Yrittäjäperheemme on suunnittelemassa ensi jouluksi 2-2,5vkon matkaa lämpimään. Ensimmäinen kerta kun lähdemme jouluksi pois Suomesta ja nyt etsimme ehdottomasti paratiisimaista lomakohdetta, jossa lämpöä riittää ja voimme ladata akkuja. Koska mukaan lähtee useampi perheenjäsen ja mahdollisesti vielä muutama sukulainenkin, on matkaa pakko lähteä järjestelemään jo nyt. Etelä-Goalla olimme viime kevättalvella ja pakko sanoa, että Intia vei sydämen. Peittoaa Thaimaan sillä ruoka oli taivaallisen hyvää, ilmasto lempeämpi ja tuuli vilvoitti mukavasti päivää. Hintataso oli erittäin edullinen. Järjestimme matkan itse lentämällä Hki-Mumbai-Hki ja edelleen paikallisella koneella Goalle. Majoituksena ihana rantamökki rauhallisella beachilla. Hintaa parin viikon reissulle kertyi n. 780e/hlö.
Muutama kysymys palstalaisille:
- Onko kukaan käynyt Andamanin saarilla tai Lakshadweep saarilla? Kokemuksia, hintatasoa ja vinkkejä majoituksesta kiitos.
- Oletteko ostaneet matkat intialaiselta matkatoimistolta vai järjestitteko itse?
- Malaria tilanne Intian eteläosissa tai em saarilla?
Lisäksi muutama kysymys Agrasta ja Taj Mahalista. Reissu olisi mahtava aloittaa visiitillä Agraan ja Taj Mahaliin, joka on mielestäni nähtävä kerran elämässä. Oletko käynyt Agrassa ja kannattaako sinne matkustaa lentämällä New Delhistä? Vinkkejä edulliseen ja asialliseen hotelliin ym. Kiitos.
Jouluna Intiaan
1
163
Vastaukset
- Siirryn suoraan
tuohon viimeiseen kysymykseesi. Taj Mahalhan on nähtävä, Agra sen sijaan ei itsessään ole mitenkään sykähdyttävä kokemus.
Omat reissuni olen kulkenut junalla sekä vuokra-autolla. Aamujuna on kätevä ja nopea, loppupäivän voi kuluttaa tutustumalla Agraan ja sen muihin nähtävyyksiin, sitten hyvissä ajoissa aamulla Taj Mahaliin. Omasta mielesäni se on kauneimmillaan silloin (tämä on toki makuasia). Samaan reissuun on kätsyä yhdistää visiitti Fatehpur Sikrin autiokaupunkiin (historiikkia voi lukea googlettamalla, joten en nyt ala sitä tässä toistelemaan).
Hotellitarjonta on tosi runsas, ja hinnat heiluvat tosi halvoista aina tosi kalliisiin. Oman hotellin nimeä en muista, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että eipä siitä juuri olisi ollutkaan mitään kotiinkirjoiteltavaa :). Huom! Kovinkin loisteliaalta näyttävät respat eivät välttämättä takaa samantasoista huonetta, joten tsekatkaa muutamakin ennen kuin hyväksytte huoneen. Samanhintaisiksikin ilmoitetut huoneet saattavat olla kovin eritasoisia. Ja pitäkää mielessä, että Agra on kuuluisa turistihuijauksistaan - ja tämä kaikella rakkaudella Intiaa ja intialaisia kohtaan ;)
Ja saarista sen verran, että hintataso on selvästi mannerta korkeampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675710Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344264Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.971886- 631435
- 2611137
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31753Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39715