Olen 19v nainen, tupakkaa olen polttanut muutamia vuosia teini-iästä, mutta lopettanut nyt tupakoinnin kokonaan.
Noin vuosi sitten huomasin, että aloin hengästymään todella pienestä. Kun kiipeän yhden kerrosvälin rappusia sydän alkaa hakkaamaan ja tuntuu että saan sydänkohtaksen ja hengästyttää pirusti.
En pysty myös lukemaan ääneen yhtämittaisesti vaan välillä pitää haukkoa henkeä kun tuntuu että happi loppuu kesken.
Olen huomannt, että minulla on jo pitkään ollut limannousua. Kurkussa on limainen tunne, mutta mitään ei irtoa kun koitan kröhästä.
Yskää minulla ei ole ollut missään vaiheessa. En ole sairastellut.
Lääkäri laittoi mut pef seurantaan koska vastaanotolla puhallukseni oli tasan 300.
Kotiseurannassa ilman lääkitystä puhallukset on mennyt 300-340 väliltä.
Avaavan lääkityksen kanssa 320-370, eli avaavalla lääkityksellä ei ole juurikaan ollut vaikutusta arvojen paranemiseen.
Huomasin myös että aina kun puhalsin pef-mittariin keuhkoista kaikki irti voimalla, niin puhalluksen lopussa keuhkoista/kurkusta kuului ihmeellistä rohinaa ja syvältä keuhkoista alkoi sattumaan puhalluksen jälkeen.
Oon kuullut, että pef seuransa pystyy jo kertomaan onko kyseessä astma vai keuhkoahtaumatauti, tai ainakin antamaan viitteitä asiasta. Olen myös kuullut että ahtaumasta olisi kyse jos pef arvot ei parane avaavan lääkityksen kanssa...
Suvussani ei ole minkäänlaisia keuhkosairausksia eikä itsellänikään ole esim allergioita tms.
voiko mulla sitten olla toi keuhkoahtauma?
Minullako keuhkoahtaumatauti?
nainen19vuotta.
0
176
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863317Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921889Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871723- 1441581
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621443
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941365Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671351Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001304- 861257