Leipäjonot

Köyhä.

Sain kenkää työstäni tuossa suurin piirtein vuosi sitten, ja nyt on kaikki pienestä palkastani säästetyt rahat menneet elämiseen. En saa kuin sen peruspäivärahan, sillä minulla on vähän omaisuutta nimissäni, ja minun tulisi realisoida nämä mahtavat rikkauteni, ja sillä ensin elämäni kustantaa, ennen kuin sossusta antavat toimeentulotukea, tai kelalta asumistukea. Sillähän tosin ei ole mitään merkitystä, että tämä "omaisuuteni" sattuu olemaan erittäin vaikeasti realisoitavissa... Peruspäiväraha menee melkein kokonaisuudessaan vuokraan ja se vähä mitä yli jää (alle satanen), menee opintolainan lyhennykseen ja muihin laskuihin. Rahaa ei riitä ruokaan, ja nyt kysyn että mihin mun kannattaa mennä leipäjonoon, eli missä sitä ruokaa riittää? Hietasaaressahan jaetaan näitä ruoka-avustuksia ja vapaakirkko myös jakaa, mutta riittääkö kummassakaan kaikille? En omista autoa tai pyörää, vaan kävelen kaikki matkat, sillä linja-autoonkaan minulla ei ole varaa. En tahtoisi sitten turhaan jompaan kumpaan paikkaan kävellä jonottamaan ja lähteä tyhjin käsin pois, sillä energiaa mulla ei riitä enää siihen, kun syön lähinnä kaurapuuroa, ja sitäkin vähän.

Ja kaikille ilkeilijöille tiedoksi, että oon hakenut töitä koko ajan, mutta en ole saanut työpaikkaa ja en ryyppää enkä polta tupakkaa, enkä biletä, eli mihinkään sellaiseen rahani ei mene. Ja joo -olen loiseläjä ja joutaisin kuolla pois... Tiedän jo kaiken tämän, ja jos joku haluaa minut päiviltä hoidella, niin ei muuta kuin ilmotelkaa. Oon jo niin epätoivoinen, että tappaisin itseni jos sisua riittäis. Toki minut saa joku muu tappaa, jos haluaa.

33

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaarikas

Vittu nauti elämästäsi, kun et ole missään työssä! Elämä on elämistä, eikä työntekoa!

• Köyhä.

Mitä nauttimista tässä on, kun on koko ajan pelko perseessä, että saan häädön jos en pysty vuokraa maksamaan? Ja maha kurnii eikä jaksa mitään tehdä, kun oon pitänyt tässä jo melko pitkään kaurapuuropaastoa. Kohta menee terveyskin tällä menolla, kun kaikki puutostaudit iskee, niin mitä vittua sitten teen? Toivottavasti iskis syöpä ja kuolisin pois.

• Kohta lähden pois

Ole rohkea :) Lähde maailmalle! Vaikkapa Berliiniin...käytä viimeiset rahat lentolippuun jne. Itse tulin juuri Berliinistä, ystävällisiä ihmisiä, parin kanssa vaihdoin peräti sähköpostiosotteet, mahtava kaupunki. Muutenkin Suomi kyllästyttää, aivan perseestä olevaa pikkukylän politikointia olen nyt joutunut kokemaan, mutta minun varpailleni ei nyt astuta!

• tupakkamassi

Lähe mieluummin heti ja kauas.

• eri reilu jompe 14CM

Köyhät! hakekaa sykkivää leipänne päälle!!

• 11cm

Komee lenkki jos 14cm. Iso ku hemmetti!!

• Kontiomies....

Yleensä oon näille kulli -jutuille nauranut, ja ne on palstan piristys, mutta nyt meni vähän väärään ketjuun. Alottajalla taitaa olla oikeasti hätä, ja tosi hankala elämäntilanne. Ei pitäis enää nauraa. Toivottavasti joku leipäjonoissa vieraileva hälle vastaa kysymyksiinsä.

• 18
    • citygirl

Älä itseäs tuommoisen takia tapa. Nyt on hankalaa ja kohta aurinko paistaa sinullekin.

Ytyä:ltä on kyllä aina saanut leipä- ja ruokakassin kun tarvii, menet vaan ajoissa sinne jonottelemaan. Samalla voit rupatella samassa tilanteessa olevien kanssa. Kirkollekin on kovat jonot, joten sinnekin ajoissa paikalle.

Hädässä apua antavat myös oman alueesi seurakunta (diakoniatyöntekijä) ja Pelastusarmeijalta voi hakea muutaman kympin ostokorttia ruokatarvikkeisiin. Netistä löydät tiedot minne olla yhteydessä.

Tsemppiä =)

• Nälkäinenjaköyhämyös

Kuinka kauan ennen ruuan jakelua kannattaa mennä jonottamaan? Tänään kävelin tuosta vapaakirkon ohi, ja jo ennen kahtatoista siellä oli pitkä jono ihmisiä, vaikka tietääkseni ruuan jakaminen aloitetaan vasta yhdeltä.

• mistä voi hakea?
        Nälkäinenjaköyhämyös kirjoitti:

Kuinka kauan ennen ruuan jakelua kannattaa mennä jonottamaan? Tänään kävelin tuosta vapaakirkon ohi, ja jo ennen kahtatoista siellä oli pitkä jono ihmisiä, vaikka tietääkseni ruuan jakaminen aloitetaan vasta yhdeltä.

Missä ne oulun leipäjonot ovat? Olis monta köyhää ja vähävaraista joille vinkkaisin, kun kerrotte missä ja milloin? Onko oltava jokin todistus työttömyydestä ja jne...? Mitä jonoista saa? Leipää ja makaronia vai muutakin? Kiitos asiallisista vastauksista:)

• Nälkäinenjaköyhämyös
        mistä voi hakea? kirjoitti:

Missä ne oulun leipäjonot ovat? Olis monta köyhää ja vähävaraista joille vinkkaisin, kun kerrotte missä ja milloin? Onko oltava jokin todistus työttömyydestä ja jne...? Mitä jonoista saa? Leipää ja makaronia vai muutakin? Kiitos asiallisista vastauksista:)

Ytyä jakaa vissiin keskiviikkoisin aamulla ruokakasseja, joissa on tietääkseni leipä- ja maitotuotteita, ja kassista pitää maksaa 50 senttiä ja mukana pitää olla oma muovikassi, jos ei ole niin sieltä voi ostaa muovikassin 20 sentillä. En muista mihin kellonaikaan siellä ruokaa jaetaan... Vapaakirkko jakaa perjantaisin klo 13 ja kassin sisältöä en tiedä, enkä sitäkään että pitääkö maksaa jotain, mutta jonot näyttää pitkältä jo paljon ennen kun ruuan jakamista edes aloitetaan, joten en tiedä riittääkö kaikille. En ole vielä käynyt kokeilemassa kummassakaan paikassa. Luullakseni se pitää todistaa, että on työtön. Ainakin ytyällä, eli vissiin pitää näyttää se työkkärin kortti. Tai näin olen asian ymmärtänyt.

• SM0K3 W33D

Mitähän se semmonen omaisuus on jota ei saa realisoitua helposti???

• Rekax man/woman

Hae sossusta rahaa ja nauti vapaudesta. Ei ole sun vika että maailma on viturallaan.

• EsimerkkiErkki

Esimerkiksi joku maapalanen keskellä ei mitään. Joku vitun suonsilmäke, jota ei voi myydä ehkä ikinä, tai jos myy niin ei saa siitä paskaakaan, mutta soskuun tai kelalle kun menet, niin sulle lasketaan tollasten perusteella älyttömät kuukausitulot. Eli "pikkasen" yläkanttiin sen suonsilmäkkeen arvo, ja sitten sun pitäis myydä se ja elää niillä rahoilla, ja sen oletetaan olevan hirveän iso summa. Tunnen yhden tyypin jolla on tällaista omaisuutta, ja sen tilanne on perseestä. Voi varmaan olla muunkinlaista omaisuutta, jonka realisointi on vaikeaa, jopa mahdotonta, mutta tää oli nyt vaan yksi esimerkki.

• Ei oikeuden mukaista

Nyky hallituksen suvaitsevaisuustyyli:
      Somalimerirosvot ja muut maailman rikolliset ovat tänne tervetulleita.
      Sen lisäksi heille annetaan n. 30 000€:n / kuukausi sosiaalituki, jotta he olisivat tyytyväisiä Suomen suvaitsevaisuutee.
      Siitä seuraa laman aikana tietysti, että suomalaiset ahdingossa olevien pitkään Suomen elintason eteen töitätehneet joutuvät tyytymään 600€/kk tukiin.

• Että mäim

Lestat käy leipäjonoissa.

• JeppasJeppaa

Kandee olla liitossa niin saapi mukavasti massia sitte työttömänä:-)

• Onnellinen työtön

Niinpä.

• Mutta...

Jos ei ehdi olla riittävän pitkää aikaa töissä (taitaa olla nykyisin 24 kuukautta?) niin eipä ole liitossa olemisesta hyötyä, jos ei saa sitten tietyn ajan sisällä uudestaan jotain lyhyttä työsuhdetta. Nykyisin aika monilla on se tilanne, että saadaan ehkä vuodeksi töitä, ja sitten monoa perseeseen ja taas työttömänä vuosikaudet.

• Takticco
        Mutta... kirjoitti:

Jos ei ehdi olla riittävän pitkää aikaa töissä (taitaa olla nykyisin 24 kuukautta?) niin eipä ole liitossa olemisesta hyötyä, jos ei saa sitten tietyn ajan sisällä uudestaan jotain lyhyttä työsuhdetta. Nykyisin aika monilla on se tilanne, että saadaan ehkä vuodeksi töitä, ja sitten monoa perseeseen ja taas työttömänä vuosikaudet.

10 kuukautta liitossa riittää.

• Muista tämä
        Onnellinen työtön kirjoitti:

Niinpä.

Sekin lysti loppuu ajallaan !

• Raksamies YTK
        Takticco kirjoitti:

10 kuukautta liitossa riittää.

Joo, kahden vuoden aikana 10 kuukautta kun on töissä ja maksaa liitonmaksut, pääsee liitonpäivärahalle.

• Raksamies YTK
        Muista tämä kirjoitti:

Sekin lysti loppuu ajallaan !

Se lysti loppuu kyllä, mutta pitää pitää huoli, että 500 päivän päästä on taas kymmeneksi kuukaudeksi hyväpalkkainen työ;) Elämä on ihan muuta kuin orjuutta varten!

• Nälkäinenjaköyhämyös
        Raksamies YTK kirjoitti:

Se lysti loppuu kyllä, mutta pitää pitää huoli, että 500 päivän päästä on taas kymmeneksi kuukaudeksi hyväpalkkainen työ;) Elämä on ihan muuta kuin orjuutta varten!

Naisille ei taida noita hyväpalkkaisia töitä olla, vai pääsiskö raksalle, ja jos niin tarviiko olla koulutusta alalle?

• Loimaan kassalainen
        Raksamies YTK kirjoitti:

Joo, kahden vuoden aikana 10 kuukautta kun on töissä ja maksaa liitonmaksut, pääsee liitonpäivärahalle.

Eikös samalle päivärahalle pääse Loimaan kassastakin? Ja paljon halvemmalla kun ei tarvi maksaa SAK:n rasvamahojen pussiin. Ammattiliiton asioita ei SAK ole ajanut 30 vuoteen, pelkkä STK:n bulvaani se on.

• Raksamies YTK

Naisille ei taida noita hyväpalkkaisia töitä olla, vai pääsiskö raksalle, ja jos niin tarviiko olla koulutusta alalle?

Niin. Raksalla saa 3000€ prutto urakoista, ja liitonraha siitä 70% ja lapsihyvät päälle. Ei tässä rikas ole, mutta rikkautta on monenlaista. Vapaus päättää elämästään on rikkaus!

• Nälkäinenjaköyhämyös
        Raksamies YTK kirjoitti:

Niin. Raksalla saa 3000€ prutto urakoista, ja liitonraha siitä 70% ja lapsihyvät päälle. Ei tässä rikas ole, mutta rikkautta on monenlaista. Vapaus päättää elämästään on rikkaus!

No itse olen tehnyt töitä, josta sai palkkaa bruttona 1300e/kk eli tuo olis jo tosi hyvä palkka mun mielestä. Nyt olen työtön... Meille naisille ei taida edes olla noin hyvin palkattuja hommia, vai otetaanko raksalle edes pienemmillä palkoilla naisia töihin, ja tarviiko alan koulutusta?

• Nälkäinenjaköyhämyös

No itse olen tehnyt töitä, josta sai palkkaa bruttona 1300e/kk eli tuo olis jo tosi hyvä palkka mun mielestä. Nyt olen työtön... Meille naisille ei taida edes olla noin hyvin palkattuja hommia, vai otetaanko raksalle edes pienemmillä palkoilla naisia töihin, ja tarviiko alan koulutusta?

Siis tuo kolme tonnia olis todella hyvä palkka mun mielestä. Voin vaan uneksia tuollaisista tuloista.

• Ota selvää tollo!!
        Loimaan kassalainen kirjoitti:

Eikös samalle päivärahalle pääse Loimaan kassastakin? Ja paljon halvemmalla kun ei tarvi maksaa SAK:n rasvamahojen pussiin. Ammattiliiton asioita ei SAK ole ajanut 30 vuoteen, pelkkä STK:n bulvaani se on.

Ytk ja loimaan kassa on sama asia!

• palikkaorkesteri
        Mutta... kirjoitti:

Liitto ei ansiosidoinnaista maksa, vaan työttömyyskassa eli aivan sama kauanko olet liitossa niin senttiäkään ekstraa ei tipu, kun olet työttömänä, ellet ole myös samalla työttömyyskassan jäsenenä. Noin 8 kk pitäis olla töissä ja kassan jäsenenä, jos ansiosidonnaista meinaa saada.

"Ansiopäivärahaoikeuden saamiseksi sinun tulee täyttää tiettyjä lakisääteisiä edellytyksiä. Perusedellytyksenä on se, että olet työttömyyskassan jäsen ja jäsenyytesi aikana olet täyttänyt palkansaajan työssäoloehdon. Perustilanteessa tämä tarkoittaa sitä, että olet ollut työttömyyskassan jäsen vähintään 34 viikon ajan, ja jäsenaikanasi olet työskennellyt vähintään 34 kalenteriviikkoa viimeisen 28 kuukauden aikana palkansaajan työssäoloehdon täyttävässä työssä (työaika vähintään 18 tuntia viikossa). Kaikkien päivärahan maksamisen edellytysten täyttyminen tarkistetaan päivärahahakemuksesi käsittelyn yhteydessä. Työvoimapoliittisten edellytysten osalta TE-toimisto antaa työttömyyskassalle niiden täyttymisestä lausunnon." lähde: www.yt.kfi

• ruoka-apua

Oulussa antaa joku kirkonsuunta leipäkasseja. Kysykää näiltä sunnilta. Joku ruokailupäiväkin on ilmainen kerran viikossa.

• ristiretkeläinen

Ootko vama, että ovat sunneja, joilta kantsii kysyä, etteivät olis shiioja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe