Koiranulkoiluttajille!

mirmir

Hei!

Missä päin Vaasan ja Mustasaaren alueella olisi hyvä ulkoiluttaa koiria vapaana?
Söderfjärden on ihan mukava paikka, mutta löytyyky jotain muitakin vaihtoehtoja?
En siis nyt tarkoita mitään ahtaita koirapuistoja, vaan mukavia metsäreittejä, avoimia alueita yms.

Koirani ovat kunnolla koulutettuja, tulevat käskystä luokse ja pysyvät lähellä. Olisi mukava päästä tapailemaan muitakin koiria :)

Kiitos vastauksista!

6

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syytä huomioida

      Järjestyslaki 27.6.2003/612

      14 §
      Koirakuri

      Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

      1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

      2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

      3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

      Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

      Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

      Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

      • Sekä lisäksi ...

        Metsästyslaki 28.6.1993/615

        8 LUKU
        Koiran pitäminen

        51 §
        Koiran kiinnipitovelvollisuus

        Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.

        Edellä 1 momentissa sanottu ei kuitenkaan koske:

        1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;

        2) viittä kuukautta nuorempaa koiraa;

        3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;

        4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä

        5) koiraa, jota koulutetaan 3 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tehtävään.

        Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.

        53 §
        Koiran pitäminen toisen alueella

        Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.

        Maanomistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus poistaa alueelta 1 momentin vastaisesti siellä oleva koira tai ottaa se talteen. Jos koiran avulla metsästettäessä ajo tai haukku poikkeaa vieraalle alueelle, alueen omistajan tai metsästysoikeuden haltijan on kuitenkin annettava ajon tai haukun jatkua häiriintymättä puolen tunnin ajan. Jollei koiran omistaja tämän ajan kuluessa hae koiraa pois, alueen omistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus keskeyttää ajo tai haukku sekä poistaa alueelta koira tai ottaa se talteen.

        Edellä 1 momentissa sanottu ei koske 51 §:n 2 momentin 3 ja 4 kohdassa tarkoitettuja tapauksia.


      • idiootteja purraan
        Sekä lisäksi ... kirjoitti:

        Metsästyslaki 28.6.1993/615

        8 LUKU
        Koiran pitäminen

        51 §
        Koiran kiinnipitovelvollisuus

        Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.

        Edellä 1 momentissa sanottu ei kuitenkaan koske:

        1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;

        2) viittä kuukautta nuorempaa koiraa;

        3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;

        4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä

        5) koiraa, jota koulutetaan 3 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tehtävään.

        Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.

        53 §
        Koiran pitäminen toisen alueella

        Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.

        Maanomistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus poistaa alueelta 1 momentin vastaisesti siellä oleva koira tai ottaa se talteen. Jos koiran avulla metsästettäessä ajo tai haukku poikkeaa vieraalle alueelle, alueen omistajan tai metsästysoikeuden haltijan on kuitenkin annettava ajon tai haukun jatkua häiriintymättä puolen tunnin ajan. Jollei koiran omistaja tämän ajan kuluessa hae koiraa pois, alueen omistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus keskeyttää ajo tai haukku sekä poistaa alueelta koira tai ottaa se talteen.

        Edellä 1 momentissa sanottu ei koske 51 §:n 2 momentin 3 ja 4 kohdassa tarkoitettuja tapauksia.

        Jaa, Kissaihmisiä tai vaan kusipäitä


      • Kyllähän suurin
        idiootteja purraan kirjoitti:

        Jaa, Kissaihmisiä tai vaan kusipäitä

        osa koiran omistajista on juuri kaltaisiasi !

        Päästävät koiransa yksityisalueille kuten omakotitalojen pihoihin ja jalankulkuväylille paskomaan koiransa ja jättävät jätökset sinne.

        Mitä suurempi koira on, sitä tyhmempi näyttää olevan hihnan toisessa päässä oleva !


      • irkkula
        Kyllähän suurin kirjoitti:

        osa koiran omistajista on juuri kaltaisiasi !

        Päästävät koiransa yksityisalueille kuten omakotitalojen pihoihin ja jalankulkuväylille paskomaan koiransa ja jättävät jätökset sinne.

        Mitä suurempi koira on, sitä tyhmempi näyttää olevan hihnan toisessa päässä oleva !

        Eipä tainnut ap kysyä, että missä voisin koiriani paskottaa ihmisten omakotitonteille :D Kyse oli nyt syrjemmistä seuduista, pelloista ja metäpoluista?! Ja tottahan se on, että monet metsät yms ovat jonkun yksityisen henkilön omistuksessa, ja tottakai heiltä tulee kysyä lupa tähän ilmaiseen lannoittamiseen ;) Kunhan vaan tietäisi, missä nämä suvaitsevaiset metsänomistajat ovat, käydä kysymässä lupa ja sen jälkeen voisi hyvillä mielin viedä koiria vapaasti kirmaamaan!


    • nervas

      Omakotitalon omistaja voisi olla kiitollinen, että saa nurmikkonsa lannoitettua luonnon tuotteiella eli koiranpaskalla ja kusella. Käyhän se mies itsekin kännissä kusella omalle nurmikolleen, paska jää yleensä housuihin.
      Koiranomistaja voisi jopa ruveta perimään maksua siitä, että koiransa kusee omakodin pihaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe