Lainaanpa tähän alkuun erästä "mielipiteen esittäjää" tuosta edellisestä pitkästä viesti ketjusta:
>>> Ei vihaisena pidäkkään koskea, eikä lasta lyödä. Ensi asioista keskustellaan ja sitten tarvittaessa, piiskataan ja sinne minne kuuluu eli paljaille pakaroille ja reisille - ei muualle. Eikä koskaan ilman syytä.
Pohdinnan paikka "kurituksesta"
3
314
Vastaukset
- huono ihminen
Jossain on se raja jotta on otettava niskavilloista kiinni. Nykyään on sanottava tietenkin että pitäisi ottaa niskavilloista kiinni. Tai läimäyttää kärpäslätkällä takapuoleen. Oikaisuliike tarvitaan välittömästi ja riittävän tehokkaana kun asia on sen laatuinen.
Olen ollut näkemässä spontaanin purkauksen tulemisen aikuiselta, jota ei ole koskaan tukistettu saati läimäytetty. Tuo nainen siis löi lasta. Jokainen täysipäinen tietää mikä ero on lyömisellä ja läimäyttämisellä tai pienen vitsan silpaisulla. Hieman saman tapaista on ero tukistamisella ja päänahan repimisellä hiuksien mukana irti.
Tässä kaiken normaalin karsimisessa on tultu siihen pisteeseen että suuri osa vanhemmista ei osaa edes teknisesti oikeanlaista vaikkakin laitonta ojentamista. Siis perinteistä tukistamista saatika risun käyttöä. Muistan 60-luvulta kuinka aika usein isoisä haki oven päälle pienen risun kun ei puhe auttanut liian kovaan menoon. Ei sitä koskaan käytetty mutta vaari tiesi lasten saaneen jossain vaiheessa ojennusta risulla. Symbolinen merkitys riitti.
Ei kannata ihmetellä miksi nuoret potkivat uhrejaan loppuiäksi pyörätuoliin tai kuoliaaksi. Noilla vapaasti kasvaneilla kullannupuilla ei ole mitään käsitystä ihmisen hauraudesta. Alkukantaisen reaktion tullessa ei ole mitään tuntumaa asiaan ja rajoittamassa tekoa.
Minulla on ollut tapana sanoa jotta elämä opettaa. Jos ei muuta niin hiljaa kävelemään. Tässäkin asiassa aika opettaa hurskastelijoille asioitten todellisen laidan. - fjdfgt
Puhut sontaa. Miksi minun ei ole tarvinnut koskaan repiä lapsiani hiuksista ja silti he eivät hakkaa ihmisiä pyörätuoliin? Miksi minun ei ole tarvinnut koskaan "kurittaa" lapsiani ja silti he eivät hakkaa ihmisiä pyörätuoliin? Miksi lapseni teitittelevät selvästi vanhempia, tuntemattomia ihmisiä ja muutenkin käyttäytyvät kohteliaasti vaikka en ole heitä koskaan repinyt hiuksista tai hakannut kepillä persuksille? Miksi lapseni eivät ole rikollisia huumeidenkäyttäjiä, vaikka en koskaan ole repinyt heitä hiuksista tai hakannut piiskoilla?
Miksi? Miksi? Miksi? Pitäisikö minun nyt muuttua "kunnon" isäksi ja alkaa hakata nuorimmaista, joka on 9 vuotias, jotta hänestä tulisi parempi ihminen? olen aina miettinyt tuota asiaa...itseäni ei ole koskaan kuritettu fyysisesti eikä kahta sisarrustanikaan ja meistä on kesvaneet kunnon kansalaisia...mutta joitain kavereitani nuorena kuritettiin oikein urakalla ja he olivatkin akressiivisia muille ihmisille (vain vanhempia piti kunnioittaa mutta ei muita) periaatteella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837