täti ohjasi heidät takaisin automaatin luo. Automaatti antaa kyllä aika selkeät ohjeet ihan suomen kielellä ja kyllä siinä oli myös lentokentän henkilökuntaa auttamassa apua tarvitsevia. Ja ainahan voi kysyä vaikka siltä seuraavalta jonossa olijalta josko hän vaikka vähän jeesais. Apua yleensä saa kun vain uskaltaa kysyä. Kukaan ei ole vielä elävältä syönyt kun olen jossain apua pyytänyt, koti- tai ulkomailla. Niin ja lähtöselvitys tapahtui aulassa 2. Viime kesänä Lonooseen lentäessäni se oli vielä aulassa 1.
Olen kait ollut jo liian monta kertaa "äänessä", mutta olen kaikille kiitollinen, jotka haluavat jelppiä. Olen kanssasi samaa mieltä, että apua kannattaa aina pyytää. Sittenkin harvassa ovat sellaiset ihmiset kuin sekin rouva, jolta perukassa asuva mummoni oli joskus kauan sitten kaupungissa käydessään kysynyt maakuntalehtemme konttoria. Rouva oli kivahtanut "muorille": ehtikkee!. Ja mummoni oli etsimällä löytänyt. Osaan jonkin verran ranskaa ja siellä päin käydessäni jouduin joskus kysymään aparaattien toimintoja lauseella: Je suis perdu dans la vie moderne. Vapaasti suomennettuna tuskaisesti sanottuna se voisi merkitä: Olen niin onneton näiden nykyaikaisten rakkineiden kanssa. Ja apua olen aina saanut. Ehkä lentoasemallakin!
- singtau
Kyllä se näin oli kuten jo mainittiin. Lähtöselvitys vain automaatilla ja asiaa "vahtii" henkilö joka päästää tiskille vain lähtöselvityksen tehneet. Poikkeuksena nuo yksinmatkustavat lapset jne. Vaikeaa ei automaatin käyttö ole, mutta netissä ei kyllä tule selväksi(ainakaan mulle) kyseessä olevan ainoa tapa hoitaa check in.
- jaanaaaaaaaaaaaaaaaa
Ei löydy enää aulasta 1 Norskien lähtöselvitysautomaatteja.
- t
Kuinka oikein on? Kaverini lensi eilen Helsinki-Lontoo ja matkalaukku katosi? puhelimessa sanoi tehneensä lähtöselvityksen tiskillä normaalisti. Eipä ole laukkua kuulunut Lontoon päähän, vaikka on Norwlta luvattu toimittaa 48 tunnin kuluessa Lontoon osoitteeseen. Tekiköhän kaverini sitten jotain väärin, vaikka Norw. nettisivuilla ei lue mitään, että lähtöselvityksen voi tehdä vain automaatilla.
- Keiju
Tältä saitilta löytyy lisää tietoa lähtöselvityksen tekemisestä netissä:
http://www.checkin.fi - NorskiTurska
Mainittakoon, että pienillä kentillä maailmalla - esimerkiksi paikoin Norjassa - lähtöselvitys voidaan tehdä jo kokonaisuudessaan automaatilla baggage dropia myöden.
Ensi lähtöselvitys automaatilla joka tulostaa boarding cardit ja matkalaukkulipukkeet
Matkalaukkulipuke kiinni laukkuun, muista irroittaa tarkastuslipuke ja taltioi itsellesi mukaan.
Matkalaukku Baggage dropin hihnalle, joka punnitsee sen ja skannaat itse käsiskannerilla siinä matkalaukkulipukkeessa olevan viivakoodin - ja kun tiedot täsmää, laukku lähtee jatkamaan matkaa hihnaa pitkin - bye bye.
Ensimmäisen kerran törmäät ihmiseen turvatarkastuksessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812356- 1831954
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1721801Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1181616Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1141370
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661106Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771103Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045