Mitä mieltä palstan OK-porhot ovat, kumpi asuu halvemmin, vuokralla asuva vai asumisoikeusasunnossa asuva? Entä onko jälkimmäisessä mitään järkeä, eikös se ole vähän kuin vuokralla asuisi?
Vastaukset 3
- asossaasuva..
Eipä se aso paljoa eroa, lievästi halvempi ja mahdollisesti vähän rauhallisempi taloyhtiö kuin jos asuisi kaupungin vuokraasunnossa. Itse asun asossa ja asp säästötavoitekin on täynnä. se hyvä puoli asossa on että saa sen asomaksun sitten kouraan kun muuttaa pois. Suosittelisin omaa asuntoa, vaarana on että jäät sinne asoon roikkumaan pitkäksi aikaa. Eipä asossa paljon järkeä ole,omaan vain heti kun mahdollista.
- Ei mitään järkeä
Asuin asossa reilun vuoden kun myin oman pois ja rakensin omakotitaloa. Mielestäni asumisoikeusasunnoissa on varsin hyvin saatu yhdistettyä sekä vuokra-asumisen että omistusasumisen huonot puolet.
Ainoa plussa vuokra-asumiseen nähden on se että vuokra on ehkä muutaman prosentin halvempi kuin vastaavassa vuokra-asunnossa.
Mutta kun tuohon huomioidaan se että asossa on pieni kynnysraha kiinni, niin aika yksiin se menee vuokrien kanssa.
Irtisanomisaika on piempi kuin vuokralla. Ason maksut määräytyy todellisten kulujen mukaan ja talojen asukkaat maksaa tyhjillään olevien asuntojen kulut, niitä ei saa tasata muiden saman yhtiön talojen kesken. Käytännössä siis asoyhtiöllä ei ole mikään kiire täyttää tyhjiä asuntoja, koska niiden kulut voi suoraan siirtää asumisoikeusmaksuun, vai miksi sitä vuokraa kutsutaan.
Aso on varmaan ihan hyvä juttu rakennuttajalle. Mutta asukkaita alkaa olla jo vähän vaikea saada. Nyt varmaan vaan odottelevat että aika menee umpeen ja asumisoikeusyhteisöt voidaan purkaa ja myydaän asunnot pois. Jos nuo ovat tosiaan ainoat vaihtoehdot, niin sitten valitsisin oletetun asumisajan mukaan. Jos meinaat asua asunnossa vuoden tai pari, niin vuokra-asunto on varmastikin parempi valinta. Jos tarkoituksena on asettua pidemmäksi aikaa asumaan samaan asuntoon ja sopiva aso-kämppä löytyy haluamaltasi alueelta, niin sitten kallistuisin siihen vaihtoehtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on471492Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.59900Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30667- 87637
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14605- 43583
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56574- 7542
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24531- 44521
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan70520- 61515
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47513- 37506
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14491Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13472Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132449- 42428
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45409Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.26399