Meganen vaihdekeppin huojunta!

OLLIKAINEN

Olen hankkinut rellu meganen 1,6 16v vuosimalli 2003 ja ajettu 125tkm
ja huoltokirja on mutta ei löydy merkintää jakohihnan vaíhdosta siis milloihan
kuuluisi vaihtaa ja missä laajuudessa kun tuntuu olevan hyvin erilaisia mielipiteitä korjaamoillakin !
-JA SITTEN VIELÄ MIKSI HITOSSA VAIHDEKEPPI HEILUU JA HUOJUU KAASUPOLKIMEN TAI TIEN EPÄTASAISUUDEN MUKAAN JA MISTÄ SIIHEN APU LÖYTYY ONKO SE VAHTEENSIIRTÄJÄ KULUMA!

-ONKO KUINKA LUOTETTAVA AUTO RELLU KUN EI OLE ENNEN OLLUT
JA KUN OLISI OLLUT AVENSIS VM 2001 177TKM AJETTU VAIHTOEHTONA JA RAHAA 2500€ LISÄÄ OLISI VAIN TARVINNUT

2

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tenurenu

Näilläkin palstoilla on useampaan otteeseen mainittu että 90-100 tkm TAI neljä vuotta on hihnan/rullien/vesipumpun ja (mielellään) moniurahihnan vaihtoväli...eli jollei Meganossasi ole niitä vielä lainkaan vaihdettu niin onnea vaan, kohta laukee...

Mitä vaihdekeppiin tulee niin jos vaihteet menee sulavasti päälle (ja pysyy päällä) niin elä huoli, rellun(kin) ominaispiirre on et keppi hiukan elää mm. kaasua painaessa tai sitä hellätessä - tietty jos se ny tekee jotain kymmenen sentin kaarroksia niin aikamoisen taikasauvan olet saanut...

Rellut on ihan luotettavia kunhan niitä huoltaa säännöllisesti, tosin kehno maine tekee sen että auton arvo putoo kun lehmän häntä, japseissa se ei paljoa putoile vaan taidat olla trolli, 2500 egee kun on mun mielestäni paljon rahaa, ottaen huomioon että aika vanhoista autoista juttelet.

• Rellu...............

Joo....kyllä se jakohihnan vaihto on ehdottomasti 90tkm tai 4 vuotta. Ja jos ei todellakaan ole vaihdettu, niin nyt on kiire! Mutta....luulisin että on jossain vaiheessa jo vaihdettu, mutta nyt varmuudeksi HETI vaihtoon. Samalla tulee vaihtaa rullat, vesipumppu ja, ehdottomasti apulaitehihna. Kustannus on melkoisen tarkasti kaikkinensa 500 egeä.
      Minun valintani olisi kyllä Rellu, ihan hyviä kokemuksia on Meganesta. Vaikea sanoa siitä vaihdevivun heilumisesta, jonkinlaista ominaispiirrettä voi esiintyä, kuten ed. kirjoittaja mainitsi, mutta vaikea sanoa näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe