Koska!

surumiel

Yhteiseloa kaukosuhteessa 2,5 vuotta takana. Ympärillä parit avioituu, hankkii lapsia, ostaa taloja... Ja huoh. Me vaan tallataan paikallaan. Koska olen odottanut liian kauan? Koska kannattaa jättää mies ja mennä eteen päin? Eihän ikuisesti voi hokea kuinka hänellä on hyvä olla juuri näin! Haluan että minut otetaan vakavasti ja suunnitellaan tulevaisuutta, haluan sitoutumista eikä vaan lupauksia... Kuinka kauan on liian kauan odotusta?

7

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 40+

      Viestisi kielii, ettei juuri tämä mies ole se, joka on sinulle mielestäsi oikea. Muuten et sanoisi "Koska kannattaa jättää mies ja mennä eteen päin". Tuon perusteella avioliitto, lapset ja talo on sinulle tärkeämpää kuin katsoa, mitä elämä tuo eteesi juuri tämän miehen kanssa. On hyvin todennäköistä, että jollain tasolla myös miehesi vaistoaa asian. Siis sen, ettei tärkeintä ole elämä hänen kanssaan vaan elämä, jossa hän mahdollistaa sinulle tärkeimpinä pitämäsi asiat.

      On ihan ok tuntea niin kuinka tuntee. Mutta ei ehkä ole ihan yhtä ok pitää sitä toista ihmistä vierellä lähinnä potentiaalisena asuntolainanmaksajana ja siitoskoneena. Etkä ole ajatuksissasi, jos nyt sinua oikein tulkitsin, edes yksin. Siitä oli äskettäin enemmänkin juttua http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2012012615127379_lz.shtml
      Kannattaa lukea ja miettiä, mitkä ovat omat motiivit parisuhteelle.

    • surumiel

      Onhan se mieheltäkin väärin pitää minua itsellään jos en olekaan se, mitä hän haluaa. Siihenhän tämä kosimattomuus kovasti viittaa, ei ole varma. Itse kyllä haluaisin miehen kanssa olla mutten ole ikuisesti nuori ja jossain vaiheessa haluaisin minäkin sen ns. oikean elämän jolle on sisältöä, ei vaan tätä olemista ja kellumista

      • nainen 40+

        Tottakai on mieheltä väärin, jos hän noin toimii. Mutta kosimattomuus ei tarvitse viitata siihen, se on vain oma tulkintasi. Miehelle kosimattomuus voi olla sitä, ettei halua vielä naimisiin, koska miehet eivät pidä häähulluttelulla samanlaista arvoa kuin osa naisista niistä ajattelee. Se voi myös olla sitä, ettei mies halua koskaan naimisiin, vaikka aikaa myöten saattaa haluta noita muita asioita.

        Se ei kuitenkaan ole oleellisinta ilmeisesti sinun tapauksessasi, koska tunnut itse nimenomaan miettivän kovasti niitä muita vaihtoehtoja. Silloin elämä tämän miehen kanssa ei ilmeisesti ole sinulle ykkösasia, tuli elämän mukana sitten lapsia ja taloja tai ei. Mieti asiaa siltä kannalta, että jos lapsia ei tule, tai taloa tai kihlasormusta ei tule. Haluatko silti elää tämän miehen kanssa siksi, että hän on sinulle just se oikea? Vai haluatko elää juuri tämän miehen kanssa sillä ehdolla, että hän suostuu tarjoamaan sinulle noita asioita? Ole rehellinen äläkä yritä vierittää syytä siihen, mitä mies sinun mielestäsi haluaa tai ei halua. Kyllä mies sen vaistoaa, jos hänellä on vain välinearvo.


    • AcB...

      Meillä kesti kaukosuhdetta noin 4 vuotta ja nyt on oltu avioliitossa 43 vuotta. Hoputtamalla ei voita mitään, kaikelle tulee aika jos on tullakseen.

    • hjeiopuio

      Olen erimieltä 40 kanssa. Mielestäni voi olla yhtä tärkeää sekä parisuhde, että lasten saaminen. Ei kannata uhrata elämäänsä jäämällä lapsettomaksi vain siksi, että uskoo toisenkin haluavan lapsia joskus hamaassa tulevaisuudessa, silloin kun se ei sinulle naisena ole biologisesti enää mahdollistakaan.Herra oikeita voi olla useita! Irtiotto voi olla raastava, mutta elämä on.

      nainen 39 v

      • nainen 40+

        "Mielestäni voi olla yhtä tärkeää sekä parisuhde, että lasten saaminen"

        No minä sitten olen eri mieltä sinun kanssasi. :) Eli parisuhde voi olla ihmiselle tärkeä, mutta jos lähtökohta on tyyliin "kuinka kauan odotan ennen kuin lähden etsimään uutta isäkandidaattia vielä syntymättömille lapsilleni", niin ei se minusta osoita juuri senhetkisen parisuhteen olevan tärkeä. Kyllä siinä tilanteessa mies on viime kädessä sormustaja ja siitoskone. Ja yllättävän moni mies tajuaa, jos naisella on avioliitto ja lapset ensisijaisia eikä avioliitto ja lapset juuri sen ikioman miehen kanssa.

        "Ei kannata uhrata elämäänsä jäämällä lapsettomaksi "

        Tästä olen samaa mieltä. Mutta silloin on kyse juuri siitä, onko tärkeintä ne lapset vai se oma mies, jolta niitä lapsia haluaisi. Elämässä vaan on tilanteita, joissa kaikkea haluamaansa ei voi saada ja silloin joútuu tekemään valintoja.

        "Herra oikeita voi olla useita!"

        Ehkäpä, mutta silloin kyse ei todellakaan ole siitä, että se Herra Tämänhetkinen olisi ollut se kaikkein tärkein ihminen vaan enemmänkin välinearvo tärkeimpien tavoitteiden saavuttamisessa. Meillä naisilla vaan on joskus kumma taipumus yrittää vierittää vastuuta omista ratkaisuistamme muiden niskaan. Jos itse haluaa ensisijassa lapsia ja on valmis tekemään valintaa miehistä tavoitteen saavuttaakseen, niin turha siinä on sanoa, että mies ei ole varma! ;)


    • Nannukka

      Ei kosimattomuus noin lyhyessä suhteessa mun mieslestä vielä mitään merkkaa, koska naimisiin meno on kuitenkin kallista, jos isot juhlat haluaa. Tietysti maistraatissahan voi aina käydä, mutta toisaalta haluatko sinä nyt vaan nopeasti naimisiin jonkun kanssa vai naimisiin elämäsikumppanin kanssa? Jos jälkimmäinen vaihtoehto niin suhde suurennuslasin alle. Jos mies on se oikea niin jaksat varmasti odottaa ja et tule katumaan valintaasi, jos mies tuntee samoin. Mutta puhukaa asiasta avoimesti ja selviteltää tuntemuksianne. Jos olet epävarma miehen tunteista ja ehkä omistasikin, niin naimisiin meno on ehdottomasti väärä ratkaisu jokatapauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe