alueelta. Kunta ja kunnat tarvitsevat todellisuudessa enemmän rahaa kuin on puhuttukaan. Koiravero on tullut esille jo useamman kunnan päättäjäpaikoilla. Koiraveron perinnän lopettaminen on ollut huono vaihtoehto, joten sen palauttaminen juuri nyt on tullut uudelleen esille aktiivisemmin. Mikäli koiravero palautetaan jo tämän vuoden viimeistään ensi vuoden puolella päätöksenteossa, olisi se paljon suurempi. Se miten koiravero tullaan toteuttamaan, tarkkaa tietoa ei ole.
Koiraverotus on saanut aktiivikannattajia kunnissa, koska harmaan talouden alituinen lisääntyminen ei tuota muuta kuin menoja kunnille ja koiranpentujen teettäminen luokitellaan myöskin harmaaseen talouteen, sillä tavallisissa kotitalouksissa koiranpentuja teetetään tulonhankintamielessä. Myöskin harmaa raha liikkuu koiranomistajien keskuudessa mm. koirien hoidot maksetaan pimeenä koiraa hoitavalle henkilölle. jne.
Tämä palsta tuntuu olevan hyvinkin tarpeellinen, jotta koiranomistajat voivat aloittaa kirjoitukset koiraveroa vastustavasti. Tuskin se auttaa. Kunnat tarvitsevat rahaa juuri nyt, kun kuntauudistuskin on lähtenyt vauhtiin ja se maksaa paljon ennenkuin se saadaan kokonaisuudessaan toteutettua. Koirat mukaan kuntauudistukseen, silä ovathan ne koiralemmikit kunnan asukkaita.
Sisäpiiritietoa erään suuremman kaupungin
7
223
Vastaukset
- Terkut Turusta-
Turun alueella koiraveron käyttöönotto saattaa tulla jo melko pian.
- Frans R.Tku
Ei auta asiaa, mikäli olisitte tietoinen sisäpiirin ajattelutavoista.
- 10+20
KUhan ne verorahat ohjataan sitten nimenomaan KOIRIIN ...eli lisää puistoja/roskiksia jne ... mielelläni maksan vaikka sen 500 e vuodessa per koira jos niillä rahoilla saadaan parannettua koirien elämää kaupungissa ja maalla :)
- verokoira
"Koiraveron poistamisella ei ole käytännön vaikutusta kaupunkien budjetteihin. 0,02% heitto budjetissa ei aiheuta ongelmia tai kuntaveron korotuspaineita kaupungeille, arvioi Avoimen ministeriön projektikoordinaattori Joonas Pekkanen."
Niin, miksi sitten nostaa älämölö ja alkaa hilata takasin veroa?! - kooho
millä maksan hävitän kaikki koirat kun koiria on kaikenkaikkiaan parikymentä
- fgbzdfdxvdfv
"Myöskin harmaa raha liikkuu koiranomistajien keskuudessa mm. koirien hoidot maksetaan pimeenä koiraa hoitavalle henkilölle. jne."
No nuo pimeät hoito hommelit taikka pentutehtailu ei ole millään määrin yhteyksissä koiraveroon. Verotuksen piiriin pitäisi laittaa koiranpentujen myynti, mutta kun sitä ei kontrolloida millään lailla. Itse kerätyt pullot nurmikoilta yms pitäisi maksaa veroa, mutta koiran pentujen tehtailuun kukaan ei puutu vaikka sieltä sitä verorahaa tulisi ihan mukavastikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291