Uusi foorumi ja just sopivalla hetkellä!
Minulla on (harraste)autona Alfa 75 3.0 V6 QV -91 ja olen harkinnut ns käyttöauton hankintaa. Vahvimpana ehdokkaana Rover 75 2.0 V6. Nyt pyytäisinkin teiltä, arvoisat Rover - miehet pieniä vinkkejä ja tietoa kyseisestä autosta. Olen lukenut TM:n testin joskus vuosituhannen vaihteesta, mutta millaiset ovat todelliset käyttökokemukset, onko autossa jotain mikä vaatisi erityistä syynäämistä, miten sähkölaitteet, huoltovälit (jakopään hihna) jne?
Vastauksia ttoivon mieluummin tuohon e-mailiin mutta toki tälläkin palstalla voidaan keskustella.
Kuivempaa kesää toivotellen
2 x 75?
2
1162
Vastaukset
- Brittiauto
Vaihdoin uutena ostamani Alfa 156 2.0 TS:n Rover 75 1.8 Connoisseuriin. Alfa oli makean näköinen ja erinomainen ajettava. Valitettavasti alusta oli turhan kova, tilat meidän perheelle vähän niukat ja moottorin luonne kierroksia kaipaava. Koko perhe piti Roveria meille parempana: sopivan tilava, miellyttävä alusta, yllättävän notkeasti toimiva moottori, hyvät varusteet (automaattinen ilmastointi, nahkapenkit ja erityisesti brittiläinen retromuotoilu) ja kaiketi BMW:llekin kuuluu kiitosta tekniikan hiomisessa.
Huoltoon käytin Karaasia ja Laakkosta (vain Laakkosella oli testipenkki).
Olisiko ollut Lohjan Laatuautojen Rover-spesialisti, joka kysyi onko kannentiiviste vaidettu (ei ollut). On kuulemma tyyppillistä, että Roverin 1.8 tihkuu vähän glykolin tuoksua (olin huomaavinani). Muuten pidin moottoria teholtaan riittävänä ja luonteeltaan soveliaana (=vääntävänä). Toiminnassa ei ollut mitään huomautettavaa. Voisin vieläkin ostaa saman kokoisen. Arvostan nahkaverhoilua enemmän kuin koneen tehoa.
Oikea takavilkku ei toiminut ostettaessa. Vika korjaantui vaihtamalla koko valo-ohjainyksikkö kojelaudasta, hinta reilut 2.000 markkaa. Samoin kello pyöri turhan vilkkaasti. Molemmat osat vaihdettiin turkulaisen myyyjäliikkeen lukuun.
Ajovaloja kului yllättävän paljon. Ohjekirjan poltintyyppi on muuten väärä. On helpointa ottaa malli mukaan, kun hakee Hessumobiilista uuden. Vaihto sujuu sokkona lokasuojan huoltoluukun kautta, ohjekirjan esimerkin mukaan.
Ajaisimme varmaan Roverilla vieläkin, mutta verokohtelun muututtua pääsimme vuosi sitten takaisin suosikkimerkkiimme, Jaguariin.
Hyllyyn jäi alkuperäinen käyttämätön vetokoukku ja tarvittava johtosarja. Laakkosen mukaan hinta oli muistaakseni 4.000 markkaa. Tarvitseva voisi saada sopivasti.- Brittiauto
Unohtui mainita, että Rover 75:ssä on tyyppivikana keulapellin takakulmien alla olevien vedenpoistoputkien tukkeentuminen, siis tuulilasin etupilareiden kohdilla. Lehdet ja havunneulaset tukkivat ohuet letkut. Pesun tai sateen jälkeen vesi ei poistu ja pääsee jotakin kautta jalkatiloihin, meillä tuli etumatkustajan puolelle.
Laakkosen vinkin mukaan tavallinen renkaan venttiilin kuminen runko-osa ilman venttiiliä toimii hyvänä työkaluna. Venttiili painetaan letkun yläpäähän ja rengaspaineletkusta painetta perään. Poksahduksen myötä roskat lentävät putkesta ja asia on taas kunnossa. Roskien määrää kannattaa tarkkailla ja painepuhdistuksen voi tehdä tarvittaessa.
Ilmeisesti vetokoukulle ei nykyisessä Rover 75-kannassa ole kysyntää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422512Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422992117- 241900
- 241625
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251489Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta421453- 441376
- 1001349
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391315- 361086