Miten unohtaa epäromanttinen kosinta

kaisanen

Olen ollut kohta vuoden kihloissa poikaystäväni kanssa. Ehkä oon pinnallinen ihminen, mutta en vaan voi unohtaa sitä kuinka surkeasti mua kosittiin. Nytkin kun ystävänpäivänä joka tuutista kuulee romanttisia kosimistapahtumia, niin melkein itku tulee silmään... Mun mies kosi mua valtavan riidan päätteeksi, sanoipa vielä myöhemmin ettei vaan halunnut että mä jätän sen. En ymmärrä, EN YMMÄRRÄ miksi vastasin kyllä. Haluan kyllä olla ton miehen kanssa, mutta siis halooo. En edes olisi vaatinut suuria, vaikkapa kosinta mökillä takkatulen ääressä olisi riittänyt. Olen niin uskomattoman vihainen aina kun tuota tapahtumaa ajattelen... Sekä miehelle että itselleni. Mies ei ole romanttinen luonne, mutta kosiminen oli häneltäkin täysi rimanalitus.

Vastaavia kokemuksia kenelläkään? Haluaisin niin kovasti vaan korjata tapahtuneen, mutta en voi. Miehelle olen kertonut että harmittaa, mutta hän otti sen niin raskaasti etten voi puhua siitä enää. Tiedän että useimmat tulee varmaan vastaamaan että tärkeintä ei ole se kosinta vaan se että ollaan yhdessä. Tiedän että se on totta, mutta jokin on jäänyt kaihertamaan enkä pysty unohtamaan.

16

3559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LotsOfLove

      Minuakin kosittiin aikoinaan riidan päätteeksi ja kyllä silloin kismitti että menin suostumaan.. nyttemmin ollaan jo eronneita. Yllätä miehesi vaikka nyt karkauspäivänä ja keksi itse jotain romanttista, "kihlauksen vahivstaminen" ajatuksella. Vähän niinkun vihkivalojen uusiminen, mutta kihlauksen. Näin saat jotain romanttista muisteltavaa, jos se on sinulle tärkeää. Ja jos haluat että mies tekee myös jotain, niin ehdota tätä hänelle, että keksitte päivään molemmat jotakin spesiaalia. Pitkässä juoksussa ei toimi että odottaa asioita (esmes romantiikkaa) ja jatkuvasti pettyy kun se ei ole toisen tapa toimia, pitää pystyä puhumaan omista toiveista ja tarpeista, tietenkin toisen tapa olla ja elää huomioon ottaen. Älä jätä miehesi harteille romantiikkaa, nyt on kuitenkin jo vuosi 2012..

    • klaara y....j....i

      Ressukka, meillä laitettiin kihloihin meno uusiksi kun sanoin että etsin miehen joka todella haluaa minut ja näkee hieman vaivaakin tehdä kosimis hetkestä ikimuistettavan, tuli tossuihin kipinää ja toisella kerralla olikin jo ikimuistettavaa, ja sormuskin jonka hän osti oli toista luokkaa kun ensimmäinen joten räistä tilnteista on saatava kauniit muistot.
      Ei muuta kun sanot suoraan hänelle että et tunne itseäsi oikeaksi morsiammeksi kun sinulla ei ole kauniita muistoja siitä kun sinua on kosittu ikimuistettavasti.
      Me naiset nähdään tälläiset asiat toisin kun miehet ja meille se on tärkeää.
      Muuten meidän vanha sormus sulatettiin ja siitä tehtiin sydämmen muotoiset korvarenkaat.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää.

      • njaaaaaaah

        Mä en ainakaan voisi elää itseni kanssa jos asettaisin suhteelle tuollaisia vaatimuksia. Mun mielestä asiat tapahtuvat joko täydestä sydämestä ja sen toisenkin halusta tai sitten eivät ollenkaan.
        En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka osoittavat kaupan näyteikkuniden tavaroita sanoen "voisit yllättää mut huomen illalla tolla"...mikäs yllätys se sitten on?

        Mielummin ajattelee vaikka sitten niin, että on miehen oma häpeä jos ei ole valmis näkemään vaivaa ja vaihtaa sitten sopivaan mieheen. Sellaiseen joka hemmottelee ja on ikimuistettava. Kannattaa sitä ennen kuitenkin vilkaista peiliin ja miettiä mitä onkaan itse tehnyt viimeksi yllättääkseen sen toisen.


    • I know, it sucks

      Miksi et voisi yrittää ajatella kosinnan ajankohtaa romanttisesti? Että miehen täytyy todella rakastaa sua, kun riidan jälkeen kosi. Usein kosinta tapahtuu hetkenä, jolloin kaikki on jo muutenkin täydellistä ja suunniteltua, mutta eihän sen aina tarvitse olla niin. Miehillä on muutenkin tapana ratkaista asioita vasta tilanteissa, kun jotain on menossa "rikki" ja mitään ei muuteta jos kaikki toimii.
      Uskon, että kosinta tuli kuitenkin sydämmestä ja eikö se ole tärkeämpää, kuin teennäisesti näyttävät puitteet?
      Kyllähän sitä usein itsekkäästi (jos toinen ei halua) ajattelee ansaitsevansa upeat kihlat ja häät, mitä sitten vanhanakin muistella. Mutta kun yksin ei voi mennä naimisiin....

      Oma kosintani oli ihan kiva, ei täydellinen tai ikimuistoinen mutta silti. Kuuitenkaan oikeita sormuksia ei vielä vuosienkaan jälkeen ole ja ensin sain vonkua kihloja ja nyt häitä, joita ei kuulemma tule. Silti uskon, että rakastaa ja rakastan toki takaisin. Ei ne asiat vaan aina mene niinkuin muilla tuntuu tai elokuvissa. Hemmetin hankalaa :/

      • Mies_39

        Vaikka olen mies, niin tollaiset riidan jälkeen kosinnat ärsyttää. Toinen tyyli on se, että jos menee huonosti, niin silloin kositaan. Luullaan, että se parantaa jotain, kun saadaan toinen sidottua itseensä tai varmistetaan ,ettei toinen vaan jätä sinua. Sanahelinää ja sitoutumattomuutta on ihan tarpeeksi nykymaailmassa, niin eikö kosinta voisi edes tapahtua oikeilla perusteilla.

        Kyllä sen kosinnan pitää tapahtua silloin kun kaikki on hyvin ja molemmilla on se tunne, että toinen on se ihminen, jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa. Hyvä tunnelma, halu olla toisen kanssa ja oikea tunnetila. Siitä se romantiikka tulee siihen kosimiseenkin, vaikka muut puitteet eivät saippuaoopperoiden päiväunien kaltaisia olekaan. :)


      • Joo ja ei

        Tuo poitsuhan oli kuitenkin vielä ääneen mennyt sanomaan (mikä törppö) kosineensa vain, jotta tyttö ei häntä jättäisi riidan päätteeksi. Siitä on vaikea repiä mitään hirveän romanttista fiilistä koko kosintaan.


    • no joo

      No siis haloo itsellesi. Miksi kaiken pitää olla siirappista ? Entä jos menette naimisiin, ja sataa vettä ja koko häät ovat muutenkin katastrofaaliset, eroatteko ? Kannattaisko nyt sitten lähteä ja etsiä sellainen mies joka lähtee noihin elokuva leikkeihin mukaan ?

    • NäinMeillä

      Täytyy aina muistaa että toisen kosiminen on myöskin aika jännä tapahtuma monelle miehelle jos ei ole ihan 100% varma että nainen on valmis naimisiin. Tilanne on tietysti erilainen jos nainen on jo kauan vihjaillut asiasta mutta läheskään aina näin ei ole.
      Minun täytyy itse tunnustaa että oma kosintani oli jälkeenpäin ajatellen tosi kömpelö ja epäromanttinen. Olin jo aikaisemmin jossain sivulauseessa puhunut kihlautumisesta mutta silloin naiseni oli vain melkein pelästynyt ajatusta. Vaikka aikaa tuosta olikin jo kulunut ja suhteemme vakiintunut, olin silti tosi jännittynyt siitä mitä hän vastaisi ja stressasin asiasta viikokausia. Lopulta en onnistunut kuin vain töksäyttämään että "mennäänkö kihloihin?" ihan vain äkkiä.
      No, onneksi hän suostui ja juhlistimme seuraavana päivänä kihloja hyvällä ja romanttisella illallisella joten ehkä siitä jäi sitten paremmat muistot.
      Minusta ainakin tuntuu että nuo yltiöromanttiset "täydelliset" kosinnat ovat yleensä enemmän näytelmää jossa molemmat ovat mukana ja kosittu teeskentelee olevansa yllättynyt. Ei tietysti aina mutta hyvin usein.

      • dasdasdasdasd

        Ehdottomasti sormus jälkkäriin! Sitten tyyppi vahingossa nielaisee sen ja seuraavina päivinä rinkulaa etsitään paskan seasta. Todella ikimuistoista :)


    • kosintaa odotellessa

      siis mun mielestä kosinta voi taphatua vaikka kadulla kauppakasseja kantaessa tai kotona telkkarin ääressä.. Ei sen mitään älytöntä tarvi olla.. Silti omalla tavallaan romanttista. Eikä sitä hetkeä tarvi suunnitella viikkotolkulla. Kunhan sen verran ajattelee että tietää mitä sanoo. Olis kiva kuulla jotain ihania sanoja.. mut ei mitään seitsemän ruokalajin illallista ja jälkkäriin onkin piilotettu sormus.. tai mitään takkatulia ja ruusun terälehtiä ripoteltuna sängyn päälle...

    • Yualle

      Ehdotan kysyjälle hypnoosia tai jotain vastaavia raskaita menthaali-manipuolaatioita. Eipä tuota oikein muuten voi unohtaa.

    • Hei! ymmärrän täysin sinua, koska olen itsekin romanttinen ja haluaisin että mua kosittais jollakin miehen itse keksimällä romanttisella tavalla. Tosin nyt ei ole miestäkään, joka kosisi tai jota olisin voinut kosia tänään. Ei kaikki miehet ymmärrä, että melkein kaikki naiset kaipaavat jotain erityistä huomiota ja tunnetta, et toinen on nähnyt vaivaa sen kosinnan eteen. Jotain exraa vain sille omalle naiselle.Ei sen tarvitse maksaa hunajaa mutta jotain ainutlaatuista
      vain ja ainoastaan sille yhdelle naiselle ja täydestä sydämestä. Jokin erityinen paikka, polvilleen meneminen ja rakkaudesta kertominen. Sormus vaikka kenkälaatikossa....kaikkea voi keksiä HEI miehet! Toivottavasti olette onnelisia ja elämä ja rakkaus jatkuu!

    • mietinnässä

      haluaisin kysyä mielipidettä siihen kun aikoisin kosia avomiestäni asunnossamme. olemme seurustelleet yli vuoden ja haluaisin yllättää hänet kun hän on viikonloppu lomalla armeijjasta.

      Ideanani olisi laittaa talo täyteeen kynttilöitä valmistaa illallinen ja tavallaan toistaa hetki, kun suudeltiin ensimmäistä kertaa edellisessä asunnossani. Samalla sohvalla, tietokone auki ja taustalle soimaan pendulum-Blood sugar. ja ajattelin asettaa sormukset jotka olen jo valmiiksi hankkinut rintsikoideni keski osaan ja nostaa paitaani hänen edessään hiljalleen jolloin sanat will you mary me sana sanalta tulisi esiin. ja ottaisin sormukset esiin ja odottaisin vastausta. haluaisin vaan tietää jos tämä olisi hyvä idea avomiestäni varten...

      olemme jo pitkään puhuneet että menisimme joskus naimisiin ja olemme jo suunnitelleet häitäkin mutta se on ollut vain leikkimielistä unelmointia jota ei ole koskaan virallistettu.

    • kaunista:)

      Itseäni kosittin aikoinaan, kun oltiin molemmat toipilaina jonkin vatsaflunssan jäljiltä, ja katsottiin dvdltä Ihmenelosia sängyllä loikoillen, vapaapäivää viettäen.

      Vieläkin muistelen tuota kosintaa lämmössään, lempeydessään, yksinkertaudessaan ...ja sitä kautta puhtaassa rakkaudessaan :).

      Eli ei, en pitäisi itse millään muotoa tärkeinä ulkokultaista turhaa säätöä - se oli tunne joka ratkaisi ja teki hetkestä kauniin, tärkeän, ikimuistoisen ja täydellisen :).

    • Swanholm

      Onko tämä vuosi 2012?
      Naiset alistuvat kynnysmattoina oman tulevaisuutensa suunnittelussa odottelemaan m i e h e n päätöstä, kosintaa!!! Vaikka on kysymys mahdollisimman yhteisestä asiasta!!! Vaikuttaa enemmän pimeältä keskiajalta...

    • DJd7

      Mun mielestä ikävissä tilanteissa kosinta osoittaa vaan miten kiivaasti toista rakastaa. Silloin kun asiat menee hyvin, niin tottakai silloin kosiminen ja siihen myöntyminen on helppoa, mutta sitten kun arki on niin tylsää ja tavanomaista tai kun tulee parisuhteeseen ryppyjä, niin silloin vasta mitataan se, miten kovasti on toiseen sitoutunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      777
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      704
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe