"Syömällä ruoka-allergiaa vastaan"

moniYLIHERKKÄ

Noin otsikoi Hesari (Päivi Repo) ma 6.2.2012.

Asianatuntijana artikkelissa toimi Hyksin allergiasairaalan ylilääkäri Mika Makelä.

Otteita artikkelista:
"-Siedätystä tutkitaan ruoka-aineallergioiden hoitokeinona ja näkymät ovat lupaavat Elimistö totutetaan sietämään allergian aiheuttama proteiinia mitättömistä määristä alkaen.
Yhdelle MILLILITRALLE MAITOA reagoiva maitoallerginen voi puolen vuoden siedätyksen jälkeen juoda lasillisen maitoa.
Vehnälle allerginen syö ensin yhden millimertin pätkän spagettia, jota on keitetty puoli tuntia. Puolen vuoden kuluttua menee jo 24 tankoa.
- Ennen hoitoa ALLERGIA VARMENNETAAN.
-Allergia on reaktio aineeseen, jonka elimistö kokee vaarana. Yritämme muuttaa reaktiota niin, että elimistö tunnistaa aineen mutta ei reagoi siihen."
Artikkelin FAKTA-tiedostossa todettiin ruoka-aineallergioiden alkavan LAPSUUSIÄSSÄ.

Artikkelissa mainitulla ruoka-aine-ALLERGIAVARMENNUKSELLA tarkoitetaan ainoastaan ja vain positiivisia allergeeni- Prick- ja IgE-vasta-ainetestejä.

Kansallinen allergiaohjelma-INFO näyttää jatkumona unohtavan meidät aikuisiän ruoka-aineallergikot, jotka emme ole lapsuus-/nuoruusvuosinamme oireilleet millekään ruoka-/ muillekaan aineille, mutta homeallergisitumiseen liittyvien sairauksien seurauksena meitä näyttää seuraavan mm. ruoka-aine-, siitepöly-, kotipöly-, eläinepiteelipöly-, lääkeaine-, jne.-allergiat PRICK-/IgE-/ ja LAPPUTESTATTUINA tuloksena plus miinus nolla.

Kun minunkin immuunijärjestelmäni vihdoin viimein päätti noin 24 vuotta kestäneen kosteusvauriotyöpakkaMIKROBIIaltistuksen loppuvuosina sietää niin työpaikan homealtistusta- kuin maitotuotteitakin yhä PIENENEVIN JA PIENENEVIN MÄÄRIN , niin kysyisinkin Teiltä Allergia- ja astmaliiton edustajana professori Hannuksela löytyykö MEILLE IgG-vasta-ainevälitteisille tiedefaktaa homeproteiiniallergeenien ja maitoproteiinien ristireagoinnista?
Vai mitä olette mieltä professori Hannuksela, johtuisiko meidän IgG-läisten MAITOYLIHERKKYYS siitä, kun rakennusteollisuutemme käytti KASEIINIA (maitoproteiini) VUOSIKYMMENIÄ betonitasotusaineessa, jota maitoproteiinia löytyy kosteusvauriorakennusten sisäilmasta?

Maitoallergikoksi tulleena luin sitten tutkimuksesta, jossa todettiin maitohappobakteereiden estävän aikuisiän maitotuoteoireilua.
Neljänneslasillinen maitoa aiheutti minulle noin tunnin päästä alkavan parisen tuntia kestävn piereskelyn pikkuvatsakivun kera, lasillinen maitoa noin tunnin päästä alkavan tosivoimakkaat vatsakivut lisänä puolisen tuntia kestävä vesiripuli, kylmä hiki ja voimat pois tunneiksi.
Testasin tutkimustulosta Gefilus-piimällä aloittaen juomalla lasillisen piimää .Kun ei oireita, niin join seuraavana päivänä kaksi lasillista. Kun sitäkään ei oireita , niin join kolmantena päivänä kolme lasillista. Ja kun ei oireita, niin jatkoin kolmella lasillisella päivittäin. Meni viikko ja TUTTU ALLERGEENIALTISTUKSEN aiheuttama liikekipu etenkin polvinivelessä yllätti.

Kun työpaikkani maitoallergisoimana käytän päivittäin muutaman rieskaviipaleen raaka-aineena mm. maito, niin jostain syystä yli kymmenen vuoden aikana immuunijärjestelmäni sietokyky maidolle ei ole kohonnut..Ja tottakai rassaan ajoittain immuunijärjestelmääni myös jäätelöllä ja juustolla pieru-/vatsakipurajoille asti.

Omalla kohdallani maitoallergiani selvittämiseksi olen aikonut jossain vaiheessa otattaa kaseiini-IgG-testin.

Kysyisinkin Teiltä professori Hannuksela kuinka monelta prosentilta viivästyneillä immunologisilla mekanismeilla toimivista sytolyyttisistä ja immunokompleksiväliteisistä maitoallergikoista löytyy maitoproteiini-IgG-vasta-aineita ja minkänimisille maitoproteineille?

.

4

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IgG-testejä on tutkittu vuosia, mutta ainakaan toistaiseksi sellaisista määrityksistä ei ole löytynyt sellaista, mikä lisäisi jotakin oleellista IgE-testien tulokseen.
      Aikuisiän siedätys on tuloksellista yli puolella, lapsista noin 80 %:lla.

    • Åke Selander

      Kun luet kirjan: RUOKA-ALLERGIA UUSI TIETO PITÄÄ TERVEENÄ niin tiedät mitä
      voi syödä ja mitä ei.
      Kirjassa on copyright ja se on nyt menossa Englantiin missä ihmiset ymmärtävät
      enemmän.

      Åke Selander, [email protected]

    • Åke Selander

      Syömällä ruoka-allergia vastaan on se ainoa oikea väite jonka olen kuullut nämä
      viidet vuodet kun olen taistellut ruoka-allergikkojen puolesta. Nyt kun tuli uusi halli-
      tus on myös tulossa apua minulle. Luulenpa että minä nyt alan voittaa eli järki voittaa sittenkin. Kirjani, ruoka-allergia uusi tieto on kohta rautaa.

    • Åke Selander

      Kun tuli uusi hallitus ja miesministeri maa-ja metsähallitukseen niin lähetin heti kirjani Ruokaallergia uusi tieto.... Ja ministeri Koskinen on nyt pysäyttänyt kasvisrasvan laittamista naudan ulkofileehen. Jouduin lähettämään 3 e-postia ja
      viimeksi vaadin kovaa sakkoa jos naudan ulkofileessä on kasvisrasvaa. Ministeri Koskinen ei ole vastanut minulle mutta hän toimii ja se onkin se pääasia. Olen nyt
      niin terve että se on uskomatonta. Ministeri Koskinen on se ainoa joka uskoi minua
      ja suurkiitos hänelle. Ruokaallergikko voi nyt elää täysin terveenä mutta pitää syödä
      vaan se kallis naudan ulkofilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe