Ei pitäisi, mutta vuotaako mig-hitsauslaitteista suojakaasu, jos jää pullo auki? Taitaa vuotaa? Tuli vaan mieleen, kun on noita pieniä viiden kilon kelalle tarkoitettuja miggejä, että mitä kätevää niissä on, jos pulloa pitää kuitenkin roijata mukana? Jos olisi muutama kymmenen metriä suojakaasuletkua, ei tarvitsisi pulloa kuljetella mukana. Mutta letkuun jäänyt suojakaasu karkaisi kuitenkin aina, vaikka pullon sulkisi?
Traktorimiehet tietää?
9
608
Vastaukset
- Tuskin vuotaa
Riippuu kokonaan siitä, valskaako Migin mangeettiventtiili. Ainoa mikä vuotaa tyhjäksi on kahvan ja Migin välinen kaapeli jossa lanka ja kaasu kulkevat, tämä välihän on pieni ja vuotaa aina koska itse kolvissa ei ole sulkua. Saat selville vuotaako mangeettiventtiili kun asetat kaasuvirtauksen tietylle tasolle (se mittari jossa säätöpaine). Sitten panet mieleen mikä oli lukema kun suljet pulloventtiilin, jos paine pysyy samana muutaman tunnin niin silloin ei vuoda.
- Ei hel.....
Voi vuotaakin.Ostin aikoinaan Einhell merkkisen Migin ja kahva vuosi.Vein huoltoon ja huoltomies sanoi ettei sitä täysin tiiviiksi saakaan.Laittoi pahvin paloja painikkeen alle.Kyseinen merkki toi koko ajan ongelmia.Samoin Einhell sähköketjusaha.Heti hajosi mikrokytkin, ja taas sanottiin huollossa että ei ne tahdo oikein kestää.Nämä tapaukset 90 luvulla.En ole sen koommin uskaltanu Einhell koneisiin rahaa työntää.
- Kevyt ja kompakti
Ei hel..... kirjoitti:
Voi vuotaakin.Ostin aikoinaan Einhell merkkisen Migin ja kahva vuosi.Vein huoltoon ja huoltomies sanoi ettei sitä täysin tiiviiksi saakaan.Laittoi pahvin paloja painikkeen alle.Kyseinen merkki toi koko ajan ongelmia.Samoin Einhell sähköketjusaha.Heti hajosi mikrokytkin, ja taas sanottiin huollossa että ei ne tahdo oikein kestää.Nämä tapaukset 90 luvulla.En ole sen koommin uskaltanu Einhell koneisiin rahaa työntää.
Ei halvoissa migeissä ole mitään megneettiventtiileitä. Letku menee pullon hanasta suoraan kahvan venttiiliin. Olisin kiinnostunut noista Kempin migeistä-->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10470550 - Lisää outoja kysymyk
siä..
Korjailin tuossa vanhaa pikkumigiä ja vaihdoin vuotavan kahvan venttiiliin kumiset o-renkaat. Silti vuotaa venttiilin läpi, mutta koeponnistin kyllä paineilmalla. Siis kymppibaarin paine taitaa olla aika paljon enemmän kuin paine, jolla suojakaasu virtaa letkussa? Paljonko se mahtaa olla, suurinpiirtein? Uskon ja toivon, ettei suojakaasun paine enää riitä pihisemään venttiilin o-renkaiden ohi.
- jep,jep
Arvaukseni ,reilusti alle 1/2 kiloa,sillä litrojahan tarvitsee virrata noin 10/minuutti.
- jep,jep
Ei sentään! Pitää sen sittenkin olla toista kiloa,onhan letku mehupillin luokkaa ja läpi pitäis ehtiä kahvikupillinen per sekunti.
- 15l/min
Onko se 1,8 bar paine letkussa? Tai jotain muuta?
- 15l/min
Tarkoitin 0,18bar.
- Tämähän toimisi?
Ylimääräinen venttiili siihen, mistä pullon letku menee mikkiin? Vai suhauttaako se sitten kerralla letkun tyhjäksi seuraavan kerran, kun se venttaali avataan? En minä kyllä mitään magneettiventtiilejä ole nähnyt noissa halpiskoneissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232