Hei! Täällä kirjoittelee 50 vuotias nainen, jolla on 13 vuotta vanha tyttö lapsi. Olen todella huolissani hänestä, koska hänellä ei ole kavereita ja istuu yksin kotona. Hän on todella masentunut ja kerran kun hänellä ja minulla oli riita, hän huusi jtn. että hän ei jaksa elää. Mitä voisin tehdä hänen kanssaan?
MASENTUNUT LAPSI
3
273
Vastaukset
- no huhhuh
käyttää tämäkin aika avunpyyntöön esim terveyskeskus hoitajalta,ennenkuin on myöhäistä.
- myötähuolestunut
Eikö teillä ole ketään muuta perhettä? Kuka on lapsen kummi? Missä isä? Joku toinen läheinen henkilö sinun lisäksesi olisi tarpeen juttuseurana tytölle. Mutta kuten sanottu nyt SINÄ TOIMIT. Ota yhteyttä kouluun, luokanvalvojaan tai koulukuraattoriin tai terveydenhoitajaan. Kerro huolesi selkeästi. Vaikuttaa siltä, että hän on koulukiusaamisen uhri mutta ei ole uskaltanut kertoa kenellekään. Terveyskeskus on yksi mahdollinen suunta, lähinnä jos asuinkunnassanne on nuorisopsykiatrinen poliklinikka niin sieltä voisi löytyä pätevää apua. Ihan tk-lääkärikin voisi ottaa teidät vastaan (menet itse lapsen mukaan ainakin aluksi). Neuvolassa on psykologi, jonka kanssa voisitte molemmat jutella yhdessä ja erikseen.
Kyllä 13-vuotiaskin voi olla hengenvaarallisesti masentunut. Hommaa hänet osastohoitoon tarmokkaasti, jos avopuolelta ja koulusta ei heti tule selkeää apua, ja masennus on syvää. Itsetuhoinen käytös ja kuolemasta puhuminen ovat hälytysmerkkejä läheisille.
Jos ongelma johtuu nimenomaan koulukavereista, koulun vaihto voisi auttaa? Juttele nyt ainakin luokanvalvojan kanssa, kysele mitä hän on havainnut.
En osaa tietenkään arvioida miten vakava tilanne on, tässä joitakin ajatelmia mistä voi olla kysymys. - JK
VAI NIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947